5van 5
Morits
POWER
  • Catalogus beheerder
  • 4.226 berichten
  • 10 juni 2021 11:02
1K
added
10K
prices
25K
reviews
2.5K
posts
10 juni 2021 11:02
Collectioneur 
hi Tammo, als jullie bezig zijn met de nieuwe berichten pagina's, kunnen jullie er dan ook voor zorgen dat je kunt zoeken op naam van de afzender...bedankt
  • Catalogus beheerder
  • 240 berichten
  • 22 september 2021 10:00
25K
added
50K
prices
100
info pages
100K
reviews
100
posts
22 september 2021 10:00
Rene  Zou er een optie kunnen komen waarbij je berichten ook echt kunt verwijderen? 
Ze blijven momenteel in de map verwijderd zitten, je kunt ze dan archiveren en als je ze daar dan verwijderd dan staan ze weer bij de verwijderde mails, een echte prullenbak (die ook daadwerkelijk te legen is) ontbreekt.
Misschien een leuke optie om toe te voegen om zelf mappen te kunnen aanmaken bij de berichten zodat je makkelijk bepaalde zaken kan terug vinden.
  • Catalogus manager
  • 5.348 berichten
  • 22 september 2021 10:14
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
22 september 2021 10:14
Phonocard Morits 
We gaan nog aan de slag met het Berichtensysteem. Zijn er nog meer wensen voor Berichten?
  • Catalogus beheerder
  • 240 berichten
  • 22 september 2021 10:27
25K
added
50K
prices
100
info pages
100K
reviews
100
posts
22 september 2021 10:27
Collectioneur Een contactpersonen lijst zou fijn zijn als aanvulling op wat Morits zei.
  • Catalogus beheerder
  • 4.042 berichten
  • 22 september 2021 11:19
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
22 september 2021 11:19
Wel, Collectioneur, als je het zo mooi vraagt, dan heb ik wel nog een paar ingewikkelde ideetjes.

1. Personal Community
Nu komen alle berichten als afzonderlijke lijn in inbox en in verzonden.  Bij regelmatig 'replyen' (RE:) komen zo al rap veel overtollige lijnen de lijst vervuilen.
Als het mogelijk is: een bericht een ID geven (achterliggend) en het als een soort 'draadje' (cfr Community) behandelen.  Als er op geantwoord wordt, dan komt het bericht terug bovenaan, als ongelezen (met nieuwe datum en tijdstip uiteraard).  Dan heb je die overtollige vorige berichten (lijnen) al niet meer.  Alles staat toch in de historiek van het RE: bericht (afzender, tijdstip, titel en inhoud).

Kortom: bij kettingmail hoeven de vorige (onvolledige) versies het overzicht in Inbox en Verzonden niet te bevuilen.  Als het ware je eigen Personal Community (of privé-chatbox :)).
Dit zou de meeste mailboxen ongeveer 1/3 slanker houden.  Gemakkelijker om in te zoeken.
En misschien is de ontwikkeling voor de Community recycleerbaar, toegepast op het persoonlijk mailberichtensysteem.  Op de Community immers kun je ook, weliswaar via de omweg van het profiel, de berichten van één gebruiker netjes chronologisch samen krijgen. Two clicks away.

2. Paraatheid
Eveneens leuk, om in te schatten of je al dan niet kans hebt rapper een antwoord te krijgen, zou een gekleurd bolletje (à la Skype) tof zijn.  Bij de afzender pollen naar de actuele status van aanwezigheid: groen = aangelogd en op de site, oranje = aangelogd doch niet op de site, grijs = niet aangelogd.
Misschien van het goede te veel ... als er op iemand zijn profiel al zou staan 'laatste keer online: dd/mm/yyyy' (aangelogd+op de site) zou je ook al veel meer weten (waarom een antwoord uitblijft bv.).
Dat is echter een andere vraag.  Op een of andere cursus communicatie, onderdeel assertiviteit, is de methode  van de 'Haperende CD' nu eenmaal blijven plakken in mijn doen en handelen.

Maar de ideeën van Morits  en Phonocard zouden op zich al prima verbeteringen zijn.
5van 5