- Catalogue administrator
- 1,756 messages
- June 04, 2015 10:59
Heb onlangs (en ja, meer dan 24 uur geleden) een aantal zaken uit mijn shop verwijderd. Deze staan in de catalogus inderdaad niet meer als te koop aangemerkt (staan niet in de lijst te koop en geen streepje onder het mandje). En ik heb ook de bekende bevestigingsmailtjes gehad.
Maar als ik in mijn shop zelf kijk staan ze daar nog steeds 'in de lijst'. En ze komen ook gewoon tevoorschijn als ik op trefwoord zoek. Pas als ik zo'n item probeer te openen of te wijzigen krijg ik de oops, niet gevonden mededeling. Als ik daarentegen op de verwijder knop druk, geeft het systeem geen krimp en reageert alsof het item gewoon (soms voor de tigste keer) verwijderd wordt. Ze blijven echter gewoon in de lijst staan.
Ik heb zowel bulk als single dingen verwijderd, maar dat lijkt voor het resultaat (het optreden van de bug) geen verschil te maken. En het betreft zowel strips als boeken, dus het is ook niet rubrieksafhankelijk.
Recently (and yes, more than 24 hours ago) deleted some items from my shop. These are indeed no longer marked as for sale in the catalog (are not in the list for sale and no line under the basket). And I have also received the well-known confirmation emails.
But when I look in my shop itself, they are still 'in the list' there. And they also just pop up when I search by keyword. Only when I try to open or change such an item do I get the oops, not found message. On the other hand, when I press the delete button, the system doesn't budge and reacts as if the item is just being deleted (sometimes for the tenth time). However, they just remain in the list.
I have removed both bulk and single things, but that doesn't seem to make any difference to the result (the bug's occurrence). And it concerns comics as well as books, so it is not category dependent either.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- June 04, 2015 11:23
Voor je gemeld. Dank voor het signaleren...
Reported for you. Thanks for identifying ...
- Catalogue administrator
- 1,756 messages
- June 11, 2015 09:38
Sorry, maar ik zie geen enkele verbetering. En dan bedoel ik echt nul, alles staat er nog steeds.
Zelfs als ik uitlog en als bezoeker naar m'n shop ga zie ik ze nog steeds staan. In het winkelwagentje zetten geeft gelukkig wel een oops, maar dit is dus echt niet fijn.
De bovenste 12 uit deze lijst bijvoorbeeld zouden allemaal weg moeten zijn omdat ze door mij verwijderd zijn.
Sorry, but I don't see any improvement. And I really mean zero, everything is still there.
Even when I log out and go to my shop as a visitor, I still see them. Fortunately, putting it in the shopping cart gives an oops, but this is really not nice.
The top 12 from this list for example should all be gone because they were deleted by me.
- Catalogue manager
- 5,346 messages
- June 11, 2015 09:50
@pegag - @Emiel
Sorry, maar ik zie geen enkele verbetering. En dan bedoel ik echt nul, alles staat er nog steeds.
Kan het zijn dat deze boeken in de "Stockroom" staan met voorraad = 0? Dit gebeurt namelijk ook met mijn boeken die in mijn shop op voorraad = 0 staan. Dit is destijds bij een paar shops zo ingevoerd als mogelijkheid voor het beheren van je shopvoorraad.
@pegag - @Emiel
Sorry, but I don't see any improvement. And I really mean zero, everything is still there.
Could these books be in the "Stockroom" with stock = 0? This also happens with my books that are in stock = 0 in my shop. At the time, this was introduced in a few shops as an option for managing your shop stock
- Catalogue administrator
- 1,756 messages
- June 11, 2015 11:52
Zo'n soort shop heb ik (volgens mij) niet. Ik heb ook geen aantallen aangepast. Ik heb gewoon (single en bulk) op "verwijder" gedrukt.
I don't have that kind of shop (in my opinion). I have also not adjusted numbers. I just pressed "delete" (single and bulk).
- Catalogue administrator
- 1,756 messages
- June 14, 2015 14:30
Zojuist weer twee items verwijderd.
Eentje door het eerst item te openen en op het rode kruis te klikken-> item is weg zoals het hoort
Eentje door in het overzicht op verwijderen te drukken-> bug! item is maar half weg en staat nog steeds in de lijst
Just deleted two more items.
One by opening the first item and clicking the red cross- & gt; item is gone as it should be
One by pressing delete in the overview- & gt; bug! item is only half gone and still listed
Op advies van Arco plaatsen wij onderstaand probleem bij deze thread.
In onze shop blijven 4 strip-items zichtbaar die we niet meer te koop aanbieden.
Gelukkig kunnen ze niet worden besteld ("Oops... niet gevonden. Helaas, dit item wordt niet meer te koop aangeboden").maar we kunnen ze ook niet zelf uit onze shop verwijderen.
We hebben dit eerder aan de hand gehad en Catawiki heeft dit toen opgelost door handmatig items uit onze shop weg te halen. (Zie onze eerdere posting d.d. 25-12-2014 in thread http://forum.catawiki.nl/forums/37-problemen-met-de-site/topics/8751-items-verkocht-weer-in-shop?page=1#post_159405).
Kan iemand van Catawiki ons helpen om deze 4 items uit de shop te verwijderen?
Alvast bedankt
Groetjes,
Trigopolis
On the advice of Arco, we are posting the problem below in this thread.
In our shop, 4 comic items remain visible that we no longer offer for sale.
Fortunately, they cannot be ordered ("Oops... not found. Sorry, this item is no longer for sale"). but we also cannot remove them from our shop ourselves.
We've dealt with this before and Catawiki resolved it by manually removing items from our shop. (See our previous posting dated 25-12-2014 in thread http://forum.catawiki.nl/forums/37-problems-met-de-site/topics/8751-items-verkocht-weer-in-shop?page =1#post_159405 ).
Can someone from Catawiki help us remove these 4 items from the shop?
thanks in advance
Greetings,
Trigopolis
Ik heb mijn winkel tijdelijk gesloten maar nu staat er nog een item in welke ik in het verleden eens verkocht heb.
Dit item heb ik nu niet meer maar kan het niet verwijderen en als ik er op klik dan staat er dat het item niet te koop wordt aangeboden.
Iemand een idee hoe deze verwijderd kan worden.
Het betreft item 990411
Alvast bedankt.
I have temporarily closed my shop but now there is another item in it that I once sold in the past.
I don't have this item anymore but can't remove it and when I click on it it says that the item is not for sale.
Someone an idea how this can be removed.
This concerns item 990411
Thank you in advance.
Waarschijnlijk over het hoofd gezien in het oerwoud van vele forumberichten....
Kan iemand van Catawiki nog even reageren op onze post d.d. 24-06-15 en die van AlbertsPostzegel d.d. 06-07-15 dat niet meer te koop aangeboden items in de shop zichtbaar blijven en niet verwijderd kunnen worden?
Geen haast, als we maar even weten of het zal worden opgepakt..
Alvast bedankt!
Groetjes,
Trigopolis
Probably overlooked in the jungle of many forum posts....
Can someone from Catawiki comment on our post dated 24-06-15 and that of Alberts Postage dated 06-07-15 that items that are no longer for sale remain visible in the shop and cannot be removed?
No rush, as long as we know if it will be picked up..
Thanks in advance!
Greetings,
Trigopolis
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- July 15, 2015 18:12
Ik zie zelden iets over het hoofd. (;-)
Heb er al meerdere keren naar gevraagd.
I rarely miss anything. (;-)
Have asked for it several times.
@Arco
Gelukiig even scherpzichtig als altijd :-)
Fijn dat het de aandacht heeft, misten alleen de bevestiging daarvan.
Bedankt voor het oppakken/aankaarten !
Groetjes,
Trigopolis
@Arco
Gelukiig as sharp as always :-)
Thank you for the attention, they just missed the confirmation.
Thank you for pick up / raise!
Greetings,
Trigopolis
@Arco cq Catawiki-team
Nog even een aanvulling:
Op dit moment hebben wij onze shop tijdelijk gesloten wegens vakantie.
De 4 strip-items die we niet uit onze shop kunnen verwijderen zijn (blijven) nu zichtbaar.
http://www.catawiki.nl/shops/Trigopolis?banner=true&type_id=147
Misschien maakt dit het een stukje makkelijker om het probleem op te lossen.
Groet,
Trigopolis
@Arco cq Catawiki team
Just an addition:
At the moment we have temporarily closed our shop due to holidays.
The 4 comic items that we cannot remove from our shop are (remain) visible now.
http://www.catawiki.nl/shops/Trigopolis?banner=true&type_id=147
Maybe this will make it a bit easier to solve the problem.
Greeting,
Trigopolis
@Arco cq. Catawiki-team
Heb een rare bug ontdekt waarbij Catawiki items uit mijn verzameling verkoopt :'(
Hoe dit probleem zich kan voordoen: Als een product wat je in je shop te koop hebt staan, verplaatst wordt naar je eigen verzameling (terwijl een koper kennelijk dit product al in zijn winkelwagen opgeslagen heeft).
Analyseer CW-order 3507921 aub:
Stap 1) Heb met een nieuw testaccount een artikel uit mijn shop in winkelwagen geplaatst.
Stap 2) Uitgelogd met testaccount. Ingelogd met mijn echte account
Stap 3) Item verplaatst van shop naar verzameling.
Stap 4) Wacht 15 minuten.
Stap 5) Terug ingelogd met testaccount, winkelwagen toont product nog en ik kan het gewoon bestellen!
NB Bovenstaande teststappen voerde ik binnen 1 uur uit.
Echter met items die ik meer dan een week terug verplaatste van shop naar verzameling heeft zich dit euvel ook voorgedaan. Stuur een privébericht als u dat betreffende ordernummer wenst voor analyse.
MVG,
VlietSchiedam
@Arco cq. Catawiki Team
Spotted a weird bug where Catawiki sells items from my collection: '(
How this issue can occur: If a product you have for sale in your shop, is moved to your own collection (while a buyer apparently already has this product stored in their shopping cart).
Analyze CW-order 3507921 please:
Step 1) Have a new test account placed an article from my shop in shopping cart.
Step 2) Logged out with test account. Logged in with my real account
Step 3) Item moved from shop to collection.
Step 4) Wait 15 minutes.
Step 5) Back logged in with test account, shopping cart still shows product and I can just order it!
NB I performed the above test steps within 1 hour.
However, with items that I moved from shop to collection more than a week ago, this problem also occurred. Send a private message if you want that order number for analysis.
MVG,
VlietSchiedam
@VlietSchiedam
Als je het product in de winkelwagen van je testaccount bekijkt LIJKT het inderdaad net alsof het besteld kan worden. Maar wanneer je het product even aanklikt wordt daar als het goed is in vet gearceerde letters de onderstaande tekst vermeld:
"Helaas, dit item wordt niet meer te koop aangeboden".
Het beste is om items uit je shop niet naar je verzameling te verplaatsen maar die eerst te verwijderen en vervolgens opnieuw als nieuw item aan je verzameling toe te voegen. Dan wordt er in winkelwagens direct aangegeven dat het item niet meer te koop is.
Hopelijk is je probleem hiermee opgelost.
Groetjes
Trigopolis
@VlietSchiedam
If you look at the product in the shopping cart of your test account, it indeed SEEMS as if it can be ordered. But when you click on the product, the text below should be mentioned in bold shaded letters:
"Unfortunately, this item is no longer available for sale".
It is best not to move items from your shop to your collection, but to remove them first and then add them again as a new item to your collection. Then it is immediately indicated in shopping carts that the item is no longer for sale.
Hopefully this has solved your problem.
Greetings
Trigopolis
@Trigopolis
LIJKT niet, men kan gewoon een koopovereenkomst tot stand brengen door in de winkelwagen op bestellen te drukken........
Bedankt voor de suggestie het item te verwijderen en dan opnieuw toe te voegen. Zijn er misschien nog meer functionaliteiten omtrent shops die men beter niet kan gebruiken?
@Trigopolis
DOES NOT SEEM, one can just create a purchase agreement by pressing order in the shopping cart ........
Thank you for suggesting to remove the item and then add it again. Are there perhaps more functionalities about shops that it is better not to use?
@VlietSchiedam
We hebben hier ook even e.e.a. gesimuleerd en je hebt gelijk......er kan dan toch gewoon een bestelling worden doorgezet. Dit ondanks de vermelding dat het niet meer te koop wordt aangeboden.
Voorheen was dat volgens ons niet mogelijk en dat is dan inderdaad een zeer storend probleem dat verholpen zou moeten worden.
Hopelijk leest Arco deze topic weer goed mee en zal hij het bij Catawiki doorzetten om op te laten lossen.
Een andere shop functionaliteit die je het beste niet kunt gebruiken is het wijzigen van prijzen van de items in je shop. Wanneer iemand dat product al in zijn winkelwagen heeft staan voordat je de prijs ging wijzigen, blijft de oude prijs in de winkelwagen staan en kan het tegen die oude prijs besteld worden. Er vind dan dus geen actualisering van de prijzen in de winkelmandjes plaats..
Ook dan geldt: eerst een product uit je shop verwijderen en dan deze opnieuw opvoeren met de nieuwe prijs.
Nu maar hopen dat Catawiki het probleem gauw zal oplossen.
Groetjes,
Trigopolis
@VlietSchiedam
We have also simulated some things here and you are right ...... an order can still be placed. This despite the statement that it is no longer for sale.
In our opinion, this was not possible in the past and that is indeed a very disturbing problem that should be solved.
Hopefully Arco will read this topic carefully again and will pass it on to Catawiki to have it resolved.
Another shop functionality that you should not use is changing the prices of the items in your shop. If someone already has that product in their shopping cart before you changed the price, the old price will remain in the shopping cart and it can be ordered at that old price. There will therefore be no updating of the prices in the shopping carts.
The following also applies: first remove a product from your shop and then add it again with the new price.
Let's hope that Catawiki will solve the problem soon.
Greetings,
Trigopolis
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- July 18, 2015 18:48
Beide problemen gemeld aan de afdeling Shopshit. (;-)
Reported both issues to Shopshit. (;-)
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- July 18, 2015 21:35
maar je kunt helemaal nix van je shop verplaatsen naar je verzameling, dat heeft nog nooit gekunt. Je moet dus eerst verwijderen uit je shop en dan de rest...
net zo goed als je nix kunt verplaatsen uit je verzameling naar je shop, je moet elke aktie apart uitvoeren...dat is nooit anders geweest
but you can move absolutely nix from your shop to your collection, that has never been possible. So you have to delete from your shop first and then the rest ...
Just as well as you can move nix from your collection to your shop, you have to perform each action separately ... that's never different been
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- July 18, 2015 21:44
Huh? Je kan elk item sinds 2008 gewoon switchen van alles (shop, verzameling, zoeklijst) naar alles. Waarom zou dat nooit gekund hebben, Morits? Of gebruik jij Catawiki Light? (;-)
Huh? Since 2008, you can simply switch any item from anything (shop, collection, search list) to anything. Why could that never have happened, Morits? Or do you use Catawiki Light? (;-)
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- July 18, 2015 21:51
sorry, ik was in de war met bulk verplaatsen...
sorry i was confused with bulk move ...
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- July 19, 2015 00:40
Nu al antwoord gehad: beide zaken werken al jaren zo, dus worden nu niet aangepast. Ik zet ze op de normale werklijst.
Already had an answer: both things have worked like this for years, so they will not be adjusted now. I put them on the normal work list.
@Arco Kun je deze ook op de werklijst zetten
Als je een item uit je shop neemt en voor de veiling aanbied dan word het item niet uit je shop verwijderd terwijl je wel een melding krijgt dat dit zou gebeuren
Dit is alleen met het item waarmee je het kavel aanmaakt niet met items die je aan een bestaand kavel toevoegd
Het heeft bij mij al eens voor het probleem gezorgd dat iemand het item koopt terwijl het op de veiling loopt
@Arco Can you also put it on the work list
If you take an item from your shop and put it up for auction, the item will not be removed from your shop while you will be notified that this would happen
This is only with the item you create the lot with not with items you add to an existing lot
It has already caused the problem for me that someone purchase item while on auction
- Catalogue administrator
- 1,756 messages
- July 19, 2015 11:27
beide zaken werken al jaren zo
Ja, zoiets zei Adobe van de week ook over Flashplayer ;-)
both things have worked like this for years
Yes, Adobe said something like that about Flashplayer this week ;-)
@Emiel
Zeer bedankt voor je bericht en het oplossen!
De betreffende artikelen zijn nu inderdaad uit onze shop verwijderd :-)
Groetjes,
Trigopolis
@Emiel
Thank you very much for your message and solving it!
The articles concerned have now indeed been removed from our shop :-)
Greetings,
Trigopolis
@Emiel
Bedankt voor het verhelpen van het probleem.
Item is inderdaad verwijderd.
Een beetje late reactie maar ik was op vakantie.
Mvg. Albert.
@Emiel
Thank you for solving the problem.
Item has indeed been deleted.
A bit late response but I was on vacation.
Best regards. Albert.