1van 1
  • Catalogus beheerder
  • 4.050 berichten
  • 28 mei 2023 07:21
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
28 mei 2023 07:21
Om je eigen shop te kunnen onderhouden, en mee te zijn in de ontwikkeling van de prijszetting, zou het voor veel shopeigenaars handig zijn om te kunnen filteren op 'aanbodprijs hoger dan cataloguswaarde'.  Of sorteren van je aanbiedingen in relatie met ander aanbod (situering binnen de markt) en/of LD cataloguswaarde (ben ik een dure shop of niet).
Met dergelijke functionaliteiten zou je eveneens veel eigen onopgemerkte vergissingen (fouten) kunnen opvissen en rechtzetten.  Nu overleven dergelijke vergissingen soms jaren.

1. Regelmatig zijn er items die tgv een decimaalprobleem ver boven de cataloguswaarde worden aangeboden.  De hoogste uitschieters kun je vinden door te sorteren op prijs in je shop (75 euro in het aanbod waar de gebruiker 0,75 euro had bedoeld).  Bepaalde van die aanbiedingen overleven al meerdere jaren in die shops.
De minder grote verschillen krijg je er zo niet uit ... je moet item per item gaan openen in het detail.  Voor een postzegelshop met enkele duizenden items is daar geen beginnen aan.

2. Een aanbod van 1,00 euro kan 10 jaar terug normaal zijn geweest.  Met een groeiend aanbod van een item in meerdere shops kan dit vlug achterhaald zijn.  Als de cataloguswaarde op een gegeven moment op 0,50 komt, dan wordt zo'n aanbieding aan 1 euro rijp om te herzien.
Shops die al lang op LD (voorheen CW) aanwezig zijn kunnen op die manier bij de potentiële koper de indruk geven van veel te duur te zijn (en dan wordt die shop verder genegeerd).  Gewoon omdat de prijszetting van een aantal items, die reeds geruime tijd in de shop staan, achterhaald is.

Misschien een idee om dit 'nieuw' te voorzien voor de hogere abonnementen.  Dan voelt zo'n gebruiker waarvoor zijn/haar abonnementsgeld dient.

Primair:
-> filter op 'aanbodprijs > LD cataloguswaarde' (voor de vermelde conditie)

Luxe:
-> situering (%tage) van je aanbod tov LD cataloguswaarde, met mogelijkheid om te sorteren op dat %tage.  De shopuitbater kan dan regelmatig de 'toppen' er uit halen en actualiseren

Uitgebreid luxe:
-> bijkomende situering van je aanbod binnen de rest van het aanbod van dat item op LD.  Met, uiteraard, mogelijkheid daarop te sorteren.  De shopuitbater die vindt dat zijn winkel niet goed genoeg draait (om er zijn abonnementsgeld uit te halen) heeft dan een instrument in handen om te zien of het niet aan zijn prijzen ligt, en daar iets aan doen.
Wie echt wil 'uitverkopen' (wegens leeftijd of andere reden) kan dan de snelheid van dat uitverkoop-proces met zo'n hulpmiddel beïnvloeden (versnellen of vertragen).

1van 1