18van 18
Hoelang blijft een negatieve feedback staan, feedback die volgens mij niet correct was ?
How long will negative feedback remain, feedback that I believe was incorrect?
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.272 berichten
- 10 november 2023 11:46
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
10 november 2023 11:46
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtOk bedankt. Feedback is van 2 jaar geleden
OK thanks. Feedback is from 2 years ago
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRaoul62
TOP
- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 10 november 2023 14:28
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
10 november 2023 14:28
Er kan misschien een mechanisme ingebouwd worden waardoor voor heel wat shops het 'meesleuren' van een mindere ervaring (wat ook de reden mag zijn) de gebruiker niet tot in de eeuwigheid achtervolgt?
Ook al om mogelijks GDPR-conflicten te vermijden. Is het wel volledig conform de GDPR richtlijnen dat evaluaties (die persoonlijk zijn) eeuwig blijven bestaan?
bv. evaluaties ouder dan 5 jaar automatisch laten verdwijnen of eventueel enkel nog zichtbaar voor de ge-evalueerde, en de berekening enkel op het zichtbare deel (tot 5 jaar terug) mee laten evolueren.
bv. enkel de laatste 500 evaluaties ...
Wie gaat er ook in godsnaam meer dan 500 evaluaties bekijken ... dat zijn 20 schermen vol!
Evaluaties werken motiverend tot op het punt dat er ééntje verkeerd gaat. Dan kan een shopeigenaar (al dan niet betalend) er op den duur het gevoel bij krijgen: 'Ach wat, eentje meer of minder ... het komt toch NOOIT meer goed (blijft eeuwigdurend aan < 100%)'.
Met het vooruitzicht dat het wél weer op 100% kan komen wordt misschien een tandje bij gestoken (bv. grotere shop = hoger abonnement ...), om te werken naar het terug bereiken van die top.
Is maar een idee. Zit wel wat achter, zoals altijd.
Perhaps a mechanism could be built in so that for many shops, the 'dragging' of a lesser experience (whatever the reason may be) does not haunt the user forever?
Also to avoid possible GDPR conflicts. Is it fully in accordance with the GDPR guidelines that evaluations (which are personal) last forever?
e.g. make evaluations older than 5 years automatically disappear or possibly only be visible to the evaluated person, and allow the calculation to evolve only on the visible part (up to 5 years ago).
e.g. only the last 500 evaluations...
Who the hell is going to watch over 500 evaluations...that's 20 screens full!
Evaluations are motivating up to the point that one goes wrong. Then a shop owner (paying or not) can eventually get the feeling: 'Oh well, one more or less ... it will NEVER work out again (remains < 100% forever)'.
With the prospect that it can get back to 100%, perhaps we will step up our game (e.g. larger shop = higher subscription...) to work towards reaching that top again.
Just an idea. I'm a bit behind, as always.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.272 berichten
- 10 november 2023 14:41
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
10 november 2023 14:41
Deze discussie is al vaker gevoerd op het forum Raoul62
Alles heeft voor- en nadelen.
Als je ook maar genoeg positieve feedbacks hebt, dan is een keer een negatieve feedback echt niet erg hoor. Daar kijken kopers wel doorheen. En als ie erg onterecht is dan kan de verkoper altijd contact met ons opnemen.
Alles heeft voor- en nadelen.
Als je ook maar genoeg positieve feedbacks hebt, dan is een keer een negatieve feedback echt niet erg hoor. Daar kijken kopers wel doorheen. En als ie erg onterecht is dan kan de verkoper altijd contact met ons opnemen.
This discussion has been had before on the Raoul62 forum
Everything has pros and cons.
If you have enough positive feedback, then negative feedback once in a while is really no big deal. Buyers will see through that. And if it is very unjustified, the seller can always contact us.
Everything has pros and cons.
If you have enough positive feedback, then negative feedback once in a while is really no big deal. Buyers will see through that. And if it is very unjustified, the seller can always contact us.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtBericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht- 206 berichten
- 10 november 2023 15:05
25
added
2.5K
prices
100
info pages
100
posts
10 november 2023 15:05
Het percentage zegt mij als koper veel!
The percentage says a lot to me as a buyer!
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtBericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtBericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtbedankt voor de feedback
thanks for the feedback
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht- 206 berichten
- 10 november 2023 16:53
25
added
2.5K
prices
100
info pages
100
posts
10 november 2023 16:53
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtpinekop
VIP
- Catalogus beheerder
- 80 berichten
- 10 november 2023 17:20
500
added
1K
prices
2.5K
reviews
50
posts
10 november 2023 17:20
thorgal57 heeft gelijk: Het percentage zegt mij als koper veel!
Ik hou wel degelijk rekening met een slechte feedback score!
Maar ook als kleine verkoper heb je veel last van het percentage slechte feedback.
Ik heb nu 1 slechte op 40 feedbacks. Feedback score is 97.5 %. Ik moet minstens 650 keer een goede feedback krijgen om in de buurt te komen van 99.8 %.
Je komt nooit weer van een slechte feedback of je moet een deal sluiten met een koper om de slechte feedback "af te kopen"
Ik hou wel degelijk rekening met een slechte feedback score!
Maar ook als kleine verkoper heb je veel last van het percentage slechte feedback.
Ik heb nu 1 slechte op 40 feedbacks. Feedback score is 97.5 %. Ik moet minstens 650 keer een goede feedback krijgen om in de buurt te komen van 99.8 %.
Je komt nooit weer van een slechte feedback of je moet een deal sluiten met een koper om de slechte feedback "af te kopen"
thorgal57 is right: The percentage says a lot to me as a buyer!
I do take a bad feedback score into account!
But even as a small seller you suffer a lot from the percentage of bad feedback.
I now have 1 bad feedback out of 40. Feedback score is 97.5%. I need to get good feedback at least 650 times to get close to 99.8%.
You never get bad feedback again or you have to make a deal with a buyer to "buy off" the bad feedback
I do take a bad feedback score into account!
But even as a small seller you suffer a lot from the percentage of bad feedback.
I now have 1 bad feedback out of 40. Feedback score is 97.5%. I need to get good feedback at least 650 times to get close to 99.8%.
You never get bad feedback again or you have to make a deal with a buyer to "buy off" the bad feedback
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.272 berichten
- 10 november 2023 17:38
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
10 november 2023 17:38
bedankt voor de feedback
Haha, graag gedaan :-)
thanks for the feedback
Haha you are welcome :-)
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.272 berichten
- 10 november 2023 17:42
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
10 november 2023 17:42
Ik heb nu 1 slechte op 40 feedbacks.
I now have 1 bad feedback out of 40.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRaoul62
TOP
- Catalogus beheerder
- 4.085 berichten
- 10 november 2023 18:18
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
10 november 2023 18:18
Je komt nooit weer van een slechte feedback of je moet een deal sluiten met een koper om de slechte feedback "af te kopen"
Dat bedoelde ik ook met " het komt toch NOOIT meer goed"
Natuurlijk is 98 of 99% heel mooi. Maar de persoonlijke smet blijft je toch maar achtervolgen. Je mag op je kop staan, het gaat NOOIT meer weg.
Wat ik af en toe zie is idd dat verkopers vragen 'wat moet ik doen om die negatieve ...'
Een mogelijk antwoord daarop kan zijn "Betaal 200 euro en we zwijgen er verder over" ...
Ook zijn er gebruikers die dan het account stopzetten. Soms definitief, soms om een nieuwe te beginnen die vrij is van die eeuwigdurende besmetting. Er was onlangs zoiets op het forum, met daarbovenop een vraag waarom het zo lang duurde vooraleer er niemand een bestelling plaatst in die nieuwe shop ....
Die oude accounts worden veelal ook niet verwijderd door de betrokkene.
Volgens mij heeftretep wettelijk gezien (GDPR) het recht om de schrapping te vragen van die negatieve persoonlijke commentaar. Ook al is die op 3 dagen na 5 jaar oud.
LD kan ook niet bewijzen dat die negatieve commentaar daadwerkelijk door een derde is toegevoegd ooit. Het account van die gebruiker is immers verwijderd. En, weeral omwille van GDPR, mag geen enkele vereniging of firma dan nog de oorspronkelijke gegevens van die persoon bijhouden.
De bewijslast ligt zeker niet bij de gebruiker. Dan wet je wel waar die ligt?
Natuurlijk is 98 of 99% heel mooi. Maar de persoonlijke smet blijft je toch maar achtervolgen. Je mag op je kop staan, het gaat NOOIT meer weg.
Wat ik af en toe zie is idd dat verkopers vragen 'wat moet ik doen om die negatieve ...'
Een mogelijk antwoord daarop kan zijn "Betaal 200 euro en we zwijgen er verder over" ...
Ook zijn er gebruikers die dan het account stopzetten. Soms definitief, soms om een nieuwe te beginnen die vrij is van die eeuwigdurende besmetting. Er was onlangs zoiets op het forum, met daarbovenop een vraag waarom het zo lang duurde vooraleer er niemand een bestelling plaatst in die nieuwe shop ....
Die oude accounts worden veelal ook niet verwijderd door de betrokkene.
Volgens mij heeft
LD kan ook niet bewijzen dat die negatieve commentaar daadwerkelijk door een derde is toegevoegd ooit. Het account van die gebruiker is immers verwijderd. En, weeral omwille van GDPR, mag geen enkele vereniging of firma dan nog de oorspronkelijke gegevens van die persoon bijhouden.
De bewijslast ligt zeker niet bij de gebruiker. Dan wet je wel waar die ligt?
You never get bad feedback again or you have to make a deal with a buyer to "buy off" the bad feedback
That's what I meant by "it will NEVER work out again"
Of course 98 or 99% is very nice. But the personal stain continues to haunt you. You can stand on your head, it will NEVER go away.
What I occasionally see is that sellers ask 'what should I do about that negative...'
A possible answer to that could be "Pay 200 euros and we'll keep quiet about it"...
There are also users who then cancel their account. Sometimes permanently, sometimes to start a new one that is free from that eternal contamination. There was something like this recently on the forum, with an additional question as to why it took so long before no one placed an order in that new shop....
These old accounts are often not deleted by the person involved.
I thinkretep has the legal right (GDPR) to request the deletion of those negative personal comments. Even though it is 5 years old within 3 days.
LD also cannot prove that those negative comments were actually added by a third party. After all, that user's account has been deleted. And, again because of GDPR, no association or company is allowed to keep the original data of that person.
The burden of proof certainly does not lie with the user. Then do you know where it is?
Of course 98 or 99% is very nice. But the personal stain continues to haunt you. You can stand on your head, it will NEVER go away.
What I occasionally see is that sellers ask 'what should I do about that negative...'
A possible answer to that could be "Pay 200 euros and we'll keep quiet about it"...
There are also users who then cancel their account. Sometimes permanently, sometimes to start a new one that is free from that eternal contamination. There was something like this recently on the forum, with an additional question as to why it took so long before no one placed an order in that new shop....
These old accounts are often not deleted by the person involved.
I think
LD also cannot prove that those negative comments were actually added by a third party. After all, that user's account has been deleted. And, again because of GDPR, no association or company is allowed to keep the original data of that person.
The burden of proof certainly does not lie with the user. Then do you know where it is?
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtpinekop
VIP
- Catalogus beheerder
- 80 berichten
- 10 november 2023 19:10
500
added
1K
prices
2.5K
reviews
50
posts
10 november 2023 19:10
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtMark
VIP
- Catalogus beheerder
- 42 berichten
- 12 november 2023 01:25
500
added
1K
prices
25
posts
12 november 2023 01:25
Overigens, ik ben zelf geen voorstander van negatieve feedbacks geven. Als er problemen zijn met een bestelling (en die heb ik heus wel gehad), neem ik contact op met de verkoper. Dat leidt vaak wel tot een oplossing. En zodra een bestelling binnen is, geef ik een positieve feedback, ongeacht de voorgeschiedenis (want die is dan immers opgelost). Ik heb slechts tweemaal een neutrale beoordeling gegeven, één maal omdat een bestelling geannuleerd werd door de verkoper, en één maal omdat een verkoper niet reageerde op een bestelling.
En ik weet ook: hoe goed je ook je best doet, er zullen altijd mensen negatief zijn, En nogmaals, ik snap dat dat voor jullie als verkoper niet fijn en wellicht ook oneerlijk voelt, maar weet dan idd, zoals
By the way, I am not in favor of giving negative feedback. If there are problems with an order (and I have certainly had them), I contact the seller. That often leads to a solution. And as soon as an order has been received, I give positive feedback, regardless of the history (because it has then been resolved). I have only given a neutral review twice, once because an order was canceled by the seller, and once because a seller did not respond to an order.
And I also know: no matter how hard you try, there will always be negative people. And again, I understand that that doesn't feel good for you as a seller and may also be unfair, but then you know, like $$$2$$ $ already said that most buyers see through that. At least I do
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtIedereen bedankt voor de reacties
Thanks everyone for the comments
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht18van 18