Ik heb op 02-03-2013 het boek "Fevre dream" (Engelse versie) van George R.R. Martin toegevoegd.
Op 26-04-2015 kreeg ik een e-mail van een voor mij onbekend persoon dat dit boek niet toegevoegd kan worden aan de catalogus.
Het blijkt echter wel degelijk nog steeds gewoon in de catalogus te staan, alleen het is uit mijn verzameling verwijderd.
Dit slaat natuurlijk nergen op, eerst twee jaar (sic!!) wachten en dan verwijderen uit mijn verzameling en daarover ook nog liegen!
Kunnen jullie daarmee stoppen a.u.b. omdat dit natuurlijk mijn animo voor jullie site (die toch al niet zo hoog was) nog verder vermindert.
Ik wil graag ook weten waar ik kan vinden in de voorwaarden dat toevoegingen verwijderd kunnen worden uit iemands verzameling (na twee jaar) en tegelijkertijd gewoon in de catalogus kunnen blijven staan.
Groeten van een zeer ontevreden klant( let op hè, ik beschouw mijzelf als klant, blijkbaar denken jullie daar heel anders over).
On 02-03-2013 I have read the book "Fevre dream" (English version) by George R.R. Martin added.
On 04/26/2015 I received an email from a person unknown to me that this book cannot be added to the catalog.
However, it appears that still in the catalog, only it has been removed from my collection.
This of course saves nergen, first wait two years (sic !!) and then remove it from my collection and about that too lie!
Can you stop this please because this will of course further reduce my enthusiasm for your site (which was not that high anyway).
I would also like to know where I can find in the conditions that additions can be removed from someone's collection (after two years) and at the same time can simply remain in the catalog.
Greetings from a very dissatisfied customer (note hey, I consider myself a customer , apparently you think very differently).
- Moderator
- 1.567 berichten
- 27 april 2015 16:16
Op 26-04-2015 kreeg ik een e-mail van een voor mij onbekend persoon dat dit boek niet toegevoegd kan worden aan de catalogus.
Waarschijnlijk heb je het item niet alleen in jouw verzameling geplaatst maar ook opnieuw ingevoerd in de catalogus.
Er ontstaat dan een doublure en deze worden verwijderd door de beheerders van de rubriek. De invoerder krijgt dan automatisch een mailtje.
Het is overigens gebruikelijk dat de beheerder die een doublure verwijderd ook aangeeft waar het andere exemplaar in de catalogus te vinden is. Door het verwijderen van de doublure verdwijnt het exemplaar namelijk ook uit verzameling en/of shop.
Mogelijk is dit in jouw geval niet helemaal goed gegaan.
Beheerders kunnen overigens nooit items uit een verzameling verwijderen anders dan hierboven beschreven.
On 26-04-2015 I received an e-mail from a person unknown to me that this book cannot be added to the catalog.
You probably not only placed the item in your collection but also re-entered it into the catalog.
There is then a duplication and these are removed by the administrators of the section. The importer will then automatically receive an email.
Incidentally, it is common for the administrator who removes a duplicate to also indicate where the other copy can be found in the catalog. By removing the duplication, the item will also disappear from collection and / or shop.
This may not have gone well in your case.
Administrators can never delete items from a collection other than described above.
- Catalogus manager
- 8.580 berichten
- 27 april 2015 16:17
@iebeltje
De toon van je mail zal niet veel vrijwilligers enthousiasmeren om dit verder voor je uit te zoeken cq aan je uit te leggen. Chapeau voor Rik dat hij sowieso nog een serieus antwoord geeft.
@iebeltje
The tone of your email will not inspire many volunteers to further investigate or explain this to you. Chapeau for Rik for giving a serious answer anyway.
- 4.323 berichten
- 27 april 2015 16:28
Volgens de Google cachepagina stond dit item op 3 maart inderdaad nog in je verzameling. Een doublure kan ik niet vinden. Bij het item staat nu een laatste aanpassingsdatum van 27-04-2015 15:47:17 (zonder dat er iets in de Historie veranderd is). De enige logische verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat je het zojuist zelf uit je verzameling hebt verwijderd, of dat je je verzameling op privé hebt gezet.
Van wie kwam het mailtje? Misschien kan die persoon een licht werpen op de gebeurtenissen.
According to the Google cache page this item was indeed still in your collection on March 3. I can't find a duplicate. The item now has a last modification date of 27-04-2015 15:47:17 (without any changes in the History). The only logical explanation I can think of is that you have just removed it from your collection yourself, or that you have put your collection on private.
Who did the email come from? Perhaps that person can shed light on the events.
- Moderator
- 1.567 berichten
- 27 april 2015 16:42
De enige logische verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat je het zojuist zelf uit je verzameling hebt verwijderd, of dat je je verzameling op privé hebt gezet.
Of dat het item per ongeluk 2 maal is ingevoerd....
Een mailtje wordt alleen verstuurd als een item wordt verwijderd..
The only logical explanation I can think of is that you have just removed it from your collection yourself, or that you have set your collection to private.
Or that the item was entered 2 times by mistake ....
An email will only be sent if an item is deleted ..
- 4.323 berichten
- 27 april 2015 16:52
Zoals ik al zei vindt Google geen doublure, wat wel het geval zou zijn als hij gisteren pas verwijderd was. Bovendien stond dit item (3546291, nog niet gereviewd) in de verzameling van iebeligje, niet een ander. Vreemd geval.
As I said, Google does not find any duplication, as it would if it had only been removed yesterday. Moreover, this item ( 3546291 was not yet reviewed) in iebeligje's collection, not another. Strange case.
Mijn toon was inderdaad niet vriendelijk, ik had daar wel een goede reden voor, na twee jaar een item uit iemand verzameling verwijderen en dan in de e/mail zeggen dat dit item niet aan de catalogus toegevoegd kan worden en ondertussen gewoon in de catalogus laten staan, slaat nergens op.
Ik neem aan dat Arco zich verongelijkt voelt, nou en zou ik zeggen, bij mij worden zomaar zonder geldige redenen boeken verwijderd, kun je nagaan hoe ik me voel na deze overval. Zijn reactie geeft ook aan dat het bij catawiki niet om de klanten gaat maar de zichzelf geweldig voelende beheerders (althans sommige daarvan). Ik wens en eis ook dat mijn klachten serious genomen worden en niet minachtend afgedaan worden als een soort flauwekul!!!!!!!!!!!!!!!
Ik begrijp niet waarom ik mijn eigen verzameling niet zou kunnen zien, ook al staat deze op privé, ik ben het toch zelf die naar mijn eigen verzameling wil kijken?
Ik heb het boek destijds in 2013 zelf ingevoerd en vandaag uit arren moede maar opnieuw toegevoegd aan mijn verzameling, ik ben echter wel mijn eigen data kwijt (bijvoorbeeld aankoopdatum).
Beheerde Gilles geeft tenminste een normale reactie nadat ik blijkbaar een foto van bol.com greupload had: "Zou je hier een nieuw plaatje zonder Bol.com label willen toevoegen". Hierdoor krijg ik de kans mijn fout te hersellen zonder dat al mijn notities bij het betreffende boek verdwenen zijn.
Ik hoop wel dat Arco zich professioneler op gaat stellen, vrijwilliger of niet, als hij niet kritiek kan stel ik voor wat anders te gaan doen waar hij meer plezier in heeft.
My tone was indeed not friendly, I had a good reason for that, after two years remove an item from someone's collection and then say in the e / mail that this item cannot be added to the catalog and in the meantime just go to leaving the catalog in place makes no sense.
I assume that Arco feels wronged, well I would say, books are removed without valid reasons just like that, can you check how I feel after this robbery. His response also indicates that Catawiki is not about the customers but the self-perceived administrators (at least some of them). I also wish and demand that my complaints are taken seriously and are not dismissed as some kind of nonsense !!!!!!!!!!!!!!!
I do not understand why I have my own collection would not be able to see, even if it is on private, isn't it I myself who wants to look at my own collection?
I entered the book myself in 2013 and added it again today out of courage. my collection, however I have lost my own data (for example purchase date).
Managed Gilles gives at least a normal response after apparently I had a photo from bol.com greuploaded: "Would you have a new image here without Bol.com want to add label ". This gives me the opportunity to correct my mistake without all my notes on the book in question having disappeared.
I do hope that Arco will be more professional, volunteer or not, if he cannot criticize for something else to do that he enjoys more.
- 4.323 berichten
- 27 april 2015 17:34
Ik begrijp niet waarom ik mijn eigen verzameling niet zou kunnen zien, ook al staat deze op privé, ik ben het toch zelf die naar mijn eigen verzameling wil kijken?
Ik gaf dat alleen maar aan als verklaring voor de afwijkende bewerkingsdatum (die bug is al jaren bekend). Jij bent inderdaad de enige die hem kunt zien als je verzameling op privé staat. Net zoals jij de enige bent die items uit je verzameling kan verwijderen.
Als iemand anders dat (bewust of onbewust) gedaan blijkt te hebben (zonder het hele item te verwijderen), dan hebben we een ernstig probleem.
I don't understand why I shouldn't be able to see my own collection, even though it's on private, it is I myself who wants to look at my own collection?
I only indicated that as an explanation for the odd edit date (that bug has been known for years). Indeed, you are the only one who can see it if your collection is private. Just as you are the only one who can remove items from your collection.
If someone else appears to have done that (knowingly or unknowingly) (without removing the entire item), then we have a serious problem.
- Catalogus manager
- 8.580 berichten
- 27 april 2015 17:39
Met Jilles heb je dan vreselijke mazzel gehad. Zodra we een afbeelding zien van bijv. Bol.com mag/moet zo'n item subiet verwijderd worden.
Waar ik me heel erg aan stoor is, dat je meteen op het forum je ongenoegen uit, terwijl je gewoon een mail kan sturen naar de beheerder die je item heeft afgekeurd. Nu zijn er allemaal mensen met je case bezig, zonder dat iemand weet waar het over gaat.
You've had terrible luck with Jilles. As soon as we see an image of, for example, Bol.com, such an item may / must be immediately removed.
What bothers me very much is that you immediately express your dissatisfaction on the forum, while you can just send an email to the administrator who has rejected your item. Now there are all people working on your case, without anyone knowing what it is about.
- 1.110 berichten
- 27 april 2015 20:11
Groeten van een zeer ontevreden klant( let op hè, ik beschouw mijzelf als klant, blijkbaar denken jullie daar heel anders over).
je kunt je natuurlijk afvragen wat hier de defenitie van klant is
catawikki heeft geen klanten ze zijn een platvorm wat aan veilingen verdient (Provisie heet dat)
en daarnaast geven ze de mogelijkhijdt tot nu toe graties en voor niks je eigen verzameling bij te houden in de catalogus een item toevoegen ( er zijn dan een paar half gekken:-) zoals ik die voor niets en noppes proberen op hun vak gebiet de dubbele en niet volgens de norm geplaatste item´s te verbeteren en of te verwijderen)
en bovendien kun je bij shops kopen en of zelf een shop openen en verkopen ook hieraan verdient tot 75€ catawiki niets
Sans Racune Baron
Greetings from a very dissatisfied customer (pay attention, I consider myself a customer, apparently you think very differently about that).
you may of course wonder what the definition of customer is here
catawiki has no customers they are a platform that earns from auctions (commission that is called)
and in addition, they give the possibility to keep your own collection free of charge add an item to the catalog (there are a few half-crazy :-) like me who try for nothing and nothing in their profession area the double and to improve and/or remove items that have not been placed according to the standard)
and moreover you can buy from shops and or open and sell a shop yourself, this also earns up to 75 € catawiki nothing
Sans Racune Baron
- Catalogus beheerder
- 2.432 berichten
- 27 april 2015 21:17
Beheerde Gilles geeft tenminste een normale reactie nadat ik blijkbaar een foto van bol.com greupload had: "Zou je hier een nieuw plaatje zonder Bol.com label willen toevoegen". Hierdoor krijg ik de kans mijn fout te hersellen zonder dat al mijn notities bij het betreffende boek verdwenen zijn.
Beheerder Jilles - graag
En om technisch onverklaarbare reden is dit item niet direct af te keuren, maar inmiddels zijn er al een aantal afgekeurd om dezelfde reden.
Managed Gilles gives at least a normal response after I apparently had a photo from bol.com greuploaded: "Would you like to add a new image here without Bol.com label". This gives me the opportunity to correct my mistake without all my notes on the book in question having disappeared.
Administrator Jilles - please
And for technically inexplicable reasons, this item cannot be rejected immediately, but a number of them have already been rejected for the same reason.
- Catalogus beheerder
- 1.054 berichten
- 27 april 2015 21:56
Iebeltje kreeg een automatisch aangemaakte verwijdermailtje door een actie van mij. Mogelijk is bij de verwijdering een storing in de programmatuur opgetreden.
Voor de goede orde:
Op 22 april j.l. schreef ik hem dit bericht met betrekking tot een ander boek:
"Beste iebeltje,
Kun je de afbeelding z.s.m. vervangen door een zelfgemaakte afbeelding?
Het gebruik van afbeeldingen van andere websites is niet toegestaan.
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groet, vertigo"
Op 23 april j.l. kreeg ik dit bericht:
"Ik neem aan dat jouw avatar ook een eigen foto is, zo niet dan verwijderen. "
Mijn antwoord:
"Dank voor jouw reactie, hoewel ik de boodschap niet goed begrijp.
Natuurlijk is mijn avatar een zelfgemaakte scan.
Gaarne de afbeelding van het boek vervangen.
mvg
vertigo"
Tot op heden heeft hij geen (positieve) actie ondernomen om de desbetreffende afbeelding te vervangen. Inmiddels heb ik een aantal boeken van hem uit de catalogus verwijderd wegens het gebruik van afbeeldingen van bol.com. Ook een paar oude, die we in het verleden over het hoofd hebben gezien.
Ik ben een beetje klaar met klanten, die afbeeldingen van andere websites pikken, onbeschofte antwoorden geven en mij ten onrechte uitmaken voor leugenaar.
Iebeltje received an automatically generated removal email due to an action by me. A software malfunction may have occurred during the removal.
For the record:
On April 22, I wrote him this message regarding another book:
"Dear baby,
Can you replace the image with a self-made image asap?
The use of images from other websites is not allowed.
Thanks in advance.
Sincerely, vertigo"
On April 23rd I received this message:
"I assume your avatar is also your own photo, if not delete it."
My answer:
"Thanks for your response, although I don't quite understand the message.
Of course my avatar is a homemade scan.
Please replace the image of the book.
Best regards
vertigo"
To date, he has not taken any (positive) action to replace the image in question. I have since removed a number of his books from the catalog because of the use of images from bol.com. Also some old ones, which we've overlooked in the past.
I'm kind of fed up with customers who steal images from other websites, give rude answers and falsely call me a liar.
- Catalogus manager
- 8.580 berichten
- 27 april 2015 23:03
Ik ga niet beweren dat ik zoiets had verwacht, maar het is wél zo. (;-)
I'm not going to claim that I expected something like that, but I am. (;-)
- Catalogus beheerder
- 2.415 berichten
- 28 april 2015 12:23
En hopelijk leren andere gebruikers hier ook van om netjes om te gaan met de beheerders en bovenal geen afbeeldingen te gebruiken dan die ze zelf gemaakt hebben.
Zolang je beleefd blijft hier op het forum zijn er altijd wel mensen die je rustig willen antwoorden, maar onthoud dat het (bijna) allemaal vrijwilligers zijn die alles doen in hun vrije tijd.
And hopefully other users will also learn from this to treat the administrators properly and above all not to use images other than those they have made themselves .
As long as you stay polite here on the forum there are always people willing to answer you calmly, but remember that they are (almost) all volunteers who do everything in their spare time.