Snel naar pagina
25van 27
  • 1.604 berichten
  • 10 april 2024 12:34
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
10 april 2024 12:34
bestaat er een mogelijkheid om een koper te blokkeren, zodat hij de verkoper niet meer lastig valt. Heb weer voor de tweede maal een ambetanterik die O.A. schrijft :
-Ga ik ook niet doen. Misschien moet je in grote letters erbij zetten dat je vervoer en verpakking aanrekent. 

  • Catalogus manager
  • 5.656 berichten
  • 10 april 2024 13:09
1K
added
100K
prices
25
info pages
1M
reviews
5K
posts
10 april 2024 13:09
lordernie
In het abonnementenoverzicht is te zien dat vanaf de TOP-Seller een potentiële koper geblokkeerd kan worden voor aankopen in je shop.
  • 1.604 berichten
  • 10 april 2024 18:03
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
10 april 2024 18:03
Collectioneur 
gevonden, maar een ding is jammer : je moet gans onderaan naar je shopinstellingen gaan en zien dat je niet per ongeluk een bijna gelijknamige blokkeert; Misschien bij een volgende update, als je een bestelling annuleert, je ook de koper kunt blokkeren
nlae
VIP+
  • 283 berichten
  • 10 april 2024 20:32
10K
added
5K
prices
250
posts
10 april 2024 20:32
lordernie Collectioneur Ben van mening dat iedereen in de gelegenheid moet zijn om het kaf van het koren te scheiden en niet alleen vanaf een TOP-Seller abonnement
  • 107 berichten
  • 11 april 2024 07:22
2.5K
added
5K
prices
100
posts
11 april 2024 07:22
Iedereen moet die mogelijkheid kunnen krijgen en niet alleen de Top-Sellers.
  • Catalogus beheerder
  • 1.120 berichten
  • 11 april 2024 10:12
2.5K
added
50K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
11 april 2024 10:12
ABRABER nlae 
Al zou ik die mogelijkheid hebben, dan zou hem niet gebruiken. Ik zie het meer als een uitdaging om een minder redelijke mening te weerleggen. 

En zo heftig was het citaat van Ernie nou ook niet:

-Ga ik ook niet doen. Misschien moet je in grote letters erbij zetten dat je vervoer en verpakking aanrekent. 


lordernie 
Uw avatar zou zich daar niet druk over maken.
nlae
VIP+
  • 283 berichten
  • 11 april 2024 12:59
10K
added
5K
prices
250
posts
11 april 2024 12:59
vertigo Ging mij niet om de reactie - Ik wil graag mensen blokkeren die iets bestellen en daarna niets meer van zich laten horen.
  • Catalogus beheerder
  • 1.120 berichten
  • 11 april 2024 13:14
2.5K
added
50K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
11 april 2024 13:14
Ik wil graag mensen blokkeren die iets bestellen en daarna niets meer van zich laten horen.

nlae 
Waarom zou je dat willen? De kans dat je dit soort mensen treft, is vrij klein en de kans dat zo iemand nogmaals bij je bestelt, is nog veel kleiner. Het lijkt mij een overbodig instrument.
Als iemand een koop niet doorzet, doet ie, wat mij betreft,  zichzelf te kort. Het kan mij helemaal niks schelen.

Ik kan me wel voorstellen, dat dit bij Top-sellers vaker voorkomt. Misschien is dat de reden waarom zij die mogelijkheid wel hebben.
  • 1.604 berichten
  • 15 april 2024 08:44
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
15 april 2024 08:44
vertigo 
heb nog maar 1 koper geblokkeerd, hij heeft al diverse malen besteld, maar weigert te betalen omdat hij de verzendkosten te hoog vindt
  • Catalogus beheerder
  • 1.120 berichten
  • 15 april 2024 08:58
2.5K
added
50K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
15 april 2024 08:58
lordernie 
Dat lijkt een onredelijke koper, maar ik kan eigenlijk geen goed oordeel geven, omdat ik de feiten niet ken. Het zou kunnen dat hij wil dat je gebruikmaakt van een goedkopere verzender. Dat zou ik altijd even vragen.

Als hij werkelijk een onredelijke persoon is, dan lijkt het blokkeren geen goed middel. Dan is het n.m.m veel handiger als je LD maatregelen laat nemen, zodat deze 'koper' geen andere verkoper kan gaan lastigvallen.
  • 1.604 berichten
  • 15 april 2024 10:17
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
15 april 2024 10:17
vertigo 
hij wil alleen de verzendingskosten betalen, maar niks voor verpakking en bijkomende kosten
  • Catalogus beheerder
  • 1.120 berichten
  • 15 april 2024 15:23
2.5K
added
50K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
15 april 2024 15:23
lordernie 
Heel veel verkopers brengen voor verpakking en eventuele bijkomende kosten niks in rekening, dus de gedachte van de koper lijkt mij op zich (als zuinige Nederlander) niet heel vreemd. Zeker als het om meer gaat dan een paar Eurodubbeltjes.
  • 244 berichten
  • 15 april 2024 17:04
100
posts
15 april 2024 17:04
@lordernie  persoonlijk vind ik dat de kosten van verpakkingsmateriaal bij de verkoper hoort te liggen en niet bij de koper, dus wat dat betreft ben ik het wel met Vertigo eens en snap ik ook wel het standpunt van de koper.. Alleen als men iets koopt wat heel secuur moet worden ingepakt (bijv om breekschade te voorkomen) of een item met een afwijkende afmeting waar niet zo gauw een passende verpakking voor te vinden is, dan kan je als verkoper een bijdrage voor de verpakking vragen..
2 redenen om geen verpakkingskosten te vragen.
In de 1ste plaats kan je de verpakking van je eigen aankopen (vaak) makkelijk her gebruiken en ten 2e horeca gelegenheden, cafetaria's en kruideniers hebben vaak 10 tallen (verschillende maten) dozen per week over, als je het vriendelijk vraagt mag je daar vast wel wat van meenemen.
  • 1.604 berichten
  • 16 april 2024 12:35
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
16 april 2024 12:35
vertigo het is een belg en zijn aankopen zijn dan nog minder dan 10€
catacrumpie  denk dat er ergens bij lastdodo dat je maximum 2.5€ extra kosten moogt aanrekenen; 
IK verkoop gemiddeld 1 bestelling per week, dus heb ik de mogelijkheid om kosten te besparen (3km x 2) naar ophaalpunt, om niet iedere week te verzenden, maar dan zullen de meeste kopers vragen waarom het nog niet is opgestuurd of ergens een € bij te rekenen
  • Catalogus beheerder
  • 1.120 berichten
  • 16 april 2024 13:08
2.5K
added
50K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
16 april 2024 13:08
lordernie 
Sorry, ik begrijp niet helemaal waarom voor een afstand van 3 km extra kosten in rekening brengt. Je kunt die afstand lopen of fietsen en dat kost bijna niks. En dan heb je nog beweging ook.
Het feit dat je extra kosten in rekening mag brengen, betekent niet dat je dat ook moet doen. Maar je moet het allemaal zelf weten. Het is jouw shop. 

In ieder geval, goed dat je de bijbehorende teksten, die gisteren nog in jouw shop stonden, heb aangepast.
  • Catalogus manager
  • 5.656 berichten
  • 16 april 2024 13:31
1K
added
100K
prices
25
info pages
1M
reviews
5K
posts
16 april 2024 13:31
lordernie 
Bij LastDodo is er geen maximum dat je aan verzendkosten mag rekenen.
Maar dan moet je ook niet gaan jammeren als potentiële kopers hierover bij je gaan klagen. Daarvoor hoef je een koper niet te blokkeren.
  • 1.604 berichten
  • 16 april 2024 14:32
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
16 april 2024 14:32
vertigo
 sedert ik enkele jaren geleden van het dak gevallen ben, laat mijn rug het niet toe om 6 km te wandelen en een fiets zou ik terug moeten kopen. daarbij heb ik astma en ben allergisch van alle soorten pollen, wat betekend dat ik enkel als het regent veel mag wandelen en fietsen, wat ook niet ideaal is
  • 1.604 berichten
  • 16 april 2024 14:34
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
16 april 2024 14:34
Collectioneur  
In de twaalf jaar dat ik verkoop heb ik op de honderden kopers die ik reeds heb gehad  er 1 en slechts 1 die klaagt
  • 1.604 berichten
  • 16 april 2024 14:55
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
16 april 2024 14:55
ps ik word oud en versleten 
  • Catalogus beheerder
  • 1.037 berichten
  • 16 april 2024 18:38
5K
added
2.5K
prices
50K
reviews
1K
posts
16 april 2024 18:38
lordernie 
1 klager op 1357 verkopen bewijst juist dat je goed bezig bent.
En iedereen denkt er het zijne van.
Maar elke euro die ik uitgeef aan verpakking (en verzending) is een euro die ik niet kan 'spenderen'  aan 'aankopen'.
Zei de 'prijsbewuste' Vlaming/Belg.
En 't is een dooddoener ok maar verpakkingen recupereren is ook natuur respecteren.
 
  • 244 berichten
  • 17 april 2024 17:58
100
posts
17 april 2024 17:58
 "IK verkoop gemiddeld 1 bestelling per week, dus heb ik de mogelijkheid om kosten te besparen (3km x 2) naar ophaalpunt, om niet iedere week te verzenden, maar dan zullen de meeste kopers vragen waarom het nog niet is opgestuurd of ergens een € bij te rekenen "

lordernie Ik denk dat als je het netjes (in je shop) communiceert een serieuze verzamelaar/liefhebber het helemaal niet erg vind om iets langer op de bestelling te wachten. Je zou bijv. 2x in de maand op een vaste dag kunnen verzenden.
Carl
VIP
  • Catalogus beheerder
  • 57 berichten
  • 22 mei 2024 13:31
5K
added
5K
prices
10K
reviews
50
posts
22 mei 2024 13:31
Misschien kan er bij de mogelijkheden voor het annuleren van een bestelling toegevoegd worden "Deze bestelling wordt niet in behandeling genomen" met automatische terugplaatsing van de items in de shop.
  • 227 berichten
  • 22 mei 2024 18:49
250
added
250
prices
100
posts
22 mei 2024 18:49
Ik heb nog geen problemen meegemaakt maar vindt Carl idee best een mooie optie
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.329 berichten
  • 23 mei 2024 09:26
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
23 mei 2024 09:26
Carl
Op zich is het niet de bedoeling dat verkopers bestellingen zomaar niet in behandeling nemen. Maar ik begrijp dat je eerder een slechte ervaring had met een bepaalde koper.
In zo'n geval kun je een bericht naar de koper sturen dat je niet levert gezien de eerdere slechte ervaring en dan kiezen voor "koper heeft order geannuleerd". Dan weet de koper waarom er niet geleverd wordt en worden de items ook automatisch terug geplaatst in de  shop.
Carl
VIP
  • Catalogus beheerder
  • 57 berichten
  • 23 mei 2024 11:24
5K
added
5K
prices
10K
reviews
50
posts
23 mei 2024 11:24
Bedankt voor de reakties. Ik begrijp dat de mogelijkheid "koper heeft order geannuleerd" gebruikt kan worden, maar dit dekt niet geheel de lading.
Snel naar pagina
25van 27