Snel naar pagina
25van 32
  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 9 februari 2015 10:39
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
9 februari 2015 10:39

Vraagje hoe lang zit een houdbaarheidsdatum op een negatieve feedback ?

  • 2.571 berichten
  • 9 februari 2015 12:45
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
9 februari 2015 12:45

dat staat meestal vermeld op de bodum

  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 9 februari 2015 17:13
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
9 februari 2015 17:13

Dan is het onbeperkt houdbaar dus Levenslang want sommige verkopers hebben meer dan 5 jaar geleden een 1 negatief en daar wordt de verkoper nog steeds op afgestraft door CW, bij een andere veilingsite is het volgens mij 1 jaar.

  • 124 berichten
  • 14 februari 2015 13:39
5K
added
10K
prices
50
info pages
25K
reviews
100
posts
14 februari 2015 13:39

Nu de site vernieuwd is, is het feedbackpercentage veel duidelijker in beeld en zou het Catawiki sieren als ze nu de tekortkomingen snel zouden aanpassen.Houdbaarheid is daar 1 van.

Iemand met een klein aantal beoordelingen kan op de veiling nu knap gehandicapt worden door een onterechte negatieve feedback.

Terechte  negatieve feedback moet louterend werken, maar als het naar het gevoel van de verkoper onterecht is, dan kan dit knap frustrerend zijn en kan van invloed zijn op de verkoop.

Er staat op de Todolijst van de Verkopers een idee  Er moet een meldpunt komen die onafhankelijk alle partijen kan horen. over leveringen en feedback en ook een bindende uitspraak kan doen.

en het aantal stemmen is nu 22, meer stemmen zijn welkom

 

  • 7 berichten
  • 16 februari 2015 18:55
50
prices
16 februari 2015 18:55

goed idee MITS....

deze commissie OOK de acties en beslissingen van de diverse (hulp of assistent-) veilingmeesters nauwkeurig in het oog houdt en bij fouten die OPENBAAR bespreekt.

 

Maar ieder begin van ONAFHANKELIJK (dan ook met inbreng AMATEUR-veiler)

is een zeer welkom initiatief

 

Waarvoor Hulde

  • Moderator
  • 1.567 berichten
  • 16 februari 2015 20:25
500
added
5K
prices
100K
reviews
1K
posts
16 februari 2015 20:25

@Plumifrons

Het gebruik van woorden in hoofdletters op het forum wordt gezien als schreeuwen en is daarom ongepast.

We stellen het, als forummoderatoren, zeer op prijs als je hier rekening mee wil houden.

  • 7 berichten
  • 16 februari 2015 22:05
50
prices
16 februari 2015 22:05

fijn met excuses, dat wist ik niet.

 

 

  • 1.552 berichten
  • 2 maart 2015 21:57
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
2 maart 2015 21:57

Terechte  negatieve feedback moet louterend werken, maar als het naar het gevoel van de verkoper onterecht is, dan kan dit knap frustrerend zijn en kan van invloed zijn op de verkoop.

Heb al eens een negative feedback gekregen van iemand die iets besteld had, maar die niet betaalde en mij dan een negatieve feedback gaf omdat ik niets geleverd had.
Heb het geval gewoon voorgelegd aan Catawiki en ze hebben die negatieve verwijderd.

  • 1.552 berichten
  • 2 maart 2015 21:59
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
2 maart 2015 21:59

Maar heb vandaag iets uitzonderlijk opgemerkt :

iemand doet een bestelling op 08/02/2015 en heeft tot op heden nog niet betaald.

Tot mijn verwondering heb ik van hem een postieve feedback gekregen op 15/02/2015

met vermelding : Goede snelle afhandeling

  • Moderator
  • 1.567 berichten
  • 2 maart 2015 22:13
500
added
5K
prices
100K
reviews
1K
posts
2 maart 2015 22:13

Goede snelle afhandeling

Je hebt hem de spulletjes nu toch wel toegezonden met zo'n mooie feedback Ernie? :)

  • 1.552 berichten
  • 2 maart 2015 23:08
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
2 maart 2015 23:08

Zal hem een mooie lege omslag sturen voor zijn moeite :-)

 

PS en wanneer kunnen we hier smiley's gebruiken???

Kan op een GSM, moet dus zeker kunnen op de reuzesuver van

Catawiki (mislukte smiley lol)
 

  • 10 berichten
  • 28 april 2015 15:12
25
added
500
prices
28 april 2015 15:12

kan u een verkoop weigeren,als je naar de feedback gaat kijken van de 

aankoper zie je dat hij/zij veel negative feedbacks geeft

  • 4.321 berichten
  • 28 april 2015 15:19
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
28 april 2015 15:19

Persoonlijk zou ik daarmee erg terughoudend zijn, maar u kunt het weigeren. Bedenk wel dat een "koper" zelfs op een geannuleerde order (negatieve) feedback kan geven.

  • 2.571 berichten
  • 14 mei 2015 20:52
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
14 mei 2015 20:52

Blijkbaar kan iedereen gewoon maar een negatieve feedback geven, of er nu wel geleverd is of juist niet.

dit overkwam mij ook, ik had vermeld in mijn shop dat ik tussen 15 april tot 29 april op vakantie was in alle talen, en dat de shop gewoon open zou zijn.

een duitser bestelde iets op de 19e, en omdat ik op vakantie was kon ik daarom niet reageren, toen ik 1 mei weer aanwezig was had ik van hem een negatieve feedback gehad, onder de noemer dat ik niet gereageerd had.

ik heb hem bedankt voor zijn ongeduldigheid, en het niet lezen van de informatie die ik juist vermeld had, dat ik op vakantie was.

ik vind dit een te onrechte feedback, immers ik lever normaal binnen een dag, en het blijkt dat je zelfs niet eens mag leveren naar 10 dagen, en dat ik ook nog de moeite had genomen om mijn vakantie te vermelden.

@lodernie, waar heb jij je beklag na toegestuurd?

 

  • 4.321 berichten
  • 14 mei 2015 20:59
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
14 mei 2015 20:59

Het was een Oostenrijker, hoewel dat je ook niet veel verder helpt.

Had je de melding over je vakantie onder "Verzendkosten" gezet? Dat is namelijk de enige informatie die bij alle losse items in je shop wordt getoond.

  • Catalogus manager
  • 8.580 berichten
  • 14 mei 2015 21:00
10K
added
1K
prices
50
info pages
250K
reviews
5K
posts
14 mei 2015 21:00

Catawiki adviseert om je shop te sluiten tijdens vakanties.

  • 1.552 berichten
  • 14 mei 2015 21:36
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
14 mei 2015 21:36

normaal naar info@catawiki.nl

  • 2.571 berichten
  • 14 mei 2015 22:01
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
14 mei 2015 22:01

@Arco, dat was ik eerst van plan, maar toen dacht ik, ik kan het wel vermelden bij verzendkosten en kan ik alle info met inlogcodes van CW wel mee nemen op vakantie, maar toen ik in het vliegtuig zat, bleek ik die info te vergeten hebben, en kon ik niet inloggen en reageren.

anderzijds dacht ik, mensen wachten wel, het zijn maar 14 dagen. eveneens dacht ik dat een levertijd van 14 wel in acht wordt genomen alszijnde normaal.

Deze oostenrijker kon blijkbaar tussen 16 april en 28 april niet wachten, of even kijken bij de info van de shop.

 

 

  • 1.194 berichten
  • 15 mei 2015 12:22
50
added
100
prices
1K
posts
15 mei 2015 12:22

op vakantie of gegevens mee en dingen afhandelen

 

of shop tijdig sluiten

 

voor de rest rode feedback een jaar geldig vind ik lang zat

 

  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 15 mei 2015 13:16
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
15 mei 2015 13:16

voor de rest rode feedback een jaar geldig vind ik lang zat

Mee eens, CW doe er wat aan!

  • 1.110 berichten
  • 15 mei 2015 19:05
1K
added
5K
prices
10K
reviews
1K
posts
15 mei 2015 19:05

voor de rest rode feedback een jaar geldig vind ik lang zat

 

daar is ebay jaren geleden in voor gegaan na een jaar blijft het kommentaar wel staan en ook de rode kleur maar het profiel gaat naar 100%

 

  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 15 mei 2015 22:09
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
15 mei 2015 22:09

baronselderie-5

Als CW een soortgelijk systeem had als ebay dan had je ± 2 jaar geleden al weer een feedbackscore van 100% i.p.v 98%, veel kopers kijken daar toch naar. 

  • 124 berichten
  • 15 mei 2015 22:44
5K
added
10K
prices
50
info pages
25K
reviews
100
posts
15 mei 2015 22:44

Natuurlijk wil iedere verkoper af van zijn negatieve feedback en de houdbaarheidsdatum is best een belangrijk punt, maar het probleem zit er in dat de ten onrechte gegeven negatieve feedback niet aangevochten kan worden.

Dat klagen bij de leiding van Catawiki wel eens geleid heeft (vooral in de opstartfase) dat er feedbacks verwijderd zijn, is niet de goede weg. Toen was Rene nog benaderbaar, sindsdien is er veel veranderd bij het bedrijf Catawiki

Er moet een objectief onafhankelijk meldpunt komen om een probleemgeval te beoordelen met een bindend oordeel.

Feedback moet kwaliteitverbeterend zijn en houdt de verkopers scherp, maar dan moet misbruik ook worden tegengegaan.

  • 1.552 berichten
  • 16 mei 2015 00:36
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
16 mei 2015 00:36

[verwijderd door moderator. Geen info over personeel van Catawiki plaatsen a.u.b.]

  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 16 mei 2015 11:27
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
16 mei 2015 11:27

elastokees

Als ik ten onrechte een negatieve feedback krijg dan probeer ik het eerst met de koper op te lossen lukt dat niet, dan bij CW aankloppen, werkt dat ook niet dan lijkt mij het feedbacksysteem met een houdbaarheidsdatum van 1 jaar heel redelijk, dan is je feedback na 1 jaar weer 100% en terecht of onterecht doet dan ook niet meer ter zake.

Snel naar pagina
25van 32