8van 8
  • 78 berichten
  • 18 februari 2010 22:15
1K
added
500
prices
50
posts
18 februari 2010 22:15

Ik mis beeldformaat: 2:40:1 om te selecteren.
Deze kwam ik tegen bij een Indiana Jones DVD “Kingdom of the crystal skull”.

  • 469 berichten
  • 18 februari 2010 22:33
1K
added
500
prices
250
posts
18 februari 2010 22:33

Er missen wel meer, is gewoon 16:9, dus gebruik die.
Er zijn namelijk meer dan alleen die jij noemt, maar is gewoon breedbeeld, dus 16:9.
Anders had het 16:9 – 1.85:1 ofzoiets in de lijst moeten zijn, maar dat wekt verwarring en niet alle dragers melden 1.85:1 maar alleen 16:9 of 4:3.

  • 497 berichten
  • 19 februari 2010 09:27
10K
added
10K
prices
25
info pages
50K
reviews
500
posts
19 februari 2010 09:27

We beperken ons op Catawiki nu inderdaad tot ‘widescreen’ (16:9) en ‘full screen’ (4:3). Dat is de samenvatting die op hoesjes van films wordt gebruikt om eenvoudig aan het publiek uit te leggen hoe het er ongeveer uitziet op hun televisie.
In werkelijkheid zijn er verschillende aspect ratios die voor films gebruikt kunnen worden (verder in het Engels want ik had geen zin om het allemaal te vertalen).
Dit zijn ze allemaal:
1.33:1 35 mm original silent film ratio, commonly known in TV and video as 4:3. Also standard ratio for MPEG-2 video compression. This format is still used in most personal video cameras today. It is the standard 16 mm and Super 35mm ratio.
1.37:1 35 mm full-screen sound film image, nearly universal in movies between 1932 and 1953. Officially adopted as the Academy ratio in 1932 by AMPAS. Rarely used in theatrical context nowadays, but occasionally used for other context.
1.43:1 IMAX format. Imax productions use 70 mm wide film (the same as used for 70 mm feature films), but the film runs through the camera and projector sideways. This allows for a physically larger area for each image.
1.50:1 The aspect ratio of 35 mm film used for still photography when 8 perforations are exposed. Usually called 3:2. Also the native aspect ratio of VistaVision.
1.56:1 Widescreen aspect ratio 14:9. Often used in shooting commercials etc. as a compromise format between 4:3 (12:9) and 16:9, especially when the output will be used in both standard TV and widescreen.
1.66:1 35 mm Originally a flat ratio invented by Paramount Pictures, now a standard among several European countries; native Super 16 mm frame ratio. (5:3, sometimes expressed more accurately as “1.67”.)
1.75:1 Early 35 mm widescreen ratio, primarily used by MGM and Warner Bros. between 1953 and 1955, and since abandoned.
1.78:1 Video widescreen standard (16:9), used in high-definition television, one of three ratios specified for MPEG-2 video compression. Also used in some personal video cameras.
1.85:1 35 mm US and UK widescreen standard for theatrical film. Introduced by Universal Pictures in May, 1953.
2.00:1 Original SuperScope ratio, also used in Univisium. Used as a flat ratio for some American studios in the 1950s, abandoned in the 1960s, but recently popularized by the Red One camera system.
2.20:1 70 mm standard. Originally developed for Todd-AO in the 1950s.
2.35:1 35 mm anamorphic prior to 1970, used by CinemaScope (”’Scope”) and early Panavision. The anamorphic standard has subtly changed so that modern anamorphic productions are actually 2.39, but often referred to as 2.35 anyway, due to old convention.
2.39:1 35 mm anamorphic from 1970 onwards. Sometimes rounded up to 2.40:1 Often commercially branded as Panavision format or ‘Scope.
2.55:1 Original aspect ratio of CinemaScope before optical sound was added to the film in 1954. This was also the aspect ratio of CinemaScope 55.
2.59:1 Cinerama at full height (three specially captured 35 mm images projected side-by-side into one composite widescreen image).
2.66:1 Full frame output from Super 16 mm negative when an anamorphic lens system has been used.
2.76:1 MGM Camera 65. Used only on a handful of films between 1956 and 1964, such as Ben-Hur (1959).
4.00:1 Rare use of Polyvision, three 35 mm 1.33 images projected side by side.
Bron: wikipedia

Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 23 februari 2010 17:24
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
23 februari 2010 17:24

Vind je het belangrijk dat die te kiezen zijn Eric?

Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 23 februari 2010 18:10
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
23 februari 2010 18:10

ik heb eens gekeken bij de Ben-Hur film die ik heb en daar staat op dat het beeldformaat waarop wordt uitgezonden 16:9 is, maar het daadwerkelijke beeld dat je ziet is 2.70:1…
Dus welke keuze moet je dan maken? Gaat het niet om het beeld op de TV? Of wil je echt weten hoe groot de zwarte balken zijn die je te zien krijgt…
BDW 2:70 wijkt dus ook al af van de officiële norm blijkbaar…:-(

  • 497 berichten
  • 24 februari 2010 19:41
10K
added
10K
prices
25
info pages
50K
reviews
500
posts
24 februari 2010 19:41

Vind je het belangrijk dat die te kiezen zijn Eric?
Nee, het lijkt mij persoonlijk wat overdreven, maar als er veel mensen om vragen dan wel natuurlijk.

  • 469 berichten
  • 24 februari 2010 22:56
1K
added
500
prices
250
posts
24 februari 2010 22:56

Niet elke uitgever zet dat op de drager… :S
Sommige zelfs niet eens de andere formaat of zelfs helemaal geen.
Hoe meer je neerzet, hoe onduidelijker het kan worden. Laat het gewoon zoals het nu is, klaar. AUB niet meer keuzes.

Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 25 februari 2010 09:04
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
25 februari 2010 09:04

zoals eerder gezegd, alleen 4:3 of 16:9 zou voldoende moeten zijn. De rest zie je wel als je gaat kijken…

8van 8