Snel naar pagina
25van 646
Rene
TOP
- LastDodo Team
- 6.271 berichten
- 22 november 2022 12:02
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
22 november 2022 12:02
Zojuist hebben we deze mail naar alle gebruikers gestuurd:
Vorige week kondigden we aan dat we voor de continuïteit van het LastDodo platform per 1 december betaalde abonnementen in gaan voeren. In deze mail vind je de details.
Abonnementen voor grote verkopers
In de eerste plaats zijn er abonnementen voor grote verkopers waarbij het abonnement vooral gebaseerd is op de totale waarde van de items in de shop. Daarbij houden we geen rekening met de 'voorraad' (als er van een item meerdere exemplaren worden aangeboden, dan tellen de extra items niet mee). Als verkoper sta je met een abonnement meer vooraan in het 'Te koop'-blokje bij catalogus items en vooraan bij uitgelichte shops op de homepage en andere plekken. En is er extra functionaliteit beschikbaar zoals het kunnen blokkeren van kopers waarmee een nare ervaring is geweest, een integratie met SendCloud, waarmee je verzendlabels kunt maken en kunt besparen op je verzendkosten, en integratie met een partij voor online betalen. Daarnaast krijgen deze verkopers een persoonlijke helpdesk-ingang voor snelle hulp bij storingen en problemen. De allergrootste verkopers, met een shopwaarde groter dan 30.000 euro, krijgen morgen een persoonlijk aanbod voor een POWER Seller abonnement.
VIP-abonnement voor verzamelaars
Daarnaast introduceren we een VIP-abonnement voor verzamelaars met extra functionaliteit (zoals een uitgebreide exportfunctie en het eerder ontvangen van zoeklijst-matches) en de mogelijkheid om een behoorlijke grote shop (tot 3.000 euro aan waarde) te hebben. Dit VIP-abonnement is gratis beschikbaar voor actieve beheerders en voor gebruikers die uitzonderlijk veel nuttige bijdragen leveren aan de catalogus (ter beoordeling van de beheerders).
Belangrijk: het beheren van je verzameling en zoeklijst blijft gratis, ongeacht de omvang van je verzameling. Er is geen enkel plan om dat in de toekomst betaald te maken, dus je kunt met een gerust hart je verzameling gratis blijven beheren op basis van de catalogus.
Enkele bestaande functies, met name 'bulk-acties' (snel veel items toevoegen of verwijderen), eigen afbeeldingen en het privé kunnen maken van je verzameling, komen in het VIP-abonnement om dat extra aantrekkelijk te maken. Verzamelingen die nu privé zijn zullen nooit zomaar open worden gezet. De gebruiker kan wel pas weer toevoegen aan zo'n verzameling na deze publiek gemaakt te hebben of een abonnement afgenomen te hebben.
We willen de abonnementsgelden volledig besteden aan:
Vorige week kondigden we aan dat we voor de continuïteit van het LastDodo platform per 1 december betaalde abonnementen in gaan voeren. In deze mail vind je de details.
Abonnementen voor grote verkopers
In de eerste plaats zijn er abonnementen voor grote verkopers waarbij het abonnement vooral gebaseerd is op de totale waarde van de items in de shop. Daarbij houden we geen rekening met de 'voorraad' (als er van een item meerdere exemplaren worden aangeboden, dan tellen de extra items niet mee). Als verkoper sta je met een abonnement meer vooraan in het 'Te koop'-blokje bij catalogus items en vooraan bij uitgelichte shops op de homepage en andere plekken. En is er extra functionaliteit beschikbaar zoals het kunnen blokkeren van kopers waarmee een nare ervaring is geweest, een integratie met SendCloud, waarmee je verzendlabels kunt maken en kunt besparen op je verzendkosten, en integratie met een partij voor online betalen. Daarnaast krijgen deze verkopers een persoonlijke helpdesk-ingang voor snelle hulp bij storingen en problemen. De allergrootste verkopers, met een shopwaarde groter dan 30.000 euro, krijgen morgen een persoonlijk aanbod voor een POWER Seller abonnement.
VIP-abonnement voor verzamelaars
Daarnaast introduceren we een VIP-abonnement voor verzamelaars met extra functionaliteit (zoals een uitgebreide exportfunctie en het eerder ontvangen van zoeklijst-matches) en de mogelijkheid om een behoorlijke grote shop (tot 3.000 euro aan waarde) te hebben. Dit VIP-abonnement is gratis beschikbaar voor actieve beheerders en voor gebruikers die uitzonderlijk veel nuttige bijdragen leveren aan de catalogus (ter beoordeling van de beheerders).
Belangrijk: het beheren van je verzameling en zoeklijst blijft gratis, ongeacht de omvang van je verzameling. Er is geen enkel plan om dat in de toekomst betaald te maken, dus je kunt met een gerust hart je verzameling gratis blijven beheren op basis van de catalogus.
Enkele bestaande functies, met name 'bulk-acties' (snel veel items toevoegen of verwijderen), eigen afbeeldingen en het privé kunnen maken van je verzameling, komen in het VIP-abonnement om dat extra aantrekkelijk te maken. Verzamelingen die nu privé zijn zullen nooit zomaar open worden gezet. De gebruiker kan wel pas weer toevoegen aan zo'n verzameling na deze publiek gemaakt te hebben of een abonnement afgenomen te hebben.
We willen de abonnementsgelden volledig besteden aan:
- Het ontwikkelen van veelgevraagde nieuwe functionaliteit zoals een gloednieuwe app.
- Het promoten van LastDodo om nieuwe verzamelaars naar het platform te halen en zo verder te groeien waardoor verkopers naar verwachting meer zullen gaan verkopen dan nu.
Zie de pagina over de inhoud van de abonnementen voor nog meer details. De abonnementen zijn per maand opzegbaar maar je krijgt een korting van 20% - 25% als je ze meteen voor een jaar afneemt.
Je kunt nu al een abonnement afnemen. Dit gaat dan op 1 december in en je betaalt ook dan pas voor de periode vanaf 1 december. Dan ben je er zeker van dat je alle functionaliteit hebt om je verzameling optimaal te beheren en dat je shop op 1 December open blijft.
Uiteraard hopen we dat veel gebruikers een abonnement willen afnemen. Ook om het platform te ondersteunen. Dat neemt niet weg dat we ook alle gebruikers die dat niet doen zullen blijven koesteren.
Met deze wijzigingen zijn we er van overtuigd dat de continuïteit van LastDodo is gewaarborgd. Uiteindelijk heeft ieder platform nu eenmaal een inkomstenbron nodig om voort te kunnen blijven bestaan.
➞ Naar de abonnementen
We just sent this email to all users:
Last week we announced that we will be introducing paid subscriptions for the continuity of the LastDodo platform as of December 1st. You will find the details in this email.
Subscriptions for major sellers
In the first place, there are subscriptions for large sellers where the subscription is mainly based on the total value of the items in the shop. We do not take into account the 'stock' (if several copies of an item are offered, then the extra items do not count). As a seller, with a subscription you are more at the front of the 'For sale' block for catalog items and at the front of featured shops on the homepage and other places. And there is additional functionality available such as being able to block buyers with whom there has been a bad experience, an integration with SendCloud, which allows you to create shipping labels and save on your shipping costs, and integration with a party for online payment. In addition, these sellers receive a personal helpdesk entrance for quick assistance in the event of malfunctions and problems. The very largest sellers, with a shop value of more than 30,000 euros, will receive a personal offer for a POWER Seller subscription tomorrow.
VIP subscription for collectors
In addition, we are introducing a VIP subscription for collectors with additional functionality (such as an extensive export function and receiving wish list matches earlier) and the possibility to have a fairly large shop (up to 3,000 euros in value). This VIP subscription is available at no cost to active administrators and to users who make exceptionally useful contributions to the catalog (at the discretion of the administrators).
Important: Managing your collection and wish list remains free, regardless of the size of your collection. There is no plan to make that paid in the future, so you can continue to manage your collection based on the catalog for free.
Some existing functions, in particular 'bulk actions' (adding or removing many items quickly), own images and being able to make your collection private, will be included in the VIP subscription to make it even more attractive. Collections that are now private will never be opened up just like that. The user can only add to such a collection again after making it public or purchasing a subscription.
We want to spend the subscription fees in full on:
Last week we announced that we will be introducing paid subscriptions for the continuity of the LastDodo platform as of December 1st. You will find the details in this email.
Subscriptions for major sellers
In the first place, there are subscriptions for large sellers where the subscription is mainly based on the total value of the items in the shop. We do not take into account the 'stock' (if several copies of an item are offered, then the extra items do not count). As a seller, with a subscription you are more at the front of the 'For sale' block for catalog items and at the front of featured shops on the homepage and other places. And there is additional functionality available such as being able to block buyers with whom there has been a bad experience, an integration with SendCloud, which allows you to create shipping labels and save on your shipping costs, and integration with a party for online payment. In addition, these sellers receive a personal helpdesk entrance for quick assistance in the event of malfunctions and problems. The very largest sellers, with a shop value of more than 30,000 euros, will receive a personal offer for a POWER Seller subscription tomorrow.
VIP subscription for collectors
In addition, we are introducing a VIP subscription for collectors with additional functionality (such as an extensive export function and receiving wish list matches earlier) and the possibility to have a fairly large shop (up to 3,000 euros in value). This VIP subscription is available at no cost to active administrators and to users who make exceptionally useful contributions to the catalog (at the discretion of the administrators).
Important: Managing your collection and wish list remains free, regardless of the size of your collection. There is no plan to make that paid in the future, so you can continue to manage your collection based on the catalog for free.
Some existing functions, in particular 'bulk actions' (adding or removing many items quickly), own images and being able to make your collection private, will be included in the VIP subscription to make it even more attractive. Collections that are now private will never be opened up just like that. The user can only add to such a collection again after making it public or purchasing a subscription.
We want to spend the subscription fees in full on:
- Developing much-requested new functionality such as a brand new app.
- Promoting LastDodo to bring new collectors to the platform and grow so that sellers are expected to sell more than they do now.
See the subscription content page for even more details. The subscriptions can be canceled per month, but you get a discount of 20% - 25% if you immediately purchase them for a year.
You can already purchase a subscription. This will then take effect on 1 December and you will then only pay for the period from 1 December. Then you can be sure that you have all the functionality to optimally manage your collection and that your shop will remain open on December 1.
Of course we hope that many users will want to purchase a subscription. Also to support the platform. That does not alter the fact that we will also continue to cherish all users who do not.
With these changes we are convinced that the continuity of LastDodo is guaranteed. Ultimately, every platform needs a source of income to continue to exist.
➞ To the subscriptions
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtIk zal maar aftrappen: dit is voor mij niet te betalen. Jammer.
I'll just kick off: this is not affordable for me. Unfortunately.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.271 berichten
- 22 november 2022 12:30
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
22 november 2022 12:30
Kan me voorstellen dat het geen leuke boodschap is sucazel maar het is wel echt nodig om de kosten van de site enigszins te kunnen dekken.
Volgens onze berekeningen zou het abonnementsgeld voor verreweg de meeste verkopers een paar procent tot maximaal 10% van hun maandomzet betekenen. Als het daar toch boven ligt dan kan dat komen doordat de verkoopprijzen relatief hoog zijn of omdat wat er wordt aangeboden wat minder gevraagd is.
Volgens onze berekeningen zou het abonnementsgeld voor verreweg de meeste verkopers een paar procent tot maximaal 10% van hun maandomzet betekenen. Als het daar toch boven ligt dan kan dat komen doordat de verkoopprijzen relatief hoog zijn of omdat wat er wordt aangeboden wat minder gevraagd is.
Can imagine that it is not a nice message sucazel but it is really necessary to cover the costs of the site somewhat.
According to our calculations, the subscription fee for the vast majority of sellers would represent a few percent up to 10% of their monthly turnover. If it is above that, it may be because the sales prices are relatively high or because what is offered is less in demand.
According to our calculations, the subscription fee for the vast majority of sellers would represent a few percent up to 10% of their monthly turnover. If it is above that, it may be because the sales prices are relatively high or because what is offered is less in demand.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRuim 95 euro per jaar om niet als derderangsgebruiker te worden behandeld? Toen ik de mail kreeg, dacht ik zelf aan een bedrag per jaar wat jullie nu per maand gaan rekenen.....
More than 95 euros a year not to be treated as a third-rate user? When I received the email, I thought of an amount per year that you will now charge per month.....
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.271 berichten
- 22 november 2022 12:36
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
22 november 2022 12:36
Je kunt er op verschillende manieren tegenaan kijken WammesWaggel
Voor 7,95 (maandprijs) kun je niet veel meer dan 2 biertjes of 2 cappuccino's op een terras kopen tegenwoordig.
Maar we begrijpen volledig dat het niet leuk is dat sommige dingen die eerst gratis waren, nu betaald worden.
Voor 7,95 (maandprijs) kun je niet veel meer dan 2 biertjes of 2 cappuccino's op een terras kopen tegenwoordig.
Maar we begrijpen volledig dat het niet leuk is dat sommige dingen die eerst gratis waren, nu betaald worden.
You can look at it in different ways WammesWaggel
For 7.95 (monthly price) you can't buy much more than 2 beers or 2 cappuccinos on a terrace these days.
But we fully understand that it's not nice that some things that used to be free are now paid.
For 7.95 (monthly price) you can't buy much more than 2 beers or 2 cappuccinos on a terrace these days.
But we fully understand that it's not nice that some things that used to be free are now paid.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtTotaal buiten elke redelijkheid.
5% van elke 100 euro verkoop dat is netjes.
Wat jullie willen ik is het failliet van lastdodo.
Ga hier zelf niet aan meedoen.
Ik heb zelf even gerekend
In 10 jaar tijd 7000 verdiend, dit is inleg niet meegerekend.
Maandabonnement 60 euro per maand
720 in het jaar.
1 jaar abonnement kost mij 10% van 10 jaar omzet en bijna 30% van dit jaar en dat is inleg niet meegerekend.
De stripboeken die worden verkocht hebben ook geld gekost.
Ga maar is ondernemen ipv je klanten uitzuigen.
5% van elke 100 euro verkoop dat is netjes.
Wat jullie willen ik is het failliet van lastdodo.
Ga hier zelf niet aan meedoen.
Ik heb zelf even gerekend
In 10 jaar tijd 7000 verdiend, dit is inleg niet meegerekend.
Maandabonnement 60 euro per maand
720 in het jaar.
1 jaar abonnement kost mij 10% van 10 jaar omzet en bijna 30% van dit jaar en dat is inleg niet meegerekend.
De stripboeken die worden verkocht hebben ook geld gekost.
Ga maar is ondernemen ipv je klanten uitzuigen.
Totally beyond reason.
5% of every 100 euro sale that's neat.
What you want is the bankruptcy of lastdodo.
Do not participate in this yourself.
I did the math myself
Earned 7000 in 10 years, this is not included in the investment.
Monthly subscription 60 euros per month
720 in the year.
1 year subscription costs me 10% of 10 years of turnover and almost 30% of this year and that is not including the deposit.
The comic books that are sold have also cost money.
Go ahead and do business instead of sucking your customers.
5% of every 100 euro sale that's neat.
What you want is the bankruptcy of lastdodo.
Do not participate in this yourself.
I did the math myself
Earned 7000 in 10 years, this is not included in the investment.
Monthly subscription 60 euros per month
720 in the year.
1 year subscription costs me 10% of 10 years of turnover and almost 30% of this year and that is not including the deposit.
The comic books that are sold have also cost money.
Go ahead and do business instead of sucking your customers.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtDe de reactie het kost nou eenmaal geld voldoet niet.
Jullie willen geld op voorhand.
Nogmaals ik ben best bereid te betalen maar deze prijzen en de manier absoluut niet.
Nogmaals 5% van alle verkopen van lastdodo moet een prima omzet genereren en een reclame banner of iets kan ook geld binnen brengen.
Jullie oplossing is fantasieloos en legt alles bij de klant neer
Jullie willen geld op voorhand.
Nogmaals ik ben best bereid te betalen maar deze prijzen en de manier absoluut niet.
Nogmaals 5% van alle verkopen van lastdodo moet een prima omzet genereren en een reclame banner of iets kan ook geld binnen brengen.
Jullie oplossing is fantasieloos en legt alles bij de klant neer
The response that it costs money simply does not suffice.
You want money in advance.
Again I'm quite willing to pay but these prices and the way absolutely not.
Again 5% of all sales of lastdodo must generate a good turnover and an advertising banner or something can also bring in money.
Your solution is unimaginative and leaves everything to the customer
You want money in advance.
Again I'm quite willing to pay but these prices and the way absolutely not.
Again 5% of all sales of lastdodo must generate a good turnover and an advertising banner or something can also bring in money.
Your solution is unimaginative and leaves everything to the customer
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.271 berichten
- 22 november 2022 12:48
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
22 november 2022 12:48
In 10 jaar tijd 7000 verdiend, dit is inleg niet meegerekend.
De afgelopen 10 jaar (sinds maart 2013) heb je dan geen kosten gehad. Daar zou je ook dankbaar voor kunnen zijn natuurlijk....
en bijna 30% van dit jaar
Dat is dan vrij uitzonderlijk. Wellicht kun je eens kijken naar je aanbod / prijsstelling.
Er worden trouwens op dit moment al aardig wat abonnementen afgenomen dus dit is zeker niet voor iedereen onoverkomelijk.
Earned 7000 in 10 years, this is not included in the investment.
You have not incurred any costs in the past 10 years (since March 2013). You could also be grateful for that, of course....
and nearly 30% this year
That is quite exceptional. Perhaps you can take a look at your offer / pricing.
By the way, quite a few subscriptions are currently being purchased, so this is certainly not insurmountable for everyone.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtstripverzamelaar-be
POWER
- 343 berichten
- 22 november 2022 12:50
1K
added
5K
prices
250
posts
22 november 2022 12:50
Ook voor mij NIET betaalbaar
Not affordable for me either
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtJodieke
TOP
- 120 berichten
- 22 november 2022 12:51
1K
added
10K
prices
2.5K
reviews
100
posts
22 november 2022 12:51
Dag René,
Ik zie dit echt niet zitten hoor.
Mijn shop heeft momenteel een waarde van 4000 EUR. Een abonnement zou mij in mijn categorie 434,88 EUR (BTW in) kosten per jaar op een omzet van +/- 900 EUR per jaar. Dat is toch buiten proportie? Ik dacht ook dat er rekening gehouden zou worden met geleverde prestaties (facts). Hier merk ik niets van. Let wel, jaren terug waren de omzetten van de verkopers veel hoger, maar om ongekende redenen is dit ineen in elkaar geklapt. Vroeger had ik ongeveer 30 verkopen per maand; nu is dat nog 3 à 4. Grote verkopers zoals MrWiki hebben toen zelfs hun shop gesloten. De enigen die dit minder zullen gevoeld hebben zijn d winkels, omdat die de nieuw uitgekomen strips aanbieden.
Maar voor mij is dit zo echt niet doenbaar.
Vriendelijke groeten,
Jodieke
Ik zie dit echt niet zitten hoor.
Mijn shop heeft momenteel een waarde van 4000 EUR. Een abonnement zou mij in mijn categorie 434,88 EUR (BTW in) kosten per jaar op een omzet van +/- 900 EUR per jaar. Dat is toch buiten proportie? Ik dacht ook dat er rekening gehouden zou worden met geleverde prestaties (facts). Hier merk ik niets van. Let wel, jaren terug waren de omzetten van de verkopers veel hoger, maar om ongekende redenen is dit ineen in elkaar geklapt. Vroeger had ik ongeveer 30 verkopen per maand; nu is dat nog 3 à 4. Grote verkopers zoals MrWiki hebben toen zelfs hun shop gesloten. De enigen die dit minder zullen gevoeld hebben zijn d winkels, omdat die de nieuw uitgekomen strips aanbieden.
Maar voor mij is dit zo echt niet doenbaar.
Vriendelijke groeten,
Jodieke
Hi Rene,
I really don't see this.
My shop currently has a value of 4000 EUR. A subscription would cost me EUR 434.88 (VAT in) per year in my category on a turnover of +/- EUR 900 per year. Isn't that out of proportion? I also thought that performance (facts) would be taken into account. I don't notice this. Mind you, years ago the sales of the sellers were much higher, but for unknown reasons this has collapsed. I used to have about 30 sales a month; now that is still 3 or 4. Large sellers such as MrWiki even closed their shop. The only ones who will have felt this less are the stores, because they offer the newly released comics.
But for me this is really not feasible.
Regards,
Jodic
I really don't see this.
My shop currently has a value of 4000 EUR. A subscription would cost me EUR 434.88 (VAT in) per year in my category on a turnover of +/- EUR 900 per year. Isn't that out of proportion? I also thought that performance (facts) would be taken into account. I don't notice this. Mind you, years ago the sales of the sellers were much higher, but for unknown reasons this has collapsed. I used to have about 30 sales a month; now that is still 3 or 4. Large sellers such as MrWiki even closed their shop. The only ones who will have felt this less are the stores, because they offer the newly released comics.
But for me this is really not feasible.
Regards,
Jodic
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtVISION
VIP
- 800 berichten
- 22 november 2022 12:53
25K
added
2.5K
prices
50
info pages
500
posts
22 november 2022 12:53
Sorry Rene, maar mijn ben je ook kwijt naar 12 jaar. 7,95 euro is teveel voor mijn en denk voor wel meer mensen in deze tijd en zeker als je een uitkering heb. 5 euro p/m zou misschien nog net gaan, snap dat alles duurder wordt, maar voor mijn wordt ook alles duurder. Heb je 12 jaar lang zoveel gedaan voor Catawiki/LastDodo, zoveel wijzigingen, zoveel tijd in gestoken en dan wordt je zo afgescheept. Eigen afbeeldingen mag alleen met een abonnement en daar gaat mijn het meest om dat dat niet meer gratis is. Dan maar alleen nog op Marktplaats mag je tenminste gratis adv. en foto's plaatsen zonder abonnement.
Sorry Rene, but you've also lost mine to 12 years. 7.95 euros is too much for me and I think for more people in this day and age, especially if you have benefits. 5 euros p/m might just go, understand that everything is getting more expensive, but everything is also getting more expensive for me. Have you done so much for Catawiki/LastDodo for 12 years, so many changes, put in so much time and then you will be fobbed off. Own images are only allowed with a subscription and that's what matters most to me that it's no longer free. Then only on Marktplaats you can at least free adv. and post photos without a subscription.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtVISION
VIP
- 800 berichten
- 22 november 2022 12:54
25K
added
2.5K
prices
50
info pages
500
posts
22 november 2022 12:54
En Rene, jij kijkt alleen maar weer naar verkopers. Er zijn ook mensen die vnl voor hun verzameling hier zitten.
And Rene, you're just looking at salespeople again. There are also people who are mainly here for their collection.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtstripverzamelaar-be
POWER
- 343 berichten
- 22 november 2022 12:55
1K
added
5K
prices
250
posts
22 november 2022 12:55
Ik zou zelfs meer dan 60 euro per maand moeten betalen. Wat neer komt op +/- 800 euro per maand!
I would even have to pay more than 60 euros per month. Which amounts to +/- 800 euros per month!
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.271 berichten
- 22 november 2022 12:56
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
22 november 2022 12:56
Let wel, jaren terug waren de omzetten van de verkopers veel hoger, maar om ongekende redenen is dit ineen in elkaar geklapt.
Dit is misschien een persoonlijke observatie op basis van je eigen verkopen maar in z'n algemeenheid is dit niet waar. Ieder jaar groeien de overall verkopen en dit jaar groeien ze zelfs relatief hard.
Mijn shop heeft momenteel een waarde van 4000 EUR.
Je zou misschien kunnen overwegen om een aantal minder gangbare dingen te verwijderen of wat prijzen te verlagen zodat je onder de 3.000 EUR grens blijft van het TOP seller abonnement?
Mind you, years ago the sales of the sellers were much higher, but for unknown reasons this has collapsed.
This may be a personal observation based on your own sales, but in general this is not true. Every year the overall sales grow and this year they even grow relatively fast.
My shop currently has a value of 4000 EUR.
You might want to consider removing some less common things or lowering some prices so that you stay below the EUR 3,000 limit of the TOP seller subscription?
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtNou fijn dat sommige mensen zich gedwongen voelen een abonnement af te sluiten. Ik zie dit niet als een reden dat juliie de goede weg zijn ingeslagen of de goede keuze hebben gemaakt.
Lastdodo zal minder inhoud krijgen en shops zullen hogere marges nodig hebben.
Neerwaartse spiraal.
Lastdodo zal minder inhoud krijgen en shops zullen hogere marges nodig hebben.
Neerwaartse spiraal.
It's nice that some people feel compelled to take out a subscription. I don't see this as a reason that you went the right way or made the right choice.
Lastdodo will have less content and shops will need higher margins.
Downward spiral.
Lastdodo will have less content and shops will need higher margins.
Downward spiral.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtIk ben geen professionele verkoper, ik ben een hobbyist die af en toe eens wat verkoopt. Ikheb een shop met een waarde van ruim 6000 euro. Maar dat is niet wat ik omzet. In de afgelopen 13 maanden heb ik gemiddeld voor 55 euro per maand verkocht. Met een abonnement van €29,95 per maand dat ik dus moet nemen betekent dit dat meer dan 50% van mijn omzet naar LastDodo gaat.
En kom niet aan met: dan moet je maar interessantere spullen in je shop zetten. Want iemand met een waarde van minder dan 300 euro moet alsnog 7,95 per maand betalen, een kleine 100 euro per jaar. Hoe gaat dié dat er ooit uithalen? (En bovendien: items van boven de 75 euro mogen we niet eens verkopen!)
Nee, dat we geld moeten betalen vind ik geen probleem, maar dan is een percentage veel eerlijker. Dat er dan geitenpaadjes worden genomen moet je dan maar voor lief nemen. Dat doen sites als Discogs en Boekwinkeltjes ook. Nu wordt elk risico op de klant afgewenteld.
Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ik wens LastDodo veel sterkte.
En kom niet aan met: dan moet je maar interessantere spullen in je shop zetten. Want iemand met een waarde van minder dan 300 euro moet alsnog 7,95 per maand betalen, een kleine 100 euro per jaar. Hoe gaat dié dat er ooit uithalen? (En bovendien: items van boven de 75 euro mogen we niet eens verkopen!)
Nee, dat we geld moeten betalen vind ik geen probleem, maar dan is een percentage veel eerlijker. Dat er dan geitenpaadjes worden genomen moet je dan maar voor lief nemen. Dat doen sites als Discogs en Boekwinkeltjes ook. Nu wordt elk risico op de klant afgewenteld.
Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ik wens LastDodo veel sterkte.
I am not a professional seller, I am a hobbyist who occasionally sells something. I have a shop with a value of more than 6000 euros. But that's not what I convert. In the past 13 months I have sold for an average of 55 euros per month. With a subscription of €29.95 per month that I have to take out, this means that more than 50% of my turnover goes to LastDodo.
And don't come up with: then you should put more interesting stuff in your shop. Because someone with a value of less than 300 euros still has to pay 7.95 per month, just under 100 euros per year. How is he ever going to pull that off? (And moreover: we are not even allowed to sell items over 75 euros!)
No, I don't mind that we have to pay money, but then a percentage is much fairer. You have to take for granted that goat paths are taken. Sites like Discogs and Boekwinkeltjes do the same. Now every risk is passed on to the customer.
I'm curious how this will develop. I wish LastDodo good luck.
And don't come up with: then you should put more interesting stuff in your shop. Because someone with a value of less than 300 euros still has to pay 7.95 per month, just under 100 euros per year. How is he ever going to pull that off? (And moreover: we are not even allowed to sell items over 75 euros!)
No, I don't mind that we have to pay money, but then a percentage is much fairer. You have to take for granted that goat paths are taken. Sites like Discogs and Boekwinkeltjes do the same. Now every risk is passed on to the customer.
I'm curious how this will develop. I wish LastDodo good luck.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtOok ik zal stoppen, de enige reden dat ik op Lastdodo zat is dat de betreffende boeken geen isbn hebben, anders zou ik hier al lang weg zijn. Want verkopen doe ik hier niet, dat doe ik beter op BOL.COM, ook daar moet je veel betalen, maar dat is bij verkoop, dat is eenvoudiger rekenen. En ik zou als ik jullie was kijken naar omzet i.p.v. waarde shop.
I will also stop, the only reason I was on Lastdodo is that the books in question don't have an isbn, otherwise I would be long gone from here. Because I don't do sales here, I do that better on BOL.COM, you also have to pay a lot there, but that is with sales, that is easier to calculate. And if I were you I would look at turnover instead of value shop.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtVISION
VIP
- 800 berichten
- 22 november 2022 13:01
25K
added
2.5K
prices
50
info pages
500
posts
22 november 2022 13:01
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht> Ik zie dat er korting zit op het afsluiten van een jaarabonnement, maar wat als de waarde van een shop na een paar maanden blijvend onder bijvoorbeeld de drempel komt van 3000€ terwijl je hebt betaald voor een jaarabonnement? Wordt dit dan met terugwerkende kracht verrekend?
> En wat wordt beschouwd als voldoende inzet wat betreft entries om geen of deels abonnementskosten te hoeven betalen?
> Ook zag ik nog geen antwoord op de vraag of de max verkoopprijs van 75€ verhoogt gaat worden. Is dat niet meer dan redelijk voor shops die 29.95 of meer per maand betalen?
Verder vind ik het niet meer dan reëel dat er ook voor LastDodo een verdienmodel moet zijn, of iig inkomsten die gemaakte kosten dekken zoals het hosten van servers etc. Dus bij deze bedankt voor het bestaan!
> En wat wordt beschouwd als voldoende inzet wat betreft entries om geen of deels abonnementskosten te hoeven betalen?
> Ook zag ik nog geen antwoord op de vraag of de max verkoopprijs van 75€ verhoogt gaat worden. Is dat niet meer dan redelijk voor shops die 29.95 of meer per maand betalen?
Verder vind ik het niet meer dan reëel dat er ook voor LastDodo een verdienmodel moet zijn, of iig inkomsten die gemaakte kosten dekken zoals het hosten van servers etc. Dus bij deze bedankt voor het bestaan!
> I see that there is a discount on taking out an annual subscription, but what if the value of a shop falls permanently below the threshold of € 3000 after a few months, for example, while you have paid for an annual subscription? Will this be settled retroactively?
> And what is considered sufficient commitment in terms of entries to not have to pay any or part of the subscription costs?
> I also did not see an answer to the question whether the max selling price of € 75 will be increased. Isn't that more than reasonable for shops that pay 29.95 or more per month?
Furthermore, I think it is only realistic that there must also be a revenue model for LastDodo, or at least income that covers costs incurred such as hosting servers, etc. So thank you for existing!
> And what is considered sufficient commitment in terms of entries to not have to pay any or part of the subscription costs?
> I also did not see an answer to the question whether the max selling price of € 75 will be increased. Isn't that more than reasonable for shops that pay 29.95 or more per month?
Furthermore, I think it is only realistic that there must also be a revenue model for LastDodo, or at least income that covers costs incurred such as hosting servers, etc. So thank you for existing!
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.271 berichten
- 22 november 2022 13:05
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
22 november 2022 13:05
Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Neerwaartse spiraal.
Hoe het zich gaat ontwikkelen moeten we afwachten maar er worden nu in ieder geval al heel wat abonnementen gesloten en dat ziet er vooralsnog goed uit.
Misschien kunnen mensen zich proberen in te leven dat als iets 10 jaar helemaal gratis is (waarvan je ook zou kunnen zeggen dat dat fijn is geweest, maar goed), dat niet vanzelfsprekend altijd gratis kan blijven.
We hebben hier nu eenmaal ook veel kosten en uiteindelijk zou het fijn zijn om tot een situatie te komen waarbij we die kosten enigszins kunnen dekken en daarbij ook meer geld in promotie van het platform kunnen steken zodat de shops die wel blijven nog meer gaan verkopen.
I'm curious how this will develop.
Downward spiral.
We have to wait and see how it will develop, but at least a lot of subscriptions are now being closed and that looks good for the time being.
Perhaps people can try to imagine that if something is completely free for 10 years (which you could also say was nice, but good), it cannot always remain free.
We also have a lot of costs here and in the end it would be nice to come to a situation where we can cover those costs to some extent and also put more money into promoting the platform so that the shops that do stay will sell even more.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene,
Ik begrijp heel goed dat voor niets de zon opgaat en ook dat er genoeg partijen zullen zijn die wel een abbonnement afsluiten.
En ik hoop dat het voor jullie ook gaat werken, maar er zijn ook een heleboel verkopers waar de omzet te weinig is om deze kosten te betalen. Waarom dan niet een abonnement op basis van omzet, dan heb je een echte keuze.
Mvg.
Ik begrijp heel goed dat voor niets de zon opgaat en ook dat er genoeg partijen zullen zijn die wel een abbonnement afsluiten.
En ik hoop dat het voor jullie ook gaat werken, maar er zijn ook een heleboel verkopers waar de omzet te weinig is om deze kosten te betalen. Waarom dan niet een abonnement op basis van omzet, dan heb je een echte keuze.
Mvg.
Rene,
I understand very well that the sun rises for nothing and also that there will be enough parties that do take out a subscription.
And I hope it will work for you too, but there are also a lot of sellers whose turnover is not enough to pay these costs. Why not a subscription based on turnover, then you have a real choice.
Best regards.
I understand very well that the sun rises for nothing and also that there will be enough parties that do take out a subscription.
And I hope it will work for you too, but there are also a lot of sellers whose turnover is not enough to pay these costs. Why not a subscription based on turnover, then you have a real choice.
Best regards.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht10 jaar gratis is onzin, catawiki heeft het interessane gedeelte van de boeken als veiling items gemaakt.
En prima op verdient.
En daardoor mij shop en die van andere minder aantrekkelijk gemaakt.
Heeft mij zeker gekost
Je maakt nu van andermans verdienste die van jou.
Last dodo heeft zeker recht op geld maar jullie vragen gewoon teveel.
En prima op verdient.
En daardoor mij shop en die van andere minder aantrekkelijk gemaakt.
Heeft mij zeker gekost
Je maakt nu van andermans verdienste die van jou.
Last dodo heeft zeker recht op geld maar jullie vragen gewoon teveel.
10 years free is nonsense, catawiki has made the interesting part of the books as auction items.
And well deserved.
And therefore made my shop and that of others less attractive.
Definitely cost me
You are now making someone else's merit your own.
Last dodo certainly has a right to money, but you're just asking too much.
And well deserved.
And therefore made my shop and that of others less attractive.
Definitely cost me
You are now making someone else's merit your own.
Last dodo certainly has a right to money, but you're just asking too much.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtAls verzamelaar een shop van 1000€. Dit jaar voor 700 verkocht. Dat wordt afschalen naar collector. Dat is gratis met een shop van 300€. Ach het is jammer maar niet het einde van de wereld. Ik zie het maar zo, dat ik 11 jaar heb genoten van een gratis verzamelaar en verkoopplatform. Ik heb aan de shop ook goed verdiend om mijn verzameling deels te financieren.
Het is wel een hard gelag voor verzamelaars met een grote shop. Maar je moet je wel afvragen als iets al 7 jaar in de shop staat, het überhaupt verkoopbaar is
Het is wel een hard gelag voor verzamelaars met een grote shop. Maar je moet je wel afvragen als iets al 7 jaar in de shop staat, het überhaupt verkoopbaar is
As a collector a shop of 1000 €. Sold for 700 this year. That will be scaled down to collector. That's free with a shop of 300€. Well it's a pity but not the end of the world. I see it this way, that I have enjoyed a free collector and sales platform for 11 years. I also made good money from the shop to partly finance my collection.
It is a hard blow for collectors with a large shop. But you have to ask yourself if something has been in the shop for 7 years, is it sellable at all
It is a hard blow for collectors with a large shop. But you have to ask yourself if something has been in the shop for 7 years, is it sellable at all
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtIndien je gedwongen wordt een abonnement te nemen dan is het over en sluiten. Over de abonnementsprijzen hebben jullie niet goed nagedacht en jagen jullie de kleinere verkopers weg.
Er zijn andere sites die gratis of goedkoper zijn met een groter bereik!
Ik zie op deze manier het einde van lastdodo al in zicht, neerwaartse spiraal zoals al enkele malen is aangegeven.
Er zijn andere sites die gratis of goedkoper zijn met een groter bereik!
Ik zie op deze manier het einde van lastdodo al in zicht, neerwaartse spiraal zoals al enkele malen is aangegeven.
If you are forced to take out a subscription, it's over and done with. You have not thought carefully about the subscription prices and you are chasing away the smaller sellers.
There are other sites that are free or cheaper with a wider reach!
In this way I already see the end of lastdodo in sight, downward spiral as has been indicated several times.
There are other sites that are free or cheaper with a wider reach!
In this way I already see the end of lastdodo in sight, downward spiral as has been indicated several times.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtwaar vind ik de waarde van mijn shop ?
where can i find the value of my shop?
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtSnel naar pagina
25van 646