22van 22
  • 176 berichten
  • 7 februari 2015 05:36
7 februari 2015 05:36

Arco:  toch nog even doorpratend (ondanks slotje op part I),

goede stap dat contactformulier, uitvoering wel erg gebruiksomvriendelijk.

Er wordt oa gevraagd om een factuurnummer; deze zijn zeer moeilijk te vinden en het is puur trial & error welk deel (dus niet het gehele factuur nummer !?) je dient in te vullen. Het is me uiteindelijk gelukt.

hier mag wel wat aandacht gegeven worden aan de toich and feel.

 

ben benieuwd naar het resultaat (respons) op de vraag die me veel moeite kostte om erdoorheen te krijgen.

 

 

  • Catalogus manager
  • 8.580 berichten
  • 7 februari 2015 10:44
10K
added
1K
prices
50
info pages
250K
reviews
5K
posts
7 februari 2015 10:44

Prima, maar ik heb wel de titel van het topic gewijzigd. Opmerkingen over het contactformulier zijn uiteraard welkom.

  • Catalogus beheerder
  • 752 berichten
  • 7 februari 2015 12:14
5K
added
1K
prices
10
info pages
50K
reviews
500
posts
7 februari 2015 12:14

goede stap dat contactformulier, uitvoering wel erg gebruiksomvriendelijk.

Komt denk ik omdat er weinig gebruik van gemaakt werd omdat elke veilingvraag op het verzamelforum werd gezet, nu de veilingvragen via het contactformulier komen, komen ook de kinderziektes naar boven.

  • Catalogus manager
  • 8.580 berichten
  • 7 februari 2015 12:23
10K
added
1K
prices
50
info pages
250K
reviews
5K
posts
7 februari 2015 12:23

Het is gewoon geheel nieuw ontwikkeld, dus erop schieten komt een ieder ten goede...

Voorheen stonden er alleen een paar e-mailadressen. Door de nieuwe opzet komen de vragen ten eerste in een systeem terecht, en ten tweede meteen bij de juiste afdeling.

  • 492 berichten
  • 7 februari 2015 20:03
250
added
1K
prices
250
posts
7 februari 2015 20:03

Een vernieuwde contactpagina is inderdaad een mooie aanvulling, maar dat hoeft wat mij betreft geen doel op zich te zijn. Meer een aanvullend kanaal waar je gebruikers op kan wijzen. Maar om, onder het mom van 'je kunt hiermee op de contactpagina terecht', forumbericht meteen af te sluiten, dat vind ik een beetje kort door de bocht. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Uitzonderingen daargelaten.

  • 176 berichten
  • 7 februari 2015 20:05
7 februari 2015 20:05

Arco,

zit er ook een procedure achter of / hoe / wanneer / wie er een antwoord komt ?

Autominologist

  • Catalogus manager
  • 8.580 berichten
  • 7 februari 2015 20:08
10K
added
1K
prices
50
info pages
250K
reviews
5K
posts
7 februari 2015 20:08

Nogmaals: wij kunnen de vragen en klachten hier veelal niet behandelen. Onze reacties zijn niets waard. De enige uitspraken met zeggingskracht komen van Catawiki via de contactpagina. Door de tijd heen blijkt zelfs dat al die veilingvragen irritaties veroorzaken bij de verzamelaars omdat ze bijna altijd doodlopen en losse eindjes blijven. Voorlopig blijf ik dus handelen zoals ik nu doe. De nieuwe contactpagine moet dringend worden gepromoot! (;-)

De procedures ken ik niet in detail. Er werken zóveel mensen. Het is in ieder geval niet zo dat het forum een uitwijk is, als antwoord naar iemands idee te lang uitblijft.

  • 176 berichten
  • 7 februari 2015 20:09
7 februari 2015 20:09

arco:

ps: je hebt ook het draadje / vraag van Fluub al afgesloten. Ik denk dat hier echt wel wat meer aandacht aan geschonken mag worden. Zijn observaties / ervaringen raken wel de essentie van de Catawiki veilingen. Antwoord naar Fluub is goed )prive) maar generiek naar de communitie gezien bereik net zo !

 

ps2: ik zou graag wat meer teughoudendheid zien met de "slotjes". 

 

 

  • Catalogus manager
  • 8.580 berichten
  • 7 februari 2015 20:13
10K
added
1K
prices
50
info pages
250K
reviews
5K
posts
7 februari 2015 20:13

Voor de derde keer: we gaan daar niet over. Al bieden ze items van 1 cent aan op de veiling. Wie daar over wil discussiëren richt maar een zelfhulpgroep op.

  • 176 berichten
  • 7 februari 2015 20:13
7 februari 2015 20:13

Arco,

dat ben ik met je eens en ik probeer te helpen / inzicht te krijgen.  Je kunt iets dergelijks maar een keer succesvol introduceren.

 

Vervelend dat dat de verzamelaars (wie zijn dat dan en zijn de mensen die gebruik maken van de veilingen dat dan niet !? - gelijke monniken gelijke kappen toch ?) dat stoort. Oplossing is simpel, draadjes over veilingen niet lezen. Doe ik met draadjes over postzegels :-)

 

aangezien er maar 1 Catawiki forum is zullen zowel de verzamelaars als de veilers. Die moeten delen. Alhowel ik denk dat de scheidslijn tussen die 2 uitermate vaag / zwaar overlappend is.

  • 176 berichten
  • 7 februari 2015 20:15
7 februari 2015 20:15

Ik loop een reactie achter......

 

Arco; lees ik nou dat je alleen over verzamelaars gaat / iets wil doen !?!?!

ps: het gaat niet om "erover gaan" ; het gaat om ruimte bieden voor discussie.

  • Moderator
  • 1.567 berichten
  • 7 februari 2015 20:15
500
added
5K
prices
100K
reviews
1K
posts
7 februari 2015 20:15

Zijn observaties / ervaringen raken wel de essentie van de Catawiki veilingen.

Dat kan best kloppen maar klachten over of kritiek op de Catawikveilingen horen niet thuis op het verzamelaarsforum. 

Wij kunnen dit als verzamelaars niet oplossen via het forum. Doorverwijzen naar de juiste kanalen is daarom effectiever..

  • 176 berichten
  • 7 februari 2015 20:19
7 februari 2015 20:19

@rik:

er is geen ander forum dus blijkbaar moeten we (of moet ik zeggen jullie...?) delen.

en nogmaals: ik vraag niet om oplossingen maar ruimte voor discussie. Als verzamelaars dat stoort dan spijt me dat (alhoewell ik vanuit mijn verzamelaarshart veil en koop op Catawiki).

 

  • Catalogus manager
  • 8.580 berichten
  • 7 februari 2015 20:21
10K
added
1K
prices
50
info pages
250K
reviews
5K
posts
7 februari 2015 20:21

@Autominologist: het forum is voor het gratis verzamelaarsplatform. Alle commerciële zaken tussen Catawiki en haar klanten horen te worden afgehandeld via Customer Support op de contactpagina. Er zullen best wat aanloopproblemen zijn, maar dat is geen reden om het niet te doen.

Veilingklanten met vragen over catalogus of shops kunnen hier uiteraard gewoon terecht, maar je mag niet van al het Catawiki-personeel verwachten dat ze hier steeds meelezen. Ze hebben wel iets beters te doen.

  • 176 berichten
  • 7 februari 2015 20:32
7 februari 2015 20:32

@Arco:

ik verwacht heel weinig van het Catawiki personeel; maak je geen zorgen.

ik vraag je alleen een paar dingen niet te doen zoals het voortijdig (in mijn optiek) afsluiten van draadjes. Daarnaast gebruik ik het formulier zoals door jou aangegeven. Maar vraag ik ook waar ik de wie / wats en waars mbt dit formulier (wat mi ineens uit de lucht valt) te vinden zijn.

 

als dat je stoort dan spijt me dat en heb je hierbij toestemming om me te negeren :-)

Als verzamelaar en veiler denk ik dat er synergie tussen de beide groepen (kampen) zou moeten zijn. Het een vult het ander aan, zowel inhoudelijk als zakelijk.

  • Moderator
  • 1.567 berichten
  • 7 februari 2015 20:37
500
added
5K
prices
100K
reviews
1K
posts
7 februari 2015 20:37

Als verzamelaar en veiler denk ik dat er synergie tussen de beide groepen (kampen) zou moeten zijn. Het een vult het ander aan, zowel inhoudelijk als zakelijk.

Dat zou inderdaad mooi zijn maar de praktijk heeft helaas bewezen dat het niet zo werkt.

De meeste veilingposts gaan over klachten op de veiling en/of de veilingmeesters of over de afhandeling van de gewonnen kavels.

Deze onderwerpen horen niet thuis op een verzamelaarsforum maar bij de afdeling klantenservice.

  • Catalogus manager
  • 8.580 berichten
  • 7 februari 2015 20:42
10K
added
1K
prices
50
info pages
250K
reviews
5K
posts
7 februari 2015 20:42

De contactpagina is zo opgezet, dat als de gebruiker de juiste keuzes maakt, hij/zij direct uitkomt bij de juiste persoon of groep. Daarnaast wordt ieder bericht gelogd zodat er niets kwijt kan raken en zaken ook eenvoudig aan anderen kunnen worden doorgespeeld met behoud van de case-history. De Catawiki-collega's kunnen elkaar ook controleren en desgewenst corrigeren. Allemaal voordelen die er op een forum niet zijn. Maar het belangrijkste is dat de vragen en klachten terechtkomen bij mensen die er op kúnnen en mógen antwoorden.

Vragen over de gratis tools op het verzamelaarsplatform kunnen we hier zelf met elkaar afhandelen, eventueel met hulp van Matthijs als het té technisch wordt.

En voor de duidelijkheid: er zijn geen twee groepen/kampen mensen, er zijn twee soorten vragen/klachten: de commerciële en die van het gratis verzamelaarsplatform. Het is misschien even wennen, maar laten we met z'n allen dit nieuwe systeem de kans van slagen gunnen.

  • 492 berichten
  • 7 februari 2015 20:55
250
added
1K
prices
250
posts
7 februari 2015 20:55

@Arco: Mee eens. :-)

  • 176 berichten
  • 7 februari 2015 21:30
7 februari 2015 21:30

@Arco, we hebben geen verschil van mening over het systeem. er is alleen behoefte aan info over dit systeem bij mij.

je hebt weer iets meer vertelt. Is dit alles of kan ik dit ergens (ik kan het niet vinden) nalezen?.

 

de 2 kampen/ groepen die er niet zijn; in een behoorlijk aantal draadjes wordt hier toch wel voer aan gegeven. Mi onnodig, er is synergie !

  • 176 berichten
  • 7 februari 2015 21:33
7 februari 2015 21:33

@Arco:  buiten het feit dat jij nu (gelukkig) deze link post en ik het al aan het gebruiken ben. Wat heb ik gemist dat ik dit niet wist ?

hoe had ik dit moeten / kunnen weten. (Niet om te zuigen maar serieuze vraag)

  • Catalogus manager
  • 8.580 berichten
  • 7 februari 2015 21:48
10K
added
1K
prices
50
info pages
250K
reviews
5K
posts
7 februari 2015 21:48

Dit is wat ik weet. Laat het zichzelf maar ontwikkelen. Je kon dit trouwens niet eerder weten, want het staat vers online. Vanaf dat moment ben ik nieuwe postings erheen gaan verwijzen en groeit de kennis erover vanzelf.

  • 176 berichten
  • 7 februari 2015 22:09
7 februari 2015 22:09

Dankjewel Arco.

22van 22