Snel naar pagina
25van 47
Rene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 10:41
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 10:41
In je shop is het nu mogelijk om vaste verzendkosten, per land of groep van landen, aan te maken.
Ook kun je aangeven dat verzending boven een bepaald orderbedrag naar een bepaald land gratis is.
Het voordeel is dat de verzendkosten dan meteen duidelijk zijn voor de koper waardoor de kans groter is dat die direct besteld. Ook scheelt het je werk want je hoeft de verzendkosten niet meer handmatig iedere keer in te vullen na de bestelling.
Hoe werkt het?
Ga naar Mijn shop en kies de optie Verzendkosten:
Nu kun je Zones aanmaken waarbij je rijen maakt met een "van"- en "tot"-orderbedrag en hoe hoog de verzendkosten dan zijn, danwel dat deze gratis zijn of "Op aanvraag" (als je het niet goed in kunt schatten).
Voorbeeld van een Zone met 1 land die een Nederlandse verkoper aan zou kunnen maken:
Voorbeeld van een Zone met meerdere landen waarbij het tot een bepaald bedrag nog "Op aanvraag" is:
De koper ziet in de shop dan in de Verzendkosten pop-up een gegeneerd overzicht met de specifieke kosten voor het land waar hij of zij als koper zit (en als we niet weten waar de koper zit dan kan deze een land kiezen) :
En in de winkelwagen wordt het bijbehorende bedrag aan verzendkosten dan meteen aangegeven:
Of wordt aangegeven dat het gratis is, indien van toepassing:
De verzendkosten veranderen mee als er items uit de winkelwagen worden gehaald of als aantallen van items waar meer voorraad van is worden aangepast.
Verkopers waar je via iDeal of PayPal kan betalen, kunnen er straks voor gaan kiezen dat hun kopers bij het plaatsen van de bestelling meteen betalen.
Het aantal betaalmiddelen zal nog worden uitgebreid met Bancontact, Sofort etc.
We zien aan onze data dat shops met gratis verzendkosten boven een bepaald orderbedrag, een veel hogere gemiddelde orderwaarde hebben.
Het moedigt mensen echt aan om een bestelling groter te maken dus goed om daarover na te denken als je zelf een shop hebt.
Een voorbeeld van een erg succesvolle shop die dit al deed is "Het Gele Teken":
We geven het duidelijk aan als de verzendkosten vanaf een bepaald orderbedrag gratis zijn naar het land waar de koper zit, om kopers te stimuleren wat meer in de winkelwagen te doen.
Op de shop pagina's:
Op de winkelwagen pagina:
Op de bestelpagina:
Belangrijk is nog dat we een verzendkosten-tekst als in bovenstaand voorbeeld van Het Gele Teken, die al is ingevoerd in Shop instellingen, blijven tonen.
Dus je moet er op letten dat je die tekst aanpast of verwijderd als je aanpassingen doet aan je verzend zones.
Probeer maar even hoe het werkt. Uiteraard maakt het voor de te kiezen bedragen aan verzendkosten ook nogal uit of je bijvoorbeeld boeken verkoopt of postzegels.
We zijn erg benieuwd naar jullie feedback en aarzel niet het te melden als er nog iets niet helemaal goed werkt.
Ook kun je aangeven dat verzending boven een bepaald orderbedrag naar een bepaald land gratis is.
Het voordeel is dat de verzendkosten dan meteen duidelijk zijn voor de koper waardoor de kans groter is dat die direct besteld. Ook scheelt het je werk want je hoeft de verzendkosten niet meer handmatig iedere keer in te vullen na de bestelling.
Hoe werkt het?
Ga naar Mijn shop en kies de optie Verzendkosten:
Nu kun je Zones aanmaken waarbij je rijen maakt met een "van"- en "tot"-orderbedrag en hoe hoog de verzendkosten dan zijn, danwel dat deze gratis zijn of "Op aanvraag" (als je het niet goed in kunt schatten).
Voorbeeld van een Zone met 1 land die een Nederlandse verkoper aan zou kunnen maken:
Voorbeeld van een Zone met meerdere landen waarbij het tot een bepaald bedrag nog "Op aanvraag" is:
De koper ziet in de shop dan in de Verzendkosten pop-up een gegeneerd overzicht met de specifieke kosten voor het land waar hij of zij als koper zit (en als we niet weten waar de koper zit dan kan deze een land kiezen) :
En in de winkelwagen wordt het bijbehorende bedrag aan verzendkosten dan meteen aangegeven:
Of wordt aangegeven dat het gratis is, indien van toepassing:
De verzendkosten veranderen mee als er items uit de winkelwagen worden gehaald of als aantallen van items waar meer voorraad van is worden aangepast.
Verkopers waar je via iDeal of PayPal kan betalen, kunnen er straks voor gaan kiezen dat hun kopers bij het plaatsen van de bestelling meteen betalen.
Het aantal betaalmiddelen zal nog worden uitgebreid met Bancontact, Sofort etc.
We zien aan onze data dat shops met gratis verzendkosten boven een bepaald orderbedrag, een veel hogere gemiddelde orderwaarde hebben.
Het moedigt mensen echt aan om een bestelling groter te maken dus goed om daarover na te denken als je zelf een shop hebt.
Een voorbeeld van een erg succesvolle shop die dit al deed is "Het Gele Teken":
We geven het duidelijk aan als de verzendkosten vanaf een bepaald orderbedrag gratis zijn naar het land waar de koper zit, om kopers te stimuleren wat meer in de winkelwagen te doen.
Op de shop pagina's:
Op de winkelwagen pagina:
Op de bestelpagina:
Belangrijk is nog dat we een verzendkosten-tekst als in bovenstaand voorbeeld van Het Gele Teken, die al is ingevoerd in Shop instellingen, blijven tonen.
Dus je moet er op letten dat je die tekst aanpast of verwijderd als je aanpassingen doet aan je verzend zones.
Probeer maar even hoe het werkt. Uiteraard maakt het voor de te kiezen bedragen aan verzendkosten ook nogal uit of je bijvoorbeeld boeken verkoopt of postzegels.
We zijn erg benieuwd naar jullie feedback en aarzel niet het te melden als er nog iets niet helemaal goed werkt.
In your shop it is now possible to create fixed shipping costs per country or group of countries.
You can also indicate that shipping above a certain order amount to a certain country is free.
The advantage is that the shipping costs are immediately clear to the buyer, which increases the chance that they will order immediately. It also saves you work because you no longer have to enter the shipping costs manually every time after the order.
How does it work?
Go to My shop and choose the option Shipping costs:
Now you can create Zones where you make rows with a "from" and "to" order amount and how much the shipping costs will be, whether they are free or "On request" (if you can't estimate it well).
Example of a Zone with 1 country that a Dutch seller could create:
Example of a Multi-Country Zone where it is still "On Demand" up to a certain amount:
In the shop, the buyer will see a generated overview in the Shipping costs pop-up with the specific costs for the country where he or she is located as a buyer (and if we do not know where the buyer is located, he or she can choose a country):
And the corresponding amount of shipping costs is immediately indicated in the shopping cart:
Or is indicated as free, if applicable:
The shipping costs also change if items are removed from the shopping cart or if quantities of items with more stock are adjusted.
Sellers where you can pay via iDeal or PayPal will soon be able to choose that their buyers pay immediately when placing the order.
The number of payment methods will be expanded with Bancontact, Sofort, etc.
We see from our data that shops with free shipping above a certain order amount have a much higher average order value.
It really encourages people to make an order bigger so good to think about if you have a shop yourself.
An example of a very successful shop that already did this is "The Yellow Sign":
We clearly indicate if the shipping costs are free from a certain order amount to the country where the buyer is located, to encourage buyers to add more to the shopping cart.
On the shop pages:
On the shopping cart page:
On the order page:
It is also important that we continue to show a shipping text as in the example of The Yellow Sign above, which has already been entered in Shop settings.
So you have to make sure that you edit or remove that text when you make changes to your shipping zones.
Just try how it works. Of course, for the amounts to be chosen for shipping costs, it also makes a big difference whether you sell books or stamps, for example.
We are very curious about your feedback and don't hesitate to report it if something is still not working properly.
You can also indicate that shipping above a certain order amount to a certain country is free.
The advantage is that the shipping costs are immediately clear to the buyer, which increases the chance that they will order immediately. It also saves you work because you no longer have to enter the shipping costs manually every time after the order.
How does it work?
Go to My shop and choose the option Shipping costs:
Now you can create Zones where you make rows with a "from" and "to" order amount and how much the shipping costs will be, whether they are free or "On request" (if you can't estimate it well).
Example of a Zone with 1 country that a Dutch seller could create:
Example of a Multi-Country Zone where it is still "On Demand" up to a certain amount:
In the shop, the buyer will see a generated overview in the Shipping costs pop-up with the specific costs for the country where he or she is located as a buyer (and if we do not know where the buyer is located, he or she can choose a country):
And the corresponding amount of shipping costs is immediately indicated in the shopping cart:
Or is indicated as free, if applicable:
The shipping costs also change if items are removed from the shopping cart or if quantities of items with more stock are adjusted.
Sellers where you can pay via iDeal or PayPal will soon be able to choose that their buyers pay immediately when placing the order.
The number of payment methods will be expanded with Bancontact, Sofort, etc.
We see from our data that shops with free shipping above a certain order amount have a much higher average order value.
It really encourages people to make an order bigger so good to think about if you have a shop yourself.
An example of a very successful shop that already did this is "The Yellow Sign":
We clearly indicate if the shipping costs are free from a certain order amount to the country where the buyer is located, to encourage buyers to add more to the shopping cart.
On the shop pages:
On the shopping cart page:
On the order page:
It is also important that we continue to show a shipping text as in the example of The Yellow Sign above, which has already been entered in Shop settings.
So you have to make sure that you edit or remove that text when you make changes to your shipping zones.
Just try how it works. Of course, for the amounts to be chosen for shipping costs, it also makes a big difference whether you sell books or stamps, for example.
We are very curious about your feedback and don't hesitate to report it if something is still not working properly.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 11:39
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 11:39
De eerste shop heeft dit ingesteld: https://www.lastdodo.nl/nl/shops/Tistjen-Dop
The first shop set this up: https://www.lastdodo.nl/nl/shops/Tistjen- Cap
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht- Catalogus beheerder
- 2.122 berichten
- 24 mei 2022 12:42
100
added
250
prices
100
info pages
50K
reviews
2.5K
posts
24 mei 2022 12:42
Je kunt blijkbaar alleen een vaste prijs instellen, niet per gewichtsklasse?!
Als particulier heb ik daar niet zoveel aan, maar voor profesionele verkopers kan het handig zijn.
Ik zie wel een mogelijkheid om het systeem te "misbruiken" om landen uit te sluiten waar ik echt niet naar wil verzenden.
Als particulier heb ik daar niet zoveel aan, maar voor profesionele verkopers kan het handig zijn.
Ik zie wel een mogelijkheid om het systeem te "misbruiken" om landen uit te sluiten waar ik echt niet naar wil verzenden.
Apparently you can only set a fixed price, not per weight class?!
As a private individual it is not of much use to me, but it can be useful for professional sellers.
I do see an option to "abusing" the system to exclude countries I really don't want to ship to.
As a private individual it is not of much use to me, but it can be useful for professional sellers.
I do see an option to "abusing" the system to exclude countries I really don't want to ship to.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 13:00
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 13:00
Je kunt blijkbaar alleen een vaste prijs instellen, niet per gewichtsklasse?!
Nee want we weten toch niet het gewicht van de items die een koper in z'n winkelwagen stopt?
Een enkele uitzondering, waar we dit veld in de catalogus hebben, daargelaten misschien.
Apparently you can only set a fixed price, not per weight class?!
No, because we don't know the weight of the items a buyer puts in his shopping cart, do we?
A few exceptions where we have this field in the catalog, maybe bar it.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 13:05
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 13:05
Als particulier heb ik daar niet zoveel aan, maar voor profesionele verkopers kan het handig zijn.
Dit begrijp ik trouwens niet. Als grotere verkopers als Het Gele Teken of Tistjen-Dop succesvol vaste verzendkosten tot een bepaald bedrag kunnen hanteren en het daarboven gratis maken, dan kunnen particulieren dat in principe toch ook? Je kunt het dan zien als korting die je geeft bij grote afname. Het is uiteraard niet verplicht maar je kunt het zowel als particulier als als professionele verkoper overwegen. Je verkoopt er meer door (ook omdat kopers meteen weten waar ze aan toe zijn) en je hoeft de verzendkosten niet meer achteraf in te vullen.
As a private individual it is not of much use to me, but it can be useful for professional sellers.
I don't understand this by the way. If larger sellers such as Het Geleteken or Tistjen-Dop can successfully use fixed shipping costs up to a certain amount and make it free above that, then in principle individuals can do that too, right? You can then see it as a discount that you give for large purchases. It is of course not mandatory, but you can consider it both as a private person and as a professional seller. You sell more (also because buyers know immediately where they stand) and you no longer have to fill in the shipping costs afterwards.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtMorits
POWER
- Catalogus beheerder
- 4.226 berichten
- 24 mei 2022 13:47
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
24 mei 2022 13:47
vaste kosten heb je eigenlijk niet, ik verstuur als brievenbuspakje voor €4,60 of standaard pakket voor €7,25, alles op basis van gewicht en dikte van de stapel. Niets is zeker en ik ga niet standaard €9 vragen als het door de brievenbus kan.
There are no fixed costs, I send as a letterbox package for €4.60 or a standard package for €7.25, all based on the weight and thickness of the stack. Nothing is certain and I will not normally ask for €9 if it can go through the letterbox.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 14:11
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 14:11
Als een verkoper zo'n drempel, waarboven er geen verzendkosten zijn, ingesteld heeft dan gaan we dat nog prominenter tonen in de shop om kopers te stimuleren wat meer te kopen.
If a seller has set such a threshold, above which there are no shipping costs, we will show it even more prominently in the shop to encourage buyers a little more to buy.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht- Catalogus beheerder
- 2.122 berichten
- 24 mei 2022 14:19
100
added
250
prices
100
info pages
50K
reviews
2.5K
posts
24 mei 2022 14:19
Mijn verzendkosten zijn voor iedere bestelling anders (net als bij Morits), afhankelijk van het gewicht en formaat. Kortingen geeft ik ook alleen maar in onderling overleg, daar valt geen standaard voor te bepalen.
Alles is dus "op aanvraag", net als vroeger, wat betekent dat dit nieuwe systeem geen voordelen biedt voor mij.
Prima voor shops die hun verzending wel willen standaardiseren, maar ik zal er geen gebruik van maken.
(P.S. De titel van dit draadje suggereerde dat je alle verzendkosten zou kunnen instellen, wat dus niet zo is. Vandaar mijn teleurstelling.)
Alles is dus "op aanvraag", net als vroeger, wat betekent dat dit nieuwe systeem geen voordelen biedt voor mij.
Prima voor shops die hun verzending wel willen standaardiseren, maar ik zal er geen gebruik van maken.
(P.S. De titel van dit draadje suggereerde dat je alle verzendkosten zou kunnen instellen, wat dus niet zo is. Vandaar mijn teleurstelling.)
My shipping costs are different for every order (just like with Morits), depending on the weight and size. I also only give discounts in mutual consultation, there is no standard for that.
Everything is "on request", just like before, which means that this new system offers no advantages for me.
Great for shops that want to standardize their shipping, but I won't use it.
(P.S. The title of this thread suggested you could set all shipping costs, which you can't. Hence my disappointment.)
Everything is "on request", just like before, which means that this new system offers no advantages for me.
Great for shops that want to standardize their shipping, but I won't use it.
(P.S. The title of this thread suggested you could set all shipping costs, which you can't. Hence my disappointment.)
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 14:29
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 14:29
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 14:36
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 14:36
(P.S. De titel van dit draadje suggereerde dat je alle verzendkosten zou kunnen instellen, wat dus niet zo is. Vandaar mijn teleurstelling.)
Ik heb er "vaste" verzendkosten van gemaakt in de titel. Dat past misschien beter inderdaad.
V.w.b. de teleurstelling: je wilde dus eigenlijk een staffel maken op basis van gewicht? We kunnen daar alleen niet mee "rekenen" in de shop omdat we de gewichten niet weten dus dat zou dan alleen gebruikt kunnen worden om te tonen in de verzendkosten pop-up lijkt me toch? Zie je daar veel meerwaarde in boven de tekstuele beschrijving die je daar ook al zelf voor kunt invoeren
(P.S. The title of this thread suggested you could set all shipping costs, which you can't. Hence my disappointment.)
I made it "fixed" shipping costs in the title. That might be a better fit indeed.
V.w.b. the disappointment: so you actually wanted to make a scale based on weight? We just can't "calculate" with that in the shop because we don't know the weights, so that could only be used to show in the shipping pop-up, right? Do you see a lot of added value in that above the textual description that you can also enter yourself
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht- Catalogus beheerder
- 2.122 berichten
- 24 mei 2022 15:34
100
added
250
prices
100
info pages
50K
reviews
2.5K
posts
24 mei 2022 15:34
Nee, variabele verzendkosten kun je niet automatisch verwerken.
De "teleurstelling" was meer omdat ik dacht dat jullie een briljante oplossing daarvoor hadden bedacht ;-)
Ik was tevreden met de mogelijkheden, zo veel verkoop ik ook weer niet.
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe betaalopties. Hopelijk zonder veel bijkomende kosten.
(Op MP betaal je 40 cent servicekosten extra bij een iDeal-betaalverzoek. Als ik een speldje van een euro koop is dat relatief duur, alleen maar voor het "gemak".)
De "teleurstelling" was meer omdat ik dacht dat jullie een briljante oplossing daarvoor hadden bedacht ;-)
Ik was tevreden met de mogelijkheden, zo veel verkoop ik ook weer niet.
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe betaalopties. Hopelijk zonder veel bijkomende kosten.
(Op MP betaal je 40 cent servicekosten extra bij een iDeal-betaalverzoek. Als ik een speldje van een euro koop is dat relatief duur, alleen maar voor het "gemak".)
No, you cannot automatically process variable shipping costs.
The "disappointment" was more because I thought you had come up with a brilliant solution for that ;-)
I was happy with the possibilities, so I don't sell much either.
I am curious about the new payment options. Hopefully without much additional costs.
(On MP you pay 40 cents extra service costs with an iDeal payment request. If I buy a pin of one euro it is relatively expensive, just for the "convenience".)
The "disappointment" was more because I thought you had come up with a brilliant solution for that ;-)
I was happy with the possibilities, so I don't sell much either.
I am curious about the new payment options. Hopefully without much additional costs.
(On MP you pay 40 cents extra service costs with an iDeal payment request. If I buy a pin of one euro it is relatively expensive, just for the "convenience".)
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 15:46
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 15:46
Nee, variabele verzendkosten kun je niet automatisch verwerken.
De "teleurstelling" was meer omdat ik dacht dat jullie een briljante oplossing daarvoor hadden bedacht ;-)
Aha, nee helaas, dat is ons nog niet gelukt :-)
Het zou denk ik alleen kunnen als alle items in de catalogus een goed ingevuld gewicht-veld hebben...
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe betaalopties. Hopelijk zonder veel bijkomende kosten.
We zijn in gesprek met een goede payment provider. Daar komt later meer over. Het kost altijd wat maar hoeft niet heel duur te zijn.
No, you cannot automatically process variable shipping costs.
The "disappointment" was more because I thought you had come up with a brilliant solution for that ;-)
Aha, no unfortunately, we haven't succeeded yet :-)
I think it would only be possible if all items in the catalog had a properly filled-in weight field...
I am curious about the new payment options. Hopefully without much additional cost.
We are in talks with a good payment provider. More on that later. It always costs something, but does not have to be very expensive.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtHarry56
VIP
- 1.907 berichten
- 24 mei 2022 15:54
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
24 mei 2022 15:54
Zolang het kan en mag hanteer ik mijn eigen voorwaarden en verzendtarieven. Vaste klanten, die zijn er best , weten dat ik bij wat aardige bedragen ( ongevraagd ) kortingen geef en mijn verzendtarieven zijn duidelijk. Zoals Morits terecht stelt: gewicht en of iets door de brievenbus past maakt zeker verschil. Ik vind het eerlijk gezegd inmiddels ook wel ver gaan dat Lastdodo bij houdt wat ik verkoop. Ik zie het inderdaad wel als enige , maar ik heb er niet om gevraagd en vroeg me al af wat de bedoeling hiervan is. Prima die adviezen en voorbeelden van winkels die dan blijkbaar goed scoren omdat ze standaard gratis verzenden, maar dat is vergelijken van appels met peren. Een totaalprijs voor een koper is gebaseerd op prijs artikel + verzendkosten + kwaliteit ( ingeval iets gebruikt 2e hands is) en zeker in aantallen verkopen wat hij/zij voor courante items in de shop heeft. Kan best zijn dat ik te ouderwets ben voor deze inmiddels complexe LastDodo. Excuus op voorhand dat ik wat bedenkingen uit. Het is echt allemaal prachtig hoe elke aanvulling er uit ziet. Maar gaat het soms niet wat ver ?
As long as it is possible and allowed, I use my own conditions and shipping rates. Regular customers, they are the best, know that I give (unsolicited) discounts for some nice amounts and my shipping rates are clear. As Morits rightly states: weight and whether something fits through the letterbox certainly makes a difference. To be honest, I think it has gone too far that Lastdodo keeps track of what I sell. I do indeed see it as the only one, but I did not ask for it and was already wondering what the purpose of this was. It's great that advice and examples from shops that apparently score well because they ship for free as standard, but that's comparing apples to oranges. A total price for a buyer is based on price item + shipping costs + quality (in case something is used is 2nd hand) and certainly sell in numbers what he/she has for current items in the shop. I may well be too old-fashioned for this now complex LastDodo. Sorry in advance for having some reservations. It's really all beautiful how each addition looks. But doesn't it sometimes go a bit far?
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtBericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 16:28
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 16:28
Nee, dit gaat alleen over vaste verzendkosten op basis van het bedrag van de order zodat we voor de koper direct de verzendkosten kunnen tonen en (als volgende stap) kopers ook direct kunnen laten betalen indien gewenst. Als je wel altijd precies de werkelijke verzendkosten wil berekenen, zou je nog kunnen overwegen om de verzendkosten boven een bepaald bedrag gratis te maken. Bij shops die dat doen zien we een veel hogere gemiddelde orderwaarde, dus dat betaalt zich terug.
No, this is only about fixed shipping costs based on the amount of the order so that we can immediately show the shipping costs for the buyer and (as a next step) let buyers pay immediately if desired. If you always want to calculate exactly the actual shipping costs, you could consider making shipping costs above a certain amount free. We see a much higher average order value at shops that do this, so that pays for itself.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 16:34
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 16:34
Zolang het kan en mag hanteer ik mijn eigen voorwaarden en verzendtarieven.
Ik vind het eerlijk gezegd inmiddels ook wel ver gaan dat Lastdodo bij houdt wat ik verkoop.
Bestellingen worden vanaf de start van dit platform bijgehouden in een database. Dat is niks nieuws. Anders zou je als koper of verkoper ook nergens een overzicht hebben van de bestellingen en zijn ze direct verdwenen.
As long as it is possible and allowed, I use my own conditions and shipping rates.
To be honest, I think it has gone too far that Lastdodo keeps track of what I sell.
Orders are kept in a database from the start of this platform. That's nothing new. Otherwise, as a buyer or seller, you would not have an overview of the orders anywhere and they would have disappeared immediately.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtHarry56
VIP
- 1.907 berichten
- 24 mei 2022 16:58
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
24 mei 2022 16:58
Rene , over het bijhouden en bewaren van bestellingen dat klopt, voor zover ik weet wordt alles bewaard, ook berichten, forumberichten. Dat is ook bij Catawiki het geval. Dus voor jullie als ontwerpers begrijp ik dat een mooie statistiek is gebouwd, waar dan in het betreffende jaar een verkoper iets aan zou kunnen hebben. Dat het voor mij overdone is , hoeft het voor een ander niet te zijn. Wellicht ben ik een beetje avers van alles wat in onze maatschappij bewaard wordt. Dat alleen bevoegden van LD in mijn LD persoonlijke omgeving kunnen is wel een gegeven, maar dat hoort bij het platform. Het is een soort gevoel, anderzijds een ieder weet wat ik heb , immers ik heb mijn shop en mijn verzameling staat ook op zichtbaar. En of ik "veel" of weinig in aantallen verkoop valt ook min of meer al te zien door het aantal feedbacks. Ik heb gekeken of ik nu iets zie in de verzendoptie, maar vooralsnog niet.
Rene , about tracking and saving orders that's right, as far as I know everything is saved, including messages, forum posts. That is also the case at Catawiki. So for you as designers I understand that a nice statistic has been built, which could be useful to a salesperson in the relevant year. That it's overdone for me, it doesn't have to be for someone else. Perhaps I am a bit averse to everything that is kept in our society. It is a given that only authorized persons from LD can enter my LD personal environment, but that is part of the platform. It's a kind of feeling, on the other hand everyone knows what I have, after all I have my shop and my collection is also visible. And whether I sell "a lot" or little in numbers can also be seen more or less by the number of feedbacks. I've checked if I see anything in the shipping option now, but not yet.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 17:09
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 17:09
Wellicht ben ik een beetje avers van alles wat in onze maatschappij bewaard wordt.
Ik dacht juist dat je een verzamelaar was... :-)
Perhaps I am a bit averse to everything that is kept in our society.
I just thought you were a collector... :-)
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtOverigens ben ik groot fan van de statistieken. Ik zou er nog wel meer willen ;-) Of een mogelijkheid tot uitgebreidere exports van verkochte items, zodat ik zelf lekker aan de draaitabellen kan. En in de standaard export van de winkel een kolom met datum van opvoeren. Ik hou van data, dat is duidelijk.
By the way, I'm a big fan of the statistics. I would like more ;-) Or a possibility for more extensive exports of sold items, so that I can use the pivot tables myself. And in the standard export of the store a column with the date of entry. I love data, that's for sure.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtHarry56
VIP
- 1.907 berichten
- 24 mei 2022 17:39
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
24 mei 2022 17:39
Rene Haha , ik probeer juist af te komen wat ik al die jaren bewaard heb ...., verzamelaar WAS dat is een goede verwoording. Alhoewel ik koop nog wel eens wat ... En leuk te lezen dat er juist liefhebbers zijn van zoveel mogelijk statistieken zoals sandern1 .
Even een vraag buiten dit topic: heeft LastDodo als internetplatform nu ook te maken met bewaartermijnen ? Vele jaren geleden heb ik eens vragen gesteld aan Rijksoverheid , consumentbond over wet en regelgeving internetbedrijven , specifiek platform als Catawiki. Echter dat stond toen nog in de kinderschoenen. Was meer mijn belangstelling, want het had verder weinig te maken met mijn particuliere verzamelwoede.
Even een vraag buiten dit topic: heeft LastDodo als internetplatform nu ook te maken met bewaartermijnen ? Vele jaren geleden heb ik eens vragen gesteld aan Rijksoverheid , consumentbond over wet en regelgeving internetbedrijven , specifiek platform als Catawiki. Echter dat stond toen nog in de kinderschoenen. Was meer mijn belangstelling, want het had verder weinig te maken met mijn particuliere verzamelwoede.
Rene Haha, I'm just trying to get rid of what I've kept all these years ...., collector WAS that's a good wording. Although I sometimes buy some ... And nice to read that there are lovers of as many statistics as possible such as sandern1 .
Just a question outside this topic: does LastDodo as an internet platform now also have to deal with retention periods? Many years ago I once asked questions to the national government, consumer association about laws and regulations for internet companies, specific platform such as Catawiki. However, it was still in its infancy at the time. Was more my interest, because it had little to do with my private passion for collecting.
Just a question outside this topic: does LastDodo as an internet platform now also have to deal with retention periods? Many years ago I once asked questions to the national government, consumer association about laws and regulations for internet companies, specific platform such as Catawiki. However, it was still in its infancy at the time. Was more my interest, because it had little to do with my private passion for collecting.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtIk zou graag de optie willen hebben om in de eerste categorie (bv, van 0-50 euro) 'zie omschrijving' te kunnen aanvinken. Dan word je gewezen op mijn standaardtekstje waarin ik de kosten voor brievenbuspost / pakjes specificeer. 'Op aanvraag' ziet er namelijk uit als een extra drempel.
I would like to have the option to tick 'see description' in the first category (eg, from 0-50 euros). Then you will be referred to my standard text in which I specify the costs for letterbox post / parcels. 'On request' looks like an extra threshold.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 19:36
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 19:36
Wat een fantastische aanvulling! Wij zijn er erg blij mee, en vol verwachting klopt ons hart wat er verder nog komen gaat.....
Overigens ben ik groot fan van de statistieken. Ik zou er nog wel meer willen ;-) Of een mogelijkheid tot uitgebreidere exports van verkochte items, zodat ik zelf lekker aan de draaitabellen kan. En in de standaard export van de winkel een kolom met datum van opvoeren. Ik hou van data, dat is duidelijk.
Dankjewel voor je enthousiaste reactie
Een voordeel van bij het bestellen berekende verzendkosten is dat de koper straks ook direct zou kunnen afrekenen als je hem / haar als verkoper die optie wil geven. Dat wordt straks nog een vervolgstap. Inclusief het bieden van meer betaalmogelijkheden (nu alleen nog iDeal en PayPal).
We werken nu ook aan de exports. V.w.b. de statistieken is er nog veel mogelijk maar dat gaan we in een wat later stadium weer mee verder. Er is nog zoveel te doen en te verbeteren :-)
What a fantastic addition! We are very happy with it, and our hearts beat with anticipation about what's to come.....
By the way, I'm a big fan of the statistics. I would like more ;-) Or a possibility for more extensive exports of sold items, so that I can use the pivot tables myself. And in the standard export of the store a column with the date of entry. I love data, that's for sure.
Thank you for your enthusiastic response
An advantage of shipping costs calculated when ordering is that the buyer could also pay immediately if you want to give him / her that option as a seller. That will be a next step in the future. Including offering more payment options (now only iDeal and PayPal).
We are now also working on the exports. with regard to The statistics are still a lot possible, but we will continue with that at a later stage. There is still so much to do and improve :-)
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 19:37
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 19:37
Even een vraag buiten dit topic: heeft LastDodo als internetplatform nu ook te maken met bewaartermijnen ?
Volgens mij moeten wij net als ieder bedrijf onze administratie lang bewaren (ik meen 7 jaar)
Just a question outside this topic: does LastDodo as an internet platform now also have to deal with retention periods?
I think, just like any company, we have to keep our administration for a long time (I think 7 years)
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRene
TOP
- LastDodo Team
- 6.172 berichten
- 24 mei 2022 19:59
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
24 mei 2022 19:59
Ik zou graag de optie willen hebben om in de eerste categorie (bv, van 0-50 euro) 'zie omschrijving' te kunnen aanvinken. Dan word je gewezen op mijn standaardtekstje waarin ik de kosten voor brievenbuspost / pakjes specificeer. 'Op aanvraag' ziet er namelijk uit als een extra drempel.
I would like to have the option to tick 'see description' in the first category (eg, from 0-50 euros). Then you will be referred to my standard text in which I specify the costs for letterbox post / parcels. 'On request' looks like an extra threshold.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtHarry56
VIP
- 1.907 berichten
- 25 mei 2022 06:44
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
25 mei 2022 06:44
Rene: Inderdaad jammer dat de persoonlijke en duidelijke verzendteksten verdwenen zijn en nu ook personen uit landen buiten de EU ( met al die vervelende douaneformulieren en douane risico's) waar ik niet aan wil verzenden ook weer kunnen bestellen. Ingeval het ontbreken problemen of irritaties bij kopers gaat opleveren ( op aanvraag zegt kopers niets) zet ik de shop even dicht in de hoop dat de tekst hersteld kan worden.
Rene: It is indeed a pity that the personal and clear shipping texts have disappeared and that people from countries outside the EU (with all those annoying customs forms and customs risks) that I do not want to ship to can now also order again. In case the lack will cause problems or irritations for buyers (buyers say nothing on request), I will close the shop for a while in the hope that the text can be repaired.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtSnel naar pagina
25van 47