- Catalogue administrator
- 66 messages
- August 23, 2010 21:04
Ik heb al een hele tijd last van het verdwijnen van mijn invoer. Dan bedoel ik nadat de laastste button van de invoer is aangeklikt, wordt het item niet meteen in de catalogus geplaatst. Ik krijg nu vaak een tab te zien met als tekest: “http://www.c…log/new_item”, gekoppeld aan een blanco pagina, die dus nooit meer verdwijnt. Mijn complete invoer is dan inmiddels verdwenen/verloren. Zelfs na tien maal opnieuw invoeren lukt het niet altijd een item in de catalogus te krijgen, waarbij dan steeds die melding verschijnt. Nu is het invoeren van ’e’en enkel item al een tijdrovend klusje, maar ik heb nog tienduizenden items in te voeren. Als ik dit voor ieder item met tien pogingen moet vermenigvuldigen, is de lol er bij mij wel af. Dan is mijn leven trouwens ook niet meer toereikend om alles in te voeren.
Is het een time-out fout? Kan de site misschien niet veel verwerken? Mijn internetverbinding werkt in iedergeval wel prima.
Hebben meer mensen hier last van?
Ben benieuwd naar jullie reacties. Hioer moet toch iets aan te doen zijn!
I have been bothered by my input disappearing for a long time. I mean after the last button of the entry is clicked, the item is not immediately placed in the catalog. I now often see a tab with the text: “http: //www.c…log/new_item”, linked to a blank page, which never disappears. My complete entry has now disappeared / lost. Even after ten re-entries, it is not always possible to get an item in the catalog, and that message will always appear. Now entering "a single item" is already a time consuming job, but I still have tens of thousands of items to enter. If I have to multiply this by ten attempts for each item, the fun is over for me. Then my life is no longer sufficient to enter everything.
Is it a timeout error? The site may not be able to handle much? My internet connection is working fine anyway.
Are more people affected by this?
Curious about your reactions. There must be something to do about Hioer!
da’s vervelend! ik heb er geen last van, bij mij gaat het altijd goed. Wellicht dat Marco of Rene hier een antwoord op heeft…
That's annoying! it doesn't bother me, it always goes well with me. Perhaps Marco or Rene has an answer to this ...
- 1,354 messages
- August 23, 2010 21:26
Laatste tijd heb ik er minder last van, maar het blijft lastig (soms krijg ik het bericht dat de afbeelding niet het goede formaat heeft en als ik het dan opnieuw probeer is alles ok).
Als er iets misgaat is je volledige inbreng weg. Dat is niet leuk als je juist een hoop bijzonderheden getypt hebt. Misschien dat het mogelijk is dat als er iets misgaat dat dan je inbreng toch behouden blijft en dat je dan opnieuw hetzelfde kan inbrengen.
Wat ik ook gemerkt heb is dat er iets met de mouseover is. Mouseover ‘annuleren’ zonder klikken = (soms) annuleren.
Lately it has been less bothering me, but it remains difficult (sometimes I get a message that the image is not the right size and if I try again everything is ok).
If something goes wrong, your full input is gone. That is not nice if you have just typed a lot of details. Perhaps it is possible that if something goes wrong, your input will be retained and you can make the same thing again.
What I also noticed is that there is something wrong with the mouseover. Mouseover "cancel" without clicking = (sometimes) cancel.
Hmm ik heb nu ook last van hetzelfde probleem als Schatgraver, maar heb dit eerder nooit gehad…
Hmm now I also have the same problem as Treasure Digger, but never had this before ...
- LastDodo Team
- 6,172 messages
- August 23, 2010 21:49
Dat is niet zo best. Gaan we uiteraard naar kijken.
That's not so good. We will of course have a look at it.
- Catalogue administrator
- 66 messages
- August 23, 2010 22:41
De suggestie van Zwendel lijkt me uitstekend. Kunnen we de invoer niet “bevriezen” of “locken”? Dan blijft in ieder geval het moeizame typwerk behouden na het invoeren, ook al gaat er dan daarna het een en ander mis.
Scam's suggestion strikes me as excellent. Can't we “freeze” or “lock” the input? Then at least the laborious typing is retained after entering, even if things go wrong afterwards.
Schatgraver: Ik heb al een hele tijd last van het verdwijnen van mijn invoer. Dan bedoel ik nadat de laastste button van de invoer is aangeklikt, wordt het item niet meteen in de catalogus geplaatst. Ik krijg nu vaak een tab te zien met als tekest: “http://www.c…log/new_item”, gekoppeld aan een blanco pagina, die dus nooit meer verdwijnt.
Dat is uiteraard niet zoals het hoort. Ik neem even contact met je op om te kijken wat er precies gebeurt en om te kijken welk besturingssysteem / browser je gebruikt.
Schatgraver: Kan de site misschien niet veel verwerken?
Dat is niet het geval. Er zijn uiteraard momenten dat het drukker op de site is dan normaal, maar de servers kunnen dat prima aan.
Zwendel: Wat ik ook gemerkt heb is dat er iets met de mouseover is. Mouseover ‘annuleren’ zonder klikken = (soms) annuleren.
Vreemd. Gaan we naar kijken.
Zwendel: Misschien dat het mogelijk is dat als er iets misgaat dat dan je inbreng toch behouden blijft en dat je dan opnieuw hetzelfde kan inbrengen./ Schatgraver: De suggestie van Zwendel lijkt me uitstekend. Kunnen we de invoer niet “bevriezen” of “locken”?
Dat is hoe het werkt. Indien je bijvoorbeeld een verplicht veld vergeet, of een afbeelding invoert die niet kan worden ingelezen dan krijg je als het goed is een foutmelding en kun je het opnieuw proberen. Blijkbaar is er in de eerder beschreven situaties iets anders aan de hand.
Treasure Hunter: I've been bothered by my input disappearing for a long time. I mean after the last button of the entry is clicked, the item is not immediately placed in the catalog. I often see a tab with the text: “ http: //www.c…log / new_item ”, linked to a blank page, so it never disappears.
Obviously, that's not the way it should be. I will contact you to see what exactly is happening and to see which operating system / browser you are using.
Treasure hunter: The site may not be able to process much?
That is not the case. There are of course times when the site is busier than usual, but the servers can handle that just fine.
Scam: What I also noticed is that there is something wrong with the mouseover. Mouseover "cancel" without clicking = (sometimes) cancel.
Strange. Let's take a look.
Scam: Perhaps it is possible that if something goes wrong, your input will be retained and you can bring in the same again. / Treasure hunter: Scam's suggestion seems excellent to me. Can't we “freeze” or “lock” the input?
That's how it works. For example, if you forget a required field, or enter an image that cannot be read, you should receive an error message and you can try again. Apparently something else is going on in the situations described earlier.
Schatgraver: Ik heb al een hele tijd last van het verdwijnen van mijn invoer. Dan bedoel ik nadat de laastste button van de invoer is aangeklikt, wordt het item niet meteen in de catalogus geplaatst. Ik krijg nu vaak een tab te zien met als tekest: “http://www.c…log/new_item”, gekoppeld aan een blanco pagina, die dus nooit meer verdwijnt.
Update: Ik heb inmiddels contact gehad met Schatgraver. Bij de meeste items die hij op Catawiki zette zaten drie hele grote afbeeldingen. Daarbij liep hij in sommige gevallen tegen de limiet dat je niet meer dan 15 Mb in totaal aan plaatjes kan uploaden. In dat geval raak je inderdaad de gegevens die je hebt ingevoerd kwijt. Dat moeten we beter oplossen.
Wat goed om te weten is, is dat Catawiki plaatjes indien nodig automatisch verkleint naar max 1000×1000 pixels. Dat betekent dat een plaatje van zo’n 5 Mb, wordt verkleind tot zo’n 800 Kb.
Ik heb Schatgraver gevraagd om de afbeelding kleiner aan te leveren (max. 1000×1000) en daarmee werkt het in 9 van de 10 gevallen goed. Ook al is dit een extra handeling, het maakt het invoeren een stuk sneller. Ga maar na, of nu 15 Mb aan plaatjes naar Catawiki stuurt of 2,4 Mb. Ook al heb je een snelle Internet verbinding, het uploaden gaat altijd veel langzamer dan downloaden.
Af en toe gaat het nog bij hem mis en we gaan onderzoeken waar dat precies in ligt.
Treasure Hunter: I've been bothered by my input disappearing for a long time. I mean after the last button of the entry is clicked, the item is not immediately placed in the catalog. I often see a tab with the text: “ http: //www.c…log / new_item ”, linked to a blank page, so it never disappears.
Update: I have now been in contact with Treasure Digger. Most of the items he posted on Catawiki contained three very large images. In some cases, he ran into the limit that you cannot upload more than 15 Mb in total of images. In that case, you will indeed lose the data you entered. We need to solve that better.
What is good to know is that Catawiki automatically resizes images to max 1000 × 1000 pixels if necessary. That means that an image of about 5 Mb is reduced to about 800 Kb.
I asked Treasure Digger to supply the image smaller (max. 1000 × 1000) and it works well in 9 out of 10 cases. Even though this is an extra operation, it makes entering a lot faster. Just consider whether you are sending 15 Mb of images to Catawiki or 2.4 Mb. Even though you have a fast Internet connection, uploading is always much slower than downloading.
From time to time things still go wrong with him and we will investigate exactly what it means
- Catalogue administrator
- 1,755 messages
- August 26, 2010 14:36
Wat goed om te weten is, is dat Catawiki plaatjes indien nodig automatisch verkleint naar max 1000×1000 pixels.
Volgens alle mij bekende invoer-instructies worden te grote plaatjes verkleint tot max. 700×700 pixels.
Als dat niet (meer) waar is moeten de invoer-instructies zsm worden aangepast om te voorkomen dat ’scanners’hun scans verder verkleinen dan nodig is.
Mijn ervaring is namelijk dat, los van de snellere upload, zelf plaatjes verschalen (en zo nodig verscherpen) veel betere resultaten oplevert dan het algoritme dat Catawiki gebruikt.
What is good to know is that Catawiki automatically resizes images to max 1000 × 1000 pixels if necessary.
According to all input instructions known to me, oversized images are reduced to max. 700 × 700 pixels.
If that is not (anymore) true, the input instructions must be adjusted as soon as possible to prevent 'scanners' from reducing their scans further than necessary.
My experience is that, apart from the faster upload, scaling images yourself (and sharpening them if necessary) yields much better results than the algorithm that Catawiki uses.
- LastDodo Team
- 6,172 messages
- August 26, 2010 17:51
Op de site wordt 700×700 pixels gebruikt. Voor de gedrukte boeken die je van je verzameling kunt bestellen verkleinen we naar 1000×1000 pixels. We maken dus verschillende automatische verkleiningen van het plaatje (ook nog een kleine voor de vitrine-view).
The site uses 700 × 700 pixels. For the printed books that you can order from your collection, we reduce to 1000 × 1000 pixels. So we make several automatic resizing of the picture (also a small one for the showcase view).
- Catalogue administrator
- 66 messages
- August 27, 2010 16:22
Het gaat nu veel beter. Bij een scanresolutie van 150 i.p.v. 300 dpi wordt het plaatje 950 × 1500, zodat er bij het terugbrengen naar 1000×1000 nauwelijks iets verloren gaat. Ik hou het dan maar op 150 dpi, ook al omdat het scannen dan 2x zo snel gaat en ik standaard altijd 3 scans invoer.
Heb ik nog wel even een opmerking over dat “locken”. Wat Marco zegt is wel waar, dus dat er “gelockt” wordt na een foutieve invoer.
Maar nu gaat het over het “locken” na een correcte invoer. Dan kan dus blijkbaar bij een data-overflow (of een ander streamgerelateerd probleem) de informatie wel degelijk verdwijnen.
Graag zou ik de complete invoerdata van een item opslaan alvorens het te verzenden, maar dat gaat niet. Dat bedoel ik dus eigenlijk met “locken”.
Things are much better now. With a scan resolution of 150 instead of 300 dpi, the image becomes 950 × 1500, so that hardly anything is lost when reducing to 1000 × 1000. I keep it at 150 dpi, also because scanning is twice as fast and I always enter 3 scans by default.
Do I still have a comment about "locking". What Marco says is true, so that there is "locked" after an incorrect entry.
But now it is about “locking” after a correct input. Then apparently in a data overflow (or other stream-related problem) the information can indeed disappear.
I would like to save the complete input data for an item before sending it, but that is not possible. That's what I actually mean by “locking”.