15van 15
  • 4.325 berichten
  • 21 februari 2011 22:50
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
21 februari 2011 22:50

Vandaag heb ik een shopbestelling verstuurd en ik heb de status van de order vanavond veranderd in "verzonden". Kort daarop kreeg ik een vrij warrige feedback.

Na mailcontact met de koper bleek dat zij een automatisch mailtje had ontvangen, met de titel "Geef feedback aan shop Boekenmagazijn", dat ze als nieuwe gebruiker niet goed begreep.

Voor mij is de term "feedback" zo vanzelfsprekend dat ik er nooit bij stilgestaan heb dat iemand niet zou snappen wat het betekent, maar blijkbaar kan de tekst van het betreffende verzoek toch wat duidelijker geformuleerd worden. Ik maal er niet om of ik feedback krijg, maar ik heb liever geen klagende klanten door mailtjes waar ik zelf geen enkele invloed op heb.

Voor de duidelijkheid mag er dus in het bericht staan dat het gaat om een beoordeling die de koper mag (maar niet moet!) geven aan de verkoper, na ontvangst van de bestelling. En misschien nog de suggestie aan kopers die niet tevreden zijn om eerst contact op te nemen met de verkoper en de feedback niet te gebruiken om frustraties af te reageren.

Zou dat lukken?

 

 

P.S. En misschien nog een waarschuwing inzake het vermelden van persoonlijke informatie in dit soort publiekelijk zichtbare berichten.

  • 57 berichten
  • 22 februari 2011 09:36
500
added
250
prices
50
posts
22 februari 2011 09:36

Ben er volledig mee akkorrd, allee deels toch...Waarom moet een ontevreden klant eerst contact nemen met de verkoper als hij niet tevreden is? Als de levering niet voldeed aan de gegevens die vermeld staan vind ik het maar eerlijk dat de andere kopers ook op de hoogte hiervan zijn, waarom enkel positieve commentaar?

Dan hoeft de rubriek feedback niet voor mij hoor.

Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.273 berichten
  • 22 februari 2011 11:20
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
22 februari 2011 11:20

@ boekenmagazijn, goed punt. Ik ga morgen met Marco de tekst nog even aanpassen zodat we mogelijke verwarring minimaliseren.

@ Ludo, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Je kunt altijd zowel positieve als negatieve feedback geven hoor.

  • 4.325 berichten
  • 22 februari 2011 11:55
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
22 februari 2011 11:55

Een ontevreden koper mag best neutraal of negatief geven, maar verkopers zijn ook maar mensen die fouten kunnen maken en ze worden graag in de gelegenheid gesteld om die te herstellen.

Ik doe er alles aan mijn klanten tevreden te houden, maar als iemand negatief geeft zonder mij eerst op de hoogte te stellen van zijn klacht, dan is het wat mij betreft einde oefening.

Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.273 berichten
  • 22 februari 2011 13:33
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
22 februari 2011 13:33

Ah, ik begreep Ludo's opmerking niet meteen. Het is inderdaad verplicht om een klacht eerst aan de verkoper kenbaar te maken zodat de mogelijkheid heeft daar iets aan te doen.

  • 57 berichten
  • 22 februari 2011 22:07
500
added
250
prices
50
posts
22 februari 2011 22:07

Ik had me misschien wat verkeerd uitgedrukt, sorry.

Maar het gebeurt wel, zelf nog niet ondervonden op CataWiki hoor, en dan mag de negatieve feedback wel natuurlijk.

Het kan ook door een misverstand gebeurt zijn en dan ben ik volkomen eens om het tussen beide partijen te regelen.

Sorry voor mijn eerste verkeerde mening, was nog niet goed wakker toen waarschijnlijk  ;)

  • 91 berichten
  • 23 februari 2011 17:47
2.5K
added
2.5K
prices
50
posts
23 februari 2011 17:47

René, ik heb onlangs dezelfde vraag gesteld: ik verzend een item, Klant geeft negatieve feedback en reageert niet op mijn antwoord d

  • 91 berichten
  • 23 februari 2011 17:56
2.5K
added
2.5K
prices
50
posts
23 februari 2011 17:56

dat hij de strip mag terugsturen en ik hem zal terugbetalen, ondanks de aard van de klacht (vraagt een blijkbaar niet-bestaande uitgave, zegt al bij 3 verschillende verkopers dezelfde volgens hem verkeerde strip te hebben gekregen).

 

Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.273 berichten
  • 23 februari 2011 20:33
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
23 februari 2011 20:33

Pitske, ik kan zo even die vraag niet vinden. Kun je 'm anders even aan mij mailen?

  • 91 berichten
  • 14 maart 2011 13:45
2.5K
added
2.5K
prices
50
posts
14 maart 2011 13:45

Ben er volledig mee akkorrd, allee deels toch...Waarom moet een ontevreden klant eerst contact nemen met de verkoper als hij niet tevreden is? Als de levering niet voldeed aan de gegevens die vermeld staan vind ik het maar eerlijk dat de andere kopers ook op de hoogte hiervan zijn, waarom enkel positieve commentaar?

Dan hoeft de rubriek feedback niet voor mij hoor.

Negatieve feedback moet natuurlijk kunnen. Maar wat doe je met dit geval? 

Rutger0502 bestelt bij mij een strip uit 1981.  Blijkt nadien dat hij een herdruk zoekt uit 2009.
Geeft een negatieve feedback. Ondanks het feit dat hier de koper in de fout is gegaan, weigert hij zelfs de terugzending van de strip met terugbetaling door mij van strip + verzendkosten te aanvaarden.  Als het feedbacksysteem dergelijke praktijken toelaat vraag ik me af welke waarde je nog aan het systeem mag hechten. Bij andere sites wordt zelfs nadrukkelijk gevraagd eerst de verkoper te contacteren vooraleer negatieve feedback te geven.

Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.273 berichten
  • 14 maart 2011 14:14
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
14 maart 2011 14:14

Pitske, ik wil me hier wel even in verdiepen als het echt volledig onterecht is en de fout overduidelijk bij de koper ligt dan verwijderen we die negatieve feedback. Mail me s.v.p. even wat meer details.

  • LastDodo Team
  • 1.011 berichten
  • 21 april 2011 15:11
100K
reviews
1K
posts
21 april 2011 15:11

Boekenmagazijn: Voor de duidelijkheid mag er dus in het bericht staan dat het gaat om een beoordeling die de koper mag (maar niet moet!) geven aan de verkoper, na ontvangst van de bestelling.

Vanaf vandaag worden de feedback e-mails pas na een week verstuurd nadat je als verkoper de status hebt gewijzigd in 'Verstuurd' of 'Bestelling staat klaar'. Dan is er voldoende tijd voor verzending en krijgt de gebruiker pas na levering het verzoek om feedback.

In het geval de status wordt gewijzigd in 'Order afgehaald' of 'Geannulleerd', dan wordt nog steeds direct een email verstuurd.

  • 3 berichten
  • 29 mei 2011 09:33
25
prices
29 mei 2011 09:33

Even een vraag over de feedback.

Als ik in mijn overzicht van bestllingen kijk, dan staat er achter elke bestelling dat feedback[ nog] niet gegeven kan worden.

Alles is al afgehandeld.

 

  • Catalogus beheerder
  • 2.409 berichten
  • 29 mei 2011 11:19
5K
added
2.5K
prices
25
info pages
100K
reviews
2.5K
posts
29 mei 2011 11:19

Je kan pas na een week feedback geven nadat de status in verzonden is veranderd, dus niet de aankoopdatum die je zie staan. De verzonden status is meestal een paar dagen later.

  • 3 berichten
  • 29 mei 2011 11:22
25
prices
29 mei 2011 11:22

ah ok

 

Thanks very much!

15van 15