Snel naar pagina
25van 34
  • 294 berichten
  • 15 december 2012 21:40
250
posts
15 december 2012 21:40

Hallo Iedereen,

Tot vorige week had ik goede ervaring met een kavel kopen op de veiling van Catawiki. Deze week een kavel gekocht op Catawiki met "postzegels". 80% kan ik weggooien omdat ze niet deugen. Scheuren, hoekjes eraf, tandjes eraf, roestplekken, je niet zo gek bedenken of het zat erbij. 1 album zit er redelijk uit. De rest van de verhuisdoos was gevuld met kapotte insteekalbums. Ik had het bij het vuil gezet maar blijkbaar zijn er handelaren die er anders over denken. Zoveel mogelijk foto's erbij doet verkopen. Ik weet wel dat er af en toe een zegel bijzit die niet deugt maar geen 80% van de inhoud en terugsturen gaat ook niet want het bieden gebeurt op eigen risico en als jij de gelukkige bent met het eindbod is het betalen en afwachten welke verrassing je thuis krijgt. (19kg). Naam is bekend bij Rene die ik al bericht heb gestuurd anders had ik de handelaar bij naam genoemd want zulke figuren horen hier niet thuis want ik zal iedereen aanraden niet te gaan bieden bij zulke figuren want bij de aankomende veiling staat hij er ook weer bij. Een beetje vertrouwen moet je toch hebben als iemand iets aanbied op de veiling maar op deze manier pas ik wel op. Heb met de kosten erbij 302,00 euro betaald. Heb nu 280,00 euro voor oud papier betaalt en dat kan toch niet de bedoeling zijn van deze leuke hobby. Dus als je de veiling van afgelopen week bekijkt dat weet je precies wie ik bedoel.

Zal dan ook bij de aankomende feedback zeer negatief zijn.

Vriendelijke groeten ,

Alard.

  • 16 berichten
  • 16 december 2012 00:46
16 december 2012 00:46

Hallo Alard,

Ik schrik een beetje van je bericht.

Als je ontevreden bent over een aankoop op de postzegel- en muntenveiling, is het wenselijk om dat aan mij kenbaar te maken. Dit kan natuurlijk niet zo.

We vinden het heel belangrijkers dat kopers tevreden zijn over hun aankopen.

Ik denk dat ik weet wie de aanbieder is geweest en eigenlijk heb ik alleen maar goede berichten over zijn kavels gehoord. Dit zal er tussendoor geslipt zijn en daar mag jij natuurlijk nooit of te nimmer de dupe van worden.

Ik ben er ook van overtuigd, dat we hier een goede oplossing voor zullen vinden. De aanbieder zal daar zeker in mee willen gaan.

Wil je contact met mij opnemen via de link bij de veiling, zodat ik daarna direct aan een oplossing voor dit probleem kan gaan werken ?

Groeten,

Jos (veilingmeester postzegel- en muntenveiling)

  • 294 berichten
  • 16 december 2012 01:13
250
posts
16 december 2012 01:13

doe ik.....

  • 2.573 berichten
  • 16 december 2012 03:39
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
16 december 2012 03:39

@alard, veiling meester,

 

Ik denk dat ik weet wie de aanbieder is geweest en eigenlijk heb ik alleen maar goede berichten over zijn kavels gehoord. Dit zal er tussendoor geslipt zijn en daar mag jij natuurlijk nooit of te nimmer de dupe van worden. 

alard dat heb ik ook al 2 keer meegemaakt, vandaar dat ik via veilingen niets meer doe, het verbaasd me dat een veilingmeester zegt, dat het er tussendoor geglipt is.

dat is dan blijkbaar bij de verkoper er ook tussendoor geglipt.

ik dacht dat veilingmeesters altijd de handel eerst controleerde voordat het aangeboden mag worden, er tussendoor geglipt lijkt mij meer op niet opletten, en dat is heel wat anders.

Rotzooi mag je gewoon niet accepteren, en mag gewoon niet verkocht worden.

een verkoper weet toch wel wat hij inpakt of verkoopt., en hij bekijkt ook nog voordat hij op de veiling zet. dus 3 keer kijkt hij er naar, maar toch verkopen.

en dat dan noemen dat het er tussendoor geglipt is.

ik ben het met Alard eens, eerst alle plaatjes en dan verkopen. of anders naar Marktplaats

 

 

 

 

  • Moderator
  • 1.567 berichten
  • 16 december 2012 11:51
500
added
5K
prices
100K
reviews
1K
posts
16 december 2012 11:51

@ Aart,

ik dacht dat veilingmeesters altijd de handel eerst controleerde voordat het aangeboden mag worden, er tussendoor geglipt lijkt mij meer op niet opletten, en dat is heel wat anders.

Ik wil hier toch wel een lans breken voor de veilingmeersters.

Mijn ervaring is dat de veilingmeesters doen wat ze kunnen maar dat ook zij slechts foto's en beschrijvingen tot hun beschikking hebben.

Het bewuste kavel was een enorm bulkkavel dat rijkelijk was voorzien van foto's. Gezien het gewicht van 19 kg zullen bij lange na niet alle items op de foto hebben gestaan.

Het is dus echt de verantwoordelijkheid van de verkoper om zijn kavel goed te inspecteren. 

Mijn simpele conclusie is dat als Alard dit ziet het de verkoper ook zou moeten opgevallen zijn.

  • Catalogus beheerder
  • 2.918 berichten
  • 16 december 2012 12:28
2.5K
added
500
prices
50K
reviews
2.5K
posts
16 december 2012 12:28
Maar de veilingmeester geeft accoord om te plaatsen.En koper mag kwaliteit verwachten.De omschrijving en afbeeldingen moeten recht doen aan het kavel(En dat is het vermoedelijk niet geweest ook gezien de hoeveelheid in gewicht.Uiteindelijk heeft catawiki zijn (of is het haar)naam verbonden aan de veiling.Neem aan dat dit wel geregeld word, maar de in € verdiende partijenhebben een verantwoording.
  • 1.194 berichten
  • 16 december 2012 12:34
50
added
100
prices
1K
posts
16 december 2012 12:34

een goede verkoper zoekt hier gewoon een oplossing voor

bijv de koper stuurt alles terug koper krijgt geld terug incl alle kosten

 

verkoper plaatst het goede album later als nog op de veiling ofzo

  • 2.573 berichten
  • 16 december 2012 13:04
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
16 december 2012 13:04

@Rikmooren,

Het bewuste kavel was een enorm bulkkavel dat rijkelijk was voorzien van foto's. Gezien het gewicht van 19 kg zullen bij lange na niet alle items op de foto hebben gestaan. 

des te treuriger is het dat deze bulk toch verzonden is, na 3 keer het te hebben gezien door verkoper (toevoegen aan veiling, inpakken en verkopen ), en dan ook nog rijkelijk voorzien van foto's, die dus blijkbaar ook door veilingmeester is gezien.

rijkelijk betekend ook dat van de 19kg blijkbaar 15kg met foto's was, maar toch verzenden. immers alard geeft weer dat ruim 80% pulp was.

dan blijkt dus dat op deze 75% aan foto's dus ook die pulp te zien had moeten zijn, zowel door verkoper als veilingmeester.

@puurveen, dat is een simpele oplossing die je geeft, maar daar gaat dit niet om.

het had nooit in veiling opgenomen mogen zijn, een enkel zegeltje zou nog kunnen, maar geen 80% van een verkoop.

 

 

 

  • 294 berichten
  • 16 december 2012 15:26
250
posts
16 december 2012 15:26

Ik wil alleerst niet de veilingmeester de schuld geven wat alles wat op de foto's te zien is ziet er redelijk uit en daar gaat een veilingmeester van uit. Het gaat om de rest. Vooral de oudere zegels t/m 1940 wat nog een beetje waarde heeft was 80% puin. Ik mag toch wel kritisch kijken en dat weet de verkoper ook.

Ik wacht maar eens af wat er gebeurt en zal zeker ook de oplossing hier neer zetten.

Alard.

  

  • 34 berichten
  • 16 december 2012 16:27
100
added
100
prices
25
posts
16 december 2012 16:27

Beste lezers,

Ik ben de aanbieder van dit kavel. Jammer dat het zo is gelopen. Liever had ik gewild dat de koper direct contact met mij had opgenomen hierover. 

Eerst wil ik het volgende graag even kwijt : Het is zeker niet allemaal pulp, zoals wordt beschreven. Ik heb juist heel erg veel foto's gemaakt om ervoor te zorgen dat iedereen zo'n goed mogelijk beeld kreeg van de inhoud. Rotzooi fotografeer ik niet eens en dat zou ik zelf ook niet correct vinden. 

Het gaat om deze veiling : 

http://veiling.catawiki.nl/kavels/43039-nederland-en-overzee-grote-partij-met-veel-collecties

Wat er in de kavel-omschrijving staat klopt helemaal, óók heb ik hierbij vermeld dat er ook een aantal "zogenaamde jeugdcollecties" in zitten die ik bewust niet allemaal heb gefotografeerd. 1000 foto's voor een kavel is ondoenlijk ; zeker voor de kijker/koper, maar ook voor mijzelf.

Ik heb meerdere van dit soort dozen verkocht op Catawiki en ik heb altijd erg  positieve reacties gehad. Eén keer verwachtte een koper iets meer postfris materiaal en toen heb ik ook niet moelijk gedaan en een extra doos opgestuurd naar de persoon in kwestie. Ik hoop van harte dat déze persoon in kwestie ook meeleest en hier zijn ervaring met mijn dozen plaatst.

Toch ook net weer een positieve feedback gehad van de doos van de week ervoor :  http://veiling.catawiki.nl/kavels/40365-nederland-en-overzee-grote-partij-met-collecties-fdc-s-en-brieven 

Ik doe altijd mijn uiterste best om mijn kavel zo duidelijk mogelijk te omschrijven en aan te bieden met genoeg foto's, waar ik overigens een hoop tijd insteek. Ik ben geenszins een handelaar die iedereen van alles in de maag wil splisten. Het tegenovergestelde zelfs. Ik ben ook nog steeds verzamelaar en ik wil dat mijn medeverzamelaars altijd het plezier in hun hobby kunnen behouden.

Maar wat ik wel heel erg vind is dat ik naast mijn postzegelhandel om géén enkele andere broodwinning heb en dat op deze manier (en publique) je iemand helemaal kapot kan maken. Juist om deze reden probeer ik altijd zo netjes mogelijk mijn zaken af te handelen , ik ben tenslotte afhankelijk van mijn cliëntele. Ik zou het daarom prettig vinden dat mensen ook hierbij stilstaan. Ook op een collega-website heb ik een feedback van 24000 x 100% (!), maar uiteraard gaat daar ook wel eens iets mis, dus heb ik daar ook 19 negatieve beoordelingen. 

Als ik een T-shirt koop bij een winkel en er is iets niet goed dan stap ik uiteraard ook terug naar de winkel waar ik het heb gehaald. Elk bedrijf zijn motto moet toch zijn : Niet goed, geld terug. Dat is ook mijn motto. Maar de manier waarop men verhaal gaat halen vind ik wel belangrijk. Onenigheid kan er altijd zijn, maar dat is altijd op te lossen. Maar zonder enige vorm van communicatie voor de winkel gaan staan en iedereen adviseren er niet meer naar binnen te gaan zou ik zelf nooit doen. Hoewel, misschien pas als de winkel in kwestie vertikt om een artikel terug te nemen. Persoonlijk vind ik dat er best een communicatie tussen de koper en mij had mogen plaatsvinden. Maar helaas heeft de koper geen contact met mij opgenomen en moet het gelijk èn publique. Jammer.....

Uiteraard neem ik de hele doos terug als deze niet voldoet aan de eisen. Desnoods ga ik de doos bekijken met Jos de veilingmeester en bepalen waar de bottleneck zat in deze doos. Mochten we namelijk op iets stuiten wat beter had gekund, dan kan ik dat de volgende keer meenemen in mijn andere aanbiedingen.

 

Met vriendelijke groet, François Kalf (Postzegel, en munthandel 'Kalf' )

  • Catalogus beheerder
  • 2.918 berichten
  • 16 december 2012 16:44
2.5K
added
500
prices
50K
reviews
2.5K
posts
16 december 2012 16:44
Nette en juiste reactie van verkoper komen ze wel uitGa er vanuit dat we het vervolg ook vernemenEn er van leren
  • Moderator
  • 1.567 berichten
  • 16 december 2012 17:14
500
added
5K
prices
100K
reviews
1K
posts
16 december 2012 17:14

Uiteraard neem ik de hele doos terug als deze niet voldoet aan de eisen. Desnoods ga ik de doos bekijken met Jos de veilingmeester en bepalen waar de bottleneck zat in deze doos. Mochten we namelijk op iets stuiten wat beter had gekund, dan kan ik dat de volgende keer meenemen in mijn andere aanbiedingen.

Een goede Pro shop onderscheidt zich niet alleen door de verkoop van prima producten maar ook door de geleverde service als een aankoop niet helemaal naar wens is verlopen.

Prima reactie van Francois Kalf.

Ik ga ervan uit dat hij en Alard hier dan ook goed gaan uitkomen!

  • 34 berichten
  • 16 december 2012 17:16
100
added
100
prices
25
posts
16 december 2012 17:16

Dick en Rik , bedankt voor jullie reacties. ! ;)

  • 2.573 berichten
  • 16 december 2012 17:19
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
16 december 2012 17:19

@kalf, ja dat krijg je als geen goede producten levert.

als je dit wil voorkomen zo'n reactie, dan blijkt dit toch te komen door omzorgvuldig slechte kwaliteit te sturen,

het is net wat je zelf zegt, "Rotzooi fotografeer ik niet eens en dat zou ik zelf ook niet correct vinden" ik zou zeggen doe het dan ook niet in een doos en verzend het niet, maar gooi het weg. indien je je klanten wil behouden.  

ik ben blij dat het in iedergeval opgelost is, met de opmerking "Uiteraard neem ik de hele doos terug als deze niet voldoet aan de eisen "

maar het had niet mogen gebeuren!

@ Alard, let wel,  neem in vervolg eerst contact op met verkoper voordat je naar het forum gaat, ik ging in eerste instantie er ook vanuit dat dat al gebeurd was, en dat er geen reactie was.

  • Moderator
  • 1.567 berichten
  • 16 december 2012 17:35
500
added
5K
prices
100K
reviews
1K
posts
16 december 2012 17:35

maar het had niet mogen gebeuren!

Gelukkig zijn we mensen en geen robots. Mensen maken nu eenmaal fouten...

Ik spaar geen postzegels en ken Francois Kalf helemaal niet maar ik kan alleen maar respect opbrengen voor de manier waarop hij dit wil oplossen en er ook nog lering uit wil trekken...

  • 294 berichten
  • 16 december 2012 18:11
250
posts
16 december 2012 18:11

Heb Meneer Kalf een bericht gestuurd .

Ik hou jullie op de hoogte.

Als dit is opgelost dan mag deze hele bijdrage er vanaf.

  • 34 berichten
  • 16 december 2012 18:11
100
added
100
prices
25
posts
16 december 2012 18:11

@Aartinge

"kalf, ja dat krijg je als geen goede producten levert." 

Dit vind ik wel iets kort door de bocht. Het product zoals het was gefotografeerd was geheel naar behoren. Als ik een doos samenstel en het blijkt dat er nog een paar centimeter ruimte over is, dan stop ik daar inderdaad nog wel eens wat materiaal in wat bij ons op een grote hoop ligt en waar niets mee wordt gedaan. Want juist als je dat niet doet is de kans groot dat tijdens de verzending de bovenkant van de doos nogal eens flink beschadigd door andere dozen die er bovenop staan, en dat is nou ook niet wat ik mijn klanten wil aandoen. Uiteraard zal het best eens voor komen dat er dan iets in het opvulmateriaal zit, dat niet helemaal goed is. Maar dit materiaal staat uiteraard helemaal niet in de kavelomschrijving vermeld. Overigens weet ik niet eens of dat bij dit kavel het geval was. Het lijkt er inderdaad misschien op, maar het is geenszins mijn bedoeling geweest om bepaalde verwachtingen teniet te doen met dit opvulmateriaal. Het is alleen maar de bedoeling geweest om alle gefotografeerde items,  zo duidelijk mogelijk te omschrijven en aan te bieden. En ik weet gewoon zeker dat alles wat ik heb gefotografeerd prima is.

En inderdaad, dat zou betekenen dat ik geen gratis materiaal meer moet weggeven bij de dozen, maar gewoon luchtkussentjes als opvulmateriaal. En desnoods kan ik in het vervolg vragen aan de klant, welk opvulmateriaal ik kan gebruiken. Beton, luchtkussentjes of wat extra albums met zegels. ;)

Maar inderdaad ; waar de fout ook ligt, zoals het nu allemaal gaat, had niet mogen gebeuren. 

 

Groetjes en een prettig weekend,

 

François

 

 

 

 

  • 2.573 berichten
  • 16 december 2012 18:18
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
16 december 2012 18:18

@ Rik, wat is dit nu voor opmerking, het lijkt wel een robot wijze, mensen letten namelijk wel op als ze iets aanbieden, en letten ook op als ze iets inpakken, en letten ook op als ze het verzenden.

en dan nog de veilingmeester niet vergeten.

als je naar mijn mening iets aanbied en je het inpakt en verzendt, dan is er naar mijn mening niet goed opgelet, en niet opletten is een robot handeling.

gooi maar in en een doos, aanbieden, en weg ermee.

althans zo komt het over, en dus in die zin "maar het had niet mogen gebeuren"

 

  • 2.573 berichten
  • 16 december 2012 18:27
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
16 december 2012 18:27

@Kalff, ik ben er feitelijk klaar mee, maar je reactie nodigd om opmerkingen.

 

Als ik een doos samenstel en het blijkt dat er nog een paar centimeter ruimte over is, dan stop ik daar inderdaad nog wel eens wat materiaal in wat bij ons op een grote hoop ligt en waar niets mee wordt gedaan. 

Zoals Alard het beschrijft, is het andersom, die paar centimeter was goed, en 80% was onzin ofwel slechte kwaliteit, of zoals Alard zelf zegt Puin

je wil het verhaal verzachten om het om te draaien., en dat vind ik nog kwalijker.

en wat nog kwalijker is, is het feit dat je er ook nog spottend over doet met de opmerking dat je het op kan vullen ook met eventueel Beton.

echt een misplaatste opmerking indien er juist 80% puin in zat.

  • Catalogus beheerder
  • 2.411 berichten
  • 16 december 2012 18:39
5K
added
2.5K
prices
25
info pages
100K
reviews
2.5K
posts
16 december 2012 18:39

Overigens weet ik niet eens of dat bij dit kavel het geval was.

@ Aart

Lezen is nog steeds niet je sterkste punt, wel alles lezen he.

Verder is dit tussen Alard, kalf999 en de veilingmeester/CW. 

  • Moderator
  • 1.567 berichten
  • 16 december 2012 18:42
500
added
5K
prices
100K
reviews
1K
posts
16 december 2012 18:42

niet opletten is een robot handeling.

Daar denken wij bij de afdeling robotica toch wezenlijk anders over...

Robots maken geen fouten, dit is voorbehouden aan de mensen die hen programmeren.

  • 2.573 berichten
  • 16 december 2012 18:46
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
16 december 2012 18:46

@Fazrco

 

Overigens weet ik niet eens of dat bij dit kavel het geval was. 

Dat had juist Kalff wel moeten weten, hij is toch de verkoper.

Verder is dit tussen Alard, kalf999 en de veilingmeester/CW.  

Het staat op het forum, dus een ieder mag reageren.

en als je goed leest Fazerco, dan reageerd ook iedereen.

  • 2.573 berichten
  • 16 december 2012 18:59
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
16 december 2012 18:59

@Rik, ik heb het over robothandeling!!

niet opletten is een robot handeling. 

Een mens kan handelen als een robot, "gooi maar in en een doos, aanbieden, en weg ermee."

en dat is blijkbaar gebeurd., en dat zie ik niet als een foutje maken.

je kan 80% puin zoals Alard zegt niet wegcijferen als zijnde een foutje.

Dat komt niet overeen met je opmerking

Een goede Pro shop onderscheidt zich niet alleen door de verkoop van prima producten  

De verkopers en handelaren die zich onderscheiden met prima producten hoeft niet persé een Pro te zijn, dat blijkt dan ook.

 

maar ik vind het genoeg zo, het was weer aangenaam te moeten lezen hoe mensen hierop reageren., en hoe mensen er over denken.

  • Moderator
  • 1.567 berichten
  • 16 december 2012 19:03
500
added
5K
prices
100K
reviews
1K
posts
16 december 2012 19:03

@Rik, ik heb het over robothandeling!!

Ik ook (:-)

 

Robothandeling integratie is een mooie manier om uw processen te optimaliseren.

 

De robots zijn in staat om handelingen te verrichten die normaliter door mensen gedaan worden en kunnen zo een belangrijk financieel voordeel opleveren.

 

Een aantal voordelen van het werken met robots op een rij:

  • Robots zijn technisch zeer betrouwbaar
  • Robots werken met een zeer hoge nauwkeurigheid
  • Robots zijn 24 uur per dag inzetbaar
  • Robotisering geeft een constante hoge productiesnelheid
  • Robotisering is goed te integreren en te combineren met huidige systemen
  • Catalogus beheerder
  • 2.411 berichten
  • 16 december 2012 19:54
5K
added
2.5K
prices
25
info pages
100K
reviews
2.5K
posts
16 december 2012 19:54

@Rik

Kunnen ze ook lezen?

Snel naar pagina
25van 34
Dit onderwerp is gesloten