12van 12
  • Catalogus beheerder
  • 11 berichten
  • 19 maart 2023 11:52
1K
added
10K
prices
2.5K
reviews
19 maart 2023 11:52
Ik heb gereageerd op, een naar mijn mening onterechte, feedback. Bij het lezen van mijn feedback was ik erg teleurgesteld in wat ik zag.
De negatieve feedback gever is Duitstalig en ik heb weliswaar een reactie in het Nederlands gegeven, maar dit slaat alles:

Mijn gestuurde tekst:
 Jammer, en in mijn ogen onterecht, dat je een negatieve feedback geeft. Ik ben altijd transparant geweest over de kosten en heb vervolgens ook nog korting gegeven. De enige reactie was een titel in een e-mail met de mededeling dat je maar 260 euro wil betalen. Als je niet wilt kopen, bestel dan niet! Als je wilt praten over een korting dan kan dat voordat je besteld. En ja aangetekend versturen naar het buitenland kost veel geld.

De tekst te lezen op lastdodo:

Ik ben hem even kwijt.

  • 1.907 berichten
  • 19 maart 2023 12:22
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
19 maart 2023 12:22
WERELDMUNTEN 

Ben net als jij ook verkoper. Zo n feedback is zo wie zo onterecht. Het komt best voor ( bij mij gelukkig niet al te vaak) dat een belangstellende bestelt, immers dan kan het object niet weglopen, dan om korting vraagt. Ik vind dat op zich niet erg, mits het geen "dwang" wordt omdat kopers weten dat men feedback mag geven al gaat een koop niet door. Als je het niet eens kan worden is er geen koop verkoop tot stand gekomen en dan is annuleren zonder feedback of een positieve feedback met een tekst helaas konden we niet eens worden over de prijs de juiste weg. Een reactie op een onredelijke en nare feedback wordt ook door andere verkopers gelezen, wat dan een signaal is wat voor vlees in de kuip is. Maar ondertussen zit je als verkoper er maar mee, zo n negatieve feedback valt direct al bovenin op, al heb je 99 % positieve. Maar ja hoe moet het anders, dat weet ik ook niet.  

Ik neem aan dat je tav een Duitse of Engelse koper ed een reactie in de feedback kan geven in die gekozen taal >> voor mij is dat nu dan duidelijk dat ik niet voor Nederlands kies, vanwege die vertaling. 

Wat bedoel je eigenlijk met "Titel "  in je zin : "De enige reactie was een titel in een e-mail" ?
  • Catalogus beheerder
  • 1.656 berichten
  • 19 maart 2023 12:50
500
added
1K
prices
2.5K
reviews
1K
posts
19 maart 2023 12:50
Als ik als duitser bij  jouw verzendkosten (Portokosten) kijk WERELDMUNTEN krijg ik dit te zien,
Senden anDeutschland
AB BESTELLWERT
BIS BESTELLWERT
PORTOKOSTEN
€ 0,00
Keine Begrenzung
Auf Anfrage

Terwijl een nederlander dit te zien krijgt,
Voor verzending naar: België, Denemarken (excl. Faeröer Eilanden en Groenland), Duitsland, Frankrijk, (incl. Corsica en Monaco), Italië (excl. San Marino en Vaticaanstad), Luxemburg, Oostenrijk, Spanje (incl. Balearen, excl. Canarische Eilanden), Verenigd Koninkrijk (excl. Gibraltar en de Kanaaleilanden), Zweden
Brievenbuspakket tot 100 gram € 5.70 (incl. track&trace)
Brievenbuspakket 100-500 gram € 9.00 (incl. track&trace)
Brievenbuspakket aangetekend 500 gram tot 1 kg € 9.90 (incl. track&trace)
Brievenbuspakket aangetekend 1 kg tot 2 kg € 10.20 (incl. track&trace)


Onvolledige informatie over de verzendkosten, kan natuurlijk ook al een twistpunt zijn.

  • Catalogus beheerder
  • 11 berichten
  • 19 maart 2023 13:08
1K
added
10K
prices
2.5K
reviews
19 maart 2023 13:08
Goh wist niet dat ik dat had ingevuld   Heb ik ook niet. Want met deze optie kun je eigenlijk niets. Verzenden gaat per gewicht en waarde. Niet alleen per waarde. Gelukkig snappen mijn andere buitenlandse kopers het wel.
  • Catalogus beheerder
  • 11 berichten
  • 19 maart 2023 13:12
1K
added
10K
prices
2.5K
reviews
19 maart 2023 13:12
Titel in de e-mail betekend dat ik letterlijk een mail heb gekregen met de titel ik kan/wil niet meer betalen dan 260 euro (vertaling vanuit het Duits) en verder was er geen inhoud in de mail. Dus geen vraag of het voor minder kan/mag of wat dan ook.
  • Catalogus manager
  • 5.233 berichten
  • 19 maart 2023 13:21
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
19 maart 2023 13:21
WERELDMUNTEN 
Bij je shopinstellingen kun je in de 4 talen betaalinstructies + Informatie invullen. Dit wordt niet automatisch vertaald.
  • 1.907 berichten
  • 19 maart 2023 13:52
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
19 maart 2023 13:52
Charles1971 

Kan je mij een plezier doen bij mijn verzendkosten te kijken wat je ziet. Want ik maak geen gebruik van de optie waar je bij de diverse  landen verzendkosten kan invullen. 
  • Catalogus manager
  • 5.233 berichten
  • 19 maart 2023 13:58
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
19 maart 2023 13:58
Harry56
NL

EN

FR

DE
  • 1.907 berichten
  • 19 maart 2023 14:01
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
19 maart 2023 14:01
Collectioneur 

Gelukkig, dan gaat daar bij mij niets mis. Dank !!
  • Catalogus beheerder
  • 1.656 berichten
  • 19 maart 2023 14:05
500
added
1K
prices
2.5K
reviews
1K
posts
19 maart 2023 14:05
Probleem is wel Harry56 dat niet veel duitsers engels spreken of lezen. Zeker de oudere generatie niet.
  • 1.907 berichten
  • 19 maart 2023 14:17
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
19 maart 2023 14:17
Charles1971 

Je hebt wel gelijk, ik heb het een beetje rommelig neergezet. Maar kom ik wel uit, ik spreek en schrijf Duits en mijn moeder was Duitse. Ik heb al hoofdbrekens genoeg met al die opties. En veel voor Duitse verzamelaars heb ik niet.  Ook dank !! 
  • 1.907 berichten
  • 19 maart 2023 14:22
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
19 maart 2023 14:22
Charles1971 Collectioneur WERELDMUNTEN 

Bij toeval een bestelling waar een vraag gesteld wordt over verzendkosten en speciale wens of iets kan. Je zou zeggen, maak gebruik van berichten en stel eerst die vraag voordat je iets bestelt. Maar ja het is een nieuwstaat Dupuis dus die wil een kandidaat even "reserveren".  Kan het iemand ook niet kwalijk nemen , maar goed ik moet maar afwachten als ik niet aan de wensen kan voldoen wat de feedback gaat worden.... 
12van 12