- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- March 11, 2016 10:29
De link 'mijn verkochte kavels' leidt mij naar 'mijn shop'. Is dit juist? Ik weet het namelijk niet zeker omdat ik me niet kan herinneren dat ik die link al eerder heb gebruikt.
The link 'my sold lots' leads me to 'my shop'. Is this right? I'm not sure because I don't remember using that link before.
- Catalogue administrator
- 2,421 messages
- March 11, 2016 12:59
Ja, want de uiteindelijke verkoop gaat via jouw shop - Zie binnenekomen orders - verzonden.
Yes, because the final sale goes through your shop - See orders received - shipped.
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- March 11, 2016 13:38
nee, er staat kavels, geen shopverkopen. Een verkocht kavel gaat niet via enige shop, want ook gebruikers zonder shop hebben dit euvel.
Het zijn dus ook niet binnengekomen orders.
no, it says lots , no shop sales. A sold lot does not go through any shop, because users without a shop also have this problem.
These are therefore also not received orders.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- March 11, 2016 13:40
Bij mijn weten ziet het er anders uit voor gebruikers die óók een shop hebben of hadden.
To my knowledge it looks different for users who also have or had a shop.
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- March 11, 2016 13:45
ik zie wel dat na veel zoeken een item in mijn lijst verkochte items staat, maar dat is niet wat de link beoogd. Als je enige honderden verkopen via de shop hebt gedaan dan zoek je je een ongeluk om je veiling verkoop terug te vinden...dat lijkt me niet de bedoeling van die link, anders kun je net zo goed die link weghalen, want schept alleen maar verwarring.
I do see that after a lot of searching an item is in my sold items list, but that is not what the link is aiming for. If you have made several hundred sales through the shop then you are looking for an accident to find your auction sale ... that does not seem to me to be the intention of that link, otherwise you might as well remove that link, because only creates confusion.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- March 11, 2016 13:54
Is het niet zo dat je als gebruiker van het Verzamelaarsplatform bovenaan twee tabbladen ziet? Net als bij 'mijn aankopen'?
Isn't it true that as a user of the Collectors platform you see two tabs at the top? Like with 'my purchases'?
- Catalogue manager
- 5,351 messages
- March 11, 2016 13:58
Via Mijn shop kun je een overzicht krijgen van alle Binnengekomen orders.
Vervolgens kun je alleen zoeken op Ordernummer, Naam, Woonplaats of email.
Je kunt dus niet in shophistorie zoeken welke items er eerder door jou zijn verkocht.
In het verleden is er al eens aangedrongen op een soort beheerspagina voor shops, inclusief veilingverkopen. Dat heeft voor verkopers veel toegevoegde waarde, maar dit heeft blijkbaar geen prioriteit bij de programmeurs en wordt er dus ook geen tijd voor ingepland.
Via My shop you can get an overview of all Incoming orders.
Then you can only search by Order number, Name, City or email.
So you cannot search shop history to see which items you have previously sold.
In the past, there has been a call for some sort of management page for shops, including auction sales. This has a lot of added value for sellers, but apparently this is not a priority for the programmers and therefore no time is planned for it.
- Catalogue administrator
- 2,421 messages
- March 11, 2016 14:15
nee, er staat kavels, geen shopverkopen. Een verkocht kavel gaat niet via enige shop, want ook gebruikers zonder shop hebben dit euvel.
Het zijn dus ook niet binnengekomen orders.
Bij mij wel. Veilingverkopen staan in het rijtje: Verzonden items met als titel: Kavel 33: Storm .....
Dat de link iets anders suggereerd is een tweede
no, it says lots , no shop sales. A sold lot does not go through any shop, because users without a shop also have this problem.
It is therefore also not received orders.
With me. Auction sales are listed: Shipped items with the title: Lot 33: Storm .....
That the link suggests otherwise is a second
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- March 11, 2016 14:23
het is toch echt heel eenvoudig: als de link de naam heeft meegekregen "mijn verkochte kavels" dan zou ik daaronder ook alleen mijn verkochte kavels direkt moeten kunnen terugvinden. Niet een link naar mijn shop met als onderliggende opdracht "zoek het zelf maar uit". Dat is zeer gebruikersonvriendelijk...
Dat is wat ik hier wilde mededelen, maar dat komt ook al niet in goede aarde terecht blijkbaar...helaas.
En ja, ik weet dat er geen of althans zeer weinig capaciteit is voor dit soort zaken, maar een link weghalen die niets doet is geen rocketscience, simpelweg het scherm aanpassen.
It is really very simple: if the link has been given the name "my sold lots" then I should also be able to find my sold lots directly below it. Not a link to my shop with the underlying assignment "find it out for yourself". That is very user-unfriendly ...
That is what I wanted to say here, but apparently that is not well received either ... unfortunately.
And yes, I know that there is no or at least very little capacity for this kind of thing, but removing a link that does nothing is not rocket science, just adjust the screen.
- Catalogue manager
- 5,351 messages
- March 11, 2016 14:28
Blijkbaar werken na de ingreep bij de shops, niet alle links meer goed.
Via Mijn Catawiki / Mijn verkochte kavels, kom je (zoals Morits ook zegt) terecht bij Mijn shop.
Via Mijn profiel / Mijn veilingkavels, krijg je wel een overzicht van al je oude kavels. Hier kun je wel zoeken naar specifieke items.
Maar je kunt niet (zoals gevraagd werd) zoeken naar items die zijn verkocht via de shop.
Apparently after the intervention at the shops, not all links work properly anymore.
Via My Catawiki / My sold lots, you will (as Morits also says) go to My shop.
Via My profile / My auction lots, you will get an overview of all your old lots. Here you can search for specific items.
But you cannot (as requested) search for items sold through the shop.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- March 11, 2016 14:44
@Morits
Waarom denk je dat je vraag niet in goede aarde valt? Er wordt toch serieus op ingegaan? Ik ben geen veilingaanbieder, dus ik kan jouw situatie niet nabootsen.
@Morits
Why do you think your question is not well received? Isn't it seriously addressed? I am not an auction provider, so I cannot replicate your situation.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- March 11, 2016 16:36
Ik heb het net laten testen door iemand met veilingrechten en bij Morits gaat het inderdaad fout. Gaan we corrigeren.
Bedoeling is dat via het pad 'mijn catawiki - mijn verkochte kavels' de betaalde orders zichtbaar worden (zodat die op 'verzonden' kunnen worden gezet en door Catawiki uitbetaald kunnen worden), en als die er niet zijn de verzonden orders, etc. Bij Morits klapt hij naar zijn shop i.p.v. naar verzonden orders.
I just had it tested by someone with auction rights and Morits is indeed going wrong. Are we going to correct?
The intention is that via the path 'my catawiki - my lots sold' the paid orders become visible (so that they can be set to 'sent' and paid out by Catawiki), and if there are none, the orders sent, etc. At Morits he flips to his shop instead of sent orders.
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- March 11, 2016 16:40
oke Arco, tof, bedankt
Okay Arco, great, thanks
- Catalogue manager
- 5,351 messages
- March 11, 2016 16:41
Bij Morits klapt hij naar zijn shop i.p.v. naar verzonden orders.
Niet alleen bij Morits, waarschijnlijk bij iedere shop die ook verkoopt op de veilingen.
At Morits he flips to his shop instead of sent orders.
Not only at Morits, probably at any shop that also sells at the auctions.
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- March 11, 2016 16:45
oh ja Arco, wil je dan ook kijken wat er gebeurt als iemand geen shop heeft, maar wel veilingverkopen. Ik kreeg namelijk een bericht van Sasje dat hij daarbij ook iets geks zag, wat weet ik niet precies, ik denk naar de homepage van hem.
oh yes Arco, would you like to see what happens if someone doesn't have a shop, but does have auction sales. I received a message from Sasje that he also saw something strange, I don't know exactly what, I think from his homepage.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- March 11, 2016 17:43
Wie geen shop heeft, ziet als het goed is exact hetzelfde, maar dan zijn het uiteraard alleen kavels. Er wordt bij hen ook gebruikgemaakt van de bij ons al jaren bekende shop-infrastructuur.
Inmiddels is intern besloten dat we nog wat zaken gaan fijnstellen, zoals het niet meer tonen van 'mijn shop' in het profiel als er geen shop is op het Verzamelaarsplatform. Blij mee!
@collectioneur: uiteraard! Maar dus alleen bij mensen die geen betaalde kavels meer hebben.
Anyone who does not have a shop should see exactly the same thing, but then it is of course only lots. They also use the shop infrastructure that we have known for years.
In the meantime, it has been decided internally that we are going to fine-tune some things, such as no longer showing 'my shop' in the profile if there is no shop on the Collectors platform. Happy with it!
@collectioneur: of course! But only for people who no longer have paid lots.