Snel naar pagina
25van 154
  • 1.907 berichten
  • 20 februari 2021 08:26
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
20 februari 2021 08:26
Is er te eniger tijd nog ruimte om het feedbacksysteem iets aan te passen ? Iemand die iets bestelt en niets meer van zich laat horen heeft bij annulering het recht van plaatsen van een feedback. Aangezien in dat geval de verkoper een reactie kan plaatsen bij een negatieve of neutrale is dat op zich nog "te doen "  Echter een besteller en non reageerder die ook geen feedback plaatst blijft zo wel buiten beeld. Stel dat ik als verkoper annuleer op basis van geen reactie kan er dan een kenmerk gezet worden bij de betreffende gebruiker elke keer dat ie dat doet ? dan weet een verkoper ttv een bestelling ook direct wat voor vlees er in de kuip zit. Een paar keer per jaar komt het bij mij voor , dus het valt wel mee, maar ja het is toch niet leuk  . LD is geen marktplaats.   
  • 343 berichten
  • 20 februari 2021 09:20
1K
added
5K
prices
250
posts
20 februari 2021 09:20
Dit vindt ik als verkoper zeker een prima voorstel. Heb regelmatig zo'n kopers, bestellen en verder niet meer reageren.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 20 februari 2021 16:03
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
20 februari 2021 16:03
Jullie bedoelen denk ik een tweezijdig feedback-systeem waarbij de verkoper ook feedback geeft aan de koper? Daar zitten voor- en nadelen aan. Gaan we nog wel over nadenken. Kennen jullie platformen waar dit heel goed werkt?
  • 343 berichten
  • 20 februari 2021 18:59
1K
added
5K
prices
250
posts
20 februari 2021 18:59
Ik ben ook actief op 2dehands.be, daar kan zowel koper als verkopen feedback geven. Nu heb ik regelmatig gebruikers die iets kopen in mijn winkel, en daarna niet meer reageren. En dan moet ik heel beleefd en geduldig wachten, want zodra ik de verkoop annuleer, kunnen de "fun" bieder(s) een negative feedback geven, omdat ik de verkoop heb geannuleerd. Want dan reageren ze plotseling wel. De koper zou dan geen feedback mogen/kunnen geven na het annuleren( na een periode van 14 dagen geduld).
  • 1.907 berichten
  • 20 februari 2021 19:50
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
20 februari 2021 19:50
Een eenzijdig feedbacksysteem werkt juist prima, 2 zijdig is mi overbodig. Negatief en neutraal kan een verkoper gepast op  reageren.  En het is feitelijk dan al 2 kanten op, als je als koper relatief veel negatieve reacties of neutraal geeft, kan dat ook wat zeggen over die gebruiker.  Het gaat er inderdaad om als iemand niet reageert dat op een of andere manier voor elke gebruiker en met name verkopers zichtbaar zou moeten zijn.  Niets is ideaal, want een annulering door een verkoper vanwege non reactie moet dan wel juist zijn.  Wellicht terzijde het verkopen op LD is vele malen prettiger dan op "open sites" als marktplaats. Daar vertrouwt niemand elkaar meer , lijkt het wel.   
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 20 februari 2021 20:10
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
20 februari 2021 20:10
Het wordt hier op LD ook steeds minder, vaker bestellingen waarop geen reactie meer komt...helaas
  • Catalogus beheerder
  • 402 berichten
  • 20 februari 2021 21:57
2.5K
added
10K
prices
10
info pages
25K
reviews
500
posts
20 februari 2021 21:57
Marktplaats heeft een tweerichtingen feedback. Daar dient wel aangetekend te worden dat je een keuze kunt maken uit standaardkreten. Op zich geen slecht systeem en het voorkomt tekstuele uitwassen.
  • 1.110 berichten
  • 21 februari 2021 10:55
1K
added
5K
prices
10K
reviews
1K
posts
21 februari 2021 10:55
Ebay heeft het Jaren geleden afgeschaft(Verkoper Feedback) om Chantage Feedback te voorkomen Bijv als jij mij als Koper rood geeft dan krijg je het retour enz
  • 4.320 berichten
  • 21 februari 2021 14:09
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
21 februari 2021 14:09
Feedback voor kopers bestaat nog wel op eBay, maar kan alleen maar positief zijn.

Zo lang je als verkoper geen kopers kunt weigeren hebben die beoordelingen sowieso weinig nut. Als je wilt weten of je een koper kunt vertrouwen, zou het misschien wel nuttig zijn om te kunnen zien welke feedbacks die persoon gegeven heeft.

De manier waarop een verkoper reageert op klachten vind ik ook veelzeggender dan of hij/zij veel klanten heeft die zeuren.
  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 21 februari 2021 14:13
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
21 februari 2021 14:13
Gaan we nog wel over nadenken.

Volgens mij zat het al in de pijplijn

07 november 2020 12:45
Ik vind het leuk dat er zo wordt nagedacht over een “perfect” feedbacksysteem onder de gebruikers van LD, maar zolang het stil blijft bij de leidinggevenden zijn dit alleen mijmeringen in een café, helaas niet meer dan dat.
07 november 2020 12:53
Bij ons team wordt er ook over regelmatig over nagedacht, hoor. Maar ook wij zijn er nog niet uit. Dus we zijn altijd blij met ideeën.


  • Catalogus manager
  • 5.353 berichten
  • 21 februari 2021 14:40
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
21 februari 2021 14:40
 Zo lang je als verkoper geen kopers kunt weigeren hebben die beoordelingen sowieso weinig nut. Als je wilt weten of je een koper kunt vertrouwen, zou het misschien wel nuttig zijn om te kunnen zien welke feedbacks die persoon gegeven heeft. 

Die mogelijk is er al. Via het Profiel van een gebruiker kun je o.a. de gegeven feedback zien.
  • Catalogus manager
  • 5.353 berichten
  • 21 februari 2021 14:46
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
21 februari 2021 14:46
 Volgens mij zat het al in de pijplijn 

Probleem is dat er blijkbaar nergens een ideaal feedback systeem wordt gehanteerd. Bestaande systemen hebben allen zo hun voor- en nadelen. Iets aanpassen kan altijd, maar dan moet het wel beter worden.
  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 21 februari 2021 15:30
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
21 februari 2021 15:30
Voor mij persoonlijk is de Marktplaats feedback het dichtst bij ideaal.

  1. Als er geen transactie heeft plaats gevonden, ook geen mogelijkheid voor een feedback (Let wel als je een advertentie verwijderd dat je wel de goede vraag aanvinkt (verkocht via Marktplaats of niet verkocht via Marktplaats)
  2. Geen gescheld door dat je vooropgestelde antwoorden krijgt zowel in positief als negatief.
  3. Een goede update van je sterren gemiddelde.
  4. Ik heb sinds dat Marktplaats feedback ingesteld heeft veel minder last van niet serieuze kopers.

Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 21 februari 2021 16:33
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
21 februari 2021 16:33
Huh? Kan je dan een reaktie op Marktplaats geven als er geen transactie heeft plaatsgevonden? Nooit wat van gemerkt, meestal krijg je van Marktplaats de vraag of je feedback wil geven, NA een transactie
  • Catalogus beheerder
  • 2.406 berichten
  • 21 februari 2021 16:43
5K
added
2.5K
prices
25
info pages
100K
reviews
2.5K
posts
21 februari 2021 16:43
Ik kreeg toch een keer de vraag of ik feedback wilde geven terwijl er geen transactie geweest was op MP.
  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 21 februari 2021 16:48
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
21 februari 2021 16:48
@Morits
Nee, zie mijn punt 1; Als er geen transactie heeft plaats gevonden, ook geen mogelijkheid voor een feedback.
  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 21 februari 2021 17:05
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
21 februari 2021 17:05
Ik krijg nooit een reactie van MP, ik werk altijd met de ouderwetse overboeking en als men het item heeft betaald dan verwijder ik de advertentie en krijg ik gelijk het venstertje verkocht via Marktplaats / niet verkocht via Marktplaats dan doe ik verkocht via Marktplaats en kan dan ook direct een feedback geven.
  • Catalogus manager
  • 5.353 berichten
  • 21 februari 2021 17:39
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
21 februari 2021 17:39
 Ik kreeg toch een keer de vraag of ik feedback wilde geven terwijl er geen transactie geweest was op MP. 

Op MP kun je ook feedback geven indien er geen transactie heeft plaatsgevonden. Op tweakers staan een paar reacties.
  • 1.110 berichten
  • 21 februari 2021 18:07
1K
added
5K
prices
10K
reviews
1K
posts
21 februari 2021 18:07
BigBadWolf daar vergis je ik krijg en geef regelmatig Feedback bij Ebay tot nu toe 6000 bij  100%  je hebt als koper drie mogelijkheden;

  
Hoe was je ervaring? Beoordeel deze transactie

Positief Neutraal Negatief!

Heb je contact opgenomen met de verkoper? Je kunt de problemen ook eerst bespreken voordat je feedback geeft.

Vertel ons iets meer
  • 1.907 berichten
  • 21 februari 2021 20:22
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
21 februari 2021 20:22
Het feedbacksysteem bij marktplaats is gebouwd rondom de formule van bieden. Ik vind het niets maar ik lees dat anderen het weer prachtig vinden. Wat daar slecht is : als iemand een negatieve feedback achterlaat omdat ie zijn zin niet krijgt , kan je niet eens tekstmatig reageren. LD is simpelweg een shopomgeving met aangeboden items tegen vaste prijzen. In 95 % van de bestellingen ( in ieder geval bij mijn shop) vindt geen vooroverleg plaats , in enkele gevallen hooguit via berichten een verzoek tot korting of zoiets. Ten overvloede het LD feedbacksysteem geeft een prima beeld van zowel kopers als verkopers, via ontvangen en gegeven feedback. Alleen een systeem dat ook bestellers in beeld komen met bestellingen waar geen reactie op volgt , mist. Maar wellicht is dat technisch niet makkelijk te regelen.     
GOIH101
POWER
  • 191 berichten
  • 21 februari 2021 21:39
5K
added
10K
prices
100
posts
21 februari 2021 21:39
Ik ben heel tevreden met de huidige toepassing. Uniek! En zou om die reden al beschermd moeten worden. Liever niet afvlakken naar een gemiddelde :/
Voor de oplettende lezertjes valt uit de bewaarde (ook al zo uniek) beoordelingen veel informatie te putten :)
Ik krijg incidenteel ook een loze bestelling maar doet niet echt veel pijn toch?
GOIH101
POWER
  • 191 berichten
  • 21 februari 2021 21:52
5K
added
10K
prices
100
posts
21 februari 2021 21:52
Nog even ter herinnering: wanneer een transactie niet doorgaat annuleer ik deze. Lastdodo geeft dan een keuze welke ik toepasselijk aanvink:
- Besteller reageert niet
- Besteller wil het item niet meer afnemen
Eenmaal aangevinkt blijven die gegevens beschikbaar ook ingeval er geen beoordeling wordt gegeven.
Een afgeleide van dergelijke gegevens is b.v. TOPVERKOPER als vermelding.
Ik stel me voor dat NOTOIRE BESTELLER (in de zin van berucht of onverbeterlijk) een mogelijke optie is :))))))
  • 4.320 berichten
  • 21 februari 2021 22:14
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
21 februari 2021 22:14
Die mogelijk is er al.
Bedankt, Tammo, had ik nog niet eerder ontdekt.

(Of mijn geheugen liet me in de steek, dat komt ook steeds vaker voor ;-))
  • 4.320 berichten
  • 21 februari 2021 22:18
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
21 februari 2021 22:18
Ik krijg incidenteel ook een loze bestelling maar doet niet echt veel pijn toch?
BIj postzegelhandelaren gaat het vaak om honderden zegeltjes die handmatig bij elkaar gezocht moeten worden (vantevoren, omdat gecheckt moet worden of ze niet tussentijds elders verkocht zijn) . Als de besteller dan niet meer reageert  zou ik ook boos worden om al die verspilde tijd.
GOIH101
POWER
  • 191 berichten
  • 21 februari 2021 22:30
5K
added
10K
prices
100
posts
21 februari 2021 22:30
En boos worden doet pijn? 
Maar ja ik zit in strips meest en ook daar komen wel bestellingen van tien tot honderdtallen echter ik beweeg geen centimeter tot de betaling is gedaan, dat scheelt. Indien je na bestellen moet gaan checken of items mogelijk niet meer beschikbaar zijn lijkt me een slechte zaak en een goede reden om boos te worden... op jezelf.
Minpunt is dat het bestelde dan enige tijd niet beschikbaar is voor gegadigden. Pluspunt kan dan ook zijn dat zoekers (vaak velen) wel actief worden zodra de items na annulering weer beschikbaar komen. (Heb ik nooit merkbaar meegemaakt).
Snel naar pagina
25van 154