Snel naar pagina
25van 41
  • 1 bericht
  • 19 september 2023 10:44
19 september 2023 10:44
Ik heb al twee keer iets proberen te bestellen maar telkens geen reactie van de verkoper 
  • 242 berichten
  • 19 september 2023 14:49
100
posts
19 september 2023 14:49
Hallo Rotterdamjan heb je het nu over 2 verschillende verkopers of heb je 2x iets bij dezelfde verkoper besteld? en wanneer heb je de bestelling gedaan?
  • 4.325 berichten
  • 19 september 2023 14:59
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
19 september 2023 14:59
Lid sinds: 16 september 2023
Geduld, geduld.

Niet iedereen is dag en nacht online. Ik kom ook net pas weer thuis na een weekend bij familie en zie dat iemand zondag iets in mijn shop heeft besteld. 
  • 242 berichten
  • 19 september 2023 15:42
100
posts
19 september 2023 15:42
Ooh.. 16 of 17 September iets besteld en nu al piepen op het forum dat de verkoper(s) niet reageert.. sommige denken dat het hier Bol.com is.
  • 2 berichten
  • 19 september 2023 23:20
19 september 2023 23:20
Webshop “Stekker” reageert op geen enkel bericht. Drie strips besteld, betaald maar uiteindelijk niets ontvangen. Ook niet na diverse mails. Zag later dat de shop ‘tijdelijk gesloten’ was wegens persoonlijke redenen en dat kan helaas  natuurlijk gebeuren. Nu is de shop weer geopend maar wederom geen enkele reactie..Weet iemand wat daar aan de hand is? Ze zitten ergens in de buurt van Utrecht. 
  • 242 berichten
  • 20 september 2023 02:34
100
posts
20 september 2023 02:34
Martijn1strips  Niet echt kies om de naam vd shop te vermelden alvorens je echt weet wat er aan de hand is.. je zegt zelf dat de shop gesloten was wegens persoonlijke omstandigheden.. Kan goed dat ze een achterstand moeten inhalen wat betreft berichten en of bestellingen.. BEDENK GOED 80% van de shops zijn geen echte webshops maar mede verzamelaars met een gezin, werk en ( sociale) hobbies die hun dubbele aanbieden..  als ze eind vd week nog steeds niet hebben gereageerd lijkt me het best dat je met de lastdodo klantenservice contact op neemt (hoe je dat doet moet je zelf uitvissen)
  • 15 berichten
  • 20 september 2023 16:59
500
added
250
prices
20 september 2023 16:59
Martijn, ik kreeg wel antwoord op mijn vraag waar blijft de bestelling. Hij belooft dat het verstuurd wordt; soms zelfs nog na een maand zag ik. Elders zelfs na drie maanden. 
Dit is natuurlijk niet zoals het hoort. Hopelijk komt het nog goed.
  • Catalogus beheerder
  • 4.115 berichten
  • 20 september 2023 18:28
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
20 september 2023 18:28
De shop is tijdelijk gesloten.  De reden staat er bij.  Na september zou normaliter de draad terug opgenomen worden.
Dit is gene bol.com, dit is een site van en voor verzamelaars.  Die via een shop dubbele (of niet verzamelde) dingen van de hand doen om andere dingen (die ze nog niet hebben en wel verzamelen) aan te schaffen.
Veelal mensen die dit maar beperkt in hun vrije tijd (naast de andere bezigheden, zoals gaan werken) doen.  Als er zich iets voor doet, dan staat daar niet direct een vervanger uit een interim-bureau klaar.
Hopelijk hoef je geen medisch verslag, noch de volledige beschrijving/diagnose, of verwacht je niet dat de persoon zich aanbiedt bij een door jou aangestelde controlearts?
Het kan zich altijd voordoen dat iemand door omstandigheden plots niet in staat is de shop op te volgen.  In bepaalde omstandigheden is het ook niet het eerste waar je aan denkt.
Tot de berichten beginnen toe te stromen ...

Geef het wat tijd.

Ik wens de verkoper veel sterkte toe, en een spoedig herstel.  Voor zover als mogelijk.  Dat laatste is niet altijd.
Als ik de duizenden beoordelingen bekijk (99,9%!) denk ik wel dat, als de toestand bij de verkoper het toelaat, alles perfect in orde komt.
  • 15 berichten
  • 4 oktober 2023 13:56
500
added
250
prices
4 oktober 2023 13:56
Raoul ik ga mij nu toch wel zorgen maken, zie de shop : is nog niet geopend, zie de laatste review’s .
Kunnen jullie wel contact maken?
  • Catalogus beheerder
  • 4.115 berichten
  • 4 oktober 2023 14:34
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
4 oktober 2023 14:34
hitje
Ik kan enkel op het forum antwoorden van uit mijn ervaring.  Ik ben een gebruiker, die al zijne tijd opoffert om de postzegel- en sluitzegelrubriek te helpen beheren.  Op vrijwillige basis.

Er is duidelijk iets aan de hand met de shop, en de eigenaar van de shop.  Dat is zeker.  Bij het bericht van tijdelijke sluiting staan welgemeende excuses en de belofte om het zo vlug mogelijk in orde te brengen.  Als er grote problemen waren in augustus/september, dan denk ik niet dat op 4 oktober alles al in orde gebracht kan zijn.
Gelukkig is de shop tijdelijk gesloten, waardoor het probleem niet groter wordt.
Ik denk nog altijd, op basis van wat ik zie, dat het in orde komt.  Voor zover het met de mens achter de shop goed komt ...

Als het echt te gortig wordt dan is dat meer iets voor het topmanagent.
Misschien weet Rene raad?  Die staat een beetje overal boven. 
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 4 oktober 2023 17:00
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
4 oktober 2023 17:00
Ik zal hem ook een bericht sturen.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 4 oktober 2023 22:54
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
4 oktober 2023 22:54
Martijn1strips hitje ,
Deze verkoper heeft met heel veel ziekte en andere ernstige tegenslag in de familiesfeer te maken.
Hij heeft echter beloofd om te proberen alles zo goed mogelijk af te handelen.
  • 2 berichten
  • 4 oktober 2023 22:59
4 oktober 2023 22:59
Ik heb recent contact met de verkoper gehad en ben op de hoogte gesteld van de situatie en we hebben een oplossing gevonden. Ik hoop uiteraard op veel beterschap voor hem en zijn naasten! Bij deze doe ik mijn eerdere bericht teniet. 
  • 15 berichten
  • 5 oktober 2023 07:12
500
added
250
prices
5 oktober 2023 07:12
Fijn dat U contact heeft gehad. De ziekte en tegenslag is mij bekend. Hardvochtigheid past in deze niet, we zullen nog even moeten afwachten.
Dank 
  • 1 bericht
  • 31 oktober 2023 00:01
31 oktober 2023 00:01
de bestelde zegels van BOHEMEN EN MORAVIË ONGEV 14 DAGEN GELEDEN ONDER HET NUMMER    
 =/ 10136689 en 50 € gestort via uw rechtstreekse rekening zijn nog niet toegekomen  - mag ik de reden kennen.   Mijn adres ; [ geen adresgegevens op het forum plaatsen-moderator] IK HOOP OP EEN GOEDE EN EERLIJKE AFLOOP IN DEZE ZAAK . MET DANK
  • 242 berichten
  • 31 oktober 2023 00:46
100
posts
31 oktober 2023 00:46
nwrb Ik vermoed dat het niet de bedoeling is/was om een een persoonlijk bericht met adres gegevens en al op het forum te plaatsen, bovendien met hoofdletters typen wordt gezien als schreeuwen naar iemand.
  • Catalogus beheerder
  • 924 berichten
  • 31 oktober 2023 01:45
5K
added
1K
prices
50K
reviews
500
posts
31 oktober 2023 01:45
nwrb 
Alle begrip voor uw situatie.
Het forum is echter niet de plaats  om zoiets op te lossen.
Dat regel je best met de verkoper zelf. Het is zelfs niet zeker dat de verkoper het bericht gaat lezen. Niet iedereen gebruikt/leest het forum. 
Stuur de verkoper een persoonlijk bericht en vraag daarin om uitleg
- klik bovenaan rechts naast het winkelmandje op uw avatar
- klik op mijn berichten 
- klik op nieuw bericht 
- vul de naam van de gebruiker (niet de shopnaam dus) in evenals het onderwerp
- en schrijf uw bericht 
- en verstuur 
- en veel succes

  • Catalogus beheerder
  • 4.115 berichten
  • 31 oktober 2023 13:15
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
31 oktober 2023 13:15
Nog een grappenmaker [Moderator: link verwijderd, het forum is geen schandpaal]
2 bestellingen, nul reactie.
Er moet echt een 'stigma'-mogelijkheid komen om dergelijke gasten aan te duiden.
Alles klaarmaken, verpakken, daarna wegen, opzoeken wat de goedkoopste verzendformule zou zijn, en dan berichten sturen, ...
Niet normaal.
Rene 
Voor mijn part mag het manueel via het forum, maar zo'n accounts moeten er imho direct uit.

Ik kan terug gaan uitpakken, bestellingen annuleren, en daarna het risico lopen op negatieve waarderingen.
Leuk
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 31 oktober 2023 13:17
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
31 oktober 2023 13:17
Raoul62

Had je de koper niet eerst laten betalen dan? Dat raden we altijd aan, om te voorkomen dat je iets inpakt of zelfs verstuurt zonder dat er is betaald.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 31 oktober 2023 13:19
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
31 oktober 2023 13:19
We kunnen de betreffende persoon trouwens wel aanspreken maar dan graag een bericht buiten het forum om over de precieze situatie.
  • Catalogus beheerder
  • 4.115 berichten
  • 31 oktober 2023 13:26
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
31 oktober 2023 13:26
Rene 
Om te kunnen bepalen wat het kost moet je bepaalde zaken eerst goed inpakken.  Dan pas weet je wat het gewicht is.
Er is een wezenlijk verschil tussen een pakje van 340 gram en eentje van 360 gram.  Het verschik is vooral véél euros.
Een lucky guess tussen 16 en 8 euro is wel 8 euro verschil (voor bestellingen die < 5 euro bedragen).  Ik wil er mijn broek niet aan scheuren, en ik wil ook niet dat een koper nodeloos te veel moet betalen.
Het waren strips, en daar heb ik niet veel van in mijn shop, en ook geen ervaring met verpakking en gewicht.  Dus pak je eerst alles netjes in zoals het hoort.  Dan pas kom je te weten wat het weegt (en wat het kost om te versturen).
Dan pas kun je ook op zoek gaan naar een alternatieve verzendmethode om het voor de koper zo voordelig mogelijk te houden.

Het gaat hier over het feit dat een gebruiker zo maar bestelt, voor de grap.  En op geen enkel bericht reageert.  Dat zijn geen verzamelaars, enkel grappenmakers.  Van misplaatste grappen dan wel.
Welke meerwaarde denk je dat zo'n accounts op LD hebben?  Ik weet het wel: een grote negatieve waarde.  Het schaadt in elk geval het imago van LD als platform voor verzamelaars.  Vooral als er echt niks aan wordt gedaan.


  • Catalogus beheerder
  • 4.115 berichten
  • 31 oktober 2023 13:29
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
31 oktober 2023 13:29
Heel veel andere gebruikers met een (beperkte) shop hebben er last van.  Meestal blijft het in alle stilte zo.  Niet iedereen zal opkomen voor een betere LD, en er effenaf zijn eigen conclusies uit trekken (vertrekken maw).
Dat leidt niet tot groeien, maar tot uitbloeien.
Je staat voor aap.  De bestellingen zo laten staan = gijzeling van de items (komen niet trug in de shop).  Annuleren = grote kans op een rode bol.  Wellicht is het die grappenmakers daar om te doen: lekker rode bollen kunnen uitdelen.
In plaats van al dat tijdverslindend geleuter: verwijderen zo'n accounts.  De olievlek niet nodeloos (door getreuzel of onzekerheid) laten uitbreiden.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 31 oktober 2023 13:29
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
31 oktober 2023 13:29
Soms reageren kopers later. Net zoals verkopers dat soms doen. Stuur me anders even de details in een mail dan kan ik beter op dit specifieke geval naar je reageren.
  • Catalogus beheerder
  • 4.115 berichten
  • 31 oktober 2023 13:41
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
31 oktober 2023 13:41
Rene 
Je kent de 'besteller', en je kent de aanbieder (dat ben ik).
Wat moet je nog meer weten?
Ik kan zijn naam, volledig adres en email hier vermelden als het nodig is.  Daar draai ik mijn hand niet voor om.
Lijkt hard, maar dergelijke idioten moet je hard aanpakken.  Ze maken LD kapot.
Dergelijke items (strips) kan ik voortaan beter op 2dehands aanbieden.

Het gaat over 2 bestellingen van strips van Schanulleke.  Waarvan de status nu op 'Factuur verstuurd' staat.  Omdat de besteller niet reageerde heb ik zelf maar beslist om de factuur op te maken, met verzendkosten gebaseerd op bPost tarieven.  Ik kan geen verzendtarief toepassen van pakjesdiensten die in een ophaalpunt leveren als de betrokkene niet reageert (geen voorkeur laat kennen).

Het kan evengoed zijn dat die gebruiker die aangeboden items op die manier 'gijzelt'.  Want nu staan die niet meer in het aanbod op LD.
Dan zitten we al op het niveau van oplichting (fraude).
Het kan ook zijn dat de gebruiker met fake gegevens nu zit te wachten op de 'annulering' om daarna negatieve waarderingen toe te kennen.  Om welke reden dan ook.  Er zijn individuen die kicken op bashing en er een hobby/sport van maken.  Nultolerantie is daartegen het enige verweer.



Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 31 oktober 2023 13:45
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
31 oktober 2023 13:45
Ik kan zijn naam, volledig adres en email hier vermelden als het nodig is.  Daar draai ik mijn hand niet voor om.

Je weet heel goed dat het forum niet bedoeld is voor dit soort persoonlijke frustraties...

En jij kunt niet zien of iemand ook andere aankopen doet en of die betaald worden etc. Daarom nogmaals: handiger om buiten het forum over deze specifieke case te hebben. Als je dat niet wil dan houdt het op.  
Snel naar pagina
25van 41