Snel naar pagina
25van 182
  • 1 bericht
  • 22 februari 2024 07:38
22 februari 2024 07:38
Goede morgen,

Ik mis tussen de Hertog Jan bierviltjes :
viltje van Hertog Jan Grand.
viltje 0,0 met gele achterzijde "gefeliciteerd"
viltje blauw Winterbier

Ik weet alleen even niet hoe je iets moet toevoegen, kan iemand deze uploaden ?

Martijn


Laat maar ik heb het al gevonden :-)

  • 7 berichten
  • 8 februari 2024 11:01
500
added
100
prices
8 februari 2024 11:01
Hey Fazerco, als het overduidelijk is dan pas ik ze zeker aan.  Een wiki is OK en biedt heel veel voordelen.  Is altijd wel leuk om de afspraken te kennen ;-)
  • Catalogus beheerder
  • 2.406 berichten
  • 4 februari 2024 11:15
5K
added
2.5K
prices
25
info pages
100K
reviews
2.5K
posts
4 februari 2024 11:15
Het is een wiki, dus je zou ze kunnen aanpassen.
  • 7 berichten
  • 4 februari 2024 10:51
500
added
100
prices
4 februari 2024 10:51
Hallo iedereen, ik heb contact genomen met Coba, onze beheerder.  Met dank aan Coba om het één en ander te verduidelijken.

Graag wou ik langs deze weg toch nog een berichtje gooien naar de bierviltjes community.

Eerst en vooral ... lees ... dit komt van een "misschien perfectionist"

Ik zie in nogal wat items bij het merk een brouwerij ingevuld.  Dit maakt het soms moeilijk om iets terug te vinden.  Goed voorbeeld hiervan is : 't Pakhuis is een brouwerij - het merk is "NEN BANGELIJKE", of "ANTWERPS BLOND", ect

Alle reacties welkom.
  • Catalogus manager
  • 5.353 berichten
  • 19 januari 2024 13:08
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
19 januari 2024 13:08
Marsupi 
Het beste kun je contact opnemen met de beheerder bij Bierviltjes: cobaschouten-2011 
  • 7 berichten
  • 19 januari 2024 11:50
500
added
100
prices
19 januari 2024 11:50
Bestaat er een handboek voor de specifieke velden bij Bierviltjes ?  bv.  Merk : wanneer gebruik je dit veld ?  Alleen bij bieren ?  wanneer zet je (geen) of (onbekend) in een veld.  Zou handig zijn om de afspraken te kennen.
Vriendelijke groeten.
  • 3 berichten
  • 26 augustus 2023 22:21
26 augustus 2023 22:21
Gezien je ook van West-Vlaanderen bent, kan je inderdaad ooit wel eens binnenspringen. ;-)
  • Catalogus beheerder
  • 4.057 berichten
  • 26 augustus 2023 22:18
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
26 augustus 2023 22:18
Foxie21 
Laat maar weten wanneer de opening plaats vindt :) :) :)
  • 3 berichten
  • 26 augustus 2023 21:33
26 augustus 2023 21:33
Dankjulliewel voor de vele tips en het meedenken! Ik ga het eens proberen met old scool pritt buddies (wel merk van de Action). Tot nu toe gebruikte ik kleine spijkertjes, maar dan beschadig je natuurlijk wel elk viltje.

Heel fijn om zo veel reacties te ontvangen! In ruil alvast een kleine impressie van ‘a work in progress’.

  • 4.320 berichten
  • 26 augustus 2023 20:22
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
26 augustus 2023 20:22
Punaises.

Maar dan niet door het viltje prikken, maar net naast de rand. Drie punaises klemmen een (rond) viltje perfect vast. Bij vierkante viltjes 4 stuks.

Als je de (ronde of vierkante) viltjes in een regelmatige structuur ordent gebruik je er 4, waarbij elke punaise telkens 2 aangrenzende viltjes vasthoudt. 

Binnen de structuur (de randen uitgezonderd dus) heb je voor elk extra viltje 2 extra punaises nodig.

Ik ben momenteel niet thuis, anders had ik een diagram voor je kunnen tekenen. Ik heb ook geen viltjes en punaises bij de hand ;-)
  • Catalogus beheerder
  • 914 berichten
  • 26 augustus 2023 18:00
5K
added
1K
prices
25K
reviews
500
posts
26 augustus 2023 18:00
Foxie21 
Gewoon eens rondkijkeen op het net voor 'dubbelzijdig zelfklevende pads.
Je spreekt van een buitenbar.
Dan ga je rekening dienen te houden met natuurelementen als wind, vocht, warmte,...
Iets duurder maar m.i. blijvend en goed te onderhouden.
Neem een gladde houten plaat. 
Bepaal formaat naar uw wensen. 
Bevestig de bierviltjes d.m.v. dubbelzijdig zelfklevende pads.
Monteer daarop een doorzichtige plexiplaat d.m.v. moeren (in de hoeken.
Bierviltjes zijn goed beschermd tegen de 'natuurelementen'. Onderhoudsvriendelijk.
Makkelijk de- en hermonteerbaar als je het 'decor' eens wil wijzigen. 
Maar wel uit het zonlicht houden natuurlijk.

.  

 
  • Catalogus beheerder
  • 4.057 berichten
  • 26 augustus 2023 12:19
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
26 augustus 2023 12:19
Of misschien op een metalen plaat in plaats van op hout, waar de kaartjes dan met stukken magneetstrip op worden gepresenteerd.

Op hout zou het ook kunnen als je er eerst horizontaal zelfklevende magneettape op bevestigt.  Maar dan zit je wel vast aan een bepaalde indeling.  Met een metalen plaat als achtergrond maakt het niet uit of de bierviltjes verschillende formaten hebben.

  • Catalogus beheerder
  • 4.057 berichten
  • 26 augustus 2023 12:07
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
26 augustus 2023 12:07
Zowel lijm als punaises beschadigen de bierkaartjes.
Maar om daarna te onderhouden is lijm misschien wel de beste keuze (je kan ze stofzuigen).  Zoiets immers zal zeker stof vangen.  En spinnen gaan daar ook graag hun web tussen maken vrees ik.

Je kan ook iets maken met latjes waarin een gleuf zit, net breed genoeg  om er de kaartjes in recht te zetten:

Of met knijpers:

Touwtje en dergelijke knijpers er op rijgen.
Of een touwtje met wasknijpers ...

Ook dan ga je wel regelmatig eens alles er af moeten halen om te kunnen  poetsen.  Als ze los hangen te bengelen kun je er niet zomaar met de stofzuiger tegenaan :)

Er bestaan ook klemsystemen (lange latjes die je een beetje kunt openmaken om er iets tussen te klemmen) die ze bv. gebruiken om posters op te hangen:


Vooral goed nadenken wat het belangrijkste is: (langdurig) eenvoudig onderhoud, of de bierviltjes onbeschadigd houden.


  • Catalogus beheerder
  • 176 berichten
  • 26 augustus 2023 10:50
25K
added
250K
prices
250K
reviews
100
posts
26 augustus 2023 10:50
Je kunt het met een punaise doen of met wat lijm aan de achterkant.
Maar dan is er altijd een beschadiging of een gaatje of lijm resten.
Het is niet zo mooi maar  om ze niet te beschadigen kun je ze misschien in een plastic hoesje doen.


  • 3 berichten
  • 26 augustus 2023 10:45
26 augustus 2023 10:45
Wat is een goede manier om bierviltjes op te hangen zonder ze te beschadigen? Wij zijn een kleine buitenbar aan het inrichten en willen de viltjes op hout bevestigen. Hoe doen we dat het best? Ik dacht zelf aan Pritt buddies, maar misschien is er een betere manier?
  • 1 bericht
  • 19 augustus 2023 23:43
250
added
100
prices
19 augustus 2023 23:43
I agree with Scheldebrouwerij and the location is Wenenstraat 7, Meer (Hoogstraten), Antwerp, 2321, Belgium
Bericht is in het Engels
Vertaal naar Nederlands
  • 1 bericht
  • 27 december 2022 14:10
50
added
27 december 2022 14:10
Als er mensen zijn die weten over een aankomende ruilbeurs dan hoor ik het graag!
AJFM
VIP
  • 32 berichten
  • 9 november 2022 19:45
1K
added
500
prices
25
posts
9 november 2022 19:45
In de catalogus staan diverse viltje van de Schelde Brouwerij. Moet de schrijfwijze niet zijn Scheldebrouwerij?
Deze brouwerij staat bij de item in de catalogus genoteerd in Bergen op Zoom. Hebben ze ook gezeten, maar ze zitten al jaren in Meer, België. Behoren de nieuwere viltjes daarmee niet op België te staan?
  • Moderator
  • 1.567 berichten
  • 19 september 2022 17:46
500
added
5K
prices
100K
reviews
1K
posts
19 september 2022 17:46
Voor verkoop, ongeacht de prijs of tegenprestatie, is het forum niet bedoeld. Daarvoor hebben we de shops bedacht. Laten we dus de faciliteiten inzetten waarvoor ze bedoeld zijn...
Er gaat nu een slotje op deze draad.
  • 1.907 berichten
  • 19 september 2022 16:54
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
19 september 2022 16:54
Boekenmagazijn 

Ik begrijp dat je deze discussie wil eindigen met een slotje er op. Blijkbaar vonden de moderator en/of Rene dat nog niet nodig.  Ingeval ik belangstelling had in bierviltjes, volgens mij ook zeker een leuk verzamelgebied, zou ik het niet zo erg vinden dat iemand iets voor zijn kinderen of zijn vrouw vraagt of zo. Wat is daar nu mis mee.  Dat is toch niet slecht bedoeld of zo .. Of ben ik naief   
  • 4.320 berichten
  • 19 september 2022 16:27
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
19 september 2022 16:27
Op MP erger ik me wel eens aan mensen die iets "gratis" aanbieden, met de aantekening dat "een bosje bloemen of een zak snoep voor de kinderen" wel op prijs gesteld wordt. Grrr, dat is helemaal niet gratis!
Op dit forum valt het nog reuze mee, de intentie is meestal sympathiek, ook al is het tegen de regels.

Ik moet zeggen dat CTE wel een punt heeft: een discussie als deze nodigt uit om meer soortgelijke aanbiedingen te plaatsen. Als je dat niet wilt, moeten deze onderwerpen onverbiddelijk gewist worden door de moderator, of ten minste afgesloten voor reacties.

Slotje erop.
  • Catalogus beheerder
  • 4.057 berichten
  • 19 september 2022 16:23
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
19 september 2022 16:23
CTE
Het is gewoon te erg geworden de laatste maanden.
Wie niks in zijn profiel zet vraagt er om om 'loos' behandeld te worden :)
Je eigen profiel een minimum invullen is toch wel het minste wat je kan doen ...

Zou het mogelijk zijn de info in je profiel op te nemen?
klik op je 'Avatar' / 'Instellingen' / 'Mijn profiel'.
Daar kun je netjes aanduiden wie je bent, en uit welk land je komt.
Woonplaats zelf hoef je niet in te vullen als je niet wil, maar een algemene regio  vermelden maakt het voor andere verzamelaars duidelijk of je van uit hun streek, dan wel van 'den andere kant van 't land' komt.

LastDodo (LD) is in de eerste plaats een site van en voor verzamelaars.  Het 'commerciële' (gratis - goedkoop - duur) is iets wat we op het forum niet willen zien.  Aanbieden doe je via je shop die je kunt openen op LD.
Op dit ogenblik is er geen mogelijkheid om algemene aanbiedingen te doen, omdat LD altijd vertrekt van uit de catalogus.  Zowel voor je verzameling, zoeklijst als shop.
Je kunt wel grotere verzamelaars en/of beheerders een (privé) berichtje sturen via het berichtensysteem van LD, met daarin je aanbieding.
Al naar gelang de soort aanbieding is de een daar meer of minder mee gediend.

Elke vorm van aanbieding op het forum is op dit ogenblik verboden.  Da's het reglement.
Volgens Rene zou er gekeken worden voor een oplossing voor dergelijke aanbiedingen.  Maar niet op het forum.

Eigenlijk hebben veel gebruikers eerder een boodschap dat er zou overwogen worden om de eerste activiteit (een forum-bericht plaatsen bv). pas na een week zou mogelijk zijn bij een nieuwe account.  Tijd die nuttig kan besteed worden om wat kennis op te doen van en over LD.
Om al die impulsieve nieuwe accounts, die onmiddellijk starten met een bericht 'Ik heb iets', 'Wat is dit', 'ik heb geërfd', 'wat is dit waard', 'waar vind ik', ... wat te temperen.
Je krijgt soms het gevoel een 'openbare ombudsdienst' te zijn, en dat is LD zeker niet :)
Onlangs nog opgevangen van een ancien, die helemaal niks meer wil uitleggen aan 'nieuwe'.  Effenaf omdat het zo duidelijk is dat die 'nieuwe' zelf geen enkele moeite doen om wat er is aan uitleg eerst ff door te nemen.
Er is een basishandboek.  Een wat?
Er is een sectie 'Veel gestelde vragen'.  Ugh?
Er is een sectie 'Hoe werkt het?' Dowh?
...
  • 1.907 berichten
  • 19 september 2022 15:54
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
19 september 2022 15:54
CTE Rene Morits Raoul62 pokerke 

Als gebruikelijk gaat Rene hier relativerend mee om en zoekt naar een oplossing voor aanbieden van bepaalde verzamelgebieden in bulk. Tenminste zo begrijp ik het.  Om elkaar om zo maar te zeggen niet netjes te woord te staan is zinloos en is zeker voor nieuwe gebruikers vervelend om te lezen. Ook ik ben niet perfect, voordat iemand me daar op mijn neus gaat slaan.  Als CTE zijn aanbod met een woordje in het begin "gratis" had geplaatst mag ik aannemen dat Raoul en Morits niet zo fel zouden zijn geweest. CTE het staat er overigens nog steeds niet duidelijk "zonder kosten "  dat betekent toch wel gratis afhalen ? Of alleen porto betalen als het verzonden moet worden, zoiets ? 

  • 4 berichten
  • 19 september 2022 15:31
19 september 2022 15:31
Dank voor alle reacties.
Er moet mij toch iets van het hart. Raoul veralgemeniseert mijn op zich vriendelijke mail naar een soort egoisme als voorbeeld van de huidige maatschappij. Dat is misschien wat vergaand.
Ik heb vroeger met veel plezier bierviltjes gespaard en het leek mij leuk om die aan een volgende enthousiaste verzamelaar door te geven voor niets. Daarbij is het logisch dat ik uitkom bij een forum als dat van jullie omdat ik aanneem dat hier allemaal liefhebbers zitten. Zo niet, dan prima, maar dan is het misschien handig om het topic: 'verzameling moet weg' weg te halen.
Veel plezier met jullie forum en jullie verzamelwoede.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 19 september 2022 14:56
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
19 september 2022 14:56
Het klopt wat Morits en Raoul62 zeggen. 
Het forum is hier niet voor bedoeld.
Omdat we vaak door mensen met hele verzamelingen bierviltjes, albums met sigarenbandjes, speldjesalbums vol speldjes, complete postzegelalbums etc. worden benaderd zijn we aan het bekijken of we het mogelijk kunnen maken dit soort albums / verzamelingen eenvoudig via de shop aan te bieden. Zoiets zou duidelijk in een behoefte voorzien en voorkomt dit soort forumposts.
Snel naar pagina
25van 182