24van 24
Chinook
POWER
  • 16 berichten
  • 6 mei 2022 12:32
250
added
500
prices
6 mei 2022 12:32
Ik kreeg een negatieve feedback van een klant. Ik had de 10 hc delen van Merlijn (herdruk) bij de 1e druk ingevoerd, omdat de herdruk nog niet in Last Dodo stond. Wel staat er duidelijk bij: Let op, dit is de herdruk. Krijg ik een bestelling van de eerste 6 delen, die een paar uur later wordt geannuleerd omdat de klant dan pas ziet dat het een herdruk is. Oké, bestelling meteen geannuleerd. Krijg ik 's avonds een negatieve feedback. Dat slaat toch nergens op. Ik probeer alle bestellingen zo goed mogelijk te doen en dan dit. Irriteert mij mateloos. Valt er wat aan te doen?
groet Gerard
  • Catalogus beheerder
  • 2.192 berichten
  • 6 mei 2022 12:58
100
added
250
prices
100
info pages
50K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 12:58
Je feedback staat nog steeds op 100%.

Bij je reactie op de negatieve zou je nog kunnen vermelden dat de order onmiddellijk (nog voor betaling of verzending) geannuleerd werd. 
Persoonlijk zou ik de beoordeling verder negeren, dat doet je reputatie echt geen kwaad.

Overigens kun je de herdrukken ook zelf toevoegen aan de catalogus. Dat heb je zo te zien al vaker gedaan. Het had je een probleem bespaard.
  • Catalogus beheerder
  • 4.048 berichten
  • 6 mei 2022 12:59
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 12:59
Valt te bezien ... Als de geïnteresseerde uit Nederland of Vlaanderen komt zou je kunnen veronderstellen dat deze de notities kan lezen.
Als de notities in alle mogelijke talen van de wereld stond, dan ook.

Maar een item gebruiken als locomotief om er je wagonnetje aan te hangen voor een afwijkend (ander) item ... dat is echt geen goed idee.

Ok, je kan zo wel rap iets in je shop plaatsen, maar onherroepelijk krijg je er problemen mee.  Begrijpend lezen ... niet altijd mogelijk.  Een Spanjaard bv. zal niet begrijpen wat je bijkomende vermelding duidelijk wil maken.

Is ergens hetzelfde als een strip aanbieden via een item uit de rubriek theezakjes.  Hoewel het daar, met een eigen foto, universeel duidelijk kan gemaakt worden.  Bij een 'gelijkaardig' item zou er nog een eigen afbeelding bij mogen staan.  Er wordt gezocht (en gevonden) op basis van de eigenschappen van het item zelf.  En die zijn niet correct.

Ik zou voortaan toch maar kiezen om wat je aanbiedt en nog niet op LD staat eerst toe te voegen in de catalogus.  Zo draag je ook nog een steentje bij.  Wie volgt zal je er dankbaar voor zijn.
Doe je het niet ... dan moet je de ondankbaarheid er bij nemen.
Dat is wat ik er als buitenstaander van denk.

- aanvulling - 
Het vervalst ook de statistieken van de verkoop-gegevens.  Een eerste druk die normaliter voor bv. 50 euro wordt verkocht ... en dan ga je via hetzelfde item een herdruk aan 2 euro verkopen.  Neen, echt geen goed idee.  In de statistiek kun je dat niet achterhalen.  En dan denkt een andere koper 'Tiens, ik heb dat ooit gekocht voor 50 euro en nu is de laagste prijs 2 euro ... Ik ben opgelicht.'
  • Catalogus beheerder
  • 4.048 berichten
  • 6 mei 2022 13:05
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 13:05
Overigens, je hebt het als commentaar op die feedback heel netjes en duidelijk gemaakt.  Chapeau.  Echte liefhebbers-kopers lezen dat, en begrijpen dat wel.

Chinook
POWER
  • 16 berichten
  • 6 mei 2022 13:07
250
added
500
prices
6 mei 2022 13:07
Dank voor jullie reacties
Chinook
POWER
  • 16 berichten
  • 6 mei 2022 13:23
250
added
500
prices
6 mei 2022 13:23
Wat betreft plaatsing zoals ik gedaan heb, heb je gelijk. Dat zal ik ook niet meer doen
  • 1.907 berichten
  • 6 mei 2022 13:59
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
6 mei 2022 13:59
Inderdaad knap flauw op zijn netst gezegd , maar troost je met een goede toelichting zoals jij hebt gegeven  en de overige prima feedbacks wekt het bij mij juist vertrouwen. En de koper die dus blijkbaar geen overleg met je heeft gehad en/of heeft aangekondigd dat hij een negatieve feedback zou gaan geven komt zichzelf wel tegen. Ik kijk bij bestelling altijd eerst even naar gegeven feedback, dat zegt soms ook wel iets over kopers. 
  • Catalogus beheerder
  • 2.192 berichten
  • 6 mei 2022 14:24
100
added
250
prices
100
info pages
50K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 14:24
Ik zit me wel de hele tijd af te vragen wat ze bedoelt met 
Washok last dodo
Is dat een scheldwoord?
Chinook
POWER
  • 16 berichten
  • 6 mei 2022 15:19
250
added
500
prices
6 mei 2022 15:19
Geen idee
  • Catalogus beheerder
  • 4.048 berichten
  • 6 mei 2022 15:31
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 15:31
Iedereen heeft wel eens dikke vingers bij het typen ... of lange tenen bij een bestelling.
Langs beide kanten moet er besef zijn dat er iets mankeerde.  We zijn allemaal mensen.  De verkoper heeft hierboven al getoond dat er uit geleerd is.  De koper heeft volgens mij nog niks geleerd.
Dat heb ik hieruit geleerd toch :)



  • 1.907 berichten
  • 6 mei 2022 16:54
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
6 mei 2022 16:54
Raoul bedoel je in de laatste zin de verkoper of de koper ? 

Wellicht even wat anders dan dit verhaal, LD  heeft voor kopers en verkopers, tenzij het professionals zijn, toch een amateurinslag. Al verkoop ik al tientallen jaren uit een collectie die eens 2 x zo groot was als nu, ik leer op momenten nog steeds , probeer te verbeteren zowel voor mijn shop als de catalogus, maar toch blijf ik een amateur. Kopers zouden toch ook moeten beseffen dat er fouten gemaakt kunnen worden hetzij voordat men bestelt goed kijkt en ingeval er iets niet duidelijk is , er is altijd dat vragenknopje. Met de complexiteit van postzegels zou ik zoiets nooit kunnen verkopen, boeken en stripboeken is te overzien, maar dan nog van sommige series zijn best wel veel drukken. Noem maar Suske en Wiske, ik moet tich keer kijken of ik wel het juiste album voor me heb.  Kopen is vaak veel simpeler als verkopen. 
In ieder geval is een feedbacksysteem prima, er mee omgaan is blijkbaar in alle emoties soms lastig.  En het Forum is ook in deze nuttig.  
  • Catalogus beheerder
  • 4.048 berichten
  • 6 mei 2022 18:10
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
6 mei 2022 18:10
Harry56 
Da's het bewijs: iedereen heeft wel eens dikke vingers :)  Is aangepast.
  • 1.907 berichten
  • 6 mei 2022 18:19
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
6 mei 2022 18:19
Raoul volgens mij heb je het expres gedaan om te checken of er nog wakkere lezertjes op het Forum aanwezig zijn .... Zoals jij tikt kan je nooit dikke vingers hebben ... 
  • 1.907 berichten
  • 21 mei 2022 06:58
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
21 mei 2022 06:58
Soms is het jammer dat je als verkoper niet kan reageren op een positieve feedback, waar toch iets in staat wat niet klopt. Andere aspirant kopers lezen immers met name de laatste feedbacks. Het sop van de kool niet waard, bestelling van  een Engels fraai geillustreerd boekje met een stofomslag in nagelnieuwe staat, wat je verder niet in Nederland kan verkrijgen.  1 euro 88 cent . Voorgesteld dat met brievenbuspakketje  te versturen en bij vragen graag ook bericht.  Nota wordt per ommegaand betaald en boekje direct verzonden. 
Deze tekst in feedback:  Snelle verzending, artikel in goede staat zoals aangegeven. Dit was een klein boekje dat wel als pakket verzonden werd, dus de verzendkosten maakte het artikel duur.

Ik heb de koper een berichtje gestuurd, maar het kwam niet aan dat de porto voor briefpost ( wat me onveiliger lijkt zonder verzendbewijs) slechts 0,26 verschilt en er een verschil is tussen brievenbuspakje en pakket ( ik heb niet met pakket verzonden ..)  en ik ook niets kan doen aan  postnl tarieven. En dan duur ? voor dit nagelnieuw boekje is ook 6,73 euro totaal goedkoop .  Zoiets zou ik dan willen toelichten in de feedback. 
  • 206 berichten
  • 21 mei 2022 22:49
25
added
2.5K
prices
100
info pages
100
posts
21 mei 2022 22:49
Geen zorgen! Mensen die feedback lezen hebben vroeger op school ook wel begrijpend lezen gekregen als vak hoor!
  • 55 berichten
  • 22 mei 2022 08:12
250
added
1K
prices
50
posts
22 mei 2022 08:12
Harry56 Post.nl noemt een brievenbuspakje wel degelijk een pakket. Dat is de optie die je op de website moet aanvinken om een brievenbuspakje te krijgen.



Los daarvan kun je dit soort zaken voorkomen door de koper op voorhand te wijzen op de pro's en contra's van de goedkopere optie en hem zelf laten kiezen. Dan zet je bv de duurdere optie in de factuur en schrijf je erbij dat iemand natuurlijk ook voor de goedkopere brievenbusvariant mag kiezen, maar dat er dan geen bewijs van verzending is. (Tip: in die gevallen kun je altijd nog een foto van het pakje maken, zodat iemand kan zien dat het goed geadresseerd en gefrankeerd was.)
  • 1.907 berichten
  • 22 mei 2022 09:07
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
22 mei 2022 09:07
Sucazel , je hebt helemaal gelijk, moet eerlijk zeggen dat ik voorheen ook wees op een goedkopere optie als het 1 postzegel scheelde. Hier vond ik 0,26 EC overdreven dat ook nog eens te gaan uitleggen en ik zet altijd ook neer "als er nog vragen zijn stel ze gerust" En in mijn voorwaarden heb ik al een lap aan postuitleg. Maar een brievenbuspakket zoals ik altijd vermeld in de factuur moet toch duidelijk genoeg zijn voor een koper. Mijn forumpost was slechts om kenbaar te maken dat er soms ook dingen in een positieve feedback worden geschreven, welke,  bedoeld of onbedoeld, tenderen dat je als verkoper niet let op belangen van een koper.  In dit geval lijkt het net of de koper giga tegen de wil heeft betaald, wat flauwekul is.  
Maar zoals Thorgal57 stelt maak ik me ook verder geen zorgen. Om bij een positieve feedback ook te kunnen reageren is, bij nader inzien, ook geen goed idee, dat krijg je het fenomeen elkaar over en weer complimenten te gaan geven hetzij bij een iets vervelende tekst met een reactie van de verkoper het de koper weer in het verkeerde keelgat schiet.   Maar goed weer geleerd.... 
  • 26 berichten
  • 6 juli 2022 21:05
1K
added
500
prices
25
posts
6 juli 2022 21:05
Ach, ik kreeg recent een negatieve feedback omdat ik 2 maanden na de factuur de bestelling annuleerde. Sommige zogenaamde kopers sporen echt niet.
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 6 juli 2022 21:30
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
6 juli 2022 21:30
stripwereld 
Deze snap ik niet, iets klopt er niet
  • 26 berichten
  • 6 juli 2022 21:47
1K
added
500
prices
25
posts
6 juli 2022 21:47
Wat snap je niet? 2 maanden nadat ik de factuur heb gestuurd, was er nog steeds geen betaling binnen. Toen maar besloten om de bestelling te annuleren.
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 6 juli 2022 22:14
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
6 juli 2022 22:14
stripwereld 
Omdat je niet vertelde dat er niet betaald was, je moet wel alles vertellen
  • 26 berichten
  • 6 juli 2022 22:25
1K
added
500
prices
25
posts
6 juli 2022 22:25
Aha, nu begrijp ik je reactie. Nee, na 2 maanden was er nog steeds niet betaald. Ik heb de koper nog wel een mail gestuurd of hij de koop wilde annuleren vanwege de hoge verzendkosten. Hij woonde namelijk in de USA. Maar dat wilde hij niet, maar klaarblijkelijk had hij absoluut geen haast met betalen. In het verleden kon ik me daar druk over maken, maar ik accepteer nu maar dat sommige mensen een wat afwijkend gedrag vertonen. Gelukkig zijn dit uitzonderingen. Normaliter heb ik louter positieve ervaringen.   
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 6 juli 2022 22:29
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
6 juli 2022 22:29
stripwereld 
Ik weet dat het heel duur is om een betaling vanuit USA te doen, kan wel $100 kosten. Wise.com is een uitkomst 
  • 26 berichten
  • 6 juli 2022 22:58
1K
added
500
prices
25
posts
6 juli 2022 22:58
Of Paypal, Maar goed, de koper wilde niet annuleren, maar betaalde ook niet. Zoals gezegd, 2 maanden gewacht en toen de bestelling toch maar geannuleerd met een negatieve feedback als gevolg. Ik lig er niet wakker van :-).
24van 24