16van 16
beste mensen van lastdodo
mijn vraag is deze ik heb een shop die meer dan 30000 waard is moet ik dan handmatig 1 voor 1 items gaan verwijderen om onder de 30000 te blijven
soulman1958
mijn vraag is deze ik heb een shop die meer dan 30000 waard is moet ik dan handmatig 1 voor 1 items gaan verwijderen om onder de 30000 te blijven
soulman1958
best people of lastdodo
my question is this i have a shop that is worth more than 30000 do i have to manually remove items 1 by 1 to stay below 30000
soulman1958
my question is this i have a shop that is worth more than 30000 do i have to manually remove items 1 by 1 to stay below 30000
soulman1958
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtJa
Als je onder de 30.000 wil komen zal je zelf moeten beslissen welke items je verwijderd of in prijs verlaagd
Die keuzes kan niemand anders voor je maken
Yes
If you want to get below 30,000 you will have to decide for yourself which items you want to remove or reduce in price
No one else can make those choices for you
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.271 berichten
- 5 januari 2023 12:20
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
5 januari 2023 12:20
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtja maar mijn shop is bijna 80000 dus dat is dan een straf om items te verwijderen die juist door anderen gekocht willen worden want ik heb iemand uit cyprus die wil munten uit mijn shop kopen en wat als ik die nu verwijder hebben jullie wel daaraan gedacht toen jullie de nieuwe regels hebben opgesteld
yes but my shop is almost 80000 so that is a punishment to remove items that want to be bought by others because i have someone from cyprus who wants to buy coins from my shop and what if i remove them now did you think about that then you made the new rules
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtzijn er geen lastdodo mensen die shops hebben groter dan 30 000€
are there no lastdodo people who have shops larger than 30 000 €
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.271 berichten
- 5 januari 2023 12:37
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
5 januari 2023 12:37
Is je shop wel echt zo groot? Je kunt de waarde zien bij Mijn shop en dan de Items tab. Het is dan de bovenste waarde omdat we de voorraad (als het aantal groter dan 1 is bij een item) niet meetellen voor de berekening welk abonnement er nodig is.
Is your shop really that big? You can see the value at My shop and then the Items tab. It is then the top value because we do not count the stock (if the number is greater than 1 for an item) when calculating which subscription is required.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.271 berichten
- 5 januari 2023 12:38
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
5 januari 2023 12:38
zijn er geen lastdodo mensen die shops hebben groter dan 30 000€
Ja hoor. Die zij er veel. Die hebben dan een Power Seller abonnement. Je herkent ze aan het Power labeltje.
are there no lastdodo people who have shops larger than 30 000 €
Sure. They are many. They then have a Power Seller subscription. You can recognize them by the Power label.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht015 steef die keus hebben jullie al voor mij gemaakt want jullie verplichten mij nu om onder de 30000 te komen dus jullie maken die keus voor mij en dat is wel jammer want zolang ik niet onder de grens van 30000 kom blijft mijn shop gesloten en kan ik er geen gebruik van maken dus ik heb helemaal geen keus
015 steef you have already made that choice for me because you are now obliging me to get below 30000 so you make that choice for me and that is a pity because as long as I don't get below the limit of 30000 my shop will remain closed and I can don't use it so I have no choice at all
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.271 berichten
- 5 januari 2023 12:49
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
5 januari 2023 12:49
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtja en dan denk je dat je kan verkopen als je shop €500 is mijn shop is ongeveer 48000€
en hoe meer items hoe eerder je verkoopt toch laten we eerlijk zijn
en hoe meer items hoe eerder je verkoopt toch laten we eerlijk zijn
yes and then you think you can sell if your shop is €500 my shop is about €48000
and the more items the sooner you sell, let's be honest
and the more items the sooner you sell, let's be honest
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtmaar goed niets aan te doen alleen de vraag is wanneer wordt mijn shop weer actief??
als jullie merken dat ik onder de 30000 zit en als niemand daarop let zoals mijn 1 bericht dan blijft de shop dus gesloten of controleren jullie dat dagelijks?
als jullie merken dat ik onder de 30000 zit en als niemand daarop let zoals mijn 1 bericht dan blijft de shop dus gesloten of controleren jullie dat dagelijks?
but nothing can be done about it, only the question is when will my shop be active again??
if you notice that I am below 30000 and if no one pays attention to it like my 1 message, then the shop will remain closed or do you check that daily?
if you notice that I am below 30000 and if no one pays attention to it like my 1 message, then the shop will remain closed or do you check that daily?
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.271 berichten
- 5 januari 2023 13:03
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
5 januari 2023 13:03
Als de waarde van je shop onder de maximale waarde van het abonnement dat je hebt zit, kun je je shop zelf weer open zetten via Mijn shop en dan Shop instellingen.
Je hebt zo te zien nu een Top Seller abonnement, dan mag de waarde van je shop niet groter zijn dan 15.000 euro. Zie de pagina met info over de abonnementen
If the value of your shop is below the maximum value of the subscription you have, you can reopen your shop yourself via My shop and then Shop settings.
It looks like you now have a Top Seller subscription, then the value of your shop cannot exceed 15,000 euros. See the page with information about the subscriptions
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRaoul62
TOP
- Catalogus beheerder
- 4.050 berichten
- 5 januari 2023 13:06
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
5 januari 2023 13:06
Er was enkele maanden tijd om de shop voor te bereiden ... hopelijk heb je ook de tips voor die voorbereiding gezien en toegepast?
Een shop werd nog al eens vlug, in zeven haasten, opgevuld en daar stopte het verhaal meestal: bijvullen en nog eens bijvullen.
Hopelijk worden er nu door meer verkopers periodes van 'audit' ingelast. Het regelmatig en nauwkeurig bekijken van je eigen aanbod, en het bijsturen waar nodig.
Door de haast zijn er altijd foutjes. Niemand is onfeilbaar. Vele foutjes kunnen een verschil van enkele duizenden euro's 'shopwaarde' betekenen.
Ik heb shops gezien waar meerdere items al 10 jaar te blinken stonden aan prijzen tussen 50 en 75 euro. Terwijl het overduidelijk was dat die prijzen tussen de 0,50 en 0,75 euro zouden moeten zijn.
Dat heb je 1. geen verkoop voor die items en 2. een overdreven shopwaarde.
En 3. toon je aan de bezoekers van je shop dat je weinig oog hebt voor kwaliteit.
Daar aan werken is 3 x winst.
Is de shop wel volledig in orde vwb de vraagprijs, dan kun je kiezen voor een zwaarder (duurder) abonnement als je echt alles wilt laten staan.
Of, als je dat er niet voor over hebt, een aantal items er uit lichten.
Van zodra je wat verkopen hebt gerealiseerd ontstaat er vanzelf terug ruimte om die dan terug op te nemen.
Dit is louter geschreven als gebruiker van LD (tijdens mijn middagpauze want ik ben aan het werk), van uit mijn ingesteldheid om te willen helpen. Ik heb geen aandelen noch participaties in het bedrijf :)
There were several months to prepare the shop ... hopefully you also saw and applied the tips for that preparation?
A shop was often filled up quickly, in seven haste, and that's where the story usually ended: refilling and refilling.
Hopefully, more sellers will now have periods of 'audit'. Regularly and accurately reviewing your own offer and making adjustments where necessary.
Due to the rush, there are always mistakes. Nobody is infallible. Many mistakes can mean a difference of several thousand euros in 'shop value'.
I have seen shops where several items have been shining for 10 years at prices between 50 and 75 euros. While it was abundantly clear that those prices should be between 0.50 and 0.75 euros.
You have 1. no sales for those items and 2. an exaggerated retail value.
And 3. show the visitors of your shop that you have little eye for quality.
Working on that is 3 x profit.
If the shop is completely in order with regard to the asking price, you can opt for a heavier (more expensive) subscription if you really want to leave everything.
Or, if you don't want to, highlight a number of items.
As soon as you have made some sales, there will automatically be room to take them back.
This is written purely as a user of LD (during my lunch break because I'm at work), out of my willingness to help. I don't have any shares or participations in the company :)
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtbeste rene ik heb een vraagje hoe gebruik ik de bulk verwijder optie want ik wil mijn hele shop leeghalen en weer gewoon opnieuw beginnen
dear rene i have a question how do i use the bulk delete option because i want to empty my entire shop and just start over
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRaoul62
TOP
- Catalogus beheerder
- 4.050 berichten
- 7 januari 2023 10:02
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
7 januari 2023 10:02
- Ga naar je shop (1) en kies ITEMS (2).
- zorg dat het pictogram 'Bulk actions' (3) groen kleurt (indien niet: klik er op)
- je krijgt dan een selectievakje (4) per item uit je shop (in de lijst)
Je kan elk item individueel onmiddellijk verwijderen met de (kleinere) knop 'Verwijder' (5).
Je kan de selectievakjes (4) aanklikken en onderaan de (grotere) knop 'Verwijder' (5) gebruiken om een selectie in één keer (bulk) te verwijderen.
Als je alle items in de lijst die op je scherm staan ineens wil selecteren kun je dit doen door onderaan het selectievakje 'Selecteer alles op deze pagina' (6) aan te klikken.
Rap in Bulk verwijderen:
a/ ga naar de laatste pagina in je shop (in het voorbeeld uit mijn shop is dat '39')
b/ klik onderaan het selectievakje 'Selecteer alles op deze pagina' (6)
c/ klik onderaan op de knop 'Verwijder' (7)
d/ ga naar de vorige pagina (in het voorbeeld uit mijn shop '38')
e/ ga zo verder met stappen b/, c/ en d/
- Go to your shop (1) and choose ITEMS (2).
- make sure the icon 'Bulk actions' (3) turns green (if not: click on it)
- you will then get a checkbox (4) per item from your shop (in the list)
You can immediately delete each item individually with the (smaller) 'Delete' button (5).
You can click on the checkboxes (4) and use the (larger) 'Delete' button (5) at the bottom to delete a selection in one go (bulk).
If you want to select all items in the list on your screen at once, you can do this by clicking the 'Select all on this page' checkbox (6) at the bottom.
Uninstall Rap in Bulk:
a/ go to the last page in your shop (in the example from my shop it is '39')
b/ at the bottom click the 'Select all on this page' checkbox (6)
c/ click on the 'Delete' button at the bottom (7)
d/ go to the previous page (in the example from my shop '38')
e/ continue with steps b/, c/ and d/ like this
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRaoul62
TOP
- Catalogus beheerder
- 4.050 berichten
- 7 januari 2023 10:16
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
7 januari 2023 10:16
Aanvulling:
Bij een grotere shop zitten de aangeboden items ordentelijk geklasseerd. Niet alles wat aangeboden wordt, wordt zo maar op een 'hoop' gegooid tot iemand het wil kopen. Want als verkoper heb je dan bergen werk om die items bij elkaar te zoeken.
Probeer dat klassement deels te vatten in elk item dat je aanbiedt.
Bij postzegels kan dat bv. een indicatie zijn waar je die aangeboden zegel rap kunt vinden:
- 'K2-P4' als het insteekboek met die koopwaar in kast nummer 2 zit, op plank nummer 4.
- of 'boek IND/3' als de aangeboden zegel in een insteekboek zit met op de rug een sticker 'IND/3'.
Het lijkt allemaal overbodig, maar als er een bestelling binnenloopt voor een zegel die je 5 jaar terug in je shop hebt geplaatst ... dan kan een geheugsteuntje wonderen doen.
Bij heel wat bestellingen die ik plaats krijg ik altijd wel meerdere items 'geannuleerd' door ... De zegel wordt niet (meer) gevonden.
En voor dat geheugensteuntje is speciaal het veld 'Locatie' voorzien bij elk item in de shop. Een veldje dat enkel jij kan zien. Kijkers en kopers hebben er geen last van, maar jij als verkoper kan er door gered worden.
addition:
In a larger shop, the items offered are neatly classified. Not everything that is offered is just thrown into a 'heap' until someone wants to buy it. Because as a seller you then have a lot of work to find those items together.
Try to capture some of that ranking in every item you offer.
With stamps, for example, this can be an indication where you can quickly find the offered stamp:
- 'K2-P4' if the stockbook with that merchandise is in cabinet number 2, on shelf number 4.
- or 'book IND/3' if the stamp offered is in a stockbook with a sticker 'IND/3' on the spine.
It all seems superfluous, but when an order comes in for a stamp that you placed in your shop 5 years ago ... a reminder can do wonders.
With many orders that I place, I always get several items 'cancelled' by ... The stamp is not found (anymore).
And for that reminder, the 'Location' field is specially provided for each item in the shop. A field that only you can see. Viewers and buyers are not bothered by it, but you as a seller can be saved by it.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht16van 16