7van 7
  • Catalogus beheerder
  • 176 berichten
  • 6 maart 2021 13:19
25K
added
250K
prices
250K
reviews
100
posts
6 maart 2021 13:19
Ik krijg een bestelling en bij de adres gegevens van de koper
staat het huisnummer en de postcode 2 keer vermeld.
  • Catalogus beheerder
  • 4.022 berichten
  • 7 maart 2021 12:27
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
7 maart 2021 12:27
Coba,
Is de koper van Nederland of buitenland?  Indien ja dan zou de koper in zijn scherm instellingen het adres eens moeten nakijken.

@Collectioneur
Tammo,
Er was een probleem met het huisnummer voor niet-Nederlanders (kwam er dubbel op) tgv het nieuwe scherm 'Instellingen'.  Er was geen vakje huisnummer meer beschikbaar, maar het gegeven (van voor het nieuwe scherm) zat wel nog in de database.
Dit zou nu opgelost zijn (er is opnieuw een vakje 'huisnummer' beschikbaar voor de Belgen heb ik gemerkt).  Als de koper (bij Coba) een adres in Nederland heeft, zou die oplossing nu misschien stoorzender kunnen zijn?


  • Catalogus beheerder
  • 176 berichten
  • 7 maart 2021 12:41
25K
added
250K
prices
250K
reviews
100
posts
7 maart 2021 12:41
De koper komt uit België
  • Catalogus beheerder
  • 4.022 berichten
  • 7 maart 2021 13:06
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
7 maart 2021 13:06
Met Belgen niets dan ... (grapje)

Laat 'm zijn adresgegevens in het scherm 'Instellingen' eens nakijken.

 Met het nieuwe scherm had een Belg enkel nog 'Adresregel 1' en 'Adresregel 2'.  Het huisnummer, voorheen beschikbaar, bleef echter ook afzonderlijk aanwezig in de database (schijnbaar onzichtbaar, tot er een factuur werd opgemaakt).  Terwijl normaliter in 'adresregel 2' straat + huisnummer stond.

Nu is het vakje 'huisnummer' terug apart beschikbaar en kan een Belg dit opnieuw nakijken en wijzigen.
Wellicht staat het huisnummer in 'Adresregel 1' én in 'Huisnummer'.  Het is nu niet meer nodig in 'Adresregel 1'.

Opmerking: een wijziging zal nu géén invloed hebben op een factuur die daarvoor gemaakt werd.  Een factuur is een 'officiëel' document en blijft vast op basis van de gegevens die bij de opmaak beschikbaar waren.

Overigens is het geen blokkerend probleem, je moet enkel zorgen dat je op de te verzenden omslag het huisnummer niet dubbel vermeldt.
  • Catalogus manager
  • 5.329 berichten
  • 7 maart 2021 13:31
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
7 maart 2021 13:31
 Laat 'm zijn adresgegevens in het scherm 'Instellingen' eens nakijken. 

De gebruiker heeft niets ingevuld, dit wordt onderzocht waarom dit een probleem oplevert.
  • Catalogus manager
  • 5.329 berichten
  • 8 maart 2021 13:27
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
8 maart 2021 13:27
 Ik krijg een bestelling en bij de adres gegevens van de koper
staat het huisnummer en de postcode 2 keer vermeld. 

Het bleek dat deze gebruiker bij Straatnaam ook het huisnummer had toegevoegd + daarnaast ook nog in het veld Huisnummer dit had ingevuld.
  • Catalogus beheerder
  • 4.022 berichten
  • 8 maart 2021 21:05
10K
added
25K
prices
100
info pages
250K
reviews
2.5K
posts
8 maart 2021 21:05
Een wijze raad voor iedereen: klik op je avatar rechts bovenaan (profielfoto) en kies 'Instellingen' (een recent vernieuwd scherm).
Scroll naar beneden en verifieer je adresgegevens (in de rubriek 'Adres').  Belangrijk als je aankopen doet op LD.  Dat adres komt op de factuur, en gebruikt de verkoper om de gekochte artikelen op te sturen.

Scroll daarna dan een beetje omhoog naar de sectie 'Mijn profiel' en vervolledig indien nodig: je echte naam, je woonland en geslacht (drie mogelijkheden).  Dat praat gemakkelijker in een PM (privé/persoonlijk bericht in het berichtensysteem van LD).  Dan kan iemand die je een bericht wil sturen je op een correcte manier aanspreken.  Is nog zo beleefd.  Respect en beleefdheid zijn schone deugden.
Heb je enige schroom om woonplaats in te vullen?  Zet dan in dat vakje de regio of provincie van waar je woont.  Beter benutten dan leeg laten toch?
7van 7