17van 17
stripverzamelaar-be
POWER
- 366 berichten
- 25 september 2024 10:45
1K
added
5K
prices
250
posts
25 september 2024 10:45
Ik heb een vraagje.
Als iemand een item uit mijn shop besteld, hoelang na de bestelling kan ik deze annuleren?.
Staat daar een tijdlimiet op, bijvoorbeeld 21 dagen.
Of kan ik een bestelling ook na een langere periode annuleren als "koper laat niets meer van zich horen". De koper belooft telkens de betaling te doen, volgende week, dan komt deze met de vraag of ik nog enkele weken kan wachten, daar er familiaal iets is tussen gekomen bij de familie. Waar ik best wel begrip voor wil hebben, ik wil best wachten, maar vraag me dus enkel af, of ik later dan nog kan annuleren. Het is ondertussen reeds een 3-tal weken na zijn bestelling. Met toch een redelijk groot aankoopbedrag.
Als iemand een item uit mijn shop besteld, hoelang na de bestelling kan ik deze annuleren?.
Staat daar een tijdlimiet op, bijvoorbeeld 21 dagen.
Of kan ik een bestelling ook na een langere periode annuleren als "koper laat niets meer van zich horen". De koper belooft telkens de betaling te doen, volgende week, dan komt deze met de vraag of ik nog enkele weken kan wachten, daar er familiaal iets is tussen gekomen bij de familie. Waar ik best wel begrip voor wil hebben, ik wil best wachten, maar vraag me dus enkel af, of ik later dan nog kan annuleren. Het is ondertussen reeds een 3-tal weken na zijn bestelling. Met toch een redelijk groot aankoopbedrag.
I have a question.
If someone orders an item from my shop, how long after the order can I cancel it?
Is there a time limit on it, for example 21 days?
Or can I also cancel an order after a longer period if "buyer does not respond anymore". The buyer promises to make the payment next week, then he asks if I can wait a few more weeks, because something has come up with the family. Which I can understand, I am willing to wait, but I just wonder if I can cancel later. It is now already 3 weeks after his order. With a fairly large purchase amount.
If someone orders an item from my shop, how long after the order can I cancel it?
Is there a time limit on it, for example 21 days?
Or can I also cancel an order after a longer period if "buyer does not respond anymore". The buyer promises to make the payment next week, then he asks if I can wait a few more weeks, because something has come up with the family. Which I can understand, I am willing to wait, but I just wonder if I can cancel later. It is now already 3 weeks after his order. With a fairly large purchase amount.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtCollectioneur
SUPER
- Catalogus manager
- 6.085 berichten
- 25 september 2024 11:49
1K
added
100K
prices
25
info pages
1M
reviews
5K
posts
25 september 2024 11:49
Annuleren van een bestelling kan alleen de verkoper doen en dat tijdstip ligt dus ook geheel bij je zelf. Dat kan dezelfde dag of maanden later.
Cancelling an order can only be done by the seller and that time is therefore entirely up to you. That can be the same day or months later.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtstripverzamelaar-be
POWER
- 366 berichten
- 25 september 2024 11:50
1K
added
5K
prices
250
posts
25 september 2024 11:50
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtCollectioneur
SUPER
- Catalogus manager
- 6.085 berichten
- 25 september 2024 11:52
1K
added
100K
prices
25
info pages
1M
reviews
5K
posts
25 september 2024 11:52
Je aanname is correct.
Your assumption is correct.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtPrima heb ook zo iemand , besteld maar niet betalen €3,95) ,zelfs geen reactie op mijn mails .
Zonde van de tijd .
Zonde van de tijd .
Great, I also have someone like that, ordered but did not pay (€3.95), not even a response to my emails.
Waste of time.
Waste of time.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtstripverzamelaar-be
POWER
- 366 berichten
- 25 september 2024 16:01
1K
added
5K
prices
250
posts
25 september 2024 16:01
Bij mij gaat het om een album van 120 euro, maar koper heeft vroeger nog bij mij items besteld. Komt wel in orde
In my case it is an album of 120 euros, but the buyer has ordered items from me in the past. It will be fine
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtIK heb helaas hetzelfde probleem, een bestelling die geplaatst is maar verder een oorverdovende stilte! En zo lang als de koper niet annuleert staat het item niet in de shop en kunnen evt. kopers dat niet zien. Erg frustrerend.
I unfortunately have the same problem, an order that has been placed but further a deafening silence! And as long as the buyer does not cancel, the item is not in the shop and potential buyers cannot see that. Very frustrating.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtfazerco
VIP
- Catalogus beheerder
- 2.485 berichten
- 24 november 2024 15:48
5K
added
2.5K
prices
25
info pages
100K
reviews
2.5K
posts
24 november 2024 15:48
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtFazerco, dank voor uw reactie. Hoe gaat dat in zijn werk? Ik kan het niet vinden helaas
Fazerco, thanks for your response. How does that work? I can't find it unfortunately
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtfazerco
VIP
- Catalogus beheerder
- 2.485 berichten
- 24 november 2024 16:32
5K
added
2.5K
prices
25
info pages
100K
reviews
2.5K
posts
24 november 2024 16:32
Ik heb geen shop, dus ik weet het verder ook niet hoe het moet. Ik weet alleen dat een shop kan annuleren. Het zal vast wel ergens op het forum staan.
I don't have a shop, so I don't know how to do it. I only know that a shop can cancel. It will probably be somewhere on the forum.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtGa naar de bestelling en kies voor status wijzigen en zie daar onderaan -->
Go to the order and choose change status and see below -->
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtHet komt helaas regelmatig voor. Mijn enige negatieve feedback heb ik van iemand die na 2 maanden nog steeds niet betaald had en waarvan ik na die tijd de order geannuleerd had. Helaas vervuilen dit soort individuen Lastdodo. Er zou een mechanisme moeten zijn om ze te blokkeren.
Unfortunately, it happens regularly. My only negative feedback is from someone who still hadn't paid after 2 months and whose order I had cancelled after that time. Unfortunately, these types of individuals pollute Lastdodo. There should be a mechanism to block them.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtvertigo
VIP
- Catalogus beheerder
- 1.267 berichten
- 29 november 2024 12:58
2.5K
added
50K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
29 november 2024 12:58
Degene waarvan je de order hebt geannuleerd, heeft bij veel andere verkopers besteld en betaald. Lijkt me niet handig om zo iemand te blokkeren. Kennelijk is er iets misgegaan in de communicatie.
The person whose order you canceled has ordered and paid from many other sellers. I don't think it's a good idea to block someone like that. Apparently something went wrong in the communication.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.427 berichten
- 29 november 2024 14:23
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
29 november 2024 14:23
Als een review echt onterecht is omdat iemand zelf niet de factuur betaalt, dan mag je ons altijd contacten.
Let inderdaad wel op dat er soms inderdaad communicatieproblemen spelen waarbij je mail bijvoorbeeld in iemand spambox belandt.
If a review is really unjustified because someone does not pay the invoice themselves, you can always contact us.
Please note that sometimes communication problems occur, for example, when your email ends up in someone's spam box.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtMijn ervaring als verkoper is dat (factuur)berichten van Lastdodo regelmatig in de spambox van bestellers terechtkomen of dat ze gewoonweg in hun mailbox over het hoofd worden gezien.
Doordat ik in het verleden veel "Spookbestellingen" ontving zonder enige reactie van de kopers heb ik sindsdien wel een strakke verkooptermijn ingevoerd.
Wanneer ik 5 dagen na de verzenddatum van mijn factuur nog geen betaling heb ontvangen stuur ik eenmalig een herinneringsbericht naar het persoonlijke mailaccount van de koper én eentje via het berichtensysteem van Lastdodo. Als er 2 dagen na het herinneringsbericht nog geen reactie of betaling is gekomen annuleer ik de bestelling. Daarbij ga ik er vanuit dat de koper geen prijs meer stelt op de bestelde items en de order wenst te annuleren.
Meestal reageren/betalen de kopers na het herinneringsbericht alsnog en blijkt er totaal geen kwade opzet of onwil achter te zitten.
Met mijn strikte verkooptermijn voorkom ik echter wel dat ik eindeloos en vruchteloos moet afwachten om een bestelling van niet reagerende kopers te annuleren.
Doordat ik in het verleden veel "Spookbestellingen" ontving zonder enige reactie van de kopers heb ik sindsdien wel een strakke verkooptermijn ingevoerd.
Wanneer ik 5 dagen na de verzenddatum van mijn factuur nog geen betaling heb ontvangen stuur ik eenmalig een herinneringsbericht naar het persoonlijke mailaccount van de koper én eentje via het berichtensysteem van Lastdodo. Als er 2 dagen na het herinneringsbericht nog geen reactie of betaling is gekomen annuleer ik de bestelling. Daarbij ga ik er vanuit dat de koper geen prijs meer stelt op de bestelde items en de order wenst te annuleren.
Meestal reageren/betalen de kopers na het herinneringsbericht alsnog en blijkt er totaal geen kwade opzet of onwil achter te zitten.
Met mijn strikte verkooptermijn voorkom ik echter wel dat ik eindeloos en vruchteloos moet afwachten om een bestelling van niet reagerende kopers te annuleren.
My experience as a seller is that (invoice) messages from Lastdodo regularly end up in the spam box of customers or are simply overlooked in their mailbox.
Because I received many "Ghost orders" in the past without any response from the buyers, I have since introduced a strict sales period.
If I have not received payment 5 days after the shipping date of my invoice, I will send a one-time reminder message to the buyer's personal email account and one via the Lastdodo messaging system. If there is no response or payment 2 days after the reminder message, I will cancel the order. In doing so, I assume that the buyer no longer wants the ordered items and wishes to cancel the order.
Usually, buyers respond/pay after the reminder message and there appears to be no malicious intent or ill will behind it.
However, my strict sales deadline prevents me from having to wait endlessly and fruitlessly to cancel an order from unresponsive buyers.
Because I received many "Ghost orders" in the past without any response from the buyers, I have since introduced a strict sales period.
If I have not received payment 5 days after the shipping date of my invoice, I will send a one-time reminder message to the buyer's personal email account and one via the Lastdodo messaging system. If there is no response or payment 2 days after the reminder message, I will cancel the order. In doing so, I assume that the buyer no longer wants the ordered items and wishes to cancel the order.
Usually, buyers respond/pay after the reminder message and there appears to be no malicious intent or ill will behind it.
However, my strict sales deadline prevents me from having to wait endlessly and fruitlessly to cancel an order from unresponsive buyers.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtWaarschijnlijk heb je niet naar de juiste persoon gekeken. Het betreft iemand uit de USA (tbudzinski) die precies 1 beoordeling heeft gegeven (mijn negatieve beoordeling van 26 juni 2022) en verder zo te zien geen enkele andere activiteit op Lastdodo.
You probably didn't look at the right person. It's someone from the USA (tbudzinski) who has given exactly 1 review (my negative review of June 26, 2022) and apparently no other activity on Lastdodo.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtvertigo
VIP
- Catalogus beheerder
- 1.267 berichten
- 29 november 2024 22:12
2.5K
added
50K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
29 november 2024 22:12
Excuus, ik heb mij inderdaad vergist in de persoon. Neemt niet weg dat de Amerikaan niet per se te kwader trouw hoeft zijn geweest. Soms komen berichten niet aan.
Sorry, I was indeed mistaken about the person. That does not mean that the American did not necessarily have to be in bad faith. Sometimes messages do not arrive.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht17van 17