9van 9
  • 7 berichten
  • 30 januari 2023 00:08
30 januari 2023 00:08
Hallo, ik heb nu zo'n 2-2,5 week geleden verschillende bestellingen bij iemand gedaan. Echter tot op heden nog geen reactie. Nu werd er eerder eens gesuggereerd met de verkoper contact op te nemen, om te kijken of diegene ook reageert. Ik heb diegene zojuist ook een mail gestuurd echter kreeg ik als (automatische) mail terug 'Adres niet gevonden'. Ook heb ik de afgelopen tijd veel besteld waaronder volgens mij ook munten die ik bij hem besteld zou hebben.

Is het geen idee om verkopers ook de mogelijkheid te geven bestellingen te annuleren? Nu blijft het naar mijn idee in de lucht hangen en heb ik geen idee wat er gebeurt of wat de gevolgen zijn als diegene over een jaar mij opeens een factuur stuurt, en ik dan uiteraard (hoogstwaarschijnlijk) niet meer geïnteresseerd ben in de betreffende bestellingen. Mogelijk is er bijv. een betalingsplicht, dat weet ik niet, of kleven er andere (mogelijke) negatieve gevolgen aan.

Met vriendelijke groet,

Dominique
  • 1.907 berichten
  • 30 januari 2023 07:40
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
30 januari 2023 07:40
FrieseMunter 

Ik ben ook slechts een gebruiker, dus LD zal wel het complete juiste antwoord hebben. 
a) er is geen verplichting, de verkoper is juist in gebreke; 
b) het emailadres werkt blijkbaar niet, dus zou ik de bestellingen annuleren via het berichtensysteem in LastDodo. Dat blijft bewaard dus dat is voor en de verkoper ( als die nog boven water komt) en LD klip en klaar als het nodig is te lezen ( ook voor u) ; 
c) Wat betreft annuleren door de koper in het systeem lijkt mij geen gek idee, zeker als de verkoper niet annuleert op verzoek van een koper. Want dat zweven geeft inderdaad geen prettig gevoel.  

Vraagje : kunt u voor wat betreft de verkoper niet zien of er recentelijk feedbacks aan hem/haar zijn gegeven hetzij of die zelf feedbacks geeft hetzij nog items toevoegt aan de shop. Wie weet ligt dat al maanden plat ? 
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 30 januari 2023 09:07
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
30 januari 2023 09:07
FrieseMunter , Als er een probleem is met het mailen naar een verkoper dan is het handigst om de betreffende verkoper even aan ons te melden via het contactformulier (onder aan iedere pagina) zodat we kunnen kijken wat er aan de hand is.
  • 7 berichten
  • 2 februari 2023 00:57
2 februari 2023 00:57
Hallo nog hartelijk dank voor jullie reacties! Harry56 Rene 

Verder zou ik inderdaad een berichtje kunnen sturen via LastDodo naar de verkoper om de bestellingen te annuleren. Alleen ja, feit blijft dan natuurlijk nog dat dit via het berichtensysteem is, en ik niet zelf echt de order uit het proces kan halen. Dat zou natuurlijk het prettigst zijn, of dat die mogelijkheid bijvoorbeeld wordt geactiveerd, na een periode van 7 dagen o.i.d. van dat er nog niks met de bestelling gedaan is. Want los hiervan kan de verkoper natuurlijk in gebreke zijn maar kan dat 'zweven' van een bestelling niet erg prettig zijn inderdaad.

Wat de verkoper aan jullie melden betreft, ook een goed idee! Hoewel ik ook weer geen nadelige gevolgen voor hem hoef te kweken hoor, ik heb verder nog niet eerder iets besteld bij diegene en ben dus verder niet bekend met diegene. Alleen met mijn bestellingen is dus nog niks gebeurd en via de mail was diegene ook niet bereikbaar nee. Neem dat nog even in overweging!
  • 343 berichten
  • 15 februari 2023 11:10
1K
added
5K
prices
250
posts
15 februari 2023 11:10
Rene  Rene, ik heb een vraagje, wanneer een koper na enkele weken zijn bestelling nog niet heeft betaald, na verschillende mail gestuurd te hebben naar deze koper, met telkens de belofte van te betalen. Als ik dan de bestelling dan annuleer, en de koper blokkeer.... kan die dan voor zijn gedane bestelling nog een negatieve beoordeling geven NADAT ik hem heb geblokt!
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 15 februari 2023 12:39
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
15 februari 2023 12:39
stripverzamelaar-be , Als iemand na een redelijke termijn (meerdere weken lijkt me inderdaad ok) en na aanmanen nog steeds niet betaalt, dan kun je de bestelling annuleren. In zo'n geval mag de koper geen negatieve feedback geven als het contact verder normaal is verlopen. Gebeurt dat toch dan kun je ons daar over berichten via het contactformulier of in een mail naar ons info adres.
  • 343 berichten
  • 15 februari 2023 12:42
1K
added
5K
prices
250
posts
15 februari 2023 12:42
Rene , wat eigenlijk mijn vraag is, of een geblokte persoon nog feedback kan geven nadat ik deze heb geblokt
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.272 berichten
  • 15 februari 2023 12:44
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
15 februari 2023 12:44
stripverzamelaar-be , Ja, dat kan zeker nog want anders zou een verkoper die heel onredelijk is geweest, puur door de koper te blokken negatieve feedback kunnen voorkomen.
  • 6 berichten
  • 16 februari 2023 17:28
250
added
500
prices
16 februari 2023 17:28
Hier ook nog 4 bestellingen van ruim een jaar geleden, is nooit op gereageerd. Hoe krijg ik dat weg, zelf annuleren kan dus blijkbaar (nog) niet in LastDodo.
9van 9