11van 11
  • Catalogus beheerder
  • 66 berichten
  • 23 augustus 2010 21:04
10K
added
100K
prices
100K
reviews
50
posts
23 augustus 2010 21:04

Ik heb al een hele tijd last van het verdwijnen van mijn invoer. Dan bedoel ik nadat de laastste button van de invoer is aangeklikt, wordt het item niet meteen in de catalogus geplaatst. Ik krijg nu vaak een tab te zien met als tekest: “http://www.c…log/new_item”, gekoppeld aan een blanco pagina, die dus nooit meer verdwijnt. Mijn complete invoer is dan inmiddels verdwenen/verloren. Zelfs na tien maal opnieuw invoeren lukt het niet altijd een item in de catalogus te krijgen, waarbij dan steeds die melding verschijnt. Nu is het invoeren van ’e’en enkel item al een tijdrovend klusje, maar ik heb nog tienduizenden items in te voeren. Als ik dit voor ieder item met tien pogingen moet vermenigvuldigen, is de lol er bij mij wel af. Dan is mijn leven trouwens ook niet meer toereikend om alles in te voeren.

Is het een time-out fout? Kan de site misschien niet veel verwerken? Mijn internetverbinding werkt in iedergeval wel prima.

Hebben meer mensen hier last van?

Ben benieuwd naar jullie reacties. Hioer moet toch iets aan te doen zijn!

  • 164 berichten
  • 23 augustus 2010 21:16
1K
added
500
prices
100
reviews
100
posts
23 augustus 2010 21:16

da’s vervelend! ik heb er geen last van, bij mij gaat het altijd goed. Wellicht dat Marco of Rene hier een antwoord op heeft…

  • 1.354 berichten
  • 23 augustus 2010 21:26
2.5K
added
2.5K
prices
50
info pages
10K
reviews
1K
posts
23 augustus 2010 21:26

Laatste tijd heb ik er minder last van, maar het blijft lastig (soms krijg ik het bericht dat de afbeelding niet het goede formaat heeft en als ik het dan opnieuw probeer is alles ok).

Als er iets misgaat is je volledige inbreng weg. Dat is niet leuk als je juist een hoop bijzonderheden getypt hebt. Misschien dat het mogelijk is dat als er iets misgaat dat dan je inbreng toch behouden blijft en dat je dan opnieuw hetzelfde kan inbrengen.

Wat ik ook gemerkt heb is dat er iets met de mouseover is. Mouseover ‘annuleren’ zonder klikken = (soms) annuleren.

  • 164 berichten
  • 23 augustus 2010 21:46
1K
added
500
prices
100
reviews
100
posts
23 augustus 2010 21:46

Hmm ik heb nu ook last van hetzelfde probleem als Schatgraver, maar heb dit eerder nooit gehad…

Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 23 augustus 2010 21:49
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
23 augustus 2010 21:49

Dat is niet zo best. Gaan we uiteraard naar kijken.

  • Catalogus beheerder
  • 66 berichten
  • 23 augustus 2010 22:41
10K
added
100K
prices
100K
reviews
50
posts
23 augustus 2010 22:41

De suggestie van Zwendel lijkt me uitstekend. Kunnen we de invoer niet “bevriezen” of “locken”? Dan blijft in ieder geval het moeizame typwerk behouden na het invoeren, ook al gaat er dan daarna het een en ander mis.

  • LastDodo Team
  • 1.011 berichten
  • 24 augustus 2010 09:06
100K
reviews
1K
posts
24 augustus 2010 09:06

Schatgraver: Ik heb al een hele tijd last van het verdwijnen van mijn invoer. Dan bedoel ik nadat de laastste button van de invoer is aangeklikt, wordt het item niet meteen in de catalogus geplaatst. Ik krijg nu vaak een tab te zien met als tekest: “http://www.c…log/new_item”, gekoppeld aan een blanco pagina, die dus nooit meer verdwijnt.

Dat is uiteraard niet zoals het hoort. Ik neem even contact met je op om te kijken wat er precies gebeurt en om te kijken welk besturingssysteem / browser je gebruikt.

Schatgraver: Kan de site misschien niet veel verwerken?

Dat is niet het geval. Er zijn uiteraard momenten dat het drukker op de site is dan normaal, maar de servers kunnen dat prima aan.

Zwendel: Wat ik ook gemerkt heb is dat er iets met de mouseover is. Mouseover ‘annuleren’ zonder klikken = (soms) annuleren.

Vreemd. Gaan we naar kijken.

Zwendel: Misschien dat het mogelijk is dat als er iets misgaat dat dan je inbreng toch behouden blijft en dat je dan opnieuw hetzelfde kan inbrengen./ Schatgraver: De suggestie van Zwendel lijkt me uitstekend. Kunnen we de invoer niet “bevriezen” of “locken”?

Dat is hoe het werkt. Indien je bijvoorbeeld een verplicht veld vergeet, of een afbeelding invoert die niet kan worden ingelezen dan krijg je als het goed is een foutmelding en kun je het opnieuw proberen. Blijkbaar is er in de eerder beschreven situaties iets anders aan de hand.

  • LastDodo Team
  • 1.011 berichten
  • 26 augustus 2010 12:27
100K
reviews
1K
posts
26 augustus 2010 12:27

Schatgraver: Ik heb al een hele tijd last van het verdwijnen van mijn invoer. Dan bedoel ik nadat de laastste button van de invoer is aangeklikt, wordt het item niet meteen in de catalogus geplaatst. Ik krijg nu vaak een tab te zien met als tekest: “http://www.c…log/new_item”, gekoppeld aan een blanco pagina, die dus nooit meer verdwijnt.

Update: Ik heb inmiddels contact gehad met Schatgraver. Bij de meeste items die hij op Catawiki zette zaten drie hele grote afbeeldingen. Daarbij liep hij in sommige gevallen tegen de limiet dat je niet meer dan 15 Mb in totaal aan plaatjes kan uploaden. In dat geval raak je inderdaad de gegevens die je hebt ingevoerd kwijt. Dat moeten we beter oplossen.

Wat goed om te weten is, is dat Catawiki plaatjes indien nodig automatisch verkleint naar max 1000×1000 pixels. Dat betekent dat een plaatje van zo’n 5 Mb, wordt verkleind tot zo’n 800 Kb.

Ik heb Schatgraver gevraagd om de afbeelding kleiner aan te leveren (max. 1000×1000) en daarmee werkt het in 9 van de 10 gevallen goed. Ook al is dit een extra handeling, het maakt het invoeren een stuk sneller. Ga maar na, of nu 15 Mb aan plaatjes naar Catawiki stuurt of 2,4 Mb. Ook al heb je een snelle Internet verbinding, het uploaden gaat altijd veel langzamer dan downloaden.

Af en toe gaat het nog bij hem mis en we gaan onderzoeken waar dat precies in ligt.

  • Catalogus beheerder
  • 1.756 berichten
  • 26 augustus 2010 14:36
2.5K
added
5K
prices
10
info pages
25K
reviews
1K
posts
26 augustus 2010 14:36

Wat goed om te weten is, is dat Catawiki plaatjes indien nodig automatisch verkleint naar max 1000×1000 pixels.

Volgens alle mij bekende invoer-instructies worden te grote plaatjes verkleint tot max. 700×700 pixels.
Als dat niet (meer) waar is moeten de invoer-instructies zsm worden aangepast om te voorkomen dat ’scanners’hun scans verder verkleinen dan nodig is.

Mijn ervaring is namelijk dat, los van de snellere upload, zelf plaatjes verschalen (en zo nodig verscherpen) veel betere resultaten oplevert dan het algoritme dat Catawiki gebruikt.

Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 26 augustus 2010 17:51
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
26 augustus 2010 17:51

Op de site wordt 700×700 pixels gebruikt. Voor de gedrukte boeken die je van je verzameling kunt bestellen verkleinen we naar 1000×1000 pixels. We maken dus verschillende automatische verkleiningen van het plaatje (ook nog een kleine voor de vitrine-view).

  • Catalogus beheerder
  • 66 berichten
  • 27 augustus 2010 16:22
10K
added
100K
prices
100K
reviews
50
posts
27 augustus 2010 16:22

Het gaat nu veel beter. Bij een scanresolutie van 150 i.p.v. 300 dpi wordt het plaatje 950 × 1500, zodat er bij het terugbrengen naar 1000×1000 nauwelijks iets verloren gaat. Ik hou het dan maar op 150 dpi, ook al omdat het scannen dan 2x zo snel gaat en ik standaard altijd 3 scans invoer.

Heb ik nog wel even een opmerking over dat “locken”. Wat Marco zegt is wel waar, dus dat er “gelockt” wordt na een foutieve invoer.
Maar nu gaat het over het “locken” na een correcte invoer. Dan kan dus blijkbaar bij een data-overflow (of een ander streamgerelateerd probleem) de informatie wel degelijk verdwijnen.

Graag zou ik de complete invoerdata van een item opslaan alvorens het te verzenden, maar dat gaat niet. Dat bedoel ik dus eigenlijk met “locken”.

11van 11