5van 5
  • 209 berichten
  • 5 mei 2022 13:10
25
added
2.5K
prices
100
info pages
100
posts
5 mei 2022 13:10
Rene Acht dagen geleden een bestelling gedaan. Shop reageert niet. Ook niet na mail. Nu lees ik: shop tijdelijk gesloten. Heb ik dan het recht mijn bestelling te annuleren en bij een andere shop te bestellen?
  • Catalogus manager
  • 5.431 berichten
  • 5 mei 2022 13:43
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
5 mei 2022 13:43
thorgal57 
Als de shop niet reageert, kun je dit annuleren en bij een andere shop bestellen.
  • Catalogus beheerder
  • 2.220 berichten
  • 5 mei 2022 13:46
100
added
250
prices
100
info pages
50K
reviews
2.5K
posts
5 mei 2022 13:46
Ja. Ook als de verkoper wél had gereageerd, geldt altijd een wettelijke bedenktijd van 14 dagen (na levering). Je hoeft geen reden op te geven. Je kunt als koper ook geen (negatieve) feedback krijgen.
  • 55 berichten
  • 5 mei 2022 16:16
250
added
1K
prices
50
posts
5 mei 2022 16:16
Ja. Ook als de verkoper wél had gereageerd, geldt altijd een wettelijke bedenktijd van 14 dagen (na levering). Je hoeft geen reden op te geven.

Dat geldt toch - hoop ik - alleen als je bedrijfsmatig iets (ver)koopt?

Hier (https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd) wordt expliciet Marktplaats als uitzondering genoemd. Ik mag hopen dat dat ook geldt voor niet PRO-shops op LastDodo?

"Als u iets koopt van een particulier, bijvoorbeeld via Marktplaats (als een bedrijf iets verkoopt via Marktplaats hebt u wel bedenktijd)"
 
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.279 berichten
  • 10 mei 2022 13:25
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
10 mei 2022 13:25
Dat geldt toch - hoop ik - alleen als je bedrijfsmatig iets (ver)koopt?

sucazel , dat klopt, dat geldt alleen als je iets koopt bij een bedrijf.
5van 5