1van 1
Raoul62
TOP
- Catalogus beheerder
- 4.050 berichten
- 28 mei 2023 07:21
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
28 mei 2023 07:21
Om je eigen shop te kunnen onderhouden, en mee te zijn in de ontwikkeling van de prijszetting, zou het voor veel shopeigenaars handig zijn om te kunnen filteren op 'aanbodprijs hoger dan cataloguswaarde'. Of sorteren van je aanbiedingen in relatie met ander aanbod (situering binnen de markt) en/of LD cataloguswaarde (ben ik een dure shop of niet).
Met dergelijke functionaliteiten zou je eveneens veel eigen onopgemerkte vergissingen (fouten) kunnen opvissen en rechtzetten. Nu overleven dergelijke vergissingen soms jaren.
1. Regelmatig zijn er items die tgv een decimaalprobleem ver boven de cataloguswaarde worden aangeboden. De hoogste uitschieters kun je vinden door te sorteren op prijs in je shop (75 euro in het aanbod waar de gebruiker 0,75 euro had bedoeld). Bepaalde van die aanbiedingen overleven al meerdere jaren in die shops.
De minder grote verschillen krijg je er zo niet uit ... je moet item per item gaan openen in het detail. Voor een postzegelshop met enkele duizenden items is daar geen beginnen aan.
2. Een aanbod van 1,00 euro kan 10 jaar terug normaal zijn geweest. Met een groeiend aanbod van een item in meerdere shops kan dit vlug achterhaald zijn. Als de cataloguswaarde op een gegeven moment op 0,50 komt, dan wordt zo'n aanbieding aan 1 euro rijp om te herzien.
Shops die al lang op LD (voorheen CW) aanwezig zijn kunnen op die manier bij de potentiële koper de indruk geven van veel te duur te zijn (en dan wordt die shop verder genegeerd). Gewoon omdat de prijszetting van een aantal items, die reeds geruime tijd in de shop staan, achterhaald is.
Misschien een idee om dit 'nieuw' te voorzien voor de hogere abonnementen. Dan voelt zo'n gebruiker waarvoor zijn/haar abonnementsgeld dient.
Primair:
-> filter op 'aanbodprijs > LD cataloguswaarde' (voor de vermelde conditie)
Luxe:
-> situering (%tage) van je aanbod tov LD cataloguswaarde, met mogelijkheid om te sorteren op dat %tage. De shopuitbater kan dan regelmatig de 'toppen' er uit halen en actualiseren
Uitgebreid luxe:
-> bijkomende situering van je aanbod binnen de rest van het aanbod van dat item op LD. Met, uiteraard, mogelijkheid daarop te sorteren. De shopuitbater die vindt dat zijn winkel niet goed genoeg draait (om er zijn abonnementsgeld uit te halen) heeft dan een instrument in handen om te zien of het niet aan zijn prijzen ligt, en daar iets aan doen.
Wie echt wil 'uitverkopen' (wegens leeftijd of andere reden) kan dan de snelheid van dat uitverkoop-proces met zo'n hulpmiddel beïnvloeden (versnellen of vertragen).
Met dergelijke functionaliteiten zou je eveneens veel eigen onopgemerkte vergissingen (fouten) kunnen opvissen en rechtzetten. Nu overleven dergelijke vergissingen soms jaren.
1. Regelmatig zijn er items die tgv een decimaalprobleem ver boven de cataloguswaarde worden aangeboden. De hoogste uitschieters kun je vinden door te sorteren op prijs in je shop (75 euro in het aanbod waar de gebruiker 0,75 euro had bedoeld). Bepaalde van die aanbiedingen overleven al meerdere jaren in die shops.
De minder grote verschillen krijg je er zo niet uit ... je moet item per item gaan openen in het detail. Voor een postzegelshop met enkele duizenden items is daar geen beginnen aan.
2. Een aanbod van 1,00 euro kan 10 jaar terug normaal zijn geweest. Met een groeiend aanbod van een item in meerdere shops kan dit vlug achterhaald zijn. Als de cataloguswaarde op een gegeven moment op 0,50 komt, dan wordt zo'n aanbieding aan 1 euro rijp om te herzien.
Shops die al lang op LD (voorheen CW) aanwezig zijn kunnen op die manier bij de potentiële koper de indruk geven van veel te duur te zijn (en dan wordt die shop verder genegeerd). Gewoon omdat de prijszetting van een aantal items, die reeds geruime tijd in de shop staan, achterhaald is.
Misschien een idee om dit 'nieuw' te voorzien voor de hogere abonnementen. Dan voelt zo'n gebruiker waarvoor zijn/haar abonnementsgeld dient.
Primair:
-> filter op 'aanbodprijs > LD cataloguswaarde' (voor de vermelde conditie)
Luxe:
-> situering (%tage) van je aanbod tov LD cataloguswaarde, met mogelijkheid om te sorteren op dat %tage. De shopuitbater kan dan regelmatig de 'toppen' er uit halen en actualiseren
Uitgebreid luxe:
-> bijkomende situering van je aanbod binnen de rest van het aanbod van dat item op LD. Met, uiteraard, mogelijkheid daarop te sorteren. De shopuitbater die vindt dat zijn winkel niet goed genoeg draait (om er zijn abonnementsgeld uit te halen) heeft dan een instrument in handen om te zien of het niet aan zijn prijzen ligt, en daar iets aan doen.
Wie echt wil 'uitverkopen' (wegens leeftijd of andere reden) kan dan de snelheid van dat uitverkoop-proces met zo'n hulpmiddel beïnvloeden (versnellen of vertragen).
To be able to maintain your own shop and to participate in the development of pricing, it would be useful for many shop owners to be able to filter on 'offer price higher than catalog value'. Or sort your offers in relation to other offers (location within the market) and/or LD catalog value (am I an expensive shop or not).
With such functionalities you could also find and correct many of your own unnoticed mistakes (mistakes). Now such mistakes sometimes survive for years.
1. There are regularly items that are offered far above the catalog value due to a decimal problem. You can find the highest outliers by sorting by price in your shop (75 euros in the range where the user had intended 0.75 euros). Some of those offers have survived in those shops for several years.
You can't get rid of the smaller differences that way ... you have to open item by item in the detail. For a stamp shop with several thousand items, this is no easy task.
2. An offer of 1.00 euros may have been normal 10 years ago. With a growing range of an item in multiple shops, this can quickly become outdated. If at some point the catalog value reaches 0.50, then such an offer at 1 euro will be ripe for review.
Shops that have been present on LD (formerly CW) for a long time can give the potential buyer the impression that they are way too expensive (and then that shop is further ignored). Simply because the pricing of a number of items, which have been in the shop for quite some time, is outdated.
Perhaps an idea to provide this 'new' for the higher subscriptions. Then such a user feels what his/her subscription fee is for.
Primary:
-> filter on 'offer price > LD catalog value' (for the stated condition)
Luxury:
-> location (%tage) of your offer relative to LD catalog value, with the option to sort on that %tage. The shop owner can then regularly extract and update the 'tops'
Extensive luxury:
-> additional positioning of your offer within the rest of the offer of that item on LD. With, of course, the option to sort on it. The shop owner who thinks that his shop is not running well enough (to get his subscription money out of it) then has an instrument in his hands to see if it is not due to his prices, and to do something about it.
Those who really want to 'sell out' (because of age or other reasons) can then influence (speed up or slow down) the speed of that sale process with such a tool.
With such functionalities you could also find and correct many of your own unnoticed mistakes (mistakes). Now such mistakes sometimes survive for years.
1. There are regularly items that are offered far above the catalog value due to a decimal problem. You can find the highest outliers by sorting by price in your shop (75 euros in the range where the user had intended 0.75 euros). Some of those offers have survived in those shops for several years.
You can't get rid of the smaller differences that way ... you have to open item by item in the detail. For a stamp shop with several thousand items, this is no easy task.
2. An offer of 1.00 euros may have been normal 10 years ago. With a growing range of an item in multiple shops, this can quickly become outdated. If at some point the catalog value reaches 0.50, then such an offer at 1 euro will be ripe for review.
Shops that have been present on LD (formerly CW) for a long time can give the potential buyer the impression that they are way too expensive (and then that shop is further ignored). Simply because the pricing of a number of items, which have been in the shop for quite some time, is outdated.
Perhaps an idea to provide this 'new' for the higher subscriptions. Then such a user feels what his/her subscription fee is for.
Primary:
-> filter on 'offer price > LD catalog value' (for the stated condition)
Luxury:
-> location (%tage) of your offer relative to LD catalog value, with the option to sort on that %tage. The shop owner can then regularly extract and update the 'tops'
Extensive luxury:
-> additional positioning of your offer within the rest of the offer of that item on LD. With, of course, the option to sort on it. The shop owner who thinks that his shop is not running well enough (to get his subscription money out of it) then has an instrument in his hands to see if it is not due to his prices, and to do something about it.
Those who really want to 'sell out' (because of age or other reasons) can then influence (speed up or slow down) the speed of that sale process with such a tool.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht1van 1