24van 24
Ik kreeg een negatieve feedback van een klant. Ik had de 10 hc delen van Merlijn (herdruk) bij de 1e druk ingevoerd, omdat de herdruk nog niet in Last Dodo stond. Wel staat er duidelijk bij: Let op, dit is de herdruk. Krijg ik een bestelling van de eerste 6 delen, die een paar uur later wordt geannuleerd omdat de klant dan pas ziet dat het een herdruk is. Oké, bestelling meteen geannuleerd. Krijg ik 's avonds een negatieve feedback. Dat slaat toch nergens op. Ik probeer alle bestellingen zo goed mogelijk te doen en dan dit. Irriteert mij mateloos. Valt er wat aan te doen?
groet Gerard
groet Gerard
I received negative feedback from a customer. I had entered the 10 hc volumes of Merlin (reprint) in the 1st edition, because the reprint was not yet in Last Dodo. It does clearly state: Please note, this is the reprint. I get an order of the first 6 volumes, which is canceled a few hours later because only then the customer sees that it is a reprint. Okay, order canceled immediately. Do I get negative feedback in the evening. That makes no sense anyway. I try to do all orders as best as possible and then this. Irritates me immensely. Is there anything that can be done?
greeting Gerard
greeting Gerard
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht- Catalogus beheerder
- 2.192 berichten
- 6 mei 2022 12:58
100
added
250
prices
100
info pages
50K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 12:58
Je feedback staat nog steeds op 100%.
Bij je reactie op de negatieve zou je nog kunnen vermelden dat de order onmiddellijk (nog voor betaling of verzending) geannuleerd werd.
Persoonlijk zou ik de beoordeling verder negeren, dat doet je reputatie echt geen kwaad.
Overigens kun je de herdrukken ook zelf toevoegen aan de catalogus. Dat heb je zo te zien al vaker gedaan. Het had je een probleem bespaard.
Bij je reactie op de negatieve zou je nog kunnen vermelden dat de order onmiddellijk (nog voor betaling of verzending) geannuleerd werd.
Persoonlijk zou ik de beoordeling verder negeren, dat doet je reputatie echt geen kwaad.
Overigens kun je de herdrukken ook zelf toevoegen aan de catalogus. Dat heb je zo te zien al vaker gedaan. Het had je een probleem bespaard.
Your feedback is still at 100%.
When responding to the negative, you could mention that the order was canceled immediately (before payment or shipping).
Personally, I'd ignore the review further, it won't hurt your reputation.
By the way, you can also add the reprints to the catalog yourself. Looks like you've done that before. It would have saved you a problem.
When responding to the negative, you could mention that the order was canceled immediately (before payment or shipping).
Personally, I'd ignore the review further, it won't hurt your reputation.
By the way, you can also add the reprints to the catalog yourself. Looks like you've done that before. It would have saved you a problem.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRaoul62
TOP
- Catalogus beheerder
- 4.048 berichten
- 6 mei 2022 12:59
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 12:59
Valt te bezien ... Als de geïnteresseerde uit Nederland of Vlaanderen komt zou je kunnen veronderstellen dat deze de notities kan lezen.
Als de notities in alle mogelijke talen van de wereld stond, dan ook.
Maar een item gebruiken als locomotief om er je wagonnetje aan te hangen voor een afwijkend (ander) item ... dat is echt geen goed idee.
Ok, je kan zo wel rap iets in je shop plaatsen, maar onherroepelijk krijg je er problemen mee. Begrijpend lezen ... niet altijd mogelijk. Een Spanjaard bv. zal niet begrijpen wat je bijkomende vermelding duidelijk wil maken.
Is ergens hetzelfde als een strip aanbieden via een item uit de rubriek theezakjes. Hoewel het daar, met een eigen foto, universeel duidelijk kan gemaakt worden. Bij een 'gelijkaardig' item zou er nog een eigen afbeelding bij mogen staan. Er wordt gezocht (en gevonden) op basis van de eigenschappen van het item zelf. En die zijn niet correct.
Ik zou voortaan toch maar kiezen om wat je aanbiedt en nog niet op LD staat eerst toe te voegen in de catalogus. Zo draag je ook nog een steentje bij. Wie volgt zal je er dankbaar voor zijn.
Doe je het niet ... dan moet je de ondankbaarheid er bij nemen.
Dat is wat ik er als buitenstaander van denk.
- aanvulling -
Het vervalst ook de statistieken van de verkoop-gegevens. Een eerste druk die normaliter voor bv. 50 euro wordt verkocht ... en dan ga je via hetzelfde item een herdruk aan 2 euro verkopen. Neen, echt geen goed idee. In de statistiek kun je dat niet achterhalen. En dan denkt een andere koper 'Tiens, ik heb dat ooit gekocht voor 50 euro en nu is de laagste prijs 2 euro ... Ik ben opgelicht.'
Als de notities in alle mogelijke talen van de wereld stond, dan ook.
Maar een item gebruiken als locomotief om er je wagonnetje aan te hangen voor een afwijkend (ander) item ... dat is echt geen goed idee.
Ok, je kan zo wel rap iets in je shop plaatsen, maar onherroepelijk krijg je er problemen mee. Begrijpend lezen ... niet altijd mogelijk. Een Spanjaard bv. zal niet begrijpen wat je bijkomende vermelding duidelijk wil maken.
Is ergens hetzelfde als een strip aanbieden via een item uit de rubriek theezakjes. Hoewel het daar, met een eigen foto, universeel duidelijk kan gemaakt worden. Bij een 'gelijkaardig' item zou er nog een eigen afbeelding bij mogen staan. Er wordt gezocht (en gevonden) op basis van de eigenschappen van het item zelf. En die zijn niet correct.
Ik zou voortaan toch maar kiezen om wat je aanbiedt en nog niet op LD staat eerst toe te voegen in de catalogus. Zo draag je ook nog een steentje bij. Wie volgt zal je er dankbaar voor zijn.
Doe je het niet ... dan moet je de ondankbaarheid er bij nemen.
Dat is wat ik er als buitenstaander van denk.
- aanvulling -
Het vervalst ook de statistieken van de verkoop-gegevens. Een eerste druk die normaliter voor bv. 50 euro wordt verkocht ... en dan ga je via hetzelfde item een herdruk aan 2 euro verkopen. Neen, echt geen goed idee. In de statistiek kun je dat niet achterhalen. En dan denkt een andere koper 'Tiens, ik heb dat ooit gekocht voor 50 euro en nu is de laagste prijs 2 euro ... Ik ben opgelicht.'
It remains to be seen... If the interested party is from the Netherlands or Flanders you could assume that he/she can read the notes.
If the notes were in all possible languages in the world, whatever.
But using an item as a locomotive to hang your wagon from it for a deviant (other) item ... that's really not a good idea.
Okay, you can you can quickly place something in your shop, but you will inevitably have problems with it. Reading comprehension ... not always possible. A Spaniard, for example, will not understand what your additional mention wants to make clear.
Is somewhere the same as offering a comic via an item from the tea bags section. Although it can be made universally clear there, with your own photo. With a 'similar' item, an own image could be added. A search is performed (and found) based on the properties of the item itself. And they are not correct.
I would choose to add what you offer and is not yet on LD in the catalog from now on. That way you also contribute a bit. Whoever follows will thank you for it.
If you don't do it ... then you have to take the ingratitude with it.
That's what I think of it as an outsider.
- supplement -
It also falsifies the statistics of the sales data. A first edition that normally sells for eg 50 euros ... and then you sell a reprint for 2 euros via the same item. No, really not a good idea. You can't find that out in statistics. And then another buyer thinks 'Tiens, I once bought that for 50 euros and now the lowest price is 2 euros ... I've been scammed.'
If the notes were in all possible languages in the world, whatever.
But using an item as a locomotive to hang your wagon from it for a deviant (other) item ... that's really not a good idea.
Okay, you can you can quickly place something in your shop, but you will inevitably have problems with it. Reading comprehension ... not always possible. A Spaniard, for example, will not understand what your additional mention wants to make clear.
Is somewhere the same as offering a comic via an item from the tea bags section. Although it can be made universally clear there, with your own photo. With a 'similar' item, an own image could be added. A search is performed (and found) based on the properties of the item itself. And they are not correct.
I would choose to add what you offer and is not yet on LD in the catalog from now on. That way you also contribute a bit. Whoever follows will thank you for it.
If you don't do it ... then you have to take the ingratitude with it.
That's what I think of it as an outsider.
- supplement -
It also falsifies the statistics of the sales data. A first edition that normally sells for eg 50 euros ... and then you sell a reprint for 2 euros via the same item. No, really not a good idea. You can't find that out in statistics. And then another buyer thinks 'Tiens, I once bought that for 50 euros and now the lowest price is 2 euros ... I've been scammed.'
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRaoul62
TOP
- Catalogus beheerder
- 4.048 berichten
- 6 mei 2022 13:05
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 13:05
Overigens, je hebt het als commentaar op die feedback heel netjes en duidelijk gemaakt. Chapeau. Echte liefhebbers-kopers lezen dat, en begrijpen dat wel.
By the way, you made it very neat and clear as a comment on that feedback. cheers. True enthusiast-buyers read that, and understand that.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtDank voor jullie reacties
Thank you for your comments
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtWat betreft plaatsing zoals ik gedaan heb, heb je gelijk. Dat zal ik ook niet meer doen
As far as placement like I did, you're right. I won't do that anymore
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtHarry56
VIP
- 1.907 berichten
- 6 mei 2022 13:59
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
6 mei 2022 13:59
Inderdaad knap flauw op zijn netst gezegd , maar troost je met een goede toelichting zoals jij hebt gegeven en de overige prima feedbacks wekt het bij mij juist vertrouwen. En de koper die dus blijkbaar geen overleg met je heeft gehad en/of heeft aangekondigd dat hij een negatieve feedback zou gaan geven komt zichzelf wel tegen. Ik kijk bij bestelling altijd eerst even naar gegeven feedback, dat zegt soms ook wel iets over kopers.
Indeed, pretty bland to say the least, but comfort yourself with a good explanation as you have given and the other excellent feedbacks inspire confidence in me. And the buyer who apparently has not had any consultation with you and/or has announced that he would give negative feedback will find himself. When ordering, I always first look at the feedback given, which sometimes says something about buyers.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht- Catalogus beheerder
- 2.192 berichten
- 6 mei 2022 14:24
100
added
250
prices
100
info pages
50K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 14:24
Ik zit me wel de hele tijd af te vragen wat ze bedoelt met
Washok last dodo
Is dat een scheldwoord?
I'm wondering all the time what she means by
Laundry last dodo
Is that a swear word?
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtGeen idee
No idea
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRaoul62
TOP
- Catalogus beheerder
- 4.048 berichten
- 6 mei 2022 15:31
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 15:31
Iedereen heeft wel eens dikke vingers bij het typen ... of lange tenen bij een bestelling.
Langs beide kanten moet er besef zijn dat er iets mankeerde. We zijn allemaal mensen. De verkoper heeft hierboven al getoond dat er uit geleerd is. De koper heeft volgens mij nog niks geleerd.
Dat heb ik hieruit geleerd toch :)
Langs beide kanten moet er besef zijn dat er iets mankeerde. We zijn allemaal mensen. De verkoper heeft hierboven al getoond dat er uit geleerd is. De koper heeft volgens mij nog niks geleerd.
Dat heb ik hieruit geleerd toch :)
Everyone has fat fingers when typing ... or long toes when placing an order.
There has to be an awareness on both sides that something was wrong. We are all human. The seller has already shown above that he has learned from it. I don't think the buyer has learned anything yet.
I learned that from this, didn't I :)
There has to be an awareness on both sides that something was wrong. We are all human. The seller has already shown above that he has learned from it. I don't think the buyer has learned anything yet.
I learned that from this, didn't I :)
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtHarry56
VIP
- 1.907 berichten
- 6 mei 2022 16:54
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
6 mei 2022 16:54
Raoul bedoel je in de laatste zin de verkoper of de koper ?
Wellicht even wat anders dan dit verhaal, LD heeft voor kopers en verkopers, tenzij het professionals zijn, toch een amateurinslag. Al verkoop ik al tientallen jaren uit een collectie die eens 2 x zo groot was als nu, ik leer op momenten nog steeds , probeer te verbeteren zowel voor mijn shop als de catalogus, maar toch blijf ik een amateur. Kopers zouden toch ook moeten beseffen dat er fouten gemaakt kunnen worden hetzij voordat men bestelt goed kijkt en ingeval er iets niet duidelijk is , er is altijd dat vragenknopje. Met de complexiteit van postzegels zou ik zoiets nooit kunnen verkopen, boeken en stripboeken is te overzien, maar dan nog van sommige series zijn best wel veel drukken. Noem maar Suske en Wiske, ik moet tich keer kijken of ik wel het juiste album voor me heb. Kopen is vaak veel simpeler als verkopen.
In ieder geval is een feedbacksysteem prima, er mee omgaan is blijkbaar in alle emoties soms lastig. En het Forum is ook in deze nuttig.
Wellicht even wat anders dan dit verhaal, LD heeft voor kopers en verkopers, tenzij het professionals zijn, toch een amateurinslag. Al verkoop ik al tientallen jaren uit een collectie die eens 2 x zo groot was als nu, ik leer op momenten nog steeds , probeer te verbeteren zowel voor mijn shop als de catalogus, maar toch blijf ik een amateur. Kopers zouden toch ook moeten beseffen dat er fouten gemaakt kunnen worden hetzij voordat men bestelt goed kijkt en ingeval er iets niet duidelijk is , er is altijd dat vragenknopje. Met de complexiteit van postzegels zou ik zoiets nooit kunnen verkopen, boeken en stripboeken is te overzien, maar dan nog van sommige series zijn best wel veel drukken. Noem maar Suske en Wiske, ik moet tich keer kijken of ik wel het juiste album voor me heb. Kopen is vaak veel simpeler als verkopen.
In ieder geval is een feedbacksysteem prima, er mee omgaan is blijkbaar in alle emoties soms lastig. En het Forum is ook in deze nuttig.
Raoul do you mean the seller or the buyer in the last sentence?
Perhaps slightly different from this story, LD has an amateur streak for buyers and sellers, unless they are professionals. Although I have been selling for decades from a collection that was once twice as large as it is now, I am still learning at times, trying to improve both for my shop and the catalog, but I remain an amateur. Buyers should also realize that mistakes can be made either before ordering and in case something is not clear, there is always that question button. With the complexity of stamps I could never sell something like this, books and comic books are manageable, but then there are quite a lot of editions of some series. You name it Suske en Wiske, I have to see if I have the right album for me. Buying is often much easier than selling.
In any case, a feedback system is fine, dealing with it is apparently difficult in all emotions. And the Forum is helpful in this too.
Perhaps slightly different from this story, LD has an amateur streak for buyers and sellers, unless they are professionals. Although I have been selling for decades from a collection that was once twice as large as it is now, I am still learning at times, trying to improve both for my shop and the catalog, but I remain an amateur. Buyers should also realize that mistakes can be made either before ordering and in case something is not clear, there is always that question button. With the complexity of stamps I could never sell something like this, books and comic books are manageable, but then there are quite a lot of editions of some series. You name it Suske en Wiske, I have to see if I have the right album for me. Buying is often much easier than selling.
In any case, a feedback system is fine, dealing with it is apparently difficult in all emotions. And the Forum is helpful in this too.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtRaoul62
TOP
- Catalogus beheerder
- 4.048 berichten
- 6 mei 2022 18:10
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 18:10
Da's het bewijs: iedereen heeft wel eens dikke vingers :) Is aangepast.
That's the proof: everyone has fat fingers from time to time :) Has been adjusted.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtHarry56
VIP
- 1.907 berichten
- 6 mei 2022 18:19
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
6 mei 2022 18:19
Raoul volgens mij heb je het expres gedaan om te checken of er nog wakkere lezertjes op het Forum aanwezig zijn .... Zoals jij tikt kan je nooit dikke vingers hebben ...
Raoul I think you did it on purpose to check whether there are still awake readers on the Forum .... The way you type you can never have fat fingers ...
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtHarry56
VIP
- 1.907 berichten
- 21 mei 2022 06:58
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
21 mei 2022 06:58
Soms is het jammer dat je als verkoper niet kan reageren op een positieve feedback, waar toch iets in staat wat niet klopt. Andere aspirant kopers lezen immers met name de laatste feedbacks. Het sop van de kool niet waard, bestelling van een Engels fraai geillustreerd boekje met een stofomslag in nagelnieuwe staat, wat je verder niet in Nederland kan verkrijgen. 1 euro 88 cent . Voorgesteld dat met brievenbuspakketje te versturen en bij vragen graag ook bericht. Nota wordt per ommegaand betaald en boekje direct verzonden.
Deze tekst in feedback: Snelle verzending, artikel in goede staat zoals aangegeven. Dit was een klein boekje dat wel als pakket verzonden werd, dus de verzendkosten maakte het artikel duur.
Ik heb de koper een berichtje gestuurd, maar het kwam niet aan dat de porto voor briefpost ( wat me onveiliger lijkt zonder verzendbewijs) slechts 0,26 verschilt en er een verschil is tussen brievenbuspakje en pakket ( ik heb niet met pakket verzonden ..) en ik ook niets kan doen aan postnl tarieven. En dan duur ? voor dit nagelnieuw boekje is ook 6,73 euro totaal goedkoop . Zoiets zou ik dan willen toelichten in de feedback.
Deze tekst in feedback: Snelle verzending, artikel in goede staat zoals aangegeven. Dit was een klein boekje dat wel als pakket verzonden werd, dus de verzendkosten maakte het artikel duur.
Ik heb de koper een berichtje gestuurd, maar het kwam niet aan dat de porto voor briefpost ( wat me onveiliger lijkt zonder verzendbewijs) slechts 0,26 verschilt en er een verschil is tussen brievenbuspakje en pakket ( ik heb niet met pakket verzonden ..) en ik ook niets kan doen aan postnl tarieven. En dan duur ? voor dit nagelnieuw boekje is ook 6,73 euro totaal goedkoop . Zoiets zou ik dan willen toelichten in de feedback.
Sometimes it is a pity that as a seller you cannot respond to positive feedback, which contains something that is not correct. After all, other prospective buyers mainly read the latest feedbacks. Not worth the juice of the cabbage, order of an English beautifully illustrated booklet with a dust jacket in brand new condition, which you can not obtain in the Netherlands. 1 euro 88 cents. Suggested that to be sent with letterbox package and please also message if you have any questions. The invoice will be paid promptly and the booklet will be sent immediately.
This text in feedback: Fast shipping, item in good condition as stated. This was a small booklet that was sent as a package, so shipping costs made the item expensive.
I messaged the buyer, but it didn't arrive that the postage for letter post (which seems less safe to me without proof of shipment) differs only by 0.26 and there is a difference between letterbox package and package (I did not send with a package ..) and I can't do anything about postnl rates. And then expensive? for this brand new booklet is also 6.73 euros totally cheap. I would like to explain something like that in the feedback.
This text in feedback: Fast shipping, item in good condition as stated. This was a small booklet that was sent as a package, so shipping costs made the item expensive.
I messaged the buyer, but it didn't arrive that the postage for letter post (which seems less safe to me without proof of shipment) differs only by 0.26 and there is a difference between letterbox package and package (I did not send with a package ..) and I can't do anything about postnl rates. And then expensive? for this brand new booklet is also 6.73 euros totally cheap. I would like to explain something like that in the feedback.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtGeen zorgen! Mensen die feedback lezen hebben vroeger op school ook wel begrijpend lezen gekregen als vak hoor!
Don't worry! People who read feedback used to be taught reading comprehension as a subject at school!
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtLos daarvan kun je dit soort zaken voorkomen door de koper op voorhand te wijzen op de pro's en contra's van de goedkopere optie en hem zelf laten kiezen. Dan zet je bv de duurdere optie in de factuur en schrijf je erbij dat iemand natuurlijk ook voor de goedkopere brievenbusvariant mag kiezen, maar dat er dan geen bewijs van verzending is. (Tip: in die gevallen kun je altijd nog een foto van het pakje maken, zodat iemand kan zien dat het goed geadresseerd en gefrankeerd was.)
Apart from that, you can prevent this sort of thing by pointing out the pros and cons of the cheaper option in advance to the buyer and let him choose for himself. Then you put the more expensive option in the invoice and write that someone can of course also choose the cheaper letterbox variant, but that there is no proof of shipment. (Tip: in those cases you can always take a photo of the package so that someone can see that it was properly addressed and stamped.)
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtHarry56
VIP
- 1.907 berichten
- 22 mei 2022 09:07
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
22 mei 2022 09:07
Sucazel , je hebt helemaal gelijk, moet eerlijk zeggen dat ik voorheen ook wees op een goedkopere optie als het 1 postzegel scheelde. Hier vond ik 0,26 EC overdreven dat ook nog eens te gaan uitleggen en ik zet altijd ook neer "als er nog vragen zijn stel ze gerust" En in mijn voorwaarden heb ik al een lap aan postuitleg. Maar een brievenbuspakket zoals ik altijd vermeld in de factuur moet toch duidelijk genoeg zijn voor een koper. Mijn forumpost was slechts om kenbaar te maken dat er soms ook dingen in een positieve feedback worden geschreven, welke, bedoeld of onbedoeld, tenderen dat je als verkoper niet let op belangen van een koper. In dit geval lijkt het net of de koper giga tegen de wil heeft betaald, wat flauwekul is.
Maar zoals Thorgal57 stelt maak ik me ook verder geen zorgen. Om bij een positieve feedback ook te kunnen reageren is, bij nader inzien, ook geen goed idee, dat krijg je het fenomeen elkaar over en weer complimenten te gaan geven hetzij bij een iets vervelende tekst met een reactie van de verkoper het de koper weer in het verkeerde keelgat schiet. Maar goed weer geleerd....
Maar zoals Thorgal57 stelt maak ik me ook verder geen zorgen. Om bij een positieve feedback ook te kunnen reageren is, bij nader inzien, ook geen goed idee, dat krijg je het fenomeen elkaar over en weer complimenten te gaan geven hetzij bij een iets vervelende tekst met een reactie van de verkoper het de koper weer in het verkeerde keelgat schiet. Maar goed weer geleerd....
Sucazel, you are absolutely right, I must honestly say that I previously also pointed to a cheaper option if it saved 1 stamp. Here I thought 0.26 EC was exaggerated to explain that and I always put down "if there are any questions feel free to ask them" And in my conditions I already have a patch of postal explanation. But a letterbox package as I always state in the invoice must be clear enough for a buyer. My forum post was only to point out that sometimes things are written in positive feedback, which, intentionally or unintentionally, tend to indicate that you as a seller are not paying attention to a buyer's interests. In this case, it looks like the buyer has paid gigantic against their will, which is nonsense.
But as Thorgal57 states, I'm not worried any more. To be able to respond to positive feedback is, on reflection, also not a good idea, you get the phenomenon of complimenting each other again and again, or in the case of a slightly annoying text with a response from the seller, it is returned to the buyer. goes the wrong way. Well learned again....
But as Thorgal57 states, I'm not worried any more. To be able to respond to positive feedback is, on reflection, also not a good idea, you get the phenomenon of complimenting each other again and again, or in the case of a slightly annoying text with a response from the seller, it is returned to the buyer. goes the wrong way. Well learned again....
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtAch, ik kreeg recent een negatieve feedback omdat ik 2 maanden na de factuur de bestelling annuleerde. Sommige zogenaamde kopers sporen echt niet.
Well, I recently received negative feedback because I canceled the order 2 months after the invoice. Some so-called buyers really don't track.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtMorits
POWER
- Catalogus beheerder
- 4.226 berichten
- 6 juli 2022 21:30
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
6 juli 2022 21:30
Deze snap ik niet, iets klopt er niet
I don't understand this one, something is not right
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtWat snap je niet? 2 maanden nadat ik de factuur heb gestuurd, was er nog steeds geen betaling binnen. Toen maar besloten om de bestelling te annuleren.
What don't you understand? 2 months after I sent the invoice, still no payment was received. Then decided to cancel the order.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtMorits
POWER
- Catalogus beheerder
- 4.226 berichten
- 6 juli 2022 22:14
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
6 juli 2022 22:14
Omdat je niet vertelde dat er niet betaald was, je moet wel alles vertellen
Because you didn't tell us that there was no payment, you have to tell everything
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtAha, nu begrijp ik je reactie. Nee, na 2 maanden was er nog steeds niet betaald. Ik heb de koper nog wel een mail gestuurd of hij de koop wilde annuleren vanwege de hoge verzendkosten. Hij woonde namelijk in de USA. Maar dat wilde hij niet, maar klaarblijkelijk had hij absoluut geen haast met betalen. In het verleden kon ik me daar druk over maken, maar ik accepteer nu maar dat sommige mensen een wat afwijkend gedrag vertonen. Gelukkig zijn dit uitzonderingen. Normaliter heb ik louter positieve ervaringen.
Ah, now I understand your reaction. No, after 2 months there was still no payment. I did send the buyer an email if he wanted to cancel the purchase because of the high shipping costs. He lived in the USA. But he didn't want to, but apparently he was in no rush to pay. In the past I could worry about that, but now I just accept that some people have a slightly different behavior. Fortunately, these are exceptions. Normally I have only positive experiences.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtMorits
POWER
- Catalogus beheerder
- 4.226 berichten
- 6 juli 2022 22:29
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
6 juli 2022 22:29
Ik weet dat het heel duur is om een betaling vanuit USA te doen, kan wel $100 kosten. Wise.com is een uitkomst
I know it is very expensive to make a payment from USA, can cost $100. Wise.com is a godsend
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtOf Paypal, Maar goed, de koper wilde niet annuleren, maar betaalde ook niet. Zoals gezegd, 2 maanden gewacht en toen de bestelling toch maar geannuleerd met een negatieve feedback als gevolg. Ik lig er niet wakker van :-).
Or Paypal, Anyway, the buyer didn't want to cancel, but didn't pay either. As said, waited 2 months and then canceled the order with negative feedback as a result. I don't lose sleep over it :-).
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht24van 24