6van 6
  • 134 berichten
  • 24 juni 2020 10:33
100
added
500
prices
100
posts
24 juni 2020 10:33

Klantvriendelijkheid is precies heel ver te zoeken hier. Als iemand jullie tegelijk 11 loten aanbiedt die duizenden euro's waard zijn, dan weiger je niet het kleinste lot van de hoop met een mail waar je zelfs niet op kan antwoorden, maar zoek je contact met die verkoper op een andere manier, en stel je bv. voor om twee loten te combineren. Of beter nog, dan neem je dat kleine lot erbij om zo ook de grote loten te hebben.

Ik bied 11 kavels aan met Portugese striptijdschriften die de beste Belgische (en Nederlandse) strips bevatten, vaak in unieke vormen. Loten van een paar honderd euro tot 1000 Euro, inclusief bv. een stuk of 50 opeenvolgende nummers van O Papagaio uit 1936 met een unieke, ingekleurde versie van Kuifje in Amerika. Gedurende een korte periode in 1953 verschenen in deze tijdschriften (Cavaleiro Andante) geen Kuifje verhalen maar wel Blake en Mortimer en Kapitein Rob (ja, bizarre combinatie). Kapitein Rob in zwart-wit, en Blake en Mortimer in unieke kleuren, niet de normale kleuren. Daar maak ik een apart lot van, en dat lot wordt dan geweigerd. Waarom zou ik de moeite doen om uitgebalanceerde loten te maken en dit zorgvuldig in 11 te verdelen als dan een beoordelaar het weigert (zonder, voor zover ik kan zien, zelfs maar de mogelijkheid om te reageren om dit uit te leggen). 

Ik heb de andere 10 loten verwijderd, en zal de 5 loten met Ohee's die ik al aan het maken was ook maar een echt veilinghuis aanbieden. Daar zullen ze waarschijnlijk WEL blij zijn met bv. een lot met alle 35 Rik Clément Ohees, gesigneerd door Rik Clement. Of alle Ohee Jef Nys biografieën, gesigneerd. Of alle Bob Mau verhalen, gesigneerd. Of... 

Mijn broer is recent overleden, en we zijn nu zijn verzameling aan het verkopen. Er komen nog tientallen loten met uniek of zeldzaam materiaal. Vraag het aan de grote Vlaamse verzamelaars, ze kenden hem allemaal, er zitten nog heel wat schatten in, die jullie veilingen hadden kunnen opleuken. 

Maar dan had je jullie aanpak misschien wat menselijker en opener moeten doen, niet een dwaze weigeringsmail waar zelfs geen antwoord op mogelijk is.

Dommeriken.

Francis Mouton

  • 1.110 berichten
  • 24 juni 2020 11:25
1K
added
5K
prices
10K
reviews
1K
posts
24 juni 2020 11:25

Kijk eens hier onder,  (Vooral de laatste uit 2020)

trouwens  met zulke woord waal kom je niet ver en de mogelijkhijdt vragen te stellen bestaat echt wel 

en het antwoord hier zal zijn dit is de verzamel site deze heeft niets met de veiling site te doen !

 

Onderwerp: Algemeen - Nieuws / catalogusprijzen

  • 134 berichten
  • 24 juni 2020 11:31
100
added
500
prices
100
posts
24 juni 2020 11:31

Waaronder? Het bericht hieronder gaat over overgeslagen factuurnummers. De mail die je krijgt als je kavel geweigerd is kan niet beantwoord worden. Contact opnemen met de expert kan tijdens de voorbereiding van een kavel, maar niet nadat het aangeboden is / geweigerd is. En er is geen apart forum voor de veiling.

  • 1.110 berichten
  • 24 juni 2020 11:39
1K
added
5K
prices
10K
reviews
1K
posts
24 juni 2020 11:39

vraag aan de expert zo gaat dat het kavel wat afgekeurt is opnieuw aanbieden op de laatste pagina komt helemaal beneden bericht aan de expert hier kun je dan vragen waarom enz 

 

hieronder betekent  de catalogus prijzen wat jaren geleden misschien nog voor 500 gekocht is brengt nu misschien nog 50.

Ted
VIP
  • Moderator
  • 1.139 berichten
  • 24 juni 2020 11:41
25K
added
10K
prices
50
info pages
100K
reviews
1K
posts
24 juni 2020 11:41

En er is geen apart forum voor de veiling.

 

Helemaal correct en daarom is je hele tirade op het forum nutteloos, want er is geen veilingmedewerker die hier meeleest.

Probeer gewoon eens contact op te nemen met de klantenservice die zit er niet voor niets (een telefoonnummer - zelfs een aparte voor België - staat in dat bericht).

  • 14 berichten
  • 26 juni 2020 13:34
26 juni 2020 13:34

Beste Francis,

 

Jouw frustratie en reactie is onder deze omstandigheden heel begrijpelijk.

Zoals je mogelijk weet, heb ik Chris persoonlijk goed gekend, net als sommige van de medewerkers-stripexperten. Wij waren op de hoogte van zijn ziekte en net zoals voor vele verzamelaars is zijn overlijden voor ons een klap.

Catawiki Comics heeft zich de afgelopen jaren sterk gespecialiseerd in het veilen van complete verzamelingen. Hiervoor verlenen wij gratis advies en staan we de eigenaar(s) graag bij met raad en daad.

Wij hadden Chris en echtgenote hierover, via tussenpersoon, een tijd geleden al geinformeerd. Verder behandelen wij dit met de nodige kiesheid en wachten in dergelijke situatie een eventuele vraag af. Wij gaan ons in geen geval opdringen.

We zijn dan ook  verrast dat plots kavels aangeboden worden uit deze verzameling, zonder enige verwijzing naar Chris in de beschrijving. De expert beoordeelt de kavels dan op hun afzonderlijke waarde en niet als deel van een waardevol geheel, zoals jij ook suggereert.

Om heel kort te reageren op de klacht inzake klantvriendelijkheid en combineren: combineren is wel degelijk wat de experten altijd nastreven en voorstellen. Dat is zelfs de specialiteit van deze expert.

Hier is het misgegaan, en daar is een simpele reden voor. Experten kunnen niet door het kijken naar 1 geisoleerd kavel weten dat er nog meer achter zit. Kavels komen niet gegroepeerd per aanbieder binnen, maar chronologisch en zo worden ze ook behandeld. Tussen het eerste en het laatst aangeboden kavel kunnen dus verschillende andere kavels het overzicht verhinderen.

Vandaar dat wij al een jaar lang via onze newsletters oproepen om ons te contacteren in verband met verzamelingen. Dan kunnen we een globale aanpak voorstellen en komen we bijna altijd tot een akkoord om alles te veilen, inbegrepen de wat zwakkere kavels.

Ik stel dus voor dat we contact opnemen voor goed overleg.

Met oprechte deelneming,

 

Patrick Vranken

Category Manager Catawiki Comics

 

6van 6
Dit onderwerp is gesloten