10van 10
  • 150 berichten
  • 30 juli 2014 20:23
500
added
50
prices
100
posts
30 juli 2014 20:23

Hoe gaat het in z'n werk als iemand bij mij z'n gewonnen kavel wil ophalen?

Koper hoeft dan geen verzendkosten te betalen. Dat is duidelijk. Maar hoe wordt dat verrekend iof geregeld?

In de FAQ's lees ik:

FAQ

Ik wil het kavel ophalen, kan dat? Zo ja, moet ik dan nog verzendkosten betalen?

Bij sommige kavels wordt er aangegeven of de items ook afgehaald kunnen worden. Bij de te ontvangen betaalmail dien je dan aan te vinken dat je het kavel gaat afhalen. Hierdoor vervallen de verzendkosten.

Krijgt de koper dan een nieuwe factuur, zonder de verzendkosten?

Of mag de koper de verzendkosten gewoon aftrekken?

 

In de betaalmail aan mij als verkoper lees ik:

In het geval van afhalen: 
Zodra de kavel(s) afgehaald zijn graag de status van de order veranderen in 'afgehaald'. 

Deze zinsnede wekt bij mij de indruk, dat als ik de melding 'afgehaald' verstuur dat Catawiki dan de verzendkosten terugbetaald aan de koper.

Verwarrend allemaal.

Wie kan opheldering geven?

En is het een idee dat in de FAQ's en de betaalmail een en ander beter uitgelegd wordt?

Alvast mijn dank voor jullie aandacht en antwoorden.

MVG

Cor (Wow)

 

 

 

 

 

 

  • 431 berichten
  • 30 juli 2014 21:04
30 juli 2014 21:04

@Wow
Koper hoeft dan geen verzendkosten te betalen. Dat is duidelijk. Maar hoe wordt dat verrekend iof geregeld?

Indien de Verkoper in zijn profiel heeft aangegeven dat veilingkavels ook eventueel opgehaald kunnen worden, krijgt de koper in zijn factuur de keuze voorgelgd of de kavel verzonden moet worden of dat het opgehaald gaat worden.
Zodra de koper zijn keuze heeft aangevinkt in de factuur, wordt de factuur daarop aangepast.

Zodra de kavel(s) afgehaald zijn graag de status van de order veranderen in 'afgehaald'
Deze zinsnede wekt bij mij de indruk, dat als ik de melding 'afgehaald' verstuur dat Catawiki dan de verzendkosten terugbetaald aan de koper

De Verkoper krijgt de bevestiging van de betaling en dat de kavel afgehaald gaat worden. Het verzoek om de status op "Afgehaald" te zetten, staat dan gelijk aan de status Verzonden.
Hiermee wordt het verzoek om feedback naar de koper gezonden. Dit heeft verder niets met de betaling te maken.

  • 150 berichten
  • 30 juli 2014 21:49
500
added
50
prices
100
posts
30 juli 2014 21:49

Dank voor de uitleg.

Maar toch even voor de duidelijkheid:

Als de koper keuze heeft tussen wel of niet ophalen, krijgt hij dan eerst een betaalmail zonder factuur?

Of krijgt hij na aanvinken ophalen, een nieuwe factuur?

Want ergens was ook sprake van dat ik bij ophalen de verzendkosten aan de koper terug zou moet geven.

  • 431 berichten
  • 31 juli 2014 00:38
31 juli 2014 00:38

@Wow
Als de koper keuze heeft tussen wel of niet ophalen, krijgt hij dan eerst een betaalmail zonder factuur?

Hij krijgt direct een volwaardige factuur toegezonden. Deze wordt real-time aangepast als de koper aangeeft dat hij de kavel gaat ophalen.

Want ergens was ook sprake van dat ik bij ophalen de verzendkosten aan de koper terug zou moet geven.

Dat speelt alleen als de Verkoper het niet in zijn profiel heeft aangegeven dat de kavels kunnen worden opgehaald en vervolgens toch toestaat om wel een kavel op te halen.
De Koper moet dan eerst een factuur betalen, inclusief verzendkosten, vervolgens gaat hij het kavel ophalen en moet dus van de Verkoper de betaalde verzendkosten terugkrijgen.

  • 150 berichten
  • 31 juli 2014 09:08
500
added
50
prices
100
posts
31 juli 2014 09:08

Hij krijgt direct een volwaardige factuur toegezonden. Deze wordt real-time aangepast als de koper aangeeft dat hij de kavel gaat ophalen.

En ik neem aan dat ik dan als verkoper in de aangemaakte order ook zie dat er geen verzendkosten zijn betaald.

Tenslotte:

Ik zou zeggen: de hier behandelde informatie opnemen in de Veiling FAQ's. Dat scheelt weer een hoop gezoek en gevraag.

  • 431 berichten
  • 31 juli 2014 09:20
31 juli 2014 09:20

@Wow
En ik neem aan dat ik dan als verkoper in de aangemaakte order ook zie dat er geen verzendkosten zijn betaald.

Er wordt vermeld dat het kavel wordt opgehaald.

Ik zou zeggen: de hier behandelde informatie opnemen in de Veiling FAQ's. Dat scheelt weer een hoop gezoek en gevraag.

We zijn bezig om de FAQ verder uit te breiden en dit zal ook worden opgenomen.

  • 150 berichten
  • 31 juli 2014 09:21
500
added
50
prices
100
posts
31 juli 2014 09:21

Voorstel voor een gwijzigde FAQ-tekst:

 

Ik wil het kavel ophalen, kan dat? Zo ja, moet ik dan nog verzendkosten betalen?

Bij sommige kavels wordt er aangegeven of de items ook afgehaald kunnen worden. Bij de te ontvangen betaalmail dien je dan aan te vinken dat je het kavel gaat afhalen. De factuur wordt dan onmidellijk (real-time) aangepast en vervallen dus de verzendkosten.

Verkoper ontvangt, na betaling door koper, een betaalbericht waaraan hij kan zien dat er geen verzendkosten zijn betaald en met de mededeling dat het kavel opgehaald wordt.

Koper en verkoper nemen contact met elkaar op voor het maken van een afspraak.

  • 150 berichten
  • 31 juli 2014 09:22
500
added
50
prices
100
posts
31 juli 2014 09:22

Mooi! En in voorgaande posting heb ik al een concept aangeleverd ;-)

Succes!

  • 1 bericht
  • 26 augustus 2019 12:18
26 augustus 2019 12:18

Na betaling van mijn  kavel blijkt dat de  koper het toch wil  komen ophalen. Er  zijn al verzendkosten betaald en die wil de koper terug hebben. Ik kan ook niet in de status veranderen dat het kavel is opgehaald. Ik moet in de status nu een track en tracenummer invullen maar die zijn er niet dan. Hoe wordt dit  verder opgelost dan ?Of toch gewoon het kavel versturen ?

Ted
VIP
  • Moderator
  • 1.139 berichten
  • 26 augustus 2019 20:16
25K
added
10K
prices
50
info pages
100K
reviews
1K
posts
26 augustus 2019 20:16

Dit is het forum voor de verzamelaars en wij kunnen hier geen zinnig antwoord geven op veiling kwesties. Het beste is contact opnemen met de klantenservice. 

10van 10
Dit onderwerp is gesloten