17van 17
  • 366 berichten
  • 25 september 2024 10:45
1K
added
5K
prices
250
posts
25 september 2024 10:45
Ik heb een vraagje.
Als iemand een item uit mijn shop besteld, hoelang na de bestelling kan ik deze annuleren?.
Staat daar een tijdlimiet op, bijvoorbeeld 21 dagen.
Of kan ik een bestelling ook na een langere periode annuleren als "koper laat niets meer van zich horen". De koper belooft telkens de betaling te doen, volgende week, dan komt deze met de vraag of ik nog enkele weken kan wachten, daar er familiaal iets is tussen gekomen bij de familie. Waar ik best wel begrip voor wil hebben, ik wil best wachten, maar vraag me dus enkel af, of ik later dan nog kan annuleren. Het is ondertussen reeds een 3-tal weken na zijn bestelling. Met toch een redelijk groot aankoopbedrag.
  • Catalogus manager
  • 6.085 berichten
  • 25 september 2024 11:49
1K
added
100K
prices
25
info pages
1M
reviews
5K
posts
25 september 2024 11:49
stripverzamelaar-be 
Annuleren van een bestelling kan alleen de verkoper doen en dat tijdstip ligt dus ook geheel bij je zelf. Dat kan dezelfde dag of maanden later.
  • 366 berichten
  • 25 september 2024 11:50
1K
added
5K
prices
250
posts
25 september 2024 11:50
Collectioneur Dus er staat geen tijdslimiet op, dus in principe kan ik na 2 maanden dit nog steeds annuleren, en komt deze automatisch terug in mijn shop!
  • Catalogus manager
  • 6.085 berichten
  • 25 september 2024 11:52
1K
added
100K
prices
25
info pages
1M
reviews
5K
posts
25 september 2024 11:52
stripverzamelaar-be 
Je aanname is correct.
  • 242 berichten
  • 25 september 2024 12:57
250
added
250
prices
100
posts
25 september 2024 12:57
Prima heb ook zo iemand , besteld maar niet betalen  €3,95) ,zelfs geen reactie op mijn mails .
Zonde van de tijd .


  • 366 berichten
  • 25 september 2024 16:01
1K
added
5K
prices
250
posts
25 september 2024 16:01
Bij mij gaat het om een album van 120 euro, maar koper heeft vroeger nog bij mij items besteld. Komt wel in orde
  • 17 berichten
  • 24 november 2024 15:17
100
added
100
prices
24 november 2024 15:17
IK heb helaas hetzelfde probleem, een bestelling die geplaatst is maar verder een oorverdovende stilte! En zo lang als de koper niet annuleert staat het item niet in de shop en kunnen evt. kopers dat niet zien. Erg frustrerend.
  • Catalogus beheerder
  • 2.485 berichten
  • 24 november 2024 15:48
5K
added
2.5K
prices
25
info pages
100K
reviews
2.5K
posts
24 november 2024 15:48
ProfDrIr Alleen verkopers kunnen annuleren.
  • 17 berichten
  • 24 november 2024 15:58
100
added
100
prices
24 november 2024 15:58
Fazerco, dank voor uw reactie. Hoe gaat dat in zijn werk? Ik kan het niet vinden helaas
  • Catalogus beheerder
  • 2.485 berichten
  • 24 november 2024 16:32
5K
added
2.5K
prices
25
info pages
100K
reviews
2.5K
posts
24 november 2024 16:32
Ik heb geen shop, dus ik weet het verder ook niet hoe het moet. Ik weet alleen dat een shop kan annuleren. Het zal vast wel ergens op het forum staan.
  • 239 berichten
  • 24 november 2024 17:13
100
added
100
posts
24 november 2024 17:13
Ga naar de bestelling en kies voor status wijzigen en zie daar onderaan -->
  • 28 berichten
  • 29 november 2024 12:42
1K
added
500
prices
25
posts
29 november 2024 12:42
Het komt helaas regelmatig voor. Mijn enige negatieve feedback heb ik van iemand die na 2 maanden nog steeds niet betaald had en waarvan ik na die tijd de order geannuleerd had. Helaas vervuilen dit soort individuen Lastdodo. Er zou een mechanisme moeten zijn om ze te blokkeren.
  • Catalogus beheerder
  • 1.267 berichten
  • 29 november 2024 12:58
2.5K
added
50K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
29 november 2024 12:58
stripwereld 
Degene waarvan je de order hebt geannuleerd, heeft bij veel andere verkopers besteld en betaald. Lijkt me niet handig om zo iemand te blokkeren. Kennelijk is er iets misgegaan in de communicatie. 
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.427 berichten
  • 29 november 2024 14:23
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
29 november 2024 14:23
stripwereld ,
Als een review echt onterecht is omdat iemand zelf niet de factuur betaalt, dan mag je ons altijd contacten.
Let inderdaad wel op dat er soms inderdaad communicatieproblemen spelen waarbij je mail bijvoorbeeld in iemand spambox belandt.
  • 209 berichten
  • 29 november 2024 14:53
100
prices
100
posts
29 november 2024 14:53
Mijn ervaring als verkoper is dat (factuur)berichten van Lastdodo regelmatig in de spambox van bestellers terechtkomen of dat ze gewoonweg in hun mailbox over het hoofd worden gezien.

Doordat ik in het verleden veel "Spookbestellingen" ontving zonder enige reactie van de kopers heb ik sindsdien wel een strakke verkooptermijn ingevoerd.

Wanneer ik 5 dagen na de verzenddatum van mijn factuur nog geen betaling heb ontvangen stuur ik eenmalig een herinneringsbericht naar het persoonlijke mailaccount van de koper én eentje via het berichtensysteem van Lastdodo. Als er 2 dagen na het herinneringsbericht nog geen reactie of betaling is gekomen annuleer ik de bestelling. Daarbij ga ik er vanuit dat de koper geen prijs meer stelt op de bestelde items en de order wenst te annuleren. 

Meestal reageren/betalen de kopers na het herinneringsbericht alsnog en blijkt er totaal geen kwade opzet of onwil achter te zitten. 

Met mijn strikte verkooptermijn voorkom ik echter wel dat ik eindeloos en vruchteloos moet afwachten om een bestelling van niet reagerende kopers te annuleren. 
  • 28 berichten
  • 29 november 2024 16:56
1K
added
500
prices
25
posts
29 november 2024 16:56
vertigo 
Waarschijnlijk heb je niet naar de juiste persoon gekeken. Het betreft iemand uit de USA (tbudzinski) die precies 1 beoordeling heeft gegeven (mijn negatieve beoordeling van 26 juni 2022) en verder zo te zien geen enkele andere activiteit op Lastdodo. 
  • Catalogus beheerder
  • 1.267 berichten
  • 29 november 2024 22:12
2.5K
added
50K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
29 november 2024 22:12
stripwereld 
Excuus, ik heb mij inderdaad vergist in de persoon. Neemt niet weg dat de Amerikaan niet per se te kwader trouw hoeft zijn geweest. Soms komen berichten niet aan.
17van 17