2van 2
Ik heb onlangs voor de eerste keer bij twee verzamelaars zegels gekocht. Bij beide waren de helft van de zegels niet postfris! nochtans wel zo aangekocht. Postfris betekend zegels zonder gebreken. Geen stempels, scheurtjes en met onaangetaste gom als ze met gom zijn uitgegeven. Gewoon de zegel omdraaien en in het licht houden van bv. de computer. Voor vele zal dit waarschijnlijk te veel werk zijn maar ik kan de zegels telkens opnieuw kopen.
I recently bought stamps for the first time from two collectors. At both, half of the stamps were not mint! yet purchased as such. Mint means stamps without defects. No cancellations, tears and with untouched gum if they were issued with gum. Just turn the stamp over and hold it in the light of e.g. the computer. For many this will probably be too much work but I can buy the stamps again and again.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtportbetaald
VIP
- 360 berichten
- 28 november 2024 14:10
5K
added
10K
prices
25
info pages
2.5K
reviews
250
posts
28 november 2024 14:10
Ai dat was/is niet netjes van genoemde verkopers. Veel verkopers zijn overigens privépersonen die niet altijd de kennis hebben die een handelaar heeft. Een beetje coulance is dan op zijn plaats.
Ik meld het de verkoper altijd. Als het sop de kool waard is (prijstechnisch meestal) dan wil ik de koop nog wel eens ontbinden of daar naar vragen. Dat levert zelden een probleem omdat de verkoper ook gebaat is bij tevreden klanten.
Als de koop netjes ontbonden wordt of ik een normale reactie krijg als ik daar niet per se naar vraag, maar wel meld ... geef ik ook altijd een positief review.
Ik meld het de verkoper altijd. Als het sop de kool waard is (prijstechnisch meestal) dan wil ik de koop nog wel eens ontbinden of daar naar vragen. Dat levert zelden een probleem omdat de verkoper ook gebaat is bij tevreden klanten.
Als de koop netjes ontbonden wordt of ik een normale reactie krijg als ik daar niet per se naar vraag, maar wel meld ... geef ik ook altijd een positief review.
Oh, that was/is not nice of the sellers mentioned. Many sellers are private individuals who do not always have the knowledge that a trader has. A little leniency is then appropriate.
I always report it to the seller. If the juice is worth the squeeze (usually price-wise) then I might cancel the purchase or ask about it. That rarely causes a problem because the seller also benefits from satisfied customers.
If the purchase is properly cancelled or I receive a normal response even though I don't necessarily ask for it, but do report it... I always give a positive review.
I always report it to the seller. If the juice is worth the squeeze (usually price-wise) then I might cancel the purchase or ask about it. That rarely causes a problem because the seller also benefits from satisfied customers.
If the purchase is properly cancelled or I receive a normal response even though I don't necessarily ask for it, but do report it... I always give a positive review.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht2van 2