Snel naar pagina
25van 29
  • 1.541 berichten
  • 26 oktober 2021 11:53
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
26 oktober 2021 11:53
heb gezien dat Catawiki de feedbackscore weergeeft van de laatste 12 maanden; Kan dit ook niet bij Lastdodo, want er ´blijft nog altijd een (onterechte) negatieve score van jaren terug aan mijn  plakken ;-)
  • Catalogus beheerder
  • 3.991 berichten
  • 26 oktober 2021 13:36
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
26 oktober 2021 13:36
Dit steun ik direct.  Ik vind het altijd jammer als een winkel besmet geraakt tgv een klant die op dat ogenblik het lastige typetje wil spelen (en misschien daarna een RTBF wordt om vervolgens met een nieuwe account nieuwe 'spelletjes' te gaan spelen).  Een 'blaam' die je niet meesleurt tot in de kist, ook daarna blijft het spoor.

In een uitvoeriger draadje hadden we het al eens over de feedback en evaluaties gehad (remember 'Pinokkio' :)).
Als eerste stap blijf ik nog altijd een voorkeur houden om het % op het laatste x aantal evaluaties te baseren.  Dan kun je als shopeigenaar door hard werk toch ooit eens van een (al dan niet onterechte) blaam afkomen.  Heb je maar 10 evaluaties in 5 jaar als shop: start to work!  Dat alle feedback wordt getoond, ook deze van 5 jaar terug, dat is niet het echte probleem.  Enkel de echte curieuskeneuzen grasduinen daarin. Het is vooral het feit dat eenmaal je die (psychologisch belangrijke) 100% verliest, dit eenvoudigweg permanent is.  No way back.  Enkel account laten 'vergeten' en direct vanaf nul opnieuw starten met een nieuwe account biedt dan uitkomst.  Maar wees eerlijk: een normale mens doet zoiets normaal niet.
Enkel wie gepest wordt, zich geviseerd voelt of wie slechte bedoelingen heeft, die verwijdert zijn account.  Enkel die laatsten komen ook direct terug.  En eigenlijk, willen we dat allemaal niet?

Bijkomend zou ik een lans willen breken voor een overzicht, open en bloot voor elke gebruiker, van de 'nieuwe' accounts die gemaakt worden.  Voortschrijdend op maandbasis: 'dit zijn de nieuwe van de laatste 31 dagen ...'
Bij de vertrekkers zou ook regelmatig eens mogen gekeken worden wat die vertrekkers de laatste weken hebben uitgespookt op LD: account < 6 maanden, en enkel 5 evaluaties gegeven die allemaal rood kleuren ...  Het kan, mja.  Maar dan zijn er wel 5 shops bijgekomen die mogelijks onterecht door het slijk zijn gehaald.  5 shops die tot lang na hun overlijden met < 100% op LD blijven staan.  Die het nooit meer 100% kunnen krijgen.
Voor mij hoeft het niet.  En de shops die geen 100% hebben zal ik niet mijden, ik kijk eerst wel eens naar wat wel goed is.  Omdat ik wel weet dat er een goede verklaring voor kan bestaan (ziekenhuisopname, brand, ...).  Maar niet iedereen denk zo.

Of LD moet een commissie oprichten waar je als gedupeerde een oude rode smet kunt voorleggen met de vraag die te verwijderen.  Dat is dan weer niet transparant, afhankelijk van het werk van de grijze hersenmassa, het moment, en de omstandigheden.  Eentje wel weg, eentje niet weg, Voedignsbodem voor nieuwe eindeloze discussies en ruzies, ... Neen, liever hard coded.  Iedereen gelijk voor de LD wet.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.267 berichten
  • 26 oktober 2021 14:21
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
26 oktober 2021 14:21
Er is al eens een uitgebreide discussie over het feedbacksysteem geweest.
Mijn conclusie was toen dat ons huidige systeem voor- en nadelen heeft maar het alternatief om alleen naar recente feedback te kijken ook weer als nadeel heeft dat 1 negatieve feedback dan erg zwaar meeweegt. 
  • Catalogus beheerder
  • 65 berichten
  • 26 oktober 2021 15:36
250
added
2.5K
prices
1K
reviews
50
posts
26 oktober 2021 15:36
Rene Ikzelf heb niet echt een sterke mening hierover maar een manier om dit te verhelpen zou dan zijn om eventueel enkel de laatste 100 reviews te laten meetellen. Slechte reviews van jaren geleden worden er dan uit verwerkt als de shop in kwestie goeie zaken blijft doen en een recente slechte review heeft dan maar 1% invloed op je score, wat helemaal niet zo erg is. 
  • 4.317 berichten
  • 26 oktober 2021 16:32
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
26 oktober 2021 16:32
No way back.
Jawel hoor. Als er tegenover elke negatieve feedback 1999 positieve staan is de score hoger dan 99,95% en wordt afgerond naar boven.
  • Catalogus manager
  • 5.312 berichten
  • 26 oktober 2021 16:51
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
26 oktober 2021 16:51
 Jawel hoor. Als er tegenover elke negatieve feedback 1999 positieve staan is de score hoger dan 99,95% en wordt afgerond naar boven. 

Wordt altijd blij van positief ingestelde mensen:-)
  • 4.317 berichten
  • 26 oktober 2021 17:01
500
added
250
prices
25
info pages
2.5K
posts
26 oktober 2021 17:01
Ik vergis me trouwens. Bij 1 negatief en 1999 positief is de score exact 99,95%. 
Kan zijn dat je er net 1 meer nodig hebt voor de afronding naar boven.
  • Catalogus beheerder
  • 3.991 berichten
  • 26 oktober 2021 17:16
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
26 oktober 2021 17:16
Stel dat ik in de nougabollen deel door een of andere ... Aan mijn tempo moet ik dan ongeveer 375 jaar op het strafbankje doorbrengen ...  Zo positief klinkt dat toch ook weer niet hoor Tammo :)

  • Catalogus manager
  • 5.312 berichten
  • 27 oktober 2021 08:05
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
27 oktober 2021 08:05
 Slechte reviews van jaren geleden worden er dan uit verwerkt als de shop in kwestie goeie zaken blijft doen en een recente slechte review heeft dan maar 1% invloed op je score, wat helemaal niet zo erg is.  

Dan zou je onderscheid gaan maken tussen verkopers met lage en hoge aantallen verkopen. Er zijn verkopers die dan binnen een maand al van die negatieve score af zijn en andere na 10 jaar nog niet.

Misschien dat een combinatie van tijdsduur en aantal een betere optie is. Maar zoals een wijs man al eens heeft gezegd: "Aan elk voordeel zit ook een nadeel" en "Aan elk nadeel zit ook een voordeel":-)

We blijven zoeken naar een optimaal feedback systeem.
  • 1 bericht
  • 27 oktober 2021 11:00
27 oktober 2021 11:00
een nieuwe klant moet altijd kunnen zien hoe jij je zaken en je boeken( de staat weergeven) bij verkoop behandelt en dan is het wel zo eerlijk als dat alles netjes is bij gehouden van de verkopen en hoe dat gegaan is, heb je 100 procent en je hebt eentje er tussen zitten die zeurt en niet eerlijk is( een koper) je niet meteen zakt in je waarde door die ene, maar wees eens eerlijk 100 procent is natuurlijk heel mooi maar je kunt er ook weleens naast zitten als verkoper dat is geen ramp je intenties moeten wel goed zijn en dan sta je altijd nog op die 100 procent voor jezelf is ook wat waard. we leven nu eenmaal in een wereld op dit moment waar het allemaal even niet zo perfect gaat en dat dreunt door ook naar de stripboeken wereld.
  • 102 berichten
  • 28 oktober 2021 16:53
2.5K
added
5K
prices
100
posts
28 oktober 2021 16:53
Als je al jaren je klanten goed behandeld dan kan dit gewoon zo blijven.
  • 1.541 berichten
  • 1 januari 2022 11:11
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
1 januari 2022 11:11
Gelukkig nieuwjaar, 
maar wat vinden jullie van het systeem van Catawiki?
  • 102 berichten
  • 1 januari 2022 11:16
2.5K
added
5K
prices
100
posts
1 januari 2022 11:16
Slecht.
  • Catalogus beheerder
  • 3.991 berichten
  • 1 januari 2022 11:57
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
1 januari 2022 11:57
van het systeem van Catawiki

Geen idee, ik heb geen account op Catawiki.  Da's een (hilarisch doch schrijnend) verhaal op zich.  Misschien vermaak ik jullie er wel eens mee in het LastDodo café :)
Tevens beste wensen voor 2022!
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 1 januari 2022 12:13
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
1 januari 2022 12:13
Raoul62
Moeije doen, lijkt me leuk om te horen
  • 38 berichten
  • 14 januari 2022 19:19
50
added
50
prices
25
posts
14 januari 2022 19:19
Waarom kan een verkoper geen feedback geven, een compleet foutief systeem op dit moment.
Heb op korte tijd onterecht 3 x negatieve feedback ontvangen en je kunt niks terugdoen, alleen wat commentaar geven waar je niets mee opschiet. Hoogste tijd dat de verkoper ook feedback kan geven zoals overal elders wel het geval is.

Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.267 berichten
  • 14 januari 2022 22:08
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
14 januari 2022 22:08
Waarom kan een verkoper geen feedback geven

betsie123  

De ervaringen op platformen met feedback over- en weer zijn niet altijd even positief. Je krijgt al snel: "als jij mij een negatieve feedback geeft, dan geef ik jou dat ook".

Daarom hebben we daar niet voor gekozen. Voor het platform is het het meest relevant dat kopers kunnen zien welke ervaringen andere kopers met de betreffende verkoper hebben gehad. 

De meeste kopers kunnen dat trouwens goed wegen. Door een enkele negatieve feedback tussen vele positieve feedbacks, kijkt de gemiddelde koper echt wel heen. 

En je hebt dus inderdaad altijd de mogelijkheid om jouw kant van het verhaal te doen, zoals je in deze gevallen ook hebt gedaan.
  • 1.106 berichten
  • 27 juni 2022 08:58
1K
added
5K
prices
10K
reviews
1K
posts
27 juni 2022 08:58
Hoe is het eigenlijk bij Geanuleerde koop van Koper, Koper heeft bij mij strips gekocht DD staat goed tot redelijk heeft op vraag extra fotos gekregen reageert ziet er goed uit besteling geplaatst na ongeveer een Week komt een mail een paar nummers bevalen (5) niet, geen probleem stuur maar retour ik retounier het bedrag intussen ga ik met vakantie zonder enig bericht stuurt de koper na 5 dagen de hele aankoop van 33 retour zonder enig contact (hadt dan een alternatief aderes gegeven) en meldt dit per mail als ik al 3 dagen weg ben(raktie op mijn vraag was toch net geweest even contact op te nemen Waarom?) pakje licht nu bij bekende de het op mijn telefoontje hebben opgehaalt (was achter het huis neer gelegt door DHL)kom de 15,07 terug de koper medegedeeld dat ik de komplete aankoop terug stort maar eerst nadat ik de Strips heb gezien, OK lang verhaal vraag is kan de koper bij geanuleert nog Feedback geven.
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.267 berichten
  • 27 juni 2022 09:17
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
27 juni 2022 09:17
OK lang verhaal vraag is kan de koper bij geanuleert nog Feedback geven.

Kort antwoord: ja
  • 1.106 berichten
  • 27 juni 2022 10:35
1K
added
5K
prices
10K
reviews
1K
posts
27 juni 2022 10:35
mooi dan wachten we maar af Rood?
Rene
TOP
  • LastDodo Team
  • 6.267 berichten
  • 27 juni 2022 10:41
250
added
500
prices
100K
reviews
5K
posts
27 juni 2022 10:41
Dat hoeft toch helemaal niet? Als je de klacht goed afhandelt dan zijn de meeste kopers heel redelijk hoor baronselderie-58 
  • 1.907 berichten
  • 27 juni 2022 12:21
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
27 juni 2022 12:21
Volgens mij mag de feedback zeker niet negatief zijn, immers de koper heeft extra foto s gekregen voor de koop was gesloten, heeft de toezegging dat de 5 albums waar hij niet tevreden over was terug worden betaald en nu ook nog de volledige koopsom voor de gehele bestelling ( niet volgens afspraak blijkbaar)  , waar de koper behoudens die 5 eerst tevreden over was.  Dat DHL  een pakket neerlegt verdient wel een negatieve feedback, dan voor DHL dus, bizar. Wellicht is de koper inderdaad redelijk 
  • 55 berichten
  • 27 juni 2022 23:05
250
added
1K
prices
50
posts
27 juni 2022 23:05
Heb op korte tijd onterecht 3 x negatieve feedback ontvangen en je kunt niks terugdoen,

Uit nieuwsgierigheid die feedbacks dan maar even gelezen (dat is een voorbeeld van 'het Streisand effect'). En jouw reactie daarop. Zelf schrijf je daarover:

 alleen wat commentaar geven waar je niets mee opschiet. 

Daarin moet ik je gelijk geven: je schiet er niks mee op. Sterker nog: ik vind je toon in de reactie op die feedbacks wrokkig en onaardig. Mensen worden voor idioot en achterlijk uitgemaakt. Dat doet je reputatie mijns inziens meer schade dan zo'n negatieve feedback. 

  • 1.907 berichten
  • 28 juni 2022 07:26
5K
added
10K
prices
25
info pages
25K
reviews
1K
posts
28 juni 2022 07:26
sucazel 

Je haalt iets naar boven als reactie op een post vanbetsie123 van 5 maanden geleden. Ik dacht dat het over een post en een probleem van baronselderie-58 zou gaan ?
Dan heb ik ook de feedbacks doorgelezen, B123 oogt als iemand die juist de best doet voor postzegels en dito service. Je hebt een punt dat de manier waarop boosheid wordt geuit als reactie een dingetje is. Echter je kent toch de reacties achter de schermen van die kopers ook niet, het kan wel eens wederzijds er te hard aan toe gaan. Het feedbacksysteem is wat mij betreft prima, kopers zowel als verkopers kunnen uit gegeven zowel als ontvangen feedbacks best een indruk krijgen. Maar meningen kunnen daar ook in verschillen. 
  • 1.106 berichten
  • 28 juni 2022 08:34
1K
added
5K
prices
10K
reviews
1K
posts
28 juni 2022 08:34
kreeg deze Mail van koper  net gelezen denk dat ik vanaf het begin geen kans hadt de bestelling goed uittevoeren nog even getelt  de koper 8 mail´s met extra fotos gestuurt strips zijn ca 70 jaar oud beschrijving goed tot redelijk  dan krijg ik deze mail van koper ga er veder niet meer over nadenken ,Het feit dat, bij het controleren van de boekjes, 9 van de eerste 12 niet voldoen aan de omschrijving en mijn verwachting, heeft mij helaas doen besluiten de volledige set te retourneren.
Bij met name de eerste jaargangen Donald Duck is het voor mij persoonlijk belangrijk om de boekjes in
'grotere' aantallen te kopen om z.s.m. de jaargang compleet te krijgen.
Om vervolgens een deel terug te moeten sturen,
 
levert extra (onnodig) werk en kosten op.

om de DD in mijn verzameling te zoeken en inpakken enz enz was natuurlijk niet van belang over en sluiten
Snel naar pagina
25van 29