- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 6 november 2020 12:51
Ik kreeg mijn eerste feedback. Wil uiteraard ook een evaluatie geven maar dat kan blijkbaar niet?
Ik krijg een vakje 'Feedback', maar als ik daar iets inzet en bevestig krijg ik de boodschap 'Je kunt niet een reactie geven op positieve feedback.'
Kan dat niet?
I got my first feedback. Of course also wants to give an evaluation, but apparently that is not possible?
I get a 'Feedback' box, but if I bet and confirm something I get the message ' You cannot respond to positive feedback.'
Isn't that possible?
- Catalogus beheerder
- 4.226 berichten
- 6 november 2020 12:55
Nee dat kan niet, dat zegt de melding toch.
Sorry, maar je hoeft toch niet bij iedere duidelijke melding je af te vragen of dat wel juist is?
No, that is not possible, that's what the message says anyway.
Sorry, but you don't have to ask yourself for every clear message whether that is correct?
- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 6 november 2020 13:04
Ik vroeg enkel of dat niet kan. Neen dus.
Enkel na typen en bevestigen kreeg ik die melding. Niet er voor.
Het kon eventueel zijn dat je na 10 dagen nog niet gemachtigd bent om een feedback te geven toch? Er staat nu eenmaal een invulvakje klaar om feedback te geven.
Ik mag ik dus aannemen dat je als verkoper een koper geen feedback kan geven op LD.
I just asked if that's not possible. So no.
Only after typing and confirming I got that message. Not there for.
It could be that you are not authorized to give feedback after 10 days, right? There is simply a box for you to give feedback.
I can therefore assume that as a seller you cannot give feedback to a buyer on LD.
- 4.325 berichten
- 6 november 2020 13:18
Correct.
Feedback voor kopers is immers nutteloos.
P.S. Waar krijg jij een "vakje Feedback"?
Correct.
After all, feedback for buyers is useless.
P.S. Where do you get a "Feedback" box?
- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 6 november 2020 13:26
Ok, is maar een weet.
De status van mijn eerste afgehandelde verkoop staat nu op 'verzonden'. Moet ik daar als verkoper, bij afsluiten, iets aan wijzigen (bv. op 'afgehandeld' of zoiets zetten)?
Ok, just know.
The status of my first completed sale is now 'sent'. Do I, as a seller, have to change something about it when closing (eg set it to 'completed' or something like that)?
- 4.325 berichten
- 6 november 2020 13:32
Nee, Verzonden is de laatst mogelijke status. Een week of zo later krijgt de koper automatisch de mogelijkheid feedback te geven.
Je kunt de orders archiveren, maar dat is voor je eigen gemak.
No, Sent is the last possible status. A week or so later, the buyer will automatically be given the opportunity to provide feedback.
You can archive the orders, but that is for your convenience.
- Catalogus beheerder
- 752 berichten
- 6 november 2020 13:45
Feedback voor kopers is immers nutteloos.
Niet mee eens, je heb ook van die “Marktplaats” kopers die wat bij je bestellen, je stuurt ze een factuur, na een week een herinnering en nul reactie….. deze zogenaamde kopers mogen ook wel in een negatief spotlicht staan, zo kun je ook de rotte appels verwijderen.
After all, feedback for buyers is useless.
Disagree, you also have buyers from that “Marktplaats” who order something from you, you send them an invoice, after a week a reminder and zero response… .. these so-called buyers may also be in a negative spotlight , you can also get rid of the bad apples.
- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 6 november 2020 13:55
Misschien bestaat er op LD een andere oplossing voor? Ergens een meldpunt waar dergelijke kopers kunnen vernoemd worden ... en bij herhaling hun lidmaatschap wordt beëindigd?
In de 10 dagen dat ik hier ben heb ik het nog niet meegemaakt, dus ik weet het (nog) niet :) Als de ervaren gebruikers hier hun waarde als ervaringsdeskundige etaleren komen we het wel te weten.
Maybe there is another solution on LD? Somewhere a hotline where such buyers can be named ... and their membership is repeatedly terminated?
In the 10 days that I have been here I have not experienced it, so I don't know (yet) :) If the experienced users show their value as an experience expert here, we will find out.
- 4.325 berichten
- 6 november 2020 15:09
Ik maak me niet druk om mensen die niet betalen, die krijgen hun bestelling gewoon niet. Irritant is het wel, maar iedereen mag bij mij een bestelling annuleren, ook zonder reden.
En feedback is een ongeschikt instrument om nep-kopers te straffen, omdat geen enkele verkoper kan voorkomen dat ze tóch een bestelling plaatsen.
(Op eBay kunnen kopers zelfs geen negatieve feedback krijgen, om ze te beschermen tegen feedbackchantage.)
Zoals Raoul al zegt is melden bij Cat... oeps, LastDodo de enige remedie. Al was het maar om te voorkomen dat ze de verkoper nog een feedback kunnen geven.
I'm not worried about people who don't pay, they just don't get their order. It is annoying, but anyone can cancel an order with me, even without reason.
And feedback is an inappropriate tool to punish fake buyers, because no seller can prevent them from placing an order.
(On eBay, buyers can't even get negative feedback to protect them from feedback blackmail.)
As Raoul says, reporting to Cat ... oops, LastDodo is the only cure. If only to prevent them from giving the seller another feedback.
- Catalogus beheerder
- 1.909 berichten
- 6 november 2020 15:14
Mijn ervaring, als erg bescheiden verkoper van wat dubbele spullen, is dat er zelden iets wordt geannuleerd op LD
Hier en daar is er wel een shop die verzuipt in de slechte kritiek, maar daar moet je als koper maar goed op letten want die mogen gewoon verder bestaan.
My experience, as a very humble seller of some duplicate stuff, is that rarely anything gets canceled on LD
Here and there there is a shop that is drowning in the bad criticism, but as a buyer you have to pay attention because they can continue to exist.
- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 6 november 2020 15:59
@boekenmagazijn
P.S. Waar krijg jij een "vakje Feedback"?
Moest terug gaan zoeken, welke 'klikweg' ik daarvoor had gevolgd. Ik kan niet direct vinden waar ik mijn feedback in het menu van LD kan oproepen. Ik gebruikte de email Feedback ontvangen. Daarin een link, en dan krijg ik de feedback te zien, met daaronder plaats voor mijn 'Feedback' met een invulvakje 'Reactie op feedback:'. Jammer dat ik hier geen schermafdrukje kan plaatsen ... een picture maakt meestal veel duidelijk.
@bookstore
P.S. Where do you get a "Feedback" box?
Had to go back and find which 'click path' I had followed before. I cannot find directly where I can retrieve my feedback in the LD menu. I used the email Receive feedback . In it a link, and then I get to see the feedback, with space below for my 'Feedback' with an entry box 'Response to feedback:'. It is a pity that I cannot place a screenshot here ... a picture usually makes a lot clear.
- Catalogus beheerder
- 2.407 berichten
- 6 november 2020 19:39
Je kan wel reageren op een feedback van een koper. Dat is wat je zie.
You can respond to feedback from a buyer. That's what you see.
- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 6 november 2020 19:59
@fazerco
Ja, dat kun je dus. Maar als je op de mooite grote blauwe knop 'Opslaan' klikt krijg je de boodschap 'Je kunt niet een reactie geven op positieve feedback.' De circel is rond :)
@fazerco
Yes, you can. But if you click on the nice big blue 'Save' button you will get the message 'You cannot respond to positive feedback.' The circle is round :)
- Catalogus beheerder
- 4.226 berichten
- 6 november 2020 20:02
Je kan alleen op een negatieve feedback reageren...
You can only respond to a negative feedback ...
- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 6 november 2020 20:09
Dat wist ik niet, en ik vond het ook nergens. Als ik iets niet weet, dan vraag ik het. Nu weet ik het. Voordeel van het forum is dat iedereen het nu ook kan vinden.
I didn't know, and I couldn't find it anywhere. If I don't know something, I'll ask. Now I know. The advantage of the forum is that everyone can now also find it.
- Catalogus beheerder
- 752 berichten
- 7 november 2020 01:15
Als LD zo’n meldsysteem zou hebben zou dat alleen maar een verbetering zijn, ik verkoop op meerdere platforms en ze hebben allemaal een verschillend feedbacksysteem en geen 1 is perfect ook LD niet, bijvoorbeeld zit er geen houdbaarheidsdatum op een negatieve feedback; een verkoper die 11 jaar geleden 1 negatief heeft gehad en daarna alleen maar positief heeft nu nog een score van 99.9%.
Als een koper de bestelling gaat annuleren heb ik daar natuurlijk ook geen probleem mee, het gaat me om kopers die, zoals ik ook schreef in mijn vorige post, nul reactie, dus geen annulering, die helemaal niks van zich laat horen.
If LD had such a reporting system that would only be an improvement, I sell on multiple platforms and they all have a different feedback system and no 1 is perfect neither LD, for example there is no expiration date on a negative feedback; a seller who had 1 negative 11 years ago and then only positive now has a score of 99.9%.
If a buyer is going to cancel the order, I of course have no problem with that, I am concerned with buyers who, as I also wrote in my previous post, have zero reaction, so no cancellation, who do not hear anything at all.
- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 7 november 2020 10:12
@metalfigures - en aan alle andere geïnteresseerde lezers ... we zitten hier op café en kunnen vrij onze gedachten neerschrijven.
Daar kan ik alleen maar akkoord mee gaan. LD hoeft geen copie te zijn van een andere site, iedere site is uniek en heeft andere doelstellingen en prioriteiten. Wat voor de een een nadeel is, is voor de een een voordeel. Of zoals ooit een maestro (volgens mij de grootste maestro) in de voetbalbranche zei: 'Elk nadeel heb zijn voordeel'. Ook omgekeerd.
2 elementen vind ik meer dan de moeite waard om verder over na te denken.
1. versheidsdatum
Ik heb zoiets nog nergens gezien. LD zou hiermee uniek zijn. Alleen de moaliteiten zijn wat moeilijk te bepalen. Een voortschrijdende waardering vast of dynamisch. 2 jaar vasthouden en vorige weggooien, of de laatste 200 ervaringen vasthouden ... Wie ooit eens een stigma opliep bij een transactie met een tegenpartij waarmee het niet echt matchte kan zo toch nog toekomstperspectieven koesteren. Nu draag je de smet idd mee voor de rest van je 'carrière' op LD.
Persoonlijk vind ik een dynamische evaluatie (bv. laatste 200) het meest uitdagend. Je kan dan hard werken om zo vlug mogelijk over dat trauma heen te komen: tonen dat je wel 100% bent. Zou ook tegemoetkomen aan bepaalde GDPR regelgevingen (bij vast volledig, bij dynamisch deels). Hoe lang mag je een evaluatie, die m.i. persoonlijk is, bijhouden? Ik weet het niet.
2. meldsysteem
Een soort digitale schandpaal ... Echter, heel gevaarlijk. Ook al te bekijken met die ingewikkelde GDPR regelgeving. Mag en kan dat wel. Maar voordelig voor kopers én verkopers zou het wel kunnen zijn, mits een goed en secuur beheer.
Bij de minste twijfel zou je als gebruiker van LD daar bijkomend je licht kunnen opsteken. Kopers kunnen zo anticiperen (problemen voorkomen), verkopers kunnen zo tijdverlies (al die pogingen tot communiocatie en opvolging) beperken.
? Een toptien van de minst goede (volgens de feedback, al dan niet voortschrijdend) verkopers, en zo'n toptien van kopers ... Daar wil je niet in gezien worden! En bij Murphytoestanden wil je daar zo vlug mogelijk weer uit verdwijnen. Kan veel verloren tijd - én frustraties - voorkomen.
Omdat we hier in het 'café' zijn: voor iedereen een rondje koffie. Koffie inspireert mij. Voor den apero is't nog te vroeg, en apero désinspireert mij.
@metalfigures - and to all other interested readers ... we sit here in a cafe and are free to write our thoughts.
I can only agree with that. LD does not have to be a copy of another site, each site is unique and has different objectives and priorities. What is a disadvantage for some, is an advantage for some. Or as a maestro (I think the biggest maestro) in the football industry once said: 'Every disadvantage has its advantage'. Also vice versa.
I think 2 elements are more than worth thinking about further.
1. freshness date
I haven't seen anything like this anywhere. LD would be unique with this. Only the modalities are a bit difficult to determine. A progressive valuation fixed or dynamic. Hold for 2 years and discard the previous one, or hold on to the last 200 experiences ... Anyone who has ever been stigmatized by a transaction with a counterparty with which it did not really match can still cherish future prospects. Now you carry the blemish with you for the rest of your 'career' on LD.
Personally, I find a dynamic evaluation (eg last 200) the most challenging. You can then work hard to get over that trauma as quickly as possible: show that you are 100%. Would also comply with certain GDPR regulations (with fixed fully, with dynamic partly). How long can you keep an evaluation, which in my opinion is personal? I don't know.
2. reporting system
A kind of digital pillory ... However, very dangerous. Also viewable with those complicated GDPR regulations. May and is possible. But it could be advantageous for buyers and sellers, provided good and meticulous management.
In the event of the slightest doubt, as a user of LD, you could also learn more about this. Buyers can thus anticipate (prevent problems), sellers can thus limit loss of time (all those attempts at communication and follow-up).
? A top ten of the least good (according to the feedback, whether or not progressing) sellers, and such a top ten of buyers ... You don't want to be seen in that! And in Murphy states, you want to get out of it as quickly as possible. Can prevent a lot of lost time - and frustration.
Because we are here in the 'cafe': a round of coffee for everyone. Coffee inspires me. It's still too early for an apero, and apero désinspires me.
- Catalogus beheerder
- 1.909 berichten
- 7 november 2020 11:02
1. versheidsdatum
Wie ooit eens een stigma opliep bij een transactie met een tegenpartij waarmee het niet echt matchte kan zo toch nog toekomstperspectieven koesteren. Nu draag je de smet idd mee voor de rest van je 'carrière' op LD.
Dat wil ook zeggen dat een klein winkeltje, dat maar enkele dingen verkoopt, elk jaar/twee jaar opnieuw enkele goedgelovige kopers kan bedriegen.
Eigenlijk bedriegt hij meer dan 50% van zijn kopers, maar dat is dan niet meer zichtbaar ...
Ik blijf het wel een goed idee vinden, al koop ik met veel vertrouwen bij iemand met 99,9%. Die afwijking van 0,01% kan gewoon gebeuren, of is gewoon een vervelende koper.
1. freshness date
Anyone who ever suffered a stigma from a transaction with a counterparty with which it did not really match can still cherish future prospects. Now you will carry the blemish with you for the rest of your 'career' on LD.
That also means that a small shop that only sells a few things can deceive some gullible buyers every year / two years.
Actually, he cheats more than 50% of his buyers, but that is no longer visible ...
I still think it's a good idea, although I buy with a lot of confidence from someone with 99.9%. That 0.01% deviation can just happen, or is just an annoying buyer.
- Catalogus beheerder
- 752 berichten
- 7 november 2020 12:45
Ik vind het leuk dat er zo wordt nagedacht over een “perfect” feedbacksysteem onder de gebruikers van LD, maar zolang het stil blijft bij de leidinggevenden zijn dit alleen mijmeringen in een café, helaas niet meer dan dat.
I like the idea of a “perfect” feedback system among the users of LD, but as long as it remains quiet with the executives, these are just musings in a cafe, unfortunately no more than that.
- Catalogus manager
- 8.580 berichten
- 7 november 2020 12:53
Bij ons team wordt er ook over regelmatig over nagedacht, hoor. Maar ook wij zijn er nog niet uit. Dus we zijn altijd blij met ideeën.
Our team also thinks about it regularly. But we have not decided yet either. So we always welcome ideas.
- 1.110 berichten
- 7 november 2020 13:08
houdbaarheidsdatum op een negatieve feedback; een verkoper die 11 jaar geleden 1 negatief heeft gehad en daarna alleen maar positief heeft nu nog een score van 99.9%.
Bij Ebay is het een voordeel dat na een Jaar zonder Negatief je weer op 100% komt,
De rode punt blijft wel staan met de gegeven Feedback dus je kunt als Koper altijd terug lezen
En er zijn verschillende mogelijkheden erop te reageren
Feedback geven ,een Feedbackprofiel bekijken , Reageren op ontvangen Feedback , Vervolg commentaar op Feedback geven , Feedback openbaar of prive maken(dan kan men echter niet meer verkopen) alleen nog Kopen , Feedback wijziging aanvragen (bij bewuste verkeerde Feedback).
Misschien zijn hievan verschillende punten ook interessant voor LD.
expiration date on a negative feedback; a seller who had 1 negative 11 years ago and only positive after that now has a score of 99.9%.
At Ebay it is an advantage that after a Year without Negative you will return to 100%,
The red dot remains with the Feedback given, so you can always read back as a Buyer
And there are several ways to respond to it
Give feedback , view a Feedback profile , Respond to Feedback received , Continue commenting on Giving Feedback , Make feedback public or private (then you can no longer sell) only Buy , Request feedback change (in case of deliberately wrong Feedback).
Perhaps several of these points are also of interest to LD.
- Catalogus manager
- 5.388 berichten
- 7 november 2020 13:45
Waarom Feedbackscores niet veranderen in simpel Feedback, zonder score? Je moet niet altijd alles willen vangen in scores, dat heeft vaak negatieve (bij)effecten.
Why not change Feedback scores to simple Feedback, without a score? You should not always want to capture everything in scores, that often has negative (side) effects.
- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 7 november 2020 13:50
Altijd goed om te weten dat er bij die 'leidinggevenden' wel over nagedacht wordt. Ergens vind ik het ook normaal dat er van boven niet té veel gereageerd wordt in een discussie over iets waar niemand al een duidelijke richting in ziet of kan bepalen wat het zal/kan worden. Zo blijft de discussie open en wie weet welke leuke of sublieme ideeën er uit opborrelen. Soms is buttom-up geen slechte benaderingswijze.
Maar het leeft wel (de discussie over de feedbackprocedure), dat is duidelijk voor mij. Hoe een simpel veldje, met een bevestigingsknop die leidt tot 'Je kunt niet ...', kan leiden tot een (imho) zinvol communiceren tussen leden. Ik hou van dit café, dat is zeker. Ook als is het louter met virtuele drank.
Van eBay had ik er geen idee van dat het zo verliep, maar het lijkt me wel een goed doordachte oplossing die veel partijen kan bekoren.
Anderzijds worstel ik nog met het gegeven GDPR ... een aantal dingen die we zo gewoon zijn, en die we zo blijven doen omdat het altijd zo geweest is, zijn misschien nu niet meer helemaal conform de wetgeving (Europese richtlijn).
Het huidige concept kan ook als een erfenis gezien worden, geïnspireerd op/door een voormalige puur commerciële partner?
Er zal door de top wel voldoende over gepalaberd geweest zijn indertijd (over de feeback toen 2 jaar terug plots GDPR kwam spoken). Het fijne ervan vind ik niet terug ergens op het forum. Niet dat ik al alles gelezen heb ... maar als het 'fijne' er op is gezet, dan moet het tussen 2018 en nu geweest zijn).
Btw ... sommige nicknames vind ik echt super, wellicht het resultaat van - soms hilarische - annecdotes? Indien ja zie ik maar al te graag een nieuw verhaal beginnen binnen het café :) Wat hebben 'baron' en selderie' met elkaar gemeen in een versie 5 ... Mag ik overgaan tot de fase van de wildste gedachten, of is het minder spectaculair? lol
Always good to know that those 'managers' are thinking about it. In a way I also find it normal that there is not too much reaction from above in a discussion about something in which no one already sees a clear direction or can determine what it will / could become. That way, the discussion remains open and who knows what fun or sublime ideas will emerge from it. Sometimes buttom-up is not a bad approach.
But it is alive (the discussion about the feedback procedure), that is clear to me. How a simple field, with a confirmation button that leads to 'You can't ...', can lead to (imho) meaningful communication between members. Love this cafe that's for sure. Even if it is purely with virtual drink.
I had no idea about eBay that it worked out like this, but it seems to me to be a well thought-out solution that will appeal to many parties.
On the other hand, I am still struggling with the given GDPR ... a number of things that we are so used to, and that we continue to do because it has always been that way, may now no longer be completely in accordance with the legislation (European directive).
The current concept can also be seen as a legacy, inspired by / by a former purely commercial partner?
There must have been enough talk about it by the top at the time (about the feeback when GDPR suddenly came haunted 2 years ago). I don't find the nice thing about it anywhere on the forum. Not that I have read everything yet ... but if the 'nice' has been put on it, it must have been between 2018 and now).
Btw ... I really like some nicknames, perhaps the result of - sometimes hilarious - annecdotes? If so, I would love to see a new story begin within the cafe :) What do 'baron' and celery 'have in common in a version 5 ... May I proceed to the wildest thoughts phase, or is it less spectacular? lol
- 1.110 berichten
- 7 november 2020 14:06
Er was een Schrijver (ontvanger der Belastingen een echte zuurpruim ) die van ongeveer 1910 Tot 1950 Boeken schreef F.d Sinclair (A.H.Van Der Veen) een paar Detectives maar veel meer Boeken waar heel veel Humoor in staat en de Mensen een Spiegel wordt voorgehouden,
Baron Selderie is een Boek dat speelt in het begin 1900 zou ook zo nu kunnen zijn waarin een bedrieger Echtpaar de Notabelen een Hak zet door een paar geruchten in de wereld te zetten voor de rest zorgen de Notabelen dan zelf en zitten aan het eind zonder Geld maar met een ervaring die ze nooit meer vergeten.
Dit Boek lees ik een/twee keer per Jaar om weer eens hartelijk te lachen van daar mijn nick naam Baron Selderie !
en de 5 is 58 zo oud was ik toen ik bij Cata lid werdt dit kan men niet meer veranderen anders zou het nu zoals bij E,,B,,y 68 zijn waar dat wel kan
There was a Writer (tax collector a real curmudgeon) who wrote from about 1910 to 1950 Books Fd Sinclair (AHVan Der Veen) a few Detectives but many more Books in which a lot of Humor is contained and the People become a Mirror held up,
Baron Celery is a Book that is set in the early 1900s could also be the case now in which an impostor Married couple chops the Notables by putting a few rumors in the world for the rest the Notables themselves take care of and sit at it. end without money but with an experience they will never forget.
I read this Book once / twice a year to give me a big laugh, my nick name Baron Celery!
and the 5 is 58 this is how old I was when I became a member of Cata, this cannot be changed anymore, otherwise it would now be as with E ,, B ,, y 68 where that is possible
- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 7 november 2020 14:22
Fantastisch als tussendoortje @baronselderie-5 ! Dat boek moet ik ook eens lezen, ook ik hou wel eens van humor, soms. Bij mij staat de 62 voor mijn geboortejaar ... ik was dus ook 58 toen ik op LD verzeild geraakte, ongeveer 10 dagen terug.
Hopelijk is dat niet de gemiddelde startleeftijd. Als je dan, stel dat er een 2-jaars voortschrijdende feeback wordt geïmplementeerd, elke 2 jaar één koper om de tuin kunt leiden ... hoeveel kun je er dan opspietsen tot de leeftijd van de gemiddelde Amerikaanse president? (voor de minder goede verstaander: grapje).
Nu heb ik nog geen reactie gezien op de 'schandpaal' (meldsysteem) ... Wat als LD een 'toptien' van de slechtste (minst betrouwbare, te mijden, ...) kopers, en dito voor de verkopers zou overwegen. Hoewel gevaarlijk lijkt mij dat wel iets hebben?
Een ander opborrelende hersenkronkel: wat als na x negatieve evaluaties een koper/verkoper zijn biezen mag pakken (na een onderzoek van de omstandigheden uiteraard)?
Fantastic as a snack @ baronselderie-5! I should also read that book, I also like humor sometimes. My 62 stands for my year of birth ... so I was 58 when I ended up on LD, about 10 days ago.
Hopefully that's not the average starting age. If then, suppose a 2-year rolling feeback is implemented, you can fool one buyer every 2 years ... how many can you spur up to the age of the average US president? (for the less good listener: just kidding).
Now I have not seen a reaction to the 'pillory' (reporting system) ... What if LD would be a 'top ten' of the worst (least reliable, to be avoided, ...) buyers, and ditto for the sellers to consider. Although dangerous seems to me to have something?
Another bubbling brain twirl: what if after x negative evaluations a buyer / seller is allowed to pack up (after an investigation of the circumstances, of course)?