7van 7
  • 21 berichten
  • 15 mei 2023 15:08
15 mei 2023 15:08
In een bepaalde aankoop betaalde ik de factuur; de status staat nog steeds zo. Nu kan ik plots feedback geven en de albums in mijn verzameling toevoegen? Dat zag ik tot nu toe enkel maar nadat ik de levering bevestigd had. Is er iets gewijzigd of aan de hand of heb ik ergens iets gemist? Is er iemand met dezelfde ervaring?
  • 2.571 berichten
  • 16 mei 2023 17:16
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
16 mei 2023 17:16
PeterRMT snap je zelf wat je hebt geschreven? ik denk niemand
  • 21 berichten
  • 16 mei 2023 18:11
16 mei 2023 18:11
In elk geval bedankt om het te lezen. Ik zal de vraag anders stellen. In alles wat ik al in een shop heb gekocht, verliepen de gebeurtenissen in een normale volgorde. Links op het aankoopscherm staan er twee "balkjes" die ik als koper kan verschuiven. Eentje "in het begin" om te zeggen dat ik de betaling heb gedaan en eentje "op het einde" om te zeggen dat ik de bestelling ontvangen heb. 
Rechts staan er 7 bollen die de status van mijn bestelling weergeven. De derde bol en de zesde bol lichten op als ik de genoemde balkjes heb verschoven. De andere bollen worden geactiveerd door de verkoper (behalve 7). Wat is er nu gebeurd in één bepaalde aankoop? De verkoper had nog niet gereageerd op mijn verstuurde betaling (geen 4de bol). Hij had ook nog niets verstuurd (geen 5de bol). 
Is het dan niet vreemd en zinloos dat ik op dat moment twee boodschappen krijg:
- 1ste boodschap: U kunt nu feedback geven (van wat moet ik feedback geven? Dat ik zit te wachten tot mijn betaling geboekt wordt?)
- 2de boodschap: U kunt nu de albums aan uw verzameling toevoegen (welke albums? Ze zijn nog niet verstuurd. Ik heb geen enkel nieuws na mijn betaling.)
Vandaar mijn vragen:
1) is er iets gewijzigd aan het bestelsysteem? Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
2) is er iets aan de hand? Elke database kan tijdelijk defecten vertonen, in bepaalde functies.
3) heb ik iets gemist? Misschien was er ergens een foutbericht verschenen.

Is dit belangrijk? Ja. Een database heeft bestuurders en gebruikers. Ik denk dat een bestuurder happy moet zijn als er iemand een probleem meldt. Soms weet een bestuurder niet dat er iets niet klopt "aan de andere kant" of op een computer zonder beheersrechten.

Is het opgelost? Dat weet ik niet. Mijn verkoper heeft wellicht iets verkeerd gedaan, want gisteren kreeg ik een vriendelijke mail om te zeggen dat alles verstuurd was en vandaag stond de postbode er al. Goed nieuws; het was nog beter geweest had hij de status telkens bijgewerkt. Blijft de vraag: hoe kon het dat ik al feedback kon geven en de albums al in mijn verzameling mocht zetten.

  • 2.571 berichten
  • 16 mei 2023 19:20
10K
added
10K
prices
5K
reviews
2.5K
posts
16 mei 2023 19:20
PeterRMT Volgens mij maak je het zelf te ingewikkeld, waarom ben je zo met die bolletjes bezig?
je besteld, en je ontvangt een factuur, en je betaald, en je ontvangt de bestelling, en dan pas als de bestelling goed is ga je bezig houden met de feedback., en daar komt geen bolletje bij kijken.
NU: de verkoper krijgt de bestelling per mail, de verkoper controleert zelf wel of je betaald hebt. de verkoper stuurt de bestelling op (dat is de enige keer dat de verkoper op verzonden klikt. en daarna geef jij de 1e klik pas om de feedback te geven.
zowel bij koper of verkoper komt geen bolletje te sprake.
Bolletjes brengen verwarring.
ik zie zelf ook wel als iemand op een bolletje heeft geklikt dat betaling verstuurd is. maar dat zegt niets voor mij, ik zie op mijn rekening wel of iemand betaald heeft.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 16 mei 2023 19:21
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
16 mei 2023 19:21
PeterRMT ,

Als de verkoper de status niet update na een bestelling dan sturen we na verloop van tijd toch een feedback verzoek. Om twee redenen:

1. De verkoper kan vergeten om de status bij te werken en in dat geval zou je als koper anders geen feedback kunnen geven of de items naar je verzameling kunnen verplaatsen. Zo te zien was dat in jouw situatie ook het geval.

2. In geval een verkoper te kwader trouw is, dan zouden de kopers van zo'n verkoper anders nooit feedback kunnen geven waardoor toekomstige kopers niet gewaarschuwd worden.

Dit beantwoordt je vraag denk ik?
  • 21 berichten
  • 17 mei 2023 00:03
17 mei 2023 00:03
Ja, dank u. Dat is een steekhoudende methode. Het staat ook in de FAQ's, zag ik nu. Het was vooral schrikken omdat mijn betaling niet geregistreerd werd EN er niets op Verzonden stond EN ik ook van geen enkele vervoerder een bericht had gekregen EN het om immens grote POWER PRO shop ging.
We zijn weer wat wijzer geworden en vooral blij met de geleverde goodies. Dank u, verkoper en LastDodo.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.271 berichten
  • 17 mei 2023 00:06
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
17 mei 2023 00:06
Graag gedaan. En je kunt deze verkoper misschien even wijzen op het gebruik van de statussen en het belang daarvan voor de koper.
7van 7