Snel naar pagina
25van 87
  • 60 berichten
  • 24 november 2021 20:46
24 november 2021 20:46
Dat je als klant een order annuleert, omdat je de portokosten te hoog vindt is natuurlijk geen probleem, maar om dan alsnog negatieve feedback te geven gaat mijn inziens toch wel erg ver. Verkopers zouden hierin beter beschermd moeten zijn hoor! Feedback moet gaan over de kwaliteit van het product en geen irrationele reactie zijn over de hoogte van het orderbedrag. Het product is niet eens geleverd. Vreemd dat een klant dan toch negatieve feedback kan geven. Dit zou toch maximaal neutraal moeten zijn in deze? Het product is immers niet geleverd dus ook niet te beoordelen. Deze negatieve feedback heeft invloed op onze ranking en dus zichtbaarheid tussen de verschillende aanbieders. Wij worden hier als ondernemer dus onterecht in gedupeerd. 
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 24 november 2021 20:56
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 november 2021 20:56
Dat is geen negatieve feedback maar neutrale. Dat beïnvloed je feedbackscore niet keisinho dus niet te druk om maken hoor.
  • 60 berichten
  • 24 november 2021 21:04
24 november 2021 21:04
Beste Rene,  ik had de koper telefonisch benaderd om e.e.a. uit te leggen m.b.t. de verzendkosten, maar het telefoongesprek werd door hem zelf abrupt beëindigd. In eerste instantie gaf de klant negatieve feedback. Vandaar ook mijn reactie hierboven, maar de koper heeft dit zojuist uiteindelijk toch gewijzigd in neutraal.  Is ook prima  en ik weet dat neutrale beoordelingen niet meetellen voor de procentuele score. Dit topic mag dus gesloten worden wat mij betreft. ps. Bedankt voor je snelle reactie Rene. 
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 24 november 2021 21:16
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 november 2021 21:16
Ok, mooi dat het is opgelost keisinho 
  • Catalogus beheerder
  • 402 berichten
  • 27 november 2021 22:44
2.5K
added
10K
prices
10
info pages
25K
reviews
500
posts
27 november 2021 22:44
Goed beschouwd is het niet opgelost, want kennelijk is het dus mogelijk om feedback te geven op een geannuleerde order. En hoewel de (niet-)koper zijn feedback heeft gewijzigd is daarmee niet het probleem opgelost.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 28 november 2021 00:42
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
28 november 2021 00:42
Er staat al op het feedbackformulier dat je geen negatieve feedback mag geven als een item niet meer leverbaar is:



Dat is een situatie die relatief vaak voorkomt en we daarom specifiek hebben benoemd.
De genoemde situatie mbt verzendkosten komt niet zo vaak voor dus het lijkt me niet meteen een goed idee om al dit soort situaties te gaan benoemen op het feedback formulier.
BigBadWolf 
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 28 november 2021 09:10
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
28 november 2021 09:10
Rene BigBadWolf 
Een tekstje erbij op het formulier is zinloos. Stuur gewoon geen feedback formulier meer als de bestelling niet is doorgegaan...er is geen transactie, dus waarom? 
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 28 november 2021 10:57
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
28 november 2021 10:57
Het lastige is dat we niet helemaal goed kunnen detecteren of een transactie is doorgegaan of niet. Een verkoper zou bij wanprestatie de order gewoon bewust niet op verzonden kunnen zetten om zo negatieve feedback te vermijden.

Daarnaast is het ook nog wel relevant om feedback te kunnen geven aan shops die niet reageren of niet leveren. Anders kunnen anderen gebruikers niet zien dat er niet gereageerd / geleverd wordt.
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 28 november 2021 12:14
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
28 november 2021 12:14
Rene
Er is bij geen transactie dus ook geen factuur gestuurd, dat is het hele punt. Daaraan is het nooit toegekomen...
Er is ALLEEN een bestelling geweest, verder niets.
Sorry, ik gebruik de hoofdletters om op te vallen, niet om te schreeuwen
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 28 november 2021 12:21
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
28 november 2021 12:21
Als ik zie dat iemand een boekje bestelt van €5 of €10 en de portokosten zijn veel hoger dan laat ik ze dat via mail weten, niet door het sturen van een factuur
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 28 november 2021 12:33
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
28 november 2021 12:33
Rene 
Je kunt toch ook traceren dat een bestelling ongedaan is gemaakt, alle items zijn namelijk weer teruggezet in de shop, dat is essentieel voor de verkoper want anders moeten alle items opnieuw toegevoegd worden aan de shop met de hand, zinloos...
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 28 november 2021 14:25
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
28 november 2021 14:25
Morits , jij gaat er van uit dat iedere verkoper altijd de status update, factuur stuurt e.d. maar dat is niet altijd het geval. 
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 28 november 2021 14:51
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
28 november 2021 14:51
Rene 
Ik zeg juist dat er geen factuur verstuurd wordt
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 28 november 2021 14:54
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
28 november 2021 14:54
Rene 
Wanneer geen feedback formulier sturen: als bestelling, geen factuur gestuurd, bestelling geannuleerd-> geen feedback
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 28 november 2021 14:58
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
28 november 2021 14:58
Rene 
Gewoon even alle selectie kriteria nalopen. Ik zit al bijna 40 jaar in het software vak. Dit is geen rocketscience. Zo sluit je al een heleboel narigheid uit
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 28 november 2021 15:06
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
28 november 2021 15:06
Rene 
Als je nu de dubbele openslaande porte-brisee deuren afsluit, dan blijft er misschien ergens een katten luikje openstaan, so what...
  • Catalogus beheerder
  • 2.406 berichten
  • 28 november 2021 15:15
5K
added
2.5K
prices
25
info pages
100K
reviews
2.5K
posts
28 november 2021 15:15
Je kan ook je post editten, ipv elke 5 minuten iets te posten.
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 28 november 2021 15:16
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
28 november 2021 15:16
I know 
  • 740 berichten
  • 28 november 2021 16:23
50
added
100
prices
500
posts
28 november 2021 16:23
I know that you know.
  • 60 berichten
  • 6 december 2021 14:48
6 december 2021 14:48
Rene
Ik heb opnieuw een klant met onterechte negatieve feedback; heb netjes gereageerd naar klant dat ik gewesnte item niet kan leveren. Ik heb t item wel, maar de herdruk wijkt af van de bestelde herdruk, namelijk Jommeke 30 herdruk met nummer 93 ipv 91 op het achterplat. klant bestelt  op 19 november, maar reageert NIET op mijn mails en is ook telefonisch niet te benaderen, want staat niet ingevuld (zou ook verplicht moeten zijn lijkt mij.)  Nu krijg ik na 17 dagen (!!!) een negatieve feedback, terwijl aangegeven staat dat dit niet mag bij NIET geleverde items. Zie onderstaande printscreen:



Kun jij de negatieve feedback verwijderen a.u.b. en deze klant hier op aanspreken?
Thanks!
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 6 december 2021 15:54
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
6 december 2021 15:54
Ik heb deze koper als uitzondering even gemaild omdat hij in soortgelijke gevallen ook elders enkele keren negatieve feedback had gegeven zonder dat er was geleverd. Hopelijk past hij die feedbacks snel aan.

Ik zie dit wel als uitzondering en ga niet in iedere discussie rond feedback optreden. Er worden ontzettend veel feedbacks gegeven op het platform en tussen heel veel positieve feedbacks, af en toen een feedback aantreffen waar je niet helemaal blij mee bent hoort er ook een beetje bij keisinho  Kopers kijken daar echt wel doorheen.


  • 60 berichten
  • 6 december 2021 16:07
6 december 2021 16:07
Rene even reagerend op je bovenstaande opmerking: "Er worden ontzettend veel feedbacks gegeven op het platform en tussen heel veel positieve feedbacks, af en toen een feedback aantreffen waar je niet helemaal blij mee bent hoort er ook een beetje bij"   
Jullie eigen gemaakte regel zegt: "GEEN negatieve feedback wanneer de verkoop niet doorgaat" De opmerking die je nu maakt is dus niet consequent. Een terechte negatieve feedback kan ik mee leven, maar in deze is het voor de 2de keer in korte tijd en voor de 3de keer dit jaar, onterecht. Wij zijn een professionele verkoper en verdienen ons brood met de verkoop van strips. Zoals eerder in dit onderwerp reeds benoemd: één enkele negatieve feedback heeft direct invloed op onze ranking tussen andere aanbieders. Bij negatieve feedback zijn we minder goed zichtbaar en dit heeft direct invloed op onze verkoopresultaten. Het is dan ook echt wenselijk dat de feedback mogelijkheden systeemtechnisch worden aangepast en negatieve feedback simpelweg NIET kan worden gegeven, wanneer de koop niet doorgaat. Verder zou het fijn zijn als wij als verkoper eveneens feedback kunnen geven op kopers. Het is de laatste tijd schering en inslag voor wat betreft niet reageren op mails en niet betalen van verzonden facturen.  
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 6 december 2021 16:12
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
6 december 2021 16:12
Het is dan ook echt wenselijk dat de feedback mogelijkheden systeemtechnisch worden aangepast en negatieve feedback simpelweg NIET kan worden gegeven, wanneer de koop niet doorgaat. 

Als je een sluitend systeem kunt ontwerpen waarbij we met 100% zekerheid kunnen detecteren dat er niet is geleverd en er door de koper ook geen geld is betaald, dan nemen we dat zeker in overweging keisinho 
  • 60 berichten
  • 6 december 2021 16:23
6 december 2021 16:23
Jammer, nu wordt het een discussie over het softwaresysteem, terwijl het mij enkel gaat om de onterechte feedback. jullie maken zelf de regel dat bij niet leveren GEEN negatieve feedback mag worden gegeven. Wanneer een klant dit toch doet, laten jullie het vervolgens toch aan de klant of hij dit wel of niet aanpast. Ik ben al bijna 8 actief op lastdodo en de Catawiki veilingen met een uitstekende en betrouwbare staat van dienst. In deze situatie zou de negatieve feedback zonder enige twijfel vanuit jullie direct uit het systeem gehaald moeten worden. En ik weet dat dit kan, want is in de afgelopen 8 jaar in soortgelijke situaties 2x eerder gedaan. Ben dan ook erg teleurgesteld dat dit nu niet gebeurt. 
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 6 december 2021 16:40
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
6 december 2021 16:40
Je schrijft:
dat de feedback mogelijkheden systeemtechnisch worden aangepast en negatieve feedback simpelweg NIET kan worden gegeven, wanneer de koop niet doorgaat. 

Ik vraag je alleen maar hoe het systeem dan moet weten dat er niet is geleverd en niet is betaald door de koper, omdat jij zo stellig bent dat dit eenvoudig te doen is.


In deze situatie zou de negatieve feedback zonder enige twijfel vanuit jullie direct uit het systeem gehaald moeten worden.

We halen nooit feedback weg. Hooguit kunnen we in een enkel geval de status aanpassen van negatief naar neutraal als overduidelijk is dat negatief onterecht is. In dit geval leek het mij beter om de koper even te vragen dit te doen omdat het om meerdere verkopers gaat en hij de regel dan ook meteen kent. By the way: enige vorm van dank dat we dit binnen een uur na jouw melding doen had niet persé gehoeven maar jouw reacties zijn wel weer het andere uiterste...
Snel naar pagina
25van 87