18van 18
  • 25 berichten
  • 10 november 2023 11:14
100
added
250
prices
25
posts
10 november 2023 11:14
Hoelang blijft een negatieve feedback staan, feedback die volgens mij niet correct was ?
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 10 november 2023 11:46
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
10 november 2023 11:46
retep , Feedbacks blijven staan. Als een feedback erg onterecht voelt dan kun je ons dat melden via het contactformulier met argumentatie. Graag wel tijdig melden. Dan kijken we er naar. Een keer een mindere feedback is trouwens helemaal niet erg. Jij hebt een percentage van 99,8% en heel veel positieve feedbacks. Dan kijken mensen echt wel door een keer een mindere feedback heen hoor.
  • 25 berichten
  • 10 november 2023 12:22
100
added
250
prices
25
posts
10 november 2023 12:22
Ok bedankt. Feedback is van 2 jaar geleden
  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 10 november 2023 14:28
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
10 november 2023 14:28
Rene 

Er kan misschien een mechanisme ingebouwd worden waardoor voor heel wat shops het 'meesleuren' van een mindere ervaring (wat ook de reden mag zijn) de gebruiker niet tot in de eeuwigheid achtervolgt?
Ook al om mogelijks GDPR-conflicten te vermijden.  Is het wel volledig conform de GDPR richtlijnen dat evaluaties (die persoonlijk zijn) eeuwig blijven bestaan?

bv.  evaluaties ouder dan 5 jaar automatisch laten verdwijnen of eventueel enkel nog zichtbaar voor de ge-evalueerde, en de berekening enkel op het zichtbare deel (tot 5 jaar terug) mee laten evolueren.

bv. enkel de laatste 500 evaluaties ...

Wie gaat er ook in godsnaam meer dan 500 evaluaties bekijken ... dat zijn 20 schermen vol!

Evaluaties werken motiverend tot op het punt dat er ééntje verkeerd gaat.  Dan kan een shopeigenaar (al dan niet betalend) er op den duur het gevoel bij krijgen: 'Ach wat, eentje meer of minder ... het komt toch NOOIT meer goed (blijft eeuwigdurend aan < 100%)'.
Met het vooruitzicht dat het wél weer op 100% kan komen wordt misschien een tandje bij gestoken (bv. grotere shop = hoger abonnement ...), om te werken naar het terug bereiken van die top.

Is maar een idee.  Zit wel wat achter, zoals altijd.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 10 november 2023 14:41
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
10 november 2023 14:41
Deze discussie is al vaker gevoerd op het forum Raoul62 
Alles heeft voor- en nadelen.
Als je ook maar genoeg positieve feedbacks hebt, dan is een keer een negatieve feedback echt niet erg hoor. Daar kijken kopers wel doorheen. En als ie erg onterecht is dan kan de verkoper altijd contact met ons opnemen.
  • 240 berichten
  • 10 november 2023 14:53
100
posts
10 november 2023 14:53
retep  heb even naar je beoordelingen gekeken en de enige negatieve die ik kon vinden is van 2018 dat is niet 2 maar 5 jaar geleden ( en ook nog van een gebruiker die geen account op LD meer heeft).. Zoals Rene al aangeeft ik zou me daar echt geen zorgen over maken.. 1 of 2 negatieve feedbacks tussen 98 positive zegt mij persoonlijk niks ( om maar een voorbeeld aan te halen) zeker als die eerste van jaren geleden zijn.. Potentiele kopers zullen enkel door de eerste 3 pagina's scrollen en dan is hun beeld al aardig gevormd.
  • 206 berichten
  • 10 november 2023 15:05
25
added
2.5K
prices
100
info pages
100
posts
10 november 2023 15:05
Het percentage zegt mij als koper veel!
  • 240 berichten
  • 10 november 2023 15:19
100
posts
10 november 2023 15:19
thorgal57 99,8 positief is toch een heel mooi percentage.
nlae
VIP+
  • 246 berichten
  • 10 november 2023 15:55
10K
added
5K
prices
100
posts
10 november 2023 15:55
Rene Is het eventueel mogelijk om - net als op Ebay - in te bouwen dat men op iemands negatieve en/of neutrale feedback kan klikken - Hoeft men ook niet te scrollen.
  • 25 berichten
  • 10 november 2023 16:00
100
added
250
prices
25
posts
10 november 2023 16:00
bedankt voor de feedback
  • 206 berichten
  • 10 november 2023 16:53
25
added
2.5K
prices
100
info pages
100
posts
10 november 2023 16:53
catacrumpie Inderdaad, dus in dit geval zou ik niet twijfelen om aan te kopen.
  • Catalogus beheerder
  • 80 berichten
  • 10 november 2023 17:20
500
added
1K
prices
2.5K
reviews
50
posts
10 november 2023 17:20
thorgal57 heeft gelijk:  Het percentage zegt mij als koper veel! 
Ik hou wel degelijk rekening met een slechte feedback score! 
Maar ook als kleine verkoper heb je veel last van het percentage slechte feedback. 
Ik heb nu 1 slechte op 40 feedbacks. Feedback score is 97.5 %. Ik moet minstens 650 keer een goede feedback krijgen om in de buurt te komen van 99.8 %. 
Je komt nooit weer van een slechte feedback of je moet een deal sluiten met een koper om de slechte feedback "af te kopen" 

Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 10 november 2023 17:38
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
10 november 2023 17:38
bedankt voor de feedback

Haha, graag gedaan :-)
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 10 november 2023 17:42
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
10 november 2023 17:42
Ik heb nu 1 slechte op 40 feedbacks.

pinekop , Ik zou daar niet wakker van liggen hoor. Als koper vind ik een keer een negatieve feedback echt niet erg. Zeker niet als de verkoper - zoals jij doet - de feedback in perspectief plaatst door een goede reactie te geven.
  • Catalogus beheerder
  • 4.085 berichten
  • 10 november 2023 18:18
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
10 november 2023 18:18
Je komt nooit weer van een slechte feedback of je moet een deal sluiten met een koper om de slechte feedback "af te kopen" 
Dat bedoelde ik ook met " het komt toch NOOIT meer goed"

Natuurlijk is 98 of 99% heel mooi.  Maar de persoonlijke smet blijft je toch maar achtervolgen.  Je mag op je kop staan, het gaat NOOIT meer weg.

Wat ik af en toe zie is idd dat verkopers vragen 'wat moet ik doen om die negatieve ...'
Een mogelijk antwoord daarop kan zijn "Betaal 200 euro en we zwijgen er verder over" ...
Ook zijn er gebruikers die dan het account stopzetten.  Soms definitief, soms om een nieuwe te beginnen die vrij is van die eeuwigdurende besmetting.  Er was onlangs zoiets op het forum, met daarbovenop een vraag waarom het zo lang duurde vooraleer er niemand een bestelling plaatst in die nieuwe shop  ....
Die oude accounts worden veelal ook niet verwijderd door de betrokkene.

Volgens mij heeft retep wettelijk gezien (GDPR) het recht om de schrapping te vragen van die negatieve persoonlijke commentaar.  Ook al is die op 3 dagen na 5 jaar oud.
LD kan ook niet bewijzen dat die negatieve commentaar daadwerkelijk door een derde is toegevoegd ooit.  Het account van die gebruiker is immers verwijderd.  En, weeral omwille van GDPR, mag geen enkele vereniging of firma dan nog de oorspronkelijke gegevens van die persoon bijhouden.
De bewijslast ligt zeker niet bij de gebruiker.  Dan wet je wel waar die ligt?

  • Catalogus beheerder
  • 80 berichten
  • 10 november 2023 19:10
500
added
1K
prices
2.5K
reviews
50
posts
10 november 2023 19:10

Raoul62, dank je wel voor je rake opmerkingen. 

Mark
VIP
  • Catalogus beheerder
  • 42 berichten
  • 12 november 2023 01:25
500
added
1K
prices
25
posts
12 november 2023 01:25
retep pinekop Ik begrijp dat je als verkoper graag je klanten tevreden houdt en dat ook het liefst terug ziet in een hoge positieve feedback-percentage. Maar als veelvuldig koper op LastDodo let ik daar matig op. 99,8% of 82,7%, het is mij om het even. En als het toch onzeker voelt houd ik een (eerste) bestelling klein. Pas als een percentage onder de 60% zit, negeer ik een shop (en zelfs dan niet altijd). 

Overigens, ik ben zelf geen voorstander van negatieve feedbacks geven. Als er problemen zijn met een bestelling (en die heb ik heus wel gehad), neem ik contact op met de verkoper. Dat leidt vaak wel tot een oplossing. En zodra een bestelling binnen is, geef ik een positieve feedback, ongeacht de voorgeschiedenis (want die is dan immers opgelost). Ik heb slechts tweemaal een neutrale beoordeling gegeven, één maal omdat een bestelling geannuleerd werd door de verkoper, en één maal omdat een verkoper niet reageerde op een bestelling. 

En ik weet ook: hoe goed je ook je best doet, er zullen altijd mensen negatief zijn, En nogmaals, ik snap dat dat voor jullie als verkoper niet fijn en wellicht ook oneerlijk voelt, maar weet dan idd, zoals Rene al zei, dat de meeste kopers daardoor heen prikken. Ik in elk geval wel
  • 25 berichten
  • 12 november 2023 08:29
100
added
250
prices
25
posts
12 november 2023 08:29
Iedereen bedankt voor de reacties
18van 18