24van 24
  • 1.552 berichten
  • 25 januari 2023 17:36
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
25 januari 2023 17:36
Voor het ogenblik hebben alle pakjesbezorgers een achterstand en daardoor krijg ik regelmatig mails van kopers die vragen hoe het komt dat ze feedback moeten geven, maar nog niets ontvangen hebben. Het zou misschien een goed idee zijn dat Lastdodo pas kan  vragen om feedback na bevestiging van ontvangst 
jopo
VIP
  • 93 berichten
  • 25 januari 2023 18:22
10K
added
25K
prices
2.5K
reviews
50
posts
25 januari 2023 18:22
Daar heb je wel een goed punt!
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 25 januari 2023 19:22
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
25 januari 2023 19:22
Dat kan niet want niet iedereen bevestigt de ontvangst. 

En los daarvan: juist als er onverhoopt niets wordt gestuurd (en dus ook niets ontvangen) willen we wel graag dat er feedback wordt gegeven.
  • 1.552 berichten
  • 25 januari 2023 22:13
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
25 januari 2023 22:13
Rene 
Dan toch best iets langer tijd tussen laten
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 27 januari 2023 14:05
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
27 januari 2023 14:05
lordernie 
De termijn waarna het verzoek om feedback te geven verstuurd wordt, bij verzending binnen hetzelfde land, is nu verhoogd van 3 naar 4 werkdagen. Dank voor de suggestie.
  • 1 bericht
  • 27 januari 2023 20:33
27 januari 2023 20:33
[Moderator - Het forum is hier niet voor bedoeld, daarvoor kun je feedback bij de shop achterlaten]
  • 8 berichten
  • 3 juli 2023 23:12
250
added
3 juli 2023 23:12
Ik weet zeker dat er geknoeid wordt met de feedback op Lastdodo.
Hoe kan het anders dat een door mij gegeven negatieve beoordeling na een paar dagen verdwenen is.

Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 3 juli 2023 23:26
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
3 juli 2023 23:26
desadeleer
Je feedback is verwijderd omdat de betreffende gebruiker aannemelijk maakte dat je een bestelling plaatste met als enige doel om een negatieve feedback achter te kunnen laten, nadat deze gebruiker jou eerder zelf een negatieve feedback had gegeven.
  • 8 berichten
  • 3 juli 2023 23:32
250
added
3 juli 2023 23:32
Als ik een bestelling plaats en na een maand en geen factuur of een mail met een uitleg ontvang dan is een negatieve beoordeling op zijn plaats me dunkt.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 3 juli 2023 23:34
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
3 juli 2023 23:34
Het is niet heel logisch dat je zomaar een kleine bestelling plaatst bij iemand waarmee je net ruzie hebt gehad omdat hij je de vorige dag een negatieve feedback had gegeven, toch?
  • 8 berichten
  • 3 juli 2023 23:53
250
added
3 juli 2023 23:53
Dus je moet gewoon weten bij wie, en dan maar klagen hoe onterecht het is en weg is de negatieve beoordeling.
En zeker niet de andere betrokkene zijn kant van het verhaal vragen.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 4 juli 2023 00:03
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
4 juli 2023 00:03
Dit was een duidelijk geval van het plaatsen van een kleine bestelling vlak nadat je zelf net negatieve feedback hebt gekregen van dezelfde gebruiker. Maar je mag ons uiteraard altijd mailen met jouw kant van het verhaal. Kan via het contactformulier onderaan de pagina.
  • 8 berichten
  • 4 juli 2023 09:23
250
added
4 juli 2023 09:23
Dat jullie niet zoiets hebben van wat vreemd dat een verkoper die lid is sinds 2014 en na 512 beoordelingen opeens zo iets doet.
Een normaal en zijn taak ernstig nemende persoon denkt dan van ik wil weten waarom en zeker als je bedenkt dat het niet meer gratis is om bij dit clubje te horen.
Ik zal je eens een korte verklaring geven, na een bestelling van ongeveer 2 kg dus honderden munten.
Na uren werk om het pakketje klaar te maken en de factuur verstuurd te hebben begon de warrige correspondentie in een gebrekkig Engels.
Wat ik er kon uit opmaken was dat de verzendingskosten te hoog waren.
Om een lang verhaal kort te maken, nadat de toon harder en grover werd in zijn mails heb ik de bestelde munten geannuleerd.
Nu moet je me eens uitleggen waar hij het recht haalt om iemand die uren honderden muntjes met een gemiddelde verkoop prijs €0,05 per stuk bij elkaar zoekt verpakt en duidelijk in zijn shop aan geeft wat de verzenkosten zijn, om die persoon een negatieve beoordeling te geven.
Moraal van het verhaal de volgende keer als ik een bestelling krijg waarvan ik weet dit komt niet goed, niet reageren en zeker geen factuur sturen en met de negatieve beoordeling die dan volgt gewoon niet akkoord gaan.
DEGOUTANT.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 4 juli 2023 10:28
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
4 juli 2023 10:28
desadeleer ,

Dit laatste verhaal van jou gaat over de negatieve feedback die je zelf kreeg. De koper heeft een wat ander verhaal maar als je het niet eens bent met zijn feedback dan kun je ons een bericht sturen met jouw kant van het verhaal. We kunnen daar wel alleen iets mee doen als er overduidelijk sprake is van een onterechte feedback.

Waar de discussie, voor jouw laatste reactie, over ging is dat je in zo'n geval nooit uit wraak dan een kleine bestelling moet plaatsen met als doel om de koper ook een negatieve feedback te geven. Dat is niet toegestaan en daarbij maakt het niet uit of je wel of niet een betalende gebruiker bent. Niemand mag dat.
  • 8 berichten
  • 4 juli 2023 11:00
250
added
4 juli 2023 11:00
Je weet maar al te goed hoe de vork nu aan de steel zit..Ik zou niet weten waarom ik mijn verhaal nog eens zou moeten vertellen..want heb zo een vermoeden dat ik nog heel vaak mijn verhaal kan doen hier op dit forum want dat is wat jullie doen..lullen lullen lullen!! Maar actie..nul!! Daarom dat ik al sowieso op dit forum niet wilde reageren,maar aangezien het zo onduidelijk is waar je terecht kan met een klacht bij lastdodo, heb ik het toch maar gedaan, waar ik nu al spijt van heb!! God dank bestaat er nog zoiets als Delcampe waar alles wel een beetje serieus en duidelijk is, maar ook niet gratis natuurlijk. ik ga het hierbij laten anders ga ik nog grof worden, dank om zeker niets te doen, lul nog maar wat verder op je forumpje.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 4 juli 2023 11:09
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
4 juli 2023 11:09
Je had niet eerder bij ons bezwaar gemaakt tegen zijn feedback, dus het is me niet duidelijk welke actie je van ons had verwacht. Het contactformulier staat onderaan iedere pagina op de site. 
  • Catalogus beheerder
  • 915 berichten
  • 4 juli 2023 16:41
5K
added
1K
prices
25K
reviews
500
posts
4 juli 2023 16:41
desadeleer Rene 
Bepaalde problemen komen altijd en overal terug: verzending, communicatie, levertijd, reactie. Overal. Op LD. maar ook Delcampe, colnect, ebay,... En ook bij 'profs' gebeurt het.
Ik noem dat: de risico's van kopen en verkopen op afstand.                                                                                  Weet jij dan een 'waterdicht' feedback systeem? 
Leg het dan wettelijk vast, denk niet dat je nog zal hoeven te werken.
En nog iets, een suggestie; bij een grote bestelling misschien ff wachten tot de betaling vooraleer die klaar te maken. Hoe groot was het probleem dan ? 
  • 8 berichten
  • 4 juli 2023 17:43
250
added
4 juli 2023 17:43
Waterdicht? Is niet nodig "eerlijk" daar gaat het om, bij delcampe kom je na een jaar terug op 100% dat weet je omdat het zo in het reglement staat.
Bij Lastdodo kom je na de eerst negatieve beoordeling nooit meer op 100% ... (ik toch niet na negen jaar en 512 beoordelingen waarvan vijf negatieve ... na de eerste nooit meer op 100% gekomen) tenzij je weet bij wie je moet zijn en die regelt dat dan even. Oostblok toestanden, kortom corruptie en vriendjes politiek en vooral geen vaste procedure.
Dat tolereer je met tegenzin omdat je denkt het is gratis maar wordt een ander verhaal als je abonnementsgeld betaald dan heb je recht op een professionele omkadering.
  • 8 berichten
  • 4 juli 2023 18:05
250
added
4 juli 2023 18:05
En Rene dat je niet weet welke actie er van jou verwacht wordt, zegt alles.
  • Catalogus beheerder
  • 915 berichten
  • 4 juli 2023 19:55
5K
added
1K
prices
25K
reviews
500
posts
4 juli 2023 19:55
desadeleer 
D......e een eerlijk systeem dan? 
Doe me niet lachen.
10 laar lang heb je elk jaar 20 verkopen.
Elk jaar 8 + en 12 - negatief beoordeeld.
Dan ben je elk jaar 'gebuisd'.
Dan ben je na 10 jaar ook nog.
En neem je de koper in het ootje.
En bij iemand met 99,.. ben ik juist benieuwd.
Mag hier geen reclame maken.
Maar als je dan gaat kijken waarim die verkoper dan 1 negatief heeft ontvangen op 5000 en meer is het meestal om te lachen .
En je klanten zullen niet gaan lopen.
En 98,8 ook niet denk ik.
En die 1,2 gaat dan dikwijls nog over de conditie...
.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 4 juli 2023 20:01
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
4 juli 2023 20:01
tenzij je weet bij wie je moet zijn en die regelt dat dan even. Oostblok toestanden, kortom corruptie en vriendjes politiek en vooral geen vaste procedure.

desadeleer , Nu moet je echt ophouden. Jij bent hier degene die uit wraak, vlak na een negatieve feedback, een kleine bestelling plaatst bij dezelfde gebruiker, met als enige doel om negatieve feedback te geven. Je mag blij zijn dat je account niet is geblokkeerd en als je zo door gaat, gaat dat alsnog gebeuren.

V.w.b. de procedure: je kunt ons dus een bericht sturen met je zienswijze, onderbouwd door feiten. Zoals gezegd heeft de koper dus wel een wat ander verhaal dan je hier op het forum plaatste.


Dat tolereer je met tegenzin omdat je denkt het is gratis maar wordt een ander verhaal als je abonnementsgeld betaald

Dat is dus niet zo. We kijken niet anders naar feedback omdat iemand voor een abonnement betaalt. 
  • 8 berichten
  • 4 juli 2023 20:32
250
added
4 juli 2023 20:32
€ 239,40 heb ik betaald   - 1 JAN. 2024-1 JAN. 2025
TOP seller  -  en jij wilt die overeenkomst stop zetten?
  • Catalogus beheerder
  • 1.813 berichten
  • 4 juli 2023 20:36
500
added
1K
prices
2.5K
reviews
1K
posts
4 juli 2023 20:36
Ik geloof dat je beter Rene niet kunt uitdagen op deze manier desadeleer .  Hij doet het hoor !.
  • Moderator
  • 1.567 berichten
  • 4 juli 2023 20:46
500
added
5K
prices
100K
reviews
1K
posts
4 juli 2023 20:46
Het lijkt mij een goede zaak als deze tweestrijd via een PM wordt uitgevochten en niet op het forum.
Ik zet daarom een slot op deze draad.
24van 24
Dit onderwerp is gesloten