Jerom is hier zeker niet de ultieme held, integendeel, een drankorgel is er niets tegen. Zijn organisatie Force is deerlijk mislukt. Epifanie - kortweg PI - moet hem overhalen om nieuwe opdrachten uit te voeren. Ze is de dochter van Darko, de vroegere opd Lees verder
J.ROM (Molenaar/De Roover) 2014-2016
Gouden uitblinker
Jerom is hier zeker niet de ultieme held, integendeel, een drankorgel is er niets tegen. Zijn organisatie Force is deerlijk mislukt. Epifanie - kortweg PI - moet hem overhalen om nieuwe opdrachten uit te voeren. Ze is de dochter van Darko, de vroegere opdrachtgever bij Force. Helden kunnen immers niet zomaar een time-out nemen. Maar de doden blijven fluisteren in het hoofd van J.Rom. Drie maanden trainen en een nieuw pantserpak (24-karaatsgoud) moeten hem er bovenop helpen. Het nieuwe kwaad heet nu Abaddon. Superhelden, daar weet tekenaar Romano Molenaar (Storm, Galaxa) wel raad mee. Hij tekent de actie modern, door de ogen van vandaag en zorgt voor een hoog tempo, extreme close-ups en jump cuts (sprongeffecten in de tijd). Muziek wordt niet vergeten: directeur Radic houdt van Götterdämmerung (opera van Richard Wagner) en in het album 'Helder' vinden we op pagina 11 een verwijzing naar Mia van Gorki. (Heb je dat licht gezien, Mia?) Ook een leuke cameo van professor Barabas valt op.
Met ex-worstelaar Oskar D'Argento krijgen we op zijn zachtst gezegd een rare 'vogel' als nieuwe tegenstander. En dan heb je z'n moeder nog niet ontmoet... Die is vooral bezig met het nageslacht en tegen een flinke bruidschat zegt ze ook geen neen. Oskar ziet Pi wel zitten. Kleine meisjes worden immers groot. Het scenario van Bruno De Roover (Jylland) probeert in duel te gaan met de succesreeksen Amoras en De Kronieken van Amoras. Maar die spelen toch duidelijk in een hogere afdeling. Maar we begrijpen nu de voorliefde van Jerom voor Schanulleke toch wel beter. J.Rom herbeleeft zijn jeugdtrauma. Hij blijft hopen om ooit een waardige zoon te worden.