**Budweiser** (Anheuser-Busch) ook bekend onder de naam **Bud**, is het belangrijkste biermerk van het bedrijf Anheuser-Busch. en hoort nu tot de Anheuser-Busch InBev groep. Het wordt gepresenteerd als de "King of Beers". Budweiser is een Amerikaans lager Lees verder
Budweiser (Anheuser-Busch) ook bekend onder de naam Bud, is het belangrijkste biermerk van het bedrijf Anheuser-Busch. en hoort nu tot de Anheuser-Busch InBev groep. Het wordt gepresenteerd als de "King of Beers".
Budweiser is een Amerikaans lager dat wordt gebrouwen met behulp van technieken uit de massaproductie. Zoals veel andere Amerikaanse lagers, heeft het weinig smaak en veel koolzuur. Ondanks het grote commerciële succes van Budweiser, heeft het een slechte reputatie onder bierproevers, zowel in binnen- als buitenland. Zij verafschuwen de "vlakke" smaak van het bier en in het algemeen van de Amerikaanse lagers.
Budweiser is heel lichtgevoelig en lijdt snel aan kwaliteitverlies bij hogere temperaturen en licht. In Nederland wordt daarom het bier in bruine flesjes verkocht. Budweiser wordt door andere brouwerijen elders in de wereld in licentie gebrouwen.
Het bedrijf sponsort veel sporten en computerspelletjes. Daarnaast is het merk ook beroemd (of berucht) om haar wereldwijde gerechtelijke processen over het gebruik van de handelsnaam Budweiser.
Voor Budweiser/Bud vormt een Tsjechisch bier met dezelfde naam (Budweiser Budvar) een serieus probleem in een aantal markten (vooral Europa). Er zijn contractuele afspraken gemaakt tussen Anheuser-Busch en de Tsjechische brouwer over de verdeling van het gebruik van de naam "Budweiser".
Anheuser-Busch heeft voorstellen gedaan om de Tsjechische brouwerij op te kopen om zodoende dit geschil uit de wereld te helpen. De Tsjechische regering (die een gouden aandeel in de brouwerij bezit) heeft dit aanbod naast zich neergelegd, mede vanwege de nationale trots van de naam.