Snel naar pagina
25van 29
  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 6 november 2020 12:51
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 november 2020 12:51

Ik kreeg mijn eerste feedback.  Wil uiteraard ook een evaluatie geven maar dat kan blijkbaar niet?

Ik krijg een vakje 'Feedback', maar als ik daar iets inzet en bevestig krijg ik de boodschap 'Je kunt niet een reactie geven op positieve feedback.'

Kan dat niet?

Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 6 november 2020 12:55
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
6 november 2020 12:55

Nee dat kan niet, dat zegt de melding toch.

Sorry, maar je hoeft toch niet bij iedere duidelijke melding je af te vragen of dat wel juist is?

  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 6 november 2020 13:04
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 november 2020 13:04

Ik vroeg enkel of dat niet kan.  Neen dus.

Enkel na typen en bevestigen kreeg ik die melding.  Niet er voor.
Het kon eventueel zijn dat je na 10 dagen nog niet gemachtigd bent om een feedback te geven toch?  Er staat nu eenmaal een invulvakje klaar om feedback te geven.

Ik mag ik dus aannemen dat je als verkoper een koper geen feedback kan geven op LD.

  • 4.325 berichten
  • 6 november 2020 13:18
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
6 november 2020 13:18

Correct.

Feedback voor kopers is immers nutteloos.

P.S. Waar krijg jij een "vakje Feedback"?

  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 6 november 2020 13:26
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 november 2020 13:26

Ok, is maar een weet.

@Boekenmagazijn

De status van mijn eerste afgehandelde verkoop staat nu op 'verzonden'.  Moet ik daar als verkoper, bij afsluiten, iets aan wijzigen (bv. op 'afgehandeld' of zoiets zetten)?

  • 4.325 berichten
  • 6 november 2020 13:32
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
6 november 2020 13:32

Nee, Verzonden is de laatst mogelijke status. Een week of zo later krijgt de koper automatisch de mogelijkheid feedback te geven.

Je kunt de orders archiveren, maar dat is voor je eigen gemak. 

  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 6 november 2020 13:45
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
6 november 2020 13:45

Feedback voor kopers is immers nutteloos.

Niet mee eens, je heb ook van die “Marktplaats” kopers die wat bij je bestellen, je stuurt ze een factuur, na een week een herinnering en nul reactie….. deze zogenaamde kopers mogen ook wel in een negatief spotlicht staan, zo kun je ook de rotte appels verwijderen.

  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 6 november 2020 13:55
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 november 2020 13:55

Misschien bestaat er op LD een andere oplossing voor?  Ergens een meldpunt waar dergelijke kopers kunnen vernoemd worden ... en bij herhaling hun lidmaatschap wordt beëindigd?

In de 10 dagen dat ik hier ben heb ik het nog niet meegemaakt, dus ik weet het (nog) niet :)  Als de ervaren gebruikers hier hun waarde als ervaringsdeskundige etaleren komen we het wel te weten.

  • 4.325 berichten
  • 6 november 2020 15:09
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
6 november 2020 15:09

Ik maak me niet druk om mensen die niet betalen, die krijgen hun bestelling gewoon niet. Irritant is het wel, maar iedereen mag bij mij een bestelling annuleren, ook zonder reden.

En feedback is een ongeschikt instrument om nep-kopers te straffen, omdat geen enkele verkoper kan voorkomen dat ze tóch een bestelling plaatsen.

(Op eBay kunnen kopers zelfs geen negatieve feedback krijgen, om ze te beschermen tegen feedbackchantage.)

Zoals Raoul al zegt is melden bij Cat... oeps, LastDodo de enige remedie. Al was het maar om te voorkomen dat ze de verkoper nog een feedback kunnen geven.

  • Catalogus beheerder
  • 1.909 berichten
  • 6 november 2020 15:14
100
added
1K
prices
50
info pages
25K
reviews
1K
posts
6 november 2020 15:14

Mijn ervaring, als erg bescheiden verkoper van wat dubbele spullen, is dat er zelden iets wordt geannuleerd op LD

 Hier en daar is er wel een shop die verzuipt in de slechte kritiek, maar daar moet je als koper maar goed op letten want die mogen gewoon verder bestaan.

  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 6 november 2020 15:59
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 november 2020 15:59

@boekenmagazijn

06-11-2020 13:18:28

P.S. Waar krijg jij een "vakje Feedback"?

Moest terug gaan zoeken, welke 'klikweg' ik daarvoor had gevolgd.  Ik kan niet direct vinden waar ik mijn feedback in het menu van LD kan oproepen.  Ik gebruikte de email Feedback ontvangen. Daarin een link, en dan krijg ik de feedback te zien, met daaronder plaats voor mijn 'Feedback' met een invulvakje 'Reactie op feedback:'.  Jammer dat ik hier geen schermafdrukje kan plaatsen ... een picture maakt meestal veel duidelijk.

 

 

  • Catalogus beheerder
  • 2.407 berichten
  • 6 november 2020 19:39
5K
added
2.5K
prices
25
info pages
100K
reviews
2.5K
posts
6 november 2020 19:39

Je kan wel reageren op een feedback van een koper. Dat is wat je zie.

  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 6 november 2020 19:59
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 november 2020 19:59

@fazerco

Ja, dat kun je dus.  Maar als je op de mooite grote blauwe knop 'Opslaan' klikt krijg je de boodschap  'Je kunt niet een reactie geven op positieve feedback.'  De circel is rond :)

Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 6 november 2020 20:02
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
6 november 2020 20:02

Je kan alleen op een negatieve feedback reageren...

  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 6 november 2020 20:09
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 november 2020 20:09

Dat wist ik niet, en ik vond het ook nergens.  Als ik iets niet weet, dan vraag ik het.  Nu weet ik het.  Voordeel van het forum is dat iedereen het nu ook kan vinden.

  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 7 november 2020 01:15
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
7 november 2020 01:15

Als LD zo’n meldsysteem zou hebben zou dat alleen maar een verbetering zijn, ik verkoop op meerdere platforms en ze hebben allemaal een verschillend feedbacksysteem en geen 1 is perfect ook LD niet, bijvoorbeeld zit er geen houdbaarheidsdatum op een negatieve feedback; een verkoper die 11 jaar geleden 1 negatief heeft gehad en daarna alleen maar positief heeft nu nog een score van 99.9%.

Als een koper de bestelling gaat annuleren heb ik daar natuurlijk ook geen probleem mee, het gaat me om kopers die, zoals ik ook schreef in mijn vorige post, nul reactie, dus geen annulering, die helemaal niks van zich laat horen.

  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 7 november 2020 10:12
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
7 november 2020 10:12

@metalfigures - en aan alle andere geïnteresseerde lezers ... we zitten hier op café en kunnen vrij onze gedachten neerschrijven.

Daar kan ik alleen maar akkoord mee gaan.  LD hoeft geen copie te zijn van een andere site, iedere site is uniek en heeft andere doelstellingen en prioriteiten.  Wat voor de een een nadeel is, is voor de een een voordeel.  Of zoals ooit een maestro (volgens mij de grootste maestro) in de voetbalbranche zei: 'Elk nadeel heb zijn voordeel'.  Ook omgekeerd.

2 elementen vind ik meer dan de moeite waard om verder over na te denken.

1. versheidsdatum

Ik heb zoiets nog nergens gezien.  LD zou hiermee uniek zijn.  Alleen de moaliteiten zijn wat moeilijk te bepalen.  Een voortschrijdende waardering vast of dynamisch.  2 jaar vasthouden en vorige weggooien, of de laatste 200 ervaringen vasthouden ... Wie ooit eens een stigma opliep bij een transactie met een tegenpartij waarmee het niet echt matchte kan zo toch nog toekomstperspectieven koesteren.  Nu draag je de smet idd mee voor de rest van je 'carrière' op LD.
Persoonlijk vind ik een dynamische evaluatie (bv. laatste 200) het meest uitdagend.  Je kan dan hard werken om zo vlug mogelijk over dat trauma heen te komen: tonen dat je wel 100% bent.  Zou ook tegemoetkomen aan bepaalde GDPR regelgevingen (bij vast volledig, bij dynamisch deels).  Hoe lang mag je een evaluatie, die m.i. persoonlijk is, bijhouden?  Ik weet het niet.

2. meldsysteem

Een soort digitale schandpaal ... Echter, heel gevaarlijk.  Ook al te bekijken met die ingewikkelde GDPR regelgeving.  Mag en kan dat wel.  Maar voordelig voor kopers én verkopers zou het wel kunnen zijn, mits een goed en secuur beheer.
Bij de minste twijfel zou je als gebruiker van LD daar bijkomend je licht kunnen opsteken.  Kopers kunnen zo anticiperen (problemen voorkomen), verkopers kunnen zo tijdverlies (al die pogingen tot communiocatie en opvolging) beperken.

? Een toptien van de minst goede (volgens de feedback, al dan niet voortschrijdend) verkopers, en zo'n toptien van kopers ...  Daar wil je niet in gezien worden!  En bij Murphytoestanden wil je daar zo vlug mogelijk weer uit verdwijnen.  Kan veel verloren tijd - én frustraties - voorkomen.

Omdat we hier in het 'café' zijn: voor iedereen een rondje koffie.  Koffie inspireert mij.  Voor den apero is't nog te vroeg, en apero désinspireert mij.

  • Catalogus beheerder
  • 1.909 berichten
  • 7 november 2020 11:02
100
added
1K
prices
50
info pages
25K
reviews
1K
posts
7 november 2020 11:02

1. versheidsdatum

Wie ooit eens een stigma opliep bij een transactie met een tegenpartij waarmee het niet echt matchte kan zo toch nog toekomstperspectieven koesteren.  Nu draag je de smet idd mee voor de rest van je 'carrière' op LD.

Dat wil ook zeggen dat een klein winkeltje, dat maar enkele dingen verkoopt, elk jaar/twee jaar opnieuw enkele goedgelovige kopers kan bedriegen.

Eigenlijk bedriegt hij meer dan 50% van zijn kopers, maar dat is dan niet meer zichtbaar ...

 

Ik blijf het wel een goed idee vinden, al koop ik met veel vertrouwen bij iemand met 99,9%. Die afwijking van 0,01% kan gewoon gebeuren, of is gewoon een vervelende koper.

  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 7 november 2020 12:45
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
7 november 2020 12:45

Ik vind het leuk dat er zo wordt nagedacht over een “perfect” feedbacksysteem onder de gebruikers van LD, maar zolang het stil blijft bij de leidinggevenden zijn dit alleen mijmeringen in een café, helaas niet meer dan dat.

  • Catalogus manager
  • 8.580 berichten
  • 7 november 2020 12:53
10K
added
1K
prices
50
info pages
250K
reviews
5K
posts
7 november 2020 12:53

Bij ons team wordt er ook over regelmatig over nagedacht, hoor. Maar ook wij zijn er nog niet uit. Dus we zijn altijd blij met ideeën.

  • 1.110 berichten
  • 7 november 2020 13:08
1K
added
5K
prices
10K
reviews
1K
posts
7 november 2020 13:08

houdbaarheidsdatum op een negatieve feedback; een verkoper die 11 jaar geleden 1 negatief heeft gehad en daarna alleen maar positief heeft nu nog een score van 99.9%.

Bij Ebay is het een voordeel dat na een Jaar zonder Negatief je weer op 100% komt,

De rode punt blijft wel staan met de gegeven Feedback dus je kunt als Koper altijd terug lezen 

En er zijn verschillende mogelijkheden erop te reageren

Feedback geven  ,een Feedbackprofiel bekijken , Reageren op ontvangen Feedback , Vervolg commentaar op Feedback geven , Feedback openbaar of prive maken(dan kan men echter niet meer verkopen)  alleen nog Kopen , Feedback wijziging aanvragen (bij bewuste verkeerde Feedback).

Misschien zijn hievan verschillende punten ook interessant voor LD.


 

  • Catalogus manager
  • 5.388 berichten
  • 7 november 2020 13:45
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
7 november 2020 13:45

Waarom Feedbackscores niet veranderen in simpel Feedback, zonder score? Je moet niet altijd alles willen vangen in scores, dat heeft vaak negatieve (bij)effecten.
 

  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 7 november 2020 13:50
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
7 november 2020 13:50

Altijd goed om te weten dat er bij die 'leidinggevenden' wel over nagedacht wordt.  Ergens vind ik het ook normaal dat er van boven niet té veel gereageerd wordt in een discussie over iets waar niemand al een duidelijke richting in ziet of kan bepalen wat het zal/kan worden.  Zo blijft de discussie open en wie weet welke leuke of sublieme ideeën er uit opborrelen.  Soms is buttom-up geen slechte benaderingswijze.

Maar het leeft wel (de discussie over de feedbackprocedure), dat is duidelijk voor mij.  Hoe een simpel veldje, met een bevestigingsknop die leidt tot 'Je kunt niet ...', kan leiden tot een (imho) zinvol communiceren tussen leden.  Ik hou van dit café, dat is zeker.  Ook als is het louter met virtuele drank.

Van eBay had ik er geen idee van dat het zo verliep, maar het lijkt me wel een goed doordachte oplossing die veel partijen kan bekoren.
Anderzijds worstel ik nog met het gegeven GDPR ... een aantal dingen die we zo gewoon zijn, en die we zo blijven doen omdat het altijd zo geweest is, zijn misschien nu niet meer helemaal conform de wetgeving (Europese richtlijn).
Het huidige concept kan ook als een erfenis gezien worden, geïnspireerd op/door een voormalige puur commerciële partner?
Er zal door de top wel voldoende over gepalaberd geweest zijn indertijd (over de feeback toen 2 jaar terug plots GDPR kwam spoken).  Het fijne ervan vind ik niet terug ergens op het forum.  Niet dat ik al alles gelezen heb ... maar als het 'fijne' er op is gezet, dan moet het tussen 2018 en nu geweest zijn).

Btw ... sommige nicknames vind ik echt super, wellicht het resultaat van - soms hilarische - annecdotes?  Indien ja zie ik maar al te graag een nieuw verhaal beginnen binnen het café :)  Wat hebben 'baron' en selderie' met elkaar gemeen in een versie 5 ... Mag ik overgaan tot de fase van de wildste gedachten, of is het minder spectaculair? lol

  • 1.110 berichten
  • 7 november 2020 14:06
1K
added
5K
prices
10K
reviews
1K
posts
7 november 2020 14:06

Er was een Schrijver (ontvanger der Belastingen een echte zuurpruim ) die van ongeveer 1910 Tot 1950 Boeken schreef F.d Sinclair (A.H.Van Der Veen) een paar Detectives maar veel meer Boeken waar heel veel Humoor in staat en de Mensen een Spiegel wordt voorgehouden,

Baron Selderie is een Boek dat speelt in het begin 1900 zou ook zo nu kunnen zijn waarin een bedrieger Echtpaar de Notabelen een Hak zet door een paar geruchten in de wereld te zetten voor de rest zorgen de Notabelen dan zelf en zitten aan het eind zonder Geld maar met een ervaring die ze nooit meer vergeten.

Dit Boek lees ik een/twee keer per Jaar om weer eens hartelijk te lachen van daar mijn nick naam Baron Selderie !

en de 5 is 58 zo oud was ik toen ik bij Cata lid werdt dit kan men niet meer veranderen anders zou het nu zoals bij E,,B,,y 68 zijn waar dat wel kan 

  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 7 november 2020 14:22
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
7 november 2020 14:22

Fantastisch als tussendoortje @baronselderie-5 !  Dat boek moet ik ook eens lezen, ook ik hou wel eens van humor, soms.  Bij mij staat de 62 voor mijn geboortejaar ... ik was dus ook 58 toen ik op LD verzeild geraakte, ongeveer 10 dagen terug.

Hopelijk is dat niet de gemiddelde startleeftijd.  Als je dan, stel dat er een 2-jaars voortschrijdende feeback wordt geïmplementeerd, elke 2 jaar één koper om de tuin kunt leiden ... hoeveel kun je er dan opspietsen tot de leeftijd van de gemiddelde Amerikaanse president? (voor de minder goede verstaander: grapje).

Nu heb ik nog geen reactie gezien op de 'schandpaal' (meldsysteem) ... Wat als LD een 'toptien' van de slechtste (minst betrouwbare, te mijden, ...) kopers, en dito voor de verkopers zou overwegen.  Hoewel gevaarlijk lijkt mij dat wel iets hebben?

Een ander opborrelende hersenkronkel: wat als na x negatieve evaluaties een koper/verkoper zijn biezen mag pakken (na een onderzoek van de omstandigheden uiteraard)?

Snel naar pagina
25van 29