Snel naar pagina
25van 26
  • 1.552 berichten
  • 25 oktober 2018 21:07
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
25 oktober 2018 21:07

Is het mogelijk om een koper te blokkeren,

Mag hier geen namen noemen maar iemand uit Almere heeft vroeger reeds items bij mij gekocht (ook bij andere shops) en maanden na ontvangst van de strips, heeft hij zonder ook maar contact opgenomen te hebben negatieve feedback. Heb hem toen aangeschreven dat hij niets meer bij mij moest kopen als hij zo lang wacht en geen contact opneemt.

Nu koopt hij weer een item uit mijn shop van 5€. Kan mij dus weer negatieve feedback geven.

Wie weet een oplossing

  • 9 berichten
  • 29 oktober 2018 16:57
100
added
500
prices
29 oktober 2018 16:57

De enige oplossing lijkt mij dat CataWiki iets toevoegt. Dat de VERKOPER de mogelijkheid krijgt om positieve/neutrale of negatieve feedback aan een KOPER te kunnen geven!  Ik heb er al een gehad die na betaling én levering een deel van het geld terug wilde, omdat hij anders een negatieve reactie zou geven! Gewoon een dreigement! Net als tegenwoordig in restaurants gebeurt:  klanten willen het onderste uit de kan en als ze hun zin niet krijgen dreigen ze negatief over het restaurant te schrijven! Mijn 100% score ben ik kwijt omdat iemand die meer dan 10 items in nieuwstaat bestelde er slechts 9 geleverd kreeg. Met uitleg. Het ging nota bene om een vrij recent Katrien Duck tijdschrift van slechts 1 euro dat ik vanwege waterschade had weggegooid -vergeten te verwijderen uit de shop, ja... slordig-  en bovendien met een nederige verontschuldiging. Meneer vond de afhandeling een 'negatief oordeel' waard, omdat hij nu een andere verkoper moest zoeken. Klant is koning bij mij, maar er helaas gedraagt lang niet iedereen zich 'koninklijk' ...

 

  • 22 berichten
  • 8 november 2018 10:34
100
added
25
prices
8 november 2018 10:34

Misschien de kopers ook een feedback geven? Heb iemand gehad die mij ook negetieve feedback gaf. Bleek dat hij er al bij velen het zelfde had gedaan. Eerst kopen en daar na zeuren over het gekochte met dreiging op negatieve feedback.

Noa
VIP
  • 10 berichten
  • 15 januari 2021 14:36
15 januari 2021 14:36

Het zijn vaak dezelfde kopers die een bestelling plaatsen en dan niet betalen en/of niets meer laten weten. Ik heb begrip als je een bestelling wil annuleren omdat je je bedenkt om diverse reden, omdat de verzendingskosten hoger vallen dan voozien ( België < --- > Nederland ) of ..... maar laat dan iets weten aan de verkoper.

Meestal zijn deze kopers er dan ook als de kippen bij om voor het minste ongenoegen negatieve feedback te geven. Het lijkt wel een sport voor hun. 

  • 3 berichten
  • 18 januari 2021 21:53
25
added
18 januari 2021 21:53

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties.

Feedback geven naar de koper hoeft niet van mij, maar het zou minder ergernis geven bij mij, en ik denk ook bij andere kopers, als de organisatie van deze site kopers de mogelijkheid geeft om een koper te blokkeren. 

De reden voor mij is, dat ik wel eens kopers krijg die na het bestellen niet betalen en/of niets laten horen. Ik annuleer dan de koop odat ik geen zin heb meer energie en tijd hieraan te besteden. Hierna krijg ik dan doodleuk weer dezelfde bestelling en weer geen reactie! Wat irritant is en mij weer tijd kost, maar dat gaat nog.

Waar ik heel kwaad om ben is dat ik een bestelling had van 1,15 euro van 2 tijdschriften uit Belgie, de goedkoopste verzendkosten zijn 7 euro. Ik stuur de betalingegevens(30/9), maar krijg na 10 dagen geen reactie. Ik annuleer de bestelling.

De laatste week van december krijg ik een bericht van die persoon dat hij toch de boekjes wil. Ik herkende hem niet omdat ik altijd naar mijn huidige bestellingen kijk en daar staat hij niet bij(Het is 3 maanden geleden!!!!).

Nu blijk ik dus van die persoon een negatieve feedbak op 31/12 omdat ik niet reageer op zijn mail. Ik wist niet dat het kon om neg. feedback te krijgen bij geen transactie, vind het belachelijk en wil deze koper ook niets meer verkopen. Heb hier geen zin in, maar wat als die eikel weer een bestelling doet? Kan hij mij weer een negatieve feedback geven!!!!!!!!! Of kan ik hem toch blokkeren????? 

  • Catalogus manager
  • 5.410 berichten
  • 18 januari 2021 21:59
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
18 januari 2021 21:59

@Stripcollector

PB gestuurd.

Noa
VIP
  • 10 berichten
  • 29 januari 2021 17:04
29 januari 2021 17:04

Vandaag heeft onze vriend uit Almere heeft nog maar eens van zich laten horen.

Een bestelling plaatsen en dan niets meer van zich laten horen waarop je de bestelling annuleert maar vervolgens wel negatieve feedback krijgt.

Kan daar AUB iets aan gedaan worden want dergelijke klanten kan ik wel missen?

 

 

  • 52 berichten
  • 20 maart 2021 19:42
20 maart 2021 19:42
Ik ben zeer gelukkig met Last Dodo en zeer zeker ook met de opwaardering van afgelopen jaar. 

Maar beste mensen, wanneer wordt er nu eindelijk iets serieus ondernomen aan het wanstaltig gedrag en de mogelijkheid van kopers die negatieve feedback geven bij annuleren of je dwingen om kortingen te geven en dreigen met negatieve feedback, etc.  

Als oplossing zou een aan/ uit knop toegevoegd kunnen worden aan het bestelsysteem waarmee jij aangeeft een volgende keer geen zaken meer te willen doen met deze gebruiker. Een nette oplossing die deze dubieuze kopers af zal schrikken in een volgend moment en zo helpen we elkaar. 

Zoiets moet toch mogelijk zijn?,  






  • Catalogus manager
  • 5.410 berichten
  • 20 maart 2021 22:08
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
20 maart 2021 22:08
ruud63 
Stuur mij s.v.p. de voorbeelden door van de kopers waar je bericht over gaat.
  • 52 berichten
  • 20 maart 2021 22:15
20 maart 2021 22:15
Dank voor je reactie en ik stuur je morgen een PB 
  • 60 berichten
  • 30 maart 2021 10:56
30 maart 2021 10:56
Vandaag negatieve feedback ontvangen van een verkoper; levering top - goed beschermd verpakt - kwaliteit top -extra's erbij geleverd. Kortom: eigenlijk alles 100%. Op 1 ding na dan, want "de bruid van de Septimus" is geen strip maar een leesboek met prenten....en ik had het boek dus niet bij strips moeten aanbieden.... wij bepalen als verkoper toch niet de indeling van de diverse producten? De wereld op zijn kop, wat ons betreft. Wanneer worden wij als verkopers nu eens beschermd tegen dit soort onterechte negatieve feedback?
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 30 maart 2021 11:08
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
30 maart 2021 11:08
Sommige kopers lijken wel ergens uit ontsnapt te zijn. Ik had er ook een die mij negatieve feedback gaf. Het album was inderdaad niet kompleet, mijn fout, maar hij wilde het niet terugsturen, want hij EISTE dat ik voor hem op zoek ging naar een kompleet exemplaar in goede staat, want ik had hem iets verkocht dus ik was verantwoordelijk. Hij hield het boekje terwijl ik het geld teruggestort had en ook nog eens negatieve feedback...krankzinnig
  • 60 berichten
  • 30 maart 2021 11:26
30 maart 2021 11:26
Beste Morits, u bent catalogusbeheerder. Is het niet mogelijk dat lastdodo bij onterechte negatieve feedback deze uit het systeem verwijderd? Krijg zojuist een bericht van de klant dat hij de overige aankopen (hij heeft op 1 dag 3 orders met 3 verschillende items geplaats) ook negatief gaat beoordelen, vanwege mijn in zijn ogen: "defensieve houding"... Ik heb de klant notabene proberen te bellen, maar zijn telefoonnummer blijkt onjuist te zijn. Wij moeten hier als verkopers toch echt tegen beschermd worden. 
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 30 maart 2021 11:51
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
30 maart 2021 11:51
keisinho 
sorry, maar dat kan ik niet, ik ben een vrijwilliger, die alleen de catalogus op bepaalde punten inhoudelijk beoordeeld en verder niets.. Dit soort vragen moet je aan Collectioneur stellen.
  • 60 berichten
  • 30 maart 2021 12:34
30 maart 2021 12:34
@Morrits en @collectioneur: bedankt voor de tips, het meedenken en de aanpassingen.
Heb zojuist telefonisch contact gehad met de klant. Klant beroept zich op recht van retour; hij gaat de boeken terugsturen en ik betaal het aankoopbedrag terug, onder de voorwaarde dat de feedback aangepast wordt naar positief. Dit heeft de klant inmiddels gedaan. Verzendkosten zijn voor rekening klant, omdat ons als verkopende partij in deze niets te verwijten valt. Hier was hij het in 1ste instantie niet mee eens, maar ik blijf voor wat betreft de verzendkosten bij mijn standpunt. Ik vertrouw er op dat de klant de feedback niet in de komende 90 dagen alsnog  weer aanpast naar negatief.   
  • 2 berichten
  • 30 maart 2021 14:42
30 maart 2021 14:42
Interessante discussie. Ik had contact met een professionele verkoper die verbolgen was over een negatieve feedback maar toen er gevraagd naar een oplossing vroeg waarom hij de aankoop zou moeten terugnemen. Blijkbaar had hij, naast de voorwaarden van catawiki/LDD en klantrelaties, nooit dit wetsdeel gelezen;
klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U als webwinkelier bent verplicht zo’n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Overigens is het uiteindelijk wel gelukt (maar ik betaal de verzendkosten). Het is dat ik oplossingsgericht was terwijl de verkoper bleef hangen in hoe het zo gekomen is. Het lag aan LDD en ik had vooraf moeten bellen of iets een strip was ( uit de stripcatalogus)????
Blijkbaar is een negatieve feedback toch iets waar men zorgen over heeft en het kan natuurlijk niet zo zijn dat - indien een klant zijn recht nastreeft- die vervolgens terzijde wordt geschoven. Bij een correcte oplossing hoort uiteraard wat mij betreft geen negatieve beoordelingen.Fouten maken zowel kopers als verkopers.
Moeten we dan ook verkopers die verschillende namen hanteren, aantrekkelijk geprijste boekjes opeens niet meer hebben of nieuwstaat koppelen aan het jaar van de uitgifte (boekje uit 1995 met kreukels... moet kunnen gezien de leeftijd etc, dan ook maar op een zwarte lijst zetten? 
Het betreft overigens niet lordenie
  • 2 berichten
  • 30 maart 2021 14:44
30 maart 2021 14:44
aanvulling: een tip zou zijn voor LDD en verkopers vast te leggen wie de retourkosten op zich neemt. Dat geeft duidelijkheid!
  • Catalogus manager
  • 5.410 berichten
  • 30 maart 2021 14:50
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
30 maart 2021 14:50
 aanvulling: een tip zou zijn voor LDD en verkopers vast te leggen wie de retourkosten op zich neemt. Dat geeft duidelijkheid! 

Dit is onderdeel van een transactie tussen koper en verkoper. LastDodo is geen tussenpersoon.
Europees recht van retour is alleen van toepassing bij professionele vekopers.
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 30 maart 2021 15:29
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
30 maart 2021 15:29
Nieuwstaat heeft totaal, maar dan ook totaal niets met jaar van uitgifte te maken
En waarom geef je iemand een negatieve feedback als deze exact levert waar je om vraagt?
  • Catalogus beheerder
  • 2.219 berichten
  • 30 maart 2021 17:08
100
added
250
prices
100
info pages
50K
reviews
2.5K
posts
30 maart 2021 17:08
LastDodo is geen tussenpersoon.
LastDodo geeft wel een "PRO" icoontje aan zakelijke verkopers, dat een zekere mate van betrouwbaarheid en service suggereert. Een voorwaarde daarvoor zou moeten zijn dat de shop zich aan de wettelijke regels voor webwinkels houdt.
Of staat dat al in de voorwaarden? (Ik kan het Shop-reglement even niet  terugvinden.)

  • Catalogus manager
  • 5.410 berichten
  • 30 maart 2021 18:20
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
30 maart 2021 18:20
 Een voorwaarde daarvoor zou moeten zijn dat de shop zich aan de wettelijke regels voor webwinkels houdt. 

In de faq staat dit vermeld:
Pro-shops zijn bedrijfsmatig bezig en hebben ook een registratie bij de Kamer van Koophandel. Dus hun handelsregisternummer en adres zijn bekend. Pro-shops vallen ook onder het Europees recht van retour van kopers. 
  • Catalogus beheerder
  • 2.219 berichten
  • 30 maart 2021 22:49
100
added
250
prices
100
info pages
50K
reviews
2.5K
posts
30 maart 2021 22:49
Okee, aan de faq had ik niet gedacht, maar dat is duidelijk. Is er nog een Shop-reglement? Blijkbaar is niet iedere professional voldoende bekend met de regels.
  • 19 berichten
  • 15 mei 2021 11:29
100
prices
15 mei 2021 11:29
Er moet in mijn ogen ook iets gedaan worden aan kopers, die bij het minste of geringste negatieve feedback geven. Dan heb je nog personen, die er zelf een potje van maken als verkoper en de frustratie van de door hun ontvangen negatieve feedback afreageren op verkopers die het wel goed doen.

De eerder genoemde "almeerder" is iemand, die er zeer veel plezier uithaalt mensen volledig de grond in te trappen bij het kleinste foutje. Ik had het volledige bedrag terugbetaald, hij mocht de albums houden en nog neutrale feedback geven met zeer negatief commentaar. Terwijl het ook deels zijn fout was!!

Nu weer iemand uit België, die onder een andere naam bestelt en volgens mij al is geweerd van Catawiki en LastDodo en ook zeer veel negatieve feedback krijgt op Bobbedoes.
Hij haalde een pakket na 3 weken op. Deze was beschadigd, maar geen foto's gemaakt en het pakket reeds hergebruikt. Doe ik hem alsnog een aanbod om de helft van de factuur terug te betalen. Hoefde eerst niet, want de albums gingen naar de veiling. Even afwachten dus. Nee hoor, krijg gisteren feedback dat ik niets van mij liet horen. Ongelooflijk!!

Wie gaat hier wat aan doen??????
Deze kopers lever ik niets meer, maar ze kunnen gewoon blijven bestellen. Waarom??
  • Catalogus beheerder
  • 4.112 berichten
  • 15 mei 2021 12:36
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
15 mei 2021 12:36
Ik zou een syteem van 'Pinokkio's uitdelen' voorstellen ... oh juist, dat voorstel deed ik al eens :)
  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 15 mei 2021 13:48
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
15 mei 2021 13:48
#Raoul62 
Dan zou ik dat een heel slecht idee vinden, o dat heb ik ook al gezegd;-)~
Snel naar pagina
25van 26