Hoe kan ik binnen een rubriek alle gezochte items oproepen?
Ik zou bijvoorbeeld graag door alle gezochte keramiek en glas items, maar ook door andere rubrieken heen willen bladeren, wat verzamelaars zoeken. Op die manier kan ik beter andere verzamelaars helpen en krijg ik een goede indruk van wat populair is.
How can I within a section call up all searched items ?
For example, I would like to scroll through all searched ceramic and glass items, but also by other sections, what collectors are looking for. That way I can better help other collectors and I get a good impression of what is popular.
- Catalogus beheerder
- 2.412 berichten
- 2 november 2013 15:37
Dat is gelukkig niet mogelijk, want dat zou een aantasting van de privacy van de leden zijn.
Als er een item aangeboden wordt, dan krijgen die verzamelaars vanzelf een bericht dat het aangeboden wordt en nemen ze wel of niet contact op met de aanbieder. Het is aan het zoekende CataWiki-lid om te bepalen of hij hier op ingaat en niet aan een verkoper of iemand die voor hen wil zoeken. Als je je als verkoper of speurder wil aandringen, dan kan dat als spam over komen.
Misschien kan je wel een advertentie plaatsen dat je voor mensen items wil zoeken en dan krijg je ook gewoon de mensen die dat willen.
Wat betreft de populariteit van items is dat alleen te zien aan de hand van het aantal verzamelaars en aanbieders.
Volgens mij is deze vraag ook al eerder in het forum aan bod geweest.
Fortunately, that is not possible, because that would affect the privacy of the members.
If an item is offered, those collectors will automatically receive a message that it is offered and they will take whether or not to contact the provider. It is up to the seeking CataWiki member to decide whether to accept this and not to a salesperson or anyone who wants to search for them. If you as a seller or investigator want to insist, it can come across as spam.
Maybe you can place an ad that you want to search for items for people and then you just get the people who want it. .
Regarding the popularity of items, this can only be seen by the number of collectors and providers.
I think this question has also been discussed in the forum before. .
@Disney
Dat is gelukkig niet mogelijk, want dat zou een aantasting van de privacy van de leden zijn
Dat privacy verhaal begrijp ik niet helemaal of eigenlijk helemaal niet @Disney
Ik ben alleen maar blij als iemand door mijn zoeklijst kan gaan. Niet iedere verzamelaar zet namelijk alles in de catalogus.
Op de huidige manier, door onnodig de zoekllijsten af te schermen, kan het daardoor lang duren voordat je een item krijgt aangeboden uit de zoeklijst. En heeft het te maken met het toeval, of iemand jouw gezochte item in de catalogus zet.
Door Zoeklijsten openbaar te maken stimuleer je dat er actiever wordt gezocht door verzamelaars om andere verzamelaars te helpen en krijgen veramelaars sneller de door hun gezochte spullen.
Zo kom ik terloops de nodige spullen tegen. Indien van iedereen de zoeklijst openbaar is, kan ik dus gerichter ook zoeken voor verzamelaars.
Ik zou er dus enorm voor zijn als Verzamelaars op Catawiki zelf kunnen beslissen of ze hun zoeklijst openbaar willen zetten of niet.
@Disney
Fortunately that is not possible, because that would be an infringement of the privacy of the members
I don't understand that privacy story completely or actually not at all @Disney
I'm only happy if someone can go through my search list. Not every collector puts everything in the catalog.
In the current way, by unnecessarily shielding the search lists, it can therefore take a long time before you are offered an item from the search list. And has it to do with coincidence, whether someone puts your wanted item in the catalog.
By making search lists public you stimulate more active searches by collectors to help other collectors and collectors get the through their sought-after stuff.
This is how I casually come across the necessary stuff. If everyone's wish list is public, I can therefore also search more specifically for collectors.
So I would be very happy if Collectors on Catawiki could decide for themselves whether they want to make their wish list public or not. .
- Moderator
- 1.567 berichten
- 2 november 2013 19:21
Dat privacy verhaal begrijp ik niet helemaal of eigenlijk helemaal niet @Disney
In het verleden waren de zoeklijsten openbaar, echter omdat handelaren de zoekers actief gingen benaderen, en niet iedereen was hiervan gediend, is besloten om de lijsten anoniem te maken.
Ik kan mij trouwens goed vinden in jouw idee om de keuze wel of niet openbaar bij de verzamelaar te leggen.
I don't fully understand that privacy story or actually not at all @Disney
In the past, the lists of values were public, but because traders started actively approaching the searchers, and not everyone was pleased with this, it was decided to make the lists anonymous.
By the way, I agree with your idea of whether or not to make the choice publicly available to the collector.
- 4.320 berichten
- 2 november 2013 19:56
The most recent answer from René can be found here .
The suggestion does not get many votes.
@Rikmooren
Ik kan mij trouwens goed vinden in jouw idee om de keuze wel of niet openbaar bij de verzamelaar te leggen.
Ik denk inderdaad dat je meer verantwoordelijkheid moet geven aan verzamelaars. Die zijn mans genoeg om zelf te bepalen of ze wel of niet hun zoeklijsten openbaar willen zetten.
Op huidige wijze werkt het zoeklijsten systeem verre van effectief en kun je schaapachtig lang wachten op je gezochte items
Ik vind het alleen maar fijn als verzamelaars of bijvoorbeeld een antiquariaat mij benadert via Catawiki en ik dat lang gezochte boek eindelijk aangeboden krijg.
Nu stimuleer je gebruikers alleen maar om hun zoeklijst niet op Catawiki maar op marktplaats te zetten.
Dus het komt de catalogus alleen maar ten goede indien de Zoeklijsten openbaar zijn.
En als verzamelaars & handelaren slim zijn, zetten ze de gezochte items in hun Catawiki shop voor een interessante prijs of bieden het aan ter veiling.
Dan is iedereen blij: Catawiki, de verzamelaar en de aanbieder.
@Rikmooren
By the way, I agree with your idea of whether or not to make the choice publicly available to the collector.
I think indeed that you should give more responsibility to collectors. They are man enough to decide for themselves whether or not they want to publish their lists of values.
Currently, the list of values system is far from effective and you can wait sheepishly for a long time for your searched items.
I only like it when collectors or, for example, an antiquarian bookshop approaches me through Catawiki and I am finally offered that long-sought-after book.
Now you only stimulate users to not put their wishlist on Catawiki but on marketplace.
So it only benefits the catalog if the Search Lists are public.
And as collectors & amp; traders are smart, they put the wanted items in their Catawiki shop for an interesting price or offer it up for auction.
Then everyone is happy: Catawiki, the collector and the seller.
@rene Ik zal nog even met Marco overleggen over de zoeklijst. Punt is dat die eerst open stond en daar veel kritiek op kwam. Daarom hebben we 'm indertijd gesloten. We willen nog aan de slag met het kunnen maken van een vriendenlijst. Het is wel een idee om dan je zoeklijst en verzameling gericht open te kunnen zetten voor je vrienden. Kom ik nog op terug.
Ik vraag me af of deze beslissing om de zoeklijsten indertijd te sluiten wel door een meerderheid van de Catawiki community werd gedragen en of deze niet aan herziening toe is. Het ontbreken van deze functionaliteit is een gemiste kans voor Catawiki.
Een vriendenlijst zou op zich een goed idee zijn. Of nog liever gewoonweg de mogelijkheid om shopaanbieders of Veilingaanbieders te kunnen volgen. Ofwel een meer pinterest en Etsy- achtige benadering. Vooral de Community van Etsy is daardoor ijzersterk. Bij Etsy hebben ze het heel goed begrepen en aangepakt en snappen ze haarfijn hoe ze een fantastische community levend moeten houden.
Bovenstaande zou bij catawiki tenminste zoden aan de dijk zetten qua handel en interactie tussen verzamelaars. Bovendien versterkt dit de Catawiki community. Voor inspiratie; Zie dus Etsy en Pinterest. Catawiki hoeft ook in deze niet het wiel opnieuw uit te vinden.
En verder gewoon de keuze laten aan de verzamelaar of die zijn of haar zoeklijst open of dicht wil zetten. Want ook dat verhoogt de interactie tussen verzamelaars. Catawiki bedenkt soms onnodig moeilijke oplossingen voor een simpele issue.
Samengevat: Catawiki wordt alleen maar leuker en vooral ook beter als je aan de Verzamelaar zelf de keuze laat om zoeklijsten openbaar te maken.
@rene I will talk to Marco about the search list. The point is that it was initially open and there was a lot of criticism. That's why we closed it at the time. We still want to get started with making a friends list. It is an idea to be able to open your search list and collection to your friends in a targeted manner. I'll get back to you.
I wonder whether this decision to close the search lists was supported by a majority of the Catawiki community at the time and whether it is not due for revision. The lack of this functionality is a missed opportunity for Catawiki.
A friends list would be a good idea in itself. Or rather simply the possibility to follow shop providers or auction providers. In other words, a more pinterest and Etsy-like approach. Especially the Etsy Community is very strong. At Etsy, they have understood and addressed it very well and they understand how to keep a great community alive.
The above would at least benefit catawiki in terms of trade and interaction between collectors. Moreover, this strengthens the Catawiki community. For inspiration; So see Etsy and Pinterest. Catawiki does not have to reinvent the wheel in this either.
And otherwise simply leave the choice to the collector whether he or her wish to open or close his or her wish list. Because that also increases the interaction between collectors. Catawiki sometimes comes up with unnecessarily difficult solutions for a simple issue.
In summary: Catawiki only becomes more fun and, above all, better if you leave the Collector the choice to make search lists public. .
- Catalogus manager
- 8.580 berichten
- 2 november 2013 20:56
Catawiki bedenkt soms onnodig moeilijke oplossingen voor een simpele issue.
Volgens mij is het afschermen van alle zoeklijsten veel minder werk dan jouw veel mooiere oplossing, hoor. (;-)
Catawiki sometimes comes up with unnecessarily difficult solutions for a simple issue.
I think protecting all search lists is a lot less work than your much nicer solution, you know. (;-)
Dat is gelukkig niet mogelijk, want dat zou een aantasting van de privacy van de leden zijn
Snijdt geen hout. In de rubriek in verzameling van staat ook de gehele opsomming van alle bezitters van bv een album.
Fortunately, that is not possible, because that would be an invasion of the privacy of the members.
Does not make sense. The section in collection of also contains the complete list of all owners of, for example, an album.
- Catalogus beheerder
- 2.917 berichten
- 3 november 2013 00:19
Als verzameling op prive staat, zie jij niets geen naam bij een album.
If collection is set to private, you will not see a name for an album.
Precies, vroeg me al af wie er op komt. Die optie zou ook bij mijn zoeklijst meegegeven kunnen worden. Of ik mijn zoeklijst openbaar wil hebben of niet, zodat een verkoper mij kan benaderen.
Exactly, was already wondering who comes up. That option could also be added to my search list. Whether I want my search list public or not, so that a salesperson can contact me.
@boekenmagazijn
De suggestie krijgt niet veel stemmen.
Dat verwondert me niets. Ook de Feedback sectie is aan herziening toe. Zo gebruiken de meeste gebruikers hun stemmen om zelf suggesties naar voren te brengen. Daardoor komt men nog niet eens toe aan het stemmen op andere suggesties
En gezien de frequentie waarmee suggesties opgepakt worden is dit een functionaliteit die langzaam aan het doodbloeden is. Catawiki neemt de suggesties ter kennisgeving aan en verder hoort de catawiki Community niet wat er met de suggesties gebeurt. Alles staat of valt bij een goede communicatie. Bovendien moeten gebruikers het gevoel krijgen dat er iets met hun suggestie gedaan wordt. Dat gevoel is er nu absoluut niet. Van de 400 suggesties zijn er nu 3 in behandeling, 38 voltooid en 13 afgewezen. Dat zegt genoeg.
Het is leuk dat er al 247 stemmen zijn voor Mijn verzameling sorteren naar mijn eigen goesting Maar daar kijken we al weer tweeeneenhalf jaar naar.
Nog een voorbeeld:
Al maanden geleden is er op het forum en in mails aangegeven, dat o.a.de hyperlink adverteren op de cataloguspagina fout is en dat sommige hyperlinks van de statistieken op de community pagina niet kloppen. Tot op heden zijn zelfs deze simpel te wijzigen fouten niet doorgevoerd. Het feit dat deze knullige fouten al maanden op de website staan geeft o.a. weinig hoop voor de suggestie pagina. Het geeft iniedergeval de indruk dat er slecht geluisterd wordt naar gebruikers. En wat voor indruk geeft dit voor potentiële adverteerders?
@boekenmagazijn
The suggestion doesn't get many votes.
That doesn't surprise me. The Feedback section is also due for revision. For example, most users use their votes to make their own suggestions. As a result, it is not even possible to vote for other suggestions.
And given the frequency with which suggestions are picked up, this is a functionality that is slowly bleeding to death. Catawiki takes the suggestions for notice and the Catawiki Community does not hear what happens with the suggestions. Everything stands or falls with good communication. In addition, users should get the feeling that something is being done with their suggestion. That feeling is absolutely not there now. Of the 400 suggestions, 3 are now pending, 38 completed and 13 rejected. That says it all.
It's nice that there are already 247 votes for Sorting-my-collection to my own taste But we have been looking at that for two and a half years now.
Another example:
It has been indicated months ago on the forum and in emails that oad hyperlink advertising on the catalog page is wrong and some hyperlinks from the statistics on the community page are incorrect. To date, even these easy to change errors have not been implemented. The fact that these clumsy mistakes have been on the website for months gives little hope for the suggestion page. In any case, it gives the impression that users are poorly listened to. And what impression does this give to potential advertisers?
Ik voorspel een snellere groei van Catawiki als ze zich vooral gaan focussen op het uitbreiden van en investeren in functionaliteiten die de Catawiki Community versterken. Hoe meer "social", functioneler en ook grafisch mooier (responsive design) je het maakt voor de gebruiker, hoe meer dat Catawiki nieuwe gebruikers zal aantrekken en hoe hechter de Catawiki community zal worden. Investeren hierin zal veel meer impact hebben dan de beperkte impact die het Catawiki bezoek aan internationale verzamelbeurzen heeft.
"De Catawiki website moet zich op termijn gaan aanpassen aan de individuele gebruiker en niet andersom....."
Het shop- en veiling aanbod op Catawiki moet naar jou als gebruiker toe komen i.p.v dat je er alleen zelf naar kunt zoeken....."
- keuze voor verzamelaars om hun zoeklijsten openbaar te kunnen maken
- Het door de gehele site invoeren van Fotoview waardoor je alleen de foto's in een grid ziet en niet meer door ellelange lijsten hoeft heen te bladeren (zie Etsy, Pinterest)
- Het grafisch flink verbeteren van de zoekresultaten. Dat Is niet mooi weergegeven nu.
- Het kunnen bevrienden cq volgen van Shops, verzamelaars, veilingaanbieders
- En dus het nieuwe aanbod van al jouw favoriete shops en veilingaanbieders op één plaats en grafisch gelikte fotopagina kunnen zien.(Dit persoonlijke aanbod zou het eerste moeten zijn wat je ziet als je inlogt op catawiki). Zie ook hier Etsy.
- Persoonlijk aanbod op de website op basis van eerdere shop en veiling aankopen.
- Objecten in een verzameling, shops, veilingen kunnen "liken" en die op betere wijze (Social) binnen Catawiki kunnen delen met anderen.
- kunnen maken van een soort treasury's (zie Etsy)
- Veel meer doen met berichtencentrum; bij Etsy heet dit conversations en gaat het verder dan sec berichten.
- Grafisch versterken van de shops (dus ook alleen in fotoview zonder tekst)
- Introduceren van een persoonlijke grafisch mooie veilingpagina, waar alleen eigen veilingaanbod te zien is.
-
Introduceren van een grafisch sterke persoonlijke pagina, waar je een portret van jezelf kunt maken inclusief foto's en evt. zelfs een video en waar alles op een grafisch mooie manier te vinden is. Ter illustratie: Nu zie je dus Dit. Dit is zoals men ziet nog flink voor verbetering vatbaar (ook daar is Etsy een voorloper in). Op dit moment worden Catawiki gebruikers die meer aan promotie willen doen gedwongen zelf een promotie website te maken. Catawiki moet dit soort gebruikers dus de hand reiken en het in eigen hand gaan nemen.
Kortom: bied iedere gebruiker een eigen persoonlijke profiel Catawiki webpagina aan (profiel. Shop, Mijn veilingen, zoeklijst etc) - Persoonlijke banner bovenaan iedere persoonlijke pagina van gebruiker en niet alleen boven de shop.
- Uitbreiding van promotiemogelijkheden voor verzamelaars, waaronder het toevoegen van een pinterestknop bij de veilingen, shops en de catalogus.
- Herzien van de feedback cq suggestie pagina. Die is nu aan het "doodbloeden"
- Universele zoekmachine op iedere Catawiki pagina met advanced functie waarbij men ook kan zoeken in veiling resultaten en zoeklijsten.
- Meer feeling van Catawiki met mensen "uit het veld". Voorbeeld: De naam Design veiling is een foutief gekozen naam, daar de naam Design de lading verre van dekt. Dit hoort te zijn Toegepaste kunst & Design veiling (niet andersom). Ook de Kunstveiling is een foutief gekozen naam, omdat de meeste kunst er niet mag worden geveild. Deze "kunst" beperkt zich vooral tot non-figuratieve moderne kunst (Contemporary Art). Noem die veiling dan `hedendaagse kunst of Moderne kunst. Figuratieve kunst en toegepaste kunst wordt nu meestal verbannen naar de Curiosa veiling met als consequentie dat we b.v. ontwerper Cris van der Hoef vinden naast Matruschka poppetjes Over dit soort zaken denkt Catawiki soms slecht na. Winst is, dat er nu eindelijk een Design veiling komt. Nu rest dus nog het veranderen van de naam in de correcte naam.
- Zo spoedig mogelijk invoeren van thema's in de Catalogus. (aziatica, Militaria, religieuze kunst, kitchenalia, 20e eeuws Toegepaste kunst, Design, beeldende kunst etc).
- Het beter kunnen zoeken op materiaal (Tin, Goud, Zilver etc) en stijlen (Art Nouveau, Art Deco, Bauhaus, Memphis, Amsterdamse school, haagse school etc)
Wat Catawiki en wij als Catawiki verzamelaars kunnen leren van sites als Etsy (en ook Pinterest) is, dat de hele community als het ware elkaars items (in de shops) promoot, omdat ze daarvoor ontzettend leuke en functionele tools krijgen aangereikt. Een betere en effectievere marketingstrategie is er niet! Daarnaast besteden er de gebruikers enorm veel aandacht aan de kwailiteit en compositie van hun foto's, waardoor de site fantastisch oogt. Foto's worden er ook beter en groter weergegeven.
Ter inspiratie ook deze fotosite: Gewoonweg watertanden hoe de foto's worden weergegeven. klik maar eens op de knoppen greyscale, portrait fashion en nature.Ik kan hier heel blij van worden :-)
Natuurlijk veel te groot en niet functioneel voor een site als Catawiki, maar het laat zien welke ontwikkelingen gaande zijn op het gebied van responsive websites & Blogs.
I predict a faster growth of Catawiki if they mainly focus on expanding and investing in functionalities that strengthen the Catawiki Community. The more "social", more functional and also graphically more beautiful (responsive design) you make it for the user, the more Catawiki will attract new users and the tighter the Catawiki community will become. Investing in this will have much more impact than the limited impact that the Catawiki visit to international collection fairs has.
"The Catawiki website must eventually adapt to the individual user and not the other way around....."
The shop and auction offer on Catawiki should come to you as a user instead of you being able to search for it yourself....."
- choice for collectors to be able to make their search lists public
- Introducing Photoview throughout the entire site so that you only see the photos in a grid and no longer have to scroll through endless lists (see Etsy, Pinterest)
- Significantly improve the graphical search results. That's not looking good now.
- Befriending or following Shops, collectors, auction providers
- And so you can see the new offer from all your favorite shops and auction providers in one place and graphically slick photo page. (This personal offer should be the first thing you see when you log in to catawiki). See also Etsy here.
- Personal offer on the website based on previous shop and auction purchases.
- Being able to "like" objects in a collection, shops, auctions and share them with others in a better way (Socially) within Catawiki.
- be able to make some kind of treasuries (see Etsy)
- Do much more with message center; at Etsy this is called conversations and goes beyond mere messages.
- Graphically enhancing the shops ( so also only in photo view without text)
- Introducing a personal graphically beautiful auction page, where only your own auction offer can be seen.
- Introducing a graphically strong personal page , where you can make a portrait of yourself including photos and possibly. even a video and where everything can be found in a graphically beautiful way. To illustrate: Now you see This . As you can see, this can still be improved considerably (Etsy is also a forerunner in this). At the moment, Catawiki users who want to do more promotion are forced to create their own promotional website. Catawiki should therefore reach out to these types of users and take matters into their own hands.
In short: offer each user their own personal profile on the Catawiki web page (profile. Shop, My auctions, search list, etc.) - Personal banner at the top of every user's personal page and not just above the shop.
- Expansion of promotional options for collectors, including adding a pinterest button to the auctions, shops and the catalog.
- Revised the feedback/suggestion page. It is now "bleeding to death"
- Universal search engine on every Catawiki page with advanced function where you can also search in auction results and search lists.
- More feeling from Catawiki with people "from the field". Example: The name Design auction is an incorrectly chosen name, as the name Design far from covers the load. This should be Applied Art & Design auction (not the other way around) . The Art Auction is also an incorrect name, because most art is not allowed to be auctioned there. This "art" is mainly limited to non-figurative modern art (Contemporary Art). Then call that auction `contemporary art or Modern art t. Figurative art and applied art is now usually relegated to the Curiosa auction with the consequence that we find designer Cris van der Hoef next to Matruschka dolls Catawiki sometimes thinks badly about these kinds of things. The advantage is that there will now finally be a Design auction . Now all that remains is to change the name to the correct name.
- Entering themes in the Catalog as soon as possible. (Asian, Militaria, religious art, kitchenalia, 20th century Applied art, Design, visual arts etc).
- Better search by material (Tin, Gold, Silver etc) and styles (Art Nouveau, Art Deco, Bauhaus, Memphis, Amsterdam School, The Hague School etc)
What Catawiki and we as Catawiki collectors can learn from sites like Etsy (and also Pinterest) is that the entire community promotes each other's items (in the shops), as it were, because they are provided with incredibly fun and functional tools to do so. There is no better and more effective marketing strategy! In addition, users pay a lot of attention to the quality and composition of their photos, which makes the site look fantastic. Photos are also displayed better and larger.
Also this photo site for inspiration : Simply mouth watering how the photos are displayed. just click on the greyscale, portrait fashion and nature buttons . This can make me very happy :-)
Of course much too big and not functional for a site like Catawiki, but it shows what developments are going on in the field of responsive websites & Blogs.
- Catalogus beheerder
- 2.412 berichten
- 3 november 2013 09:36
Het kunnen bevrienden cq volgen van Shops, verzamelaars, veilingaanbieders
Op zich een prachtig idee, maar met het huidige en steeds groeiende aantal gebruikers, veilingaanbieders en shops (hoeft niet met hoofdletter ! ;) ) zal die lijst dan erg groot worden en wordt je naast de nu grote hoeveelheid e-mails bedolven met berichten. En als verzamelaar zal je het niet uit willen zetten, want je wil niks missen.
Echter als verzamelaar wil je ook niet meteen iets kopen en ik hoop dat je dan niet al te opdringerige verkopers krijgt en dat je ook nog zoiets kan hebben als een verlanglijstje.
Verder ben ik het helemaal eens met een aan/uit optie voor mijn zoeklijst, maar ik wil geen spam krijgen. Ik ben alleen exhibitionistisch ingesteld en toon graag wat ik heb en wil. Het zou inderdaad leuk zijn om over bepaalde items te spreken/discussieren, of je ze nu zoekt of dat ze in je verzameling zitten. Maar daar hebben we ook een Magazine voor, nietwaar?
@UpstairsDownsta(irs): Werk jij bij Etsy ?
Befriending or following Shops, collectors, auction providers
In itself a great idea, but with the current and ever-growing number of users, auction providers and shops (does not have to be capitalized ! ;) ) that list will become very large and you will be bombarded with messages in addition to the now large amount of e-mails. And as a collector you won't want to turn it off, because you don't want to miss anything.
However, as a collector you don't want to buy something right away and I hope that you don't get too pushy sellers and that you can also have something like a wish list.
Furthermore, I totally agree with an on/off option for my search list, but I don't want to get spammed. I am only exhibitionistic and like to show what I have and want. It would indeed be nice to talk/discuss certain items, whether you're looking for them or whether they're in your collection. But we have a Magazine for that too, don't we?
@ UpstairsDownsta(irs) : Do you work at Etsy ?
@Disney
Op zich een prachtig idee, maar met het huidige en steeds groeiende aantal gebruikers, veilingaanbieders en shops (hoeft niet met hoofdletter ! ;) ) zal die lijst dan erg groot worden en wordt je naast de nu grote hoeveelheid e-mails bedolven met berichten.
Dat is een misvatting. Het is juist alleen maar leuk en zeer informatief. Het werkt meer als een soort facebook. Daar lees je ook niet alles en heb jezelf de vrijheid.
Ik ben zeker fan van Etsy, omdat de gebruikers er enorm veel aandacht besteden aan uitstekende foto's. Daarnaast hebben ze op promotie-, grafisch-, Community, administratie en verzending gebied zaken gewoonweg goed voor elkaar. Maar het is geen verzamelaarssite. Ze hebben wel wat vintage, maar er staat ook veel huisvlijt op. Ik doe dan ook weinig meer op Etsy.
Catawiki daarentegen heeft in potentie veel meer mogelijkheden en een steeds beter aanbod en "The full package" doordat men ook fantastische veilingen erbij heeft.
Indien Catawiki flink groeit richting de werkwijze zoals in dit topic genoemd en ook met thema's in de catalogus gaat werken wordt het de beste website van Europa en stoot men Ebay, marktplaats en Etsy met gemak van de troon.
En dat benaderd worden door opdringerige verkopers zal nogal meevallen. Dat zou dan nu ook al moeten gebeuren.
Indien ik bijvoorbeeld items vind die op de zoeklijst staan zal ik ze meteen in mijn shop zetten of ter veiling aanbieden. Ik zal dus niet zo snel geneigd zijn om individueel "zoekers" te benaderen. Dit is commercieel ook niet slim.
Maar verzamelaars die hier bang voor zijn kunnen hun zoeklijst dan onzichtbaar maken toch? Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om zelf te bepalen welke items in de zoeklijst openbaar mogen worden getoond.
@Disney
In itself a great idea, but with the current and ever-growing number of users, auction providers and shops (does not have to be capitalized ! ;) ) that list will become very large and you will be bombarded with messages in addition to the now large amount of e-mails.
That's a misconception. It's just fun and very informative. It works more like a kind of Facebook. You don't read everything there either and you have the freedom.
I'm definitely a fan of Etsy because its users pay a lot of attention to excellent photos. In addition, they simply have things well organized in terms of promotion, graphics, community, administration and shipping. But it is not a collector's site. They do have some vintage, but there is also a lot of home industry. I don't do much on Etsy anymore.
Catawiki, on the other hand, potentially has many more options and an increasingly better offer and "The full package" because they also have fantastic auctions.
If Catawiki grows considerably towards the working method as mentioned in this topic and also starts working with themes in the catalogue, it will become the best website in Europe and Ebay, marketplace and Etsy will easily be knocked off the throne.
And that being approached by pushy salesmen will be quite pleasant. That should be happening now.
For example, if I find items that are on the wish list, I will immediately put them in my shop or offer them for auction. So I will not be inclined to approach individual "seekers". This is not commercially smart either.
But collectors who are afraid of this can make their wish list invisible, right? You could also choose to determine yourself which items in the search list may be displayed publicly.
- Catalogus beheerder
- 2.917 berichten
- 3 november 2013 11:02
Ziet er gelikt uit!
Catawiki is een verzamelsite met een heel groot aantal vrijwillegers
welke belangloos hun tijd en kennis beschikbaar stellen.
in al het voorafgaande zie ik hier niets van terug het enige wat ik lees is meer verkoop meer shops meer mogelijkheden.
en dan zie ik dit:
Indien ik bijvoorbeeld items vind die op de zoeklijst staan zal ik ze meteen in mijn shop zetten of ter veiling aanbieden. Ik zal dus niet zo snel geneigd zijn om individueel "zoekers" te benaderen. Dit is commercieel ook niet slim.
Dan kijk ik bij
Gebruikersnaam:
UpstairsDownstairs
Ingevoerde items:
0
En dan gaat het licht aan!
prachtige site die hij aanprijst. Ik heb alleen maar een marketing verhaal gelezen!
en mocht catawiki > dan ebay etc worden is dat mooi alleen dan zijn er geen vrijwilligers meer en de verzamelaar staat dan alleen aan de top om te kopen en zijn verzameling en hij/zij vermoedelijk onder aan de pagina in het zwart.
Looks slick!
Catawiki is a collective site with a very large number of volunteers
who selflessly donate their time and knowledge.
in all the foregoing I see nothing of this, the only thing I read is more sales more shops more possibilities.
and then I see this:
For example, if I find items that are on the wish list, I will immediately put them in my shop or offer them for auction. So I will not be inclined to approach individual "seekers". This is not commercially smart either.
Then I watch
User name:
UpstairsDownstairs
Imported Items:
0
And then the light goes on!
wonderful site that he praises. I just read a marketing story!
and if catawiki > then becomes ebay etc, that's great, only then there are no more volunteers and the collector is then only at the top to buy and his collection and he / she is probably at the bottom of the page in black.
@dick52
Don't judge the book on its cover.
Fijn dat het licht bij je aan gaat :-)
Zoals gezegd zal ik indien ik items vind die andere verzamelaars zoeken deze in de catalogus of shop zetten of deze ter veiling aanbieden. Is ook erg leuk om vondsten te doen en daarmee andere verzamelaars te helpen. maar goed, dat kan nu dus niet.
Verder wil ik je meegeven, dat of men een goede catawiki gebruiker is niet alleen afhangt van hoeveel je in de catalogus zet, maar ook van het aantal zaken die je koopt van verzamelaars en ter veiling aanbiedt en hoe positief, constructief (hulpvaardig) je je profileert op het forum :-)
Helaas kun je door de huidige opzet niet zien wat ik allemaal heb geveild. Wel kun je zien dat ik 8 keer positieve feedback heb gegeven, netjes mijn land en geslacht heb ingevuld en geen standaard banner en avatar heb :-)
Verder moet je mijn opbouwende verhaal denk ik nog maar eens wat beter lezen. Dit gaat voor 99 % over de geweldige potentie van de catawiki community.
Overigens betekent groei in dit geval alleen maar vooruitgang en kunnen we heel optimistisch zijn over alle verrassingen die catawiki nog in petto heeft.
Assen is tenslotte ook niet in een dag gebouwd :-)
@dick52
Don't judge the book on its cover.
Nice that the light turns on for you :-)
As mentioned, if I find items that other collectors are looking for, I will put them in the catalog or shop or put them up for auction. Is also very nice to make discoveries and thereby help other collectors. Anyway, that is not possible now.
I would also like to say that whether one is a good Catawiki user depends not only on how much you put in the catalog, but also on the number of things you buy from collectors and for auction and how positive, constructive (helpful) you profile yourself on the forum :-)
Unfortunately, due to the current setup, you cannot see what I have auctioned. You can see that I have given positive feedback 8 times, I have neatly filled in my country and gender and have no standard banner and avatar :-)
Furthermore, I think I should improve my constructive story a bit better read. 99% of this is about the great potential of the Catawiki community.
Incidentally, growth in this case only means progress and we can be very optimistic about all the surprises that Catawiki still has in store.
Assen after all, is not built in a day either :-)
- Catalogus beheerder
- 2.412 berichten
- 3 november 2013 11:52
Een goede CataWiki gebruiker heeft hopelijk niks te maken met hoeveel of wat hij koopt op deze site.Ik blijf nog altijd het oude CataWiki ideaal aanhangen van een site voor verzamelaars gemaakt door verzamelaars en niet de verkopers die dit bepalen. Dat de mogelijkheid om te verkopen er in zit, is prachtig en nodig om CataWiki te financieren. Het forum is slechts een hulpmiddel om vragen te stellen, onderwerpen ter sprake te brengen of je mening te ventileren, geen middel om je bij CataWiki belangrijk of je identiteit van te halen.
En ja, wat is een goede CataWiki gebruiker en is er een noodzaak om dat te weten?
Het werkt meer als een soort facebook. Daar lees je ook niet alles en heb jezelf de vrijheid
Verder lees ik bijna alle nieuws die ik via Facebook binnen krijg en ik denk dat ik echt niet de enige ben. Dat gaat dan ook gedoseerd, maar zoals ik al zei wil ik niks missen en zal dus dan alle shops willen volgen. Dat is toch niet te doen? Bet huidige systeem van als er iets aangeboden wordt op CataWiki en het staat in je zoeklijst, dan krijg je daar gewoon een mail van. Werkt prima!
Enniet iedereen heeft meteen geld en wil dus ook items op hun zoeklijst kunnen zetten. Dat gaat niet als het niet in de Catalogus is gezet! Kan je de leuke items die je ter veiling aanbiedt ook toevoegen aan de CataWiki Catalogus?
A good CataWiki user hopefully has nothing to do with how much or what he buys on this site. I still stick to the old CataWiki ideal of a collector site made by collectors and not the sellers who determine this. The possibility to sell is wonderful and necessary to finance CataWiki. The forum is only a tool to ask questions, to raise topics or to air your opinion, not a means to dissuade you from CataWiki or your identity.
And yes, what is a good CataWiki user and is there a need to know?
It works more like facebook. There you will not read everything and you have the freedom
I also read almost all the news that I receive via Facebook and I think that I am really not the only one. That is dosed, but like I said I don't want to miss anything and will therefore want to follow all shops. That cannot be done, is it? The current system of if something is offered on CataWiki and it is in your search list, you will just receive an email. Works fine!
And not everyone has money right away and therefore wants to be able to put items on their wish list. That is not possible if it has not been put in the Catalog! Can you also add the nice items that you offer for auction to the CataWiki Catalog?
@Disney
Het is een "en en" verhaal @Disney
Catawiki is nu eenmaal niet alleen een catalogus, maar ook veilingsite, een verkoopsite en een site met een forum. Het is dus niet alleen de catalogus die telt, wat door sommigen op dit forum steeds weer wordt gesuggereerd.
Ik geloof dan ook niet dat er een romantisch "oud-catawiki ideaal" bestaat. Overigens gaat nog steeds het motto op "Voor en door verzamelaars" Omdat naar mijn mening ook geen strikte scheiding te maken is tussen verzamelaar, verkoper en veilingaanbieder. Ik ben het alle drie en net zoals vele andere catawiki gebruikers draag bij aan de Catawiki community ook zonder zaken in de catalogus gezet te hebben.
Dat gaat dan ook gedoseerd, maar zoals ik al zei wil ik niks missen en zal dus dan alle shops willen volgen. Dat is toch niet te doen?
Tsja, dat is dan een persoonlijke keuze, als je alles wil volgen.
Texit (Topic exit)
@Disney
It's an "and and" story @Disney
After all, Catawiki is not just a catalog, but also an auction site, a sales site and a site with a forum . So it is not only the catalog that counts, which is suggested by some on this forum over and over again.
I do not believe that there is a romantic "old-catawiki ideal". Incidentally, the motto still goes on "For and by collectors" Because in my opinion no strict distinction can be made between collector, seller and auction provider. I am all three and, like many other Catawiki users, I contribute to the Catawiki community without having put things in the catalog.
That is also dosed, but as I said before. I don't miss anything and will therefore want to follow all shops. That is impossible, is it?
Well, that is a personal choice, if you want to follow everything.
Texit (Topic exit)
- Catalogus manager
- 8.580 berichten
- 3 november 2013 12:55
Texit (Topic exit)
Met verbazing zie ik dit soort regeltjes wel vaker opduiken bij mensen die het topic vaak niet eens zelf zijn gestart. Ik denk dat degenen die dit gebruiken beter hun berichtje kunnen afsluiten met de tekst: 'En nu wil ik het er verder niet meer over hebben' of 'En nu vind ik het wel genoeg en ga weer lekker verder met het invoeren van items' of...
Texit (Topic exit)
With surprise, I see these kinds of rules popping up more often among people who often have not even started the topic themselves. I think those using this should end their message with the text: 'And now I don't want to talk about it anymore' or 'And now I find it enough and continue entering items' or ...
@Arco helemaal gelijk, maar dat is ook weer zo'n mond vol
Ik vond 'm eigenlijk wel goed gevonden
Ik heb de volgende varianten nog overwogen : Toexit, Pexit en Poexit (post exit) , maar die bekten niet zo lekker :-)
Maar speciaal voor jou: het was een interessante discussie en ik ga nu weer veilingen invoeren en mijn zoeklijst bijwerken die helaas niemand kan zien :-)
@Arco completely right, but that is also such a mouthful
I actually thought it was good
I have considered the following variants: Toexit, Pexit and Poexit (post exit), but they didn't sound so good :-)
But especially for you: it was an interesting discussion and I will now enter auctions again and update my search list which unfortunately no one can see :-)
- 1.110 berichten
- 3 november 2013 14:35
@ UP; en stoot men Ebay met gemak van de Troon
Grapje?
in NL mischien wel hoewel Marktplaats en Ebay NL samen ook nog een vlinken brok vormen
maar Europa? kijk maar eens alleen naar de cijfers van Duitsland
Deutscher eBay-Marktplatz
- 17 Millionen aktive Nutzer, darunter 5,4 Millionen private Verkäufer, 175.000 gewerbliche Verkäufer sowie mehr als 100 große Händler und Markenhersteller
- Durchschnittlich sind ständig mehr als 70 Millionen Artikel in über 50.000 Kategorien im Angebot.
- Jeden Monat bieten private Verkäufer bei eBay.de mehr als 20 Millionen Artikel zum Verkauf an.
- Die Kategorien mit den meisten verkauften Artikeln bei eBay.de in Deutschland 2012 waren Kleidung & Accessoires, Möbel & Wohnen, Auto- und Motorradteile, Heimwerker, Sport und Sammeln & Seltenes.
- Der deutsche Verkäufer "dynamic-auction" war der erste eBay-Händler in Europa, der die Rekordmarke von einer Million Bewertungspunkte erreichte – am 19. Oktober 2011 war es soweit.
Ik vindt Catawikki persoonlijk een veel leukere Site maar wel de Kerk in het Dorp laten.
@UP; and Ebay is easily knocked off the throne
Just kidding?
in NL maybe, although Marktplaats and Ebay NL together also form a good chunk
but Europe? just look at the figures for Germany
Deutscher eBay Marktplatz
- 17 Millionen aktive Nutzer, darunter 5.4 Millionen private Verkäufer, 175,000 wewerbliche Verkäufer sowie mehr als 100 große Händler und Markenhersteller
- Durchschnittlich sind ständig mehr als 70 Millionen Article in über 50.000 Kategorien im Angebot.
- Jeden Monat beets private Verkäufer at eBay.de mehr als 20 Millionen Artikel zum Verkauf an.
- Die Kategorien mit den meisten verkauften Artikeln at eBay.de in Deutschland 2012 were Kleidung & Accessoires, Möbel & Wohnen, Auto- und Motorradteile, Heimwerker, Sport und Sammeln & Seltenes.
- Der deutsche Verkäufer "dynamic-auction" war der erste eBay-Händler in Europe, der die Rekordmarke von einer Million Bewertungspunkte erreichte – am 19. Oktober 2011 war es soweit.
I personally think Catawiki is a much nicer Site, but leave the Church in the Village.
Goed statement upstairs downstairs. Out of the box denken is voor weinigen weggelegd. Je standpunt over klantgerichtheid is ijzersterk en geldt voor alle soorten van dienstverlening. Catawiki is een fantastisch initiatief maar kan nog verder evolueren door de vraag op te gaan halen bij de klant. Of dat er nu duizenden zijn doet er niet toe, grote bedrijven hebben daar ook mee te maken.
Ook de innovaties die je voorstaat onderschrijf ik. Ik denk dat een groot deel van de catawiki gebruikers in het oudere segment zit. Vooral met de voorgestelde vernieuwing zal het een grote groep jongeren aantrekken en dan heb ik het over 20 tot 40 jarigen. In dit soort tranisities zal je altijd de grote gevestigde schare hebben die het niet zien zitten, maar in deze tijd ontkom je er niet aan en is het de enige weg voorwaarts.
Eigenlijk heb je een nieuw business model op een presenteerblaadje aan catawiki gepresenteerd ;)
Good statement upstairs downstairs. Few of us can think out of the box. Your position on customer focus is very strong and applies to all types of services. Catawiki is a fantastic initiative but can evolve even further by collecting demand from the customer. Whether there are thousands does not matter, large companies also have to deal with it.
I also endorse the innovations that you advocate. I think a large part of the Catawiki users is in the older segment. Especially with the proposed renewal it will attract a large group of young people and I am talking about 20 to 40 year olds. In these kinds of transitions you will always have the large established crowd who don't like it, but in this day and age you cannot escape it and it is the only way forward.
Actually, you have a new business model on presented a silver platter to Catawiki;)
@baronselderie
Ik durf zover te gaan, dat ik een fles goede Laphroaig Whiskey (10 jaar oud) met je wil verwedden, dat binnen nu en 5 jaar Catawiki groter is dan alle Verzamel gerelateerde rubrieken van Ebay te samen. Gaat dan vooralsnog om de landen waar Catawiki dan ook actief is (Bij overname vervalt de weddenschap).
Neem je de weddenschap aan? (mag ook een andere fles drank zijn :-)
@baronselderie
I dare to go so far that I want to bet you a bottle of good Laphroaig Whiskey (10 years old), that within 5 years Catawiki will be bigger than all the Collect related categories Ebay together. For the time being, this concerns the countries where Catawiki is also active (the bet will be void upon takeover).
Do you accept the bet? (can also be another bottle of drink :-)
- 1.110 berichten
- 3 november 2013 16:40
Immer und yes hoop dat ik verlies!
Immer und yes hope I lose!