Wederom een suggestie. Ditmaal of bij een advertentie op een overzichtspagina van de webshop meteen zichtbaar kan zijn of het om een 1e druk of herdruk gaat?
Zodoende kan iemand meteen zijn ‘categorie’ opzoeken en worden prijsverschillen mogelijk ook meteen verklaard (naast een eventuele staatvermelding).
Another suggestion. This time whether with an advertisement on an overview page of the webshop it is immediately visible whether it is a 1st edition or reprint?
This way, someone can immediately look up his "category" and price differences may also be explained immediately (in addition to a possible state listing).
Of een mogelijkheid om naast de titel eventueel in te geven of een boek gesigneerd of met een dedicace is. Akkoord, dit kan nu ook in notities maar daarvoor moet eerst doorgeklikt worden. In een shop wordt er misschien niet zo vlug doorgeklikt als gezien wordt dat de prijs wat hoger ligt, wat soms misschien wel een reden heeft…
Or a possibility to indicate, next to the title, whether a book is signed or with a dedicace. Agreed, this can now also be done in notes, but you must first click through. In a shop, people may not click through as quickly as it is seen that the price is a bit higher, which may sometimes have a reason ...
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- April 22, 2010 23:41
ik ben het hier niet mee eens, Kinglowie, een item in een catalogus moet puur opgevoerd worden. Of er in een album een plaatje staat van de tekenaar heeft totaal niets te maken met de release van dat item…
I disagree with this, Kinglowie, an item in a catalog must be presented purely. Whether an album contains a picture of the artist has absolutely nothing to do with the release of that item ...
Ja Morits, heb je gelijk in. Ik dacht eigenlijk vooral aan de mogelijkheid om iets te kunnen toevoegen aan je eigen shop, al was het een sterretje. Mijn gedachte gaat dus vooral uit naar het shopgebeuren. Achter het idee dat de catalogus puur moet opgevoerd worden kan ik alleen maar achter staan
Yes Morits, you are right. I was mainly thinking of the possibility to add something to your own shop, even if it was an asterisk. My thought therefore mainly goes out to shopping. I can only support the idea that the catalog should be staged purely
- Catalogue administrator
- 168 messages
- April 24, 2010 08:59
@Kinglowie: da’s ook mijn idee. Verkopers die een item te koop aanbieden waar iets bijzonders aan is (bijvoorbeeld gesigneerd, met dedicace, met bijlage,…) zouden dit dan kunnen aanvinken, waarna het item dan in de shopslijst kan komen te staan met bijvoorbeeld een sterretje.
@Kinglowie: That's my idea too. Sellers who offer an item for sale that has something special about it (for example signed, with dedicace, with attachment, ...) could then tick this, after which the item can appear in the shops list with, for example, an asterisk.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- April 24, 2010 11:48
Lijkt me een goed idee. Op die manier gaan gebruikers zich afvragen wat er precies mee aan de hand is en klikken even door.
Nadeel is wel dat verkopers dit kunnen gaan misbruiken door items waar niets bijzonders mee is OOK eruit te late springen. Ik zie het al voor me:
- nieuwer dan nieuw!
- witter dan wit!
- super-exemplaar!
etc…
Er is denk ik niemand te vinden die dat allemaal wil gaan controleren en als je regels maakt moet je ze kunnen handhaven.
Het enige wat je zou kunnen doen is een misbruik-button maken waar potentiële kopers op kunnen klikken als ze zich misleid voelen.
Zomaar wat gedachten op een zaterdagochtend…
Sounds like a good idea. That way, users wonder what exactly is going on with it and click on.
The disadvantage is that sellers can abuse this by letting items with nothing special with ALSO stand out. I can already picture it:
- newer than new!
- whiter than white!
- super copy!
etc…
I don't think there is anyone who wants to check all that and if you make rules you have to be able to enforce them.
All you could do is create an abuse button that potential buyers can click if they feel misled.
Just some thoughts on a Saturday morning ...
- Catalogue administrator
- 168 messages
- April 24, 2010 12:32
Misschien 2 (of …) vaste opties beschikbaar maken die ze kunnen aanvinken:
- “gesigneerd”
- “met bijlage”
- …
Als dat dan met of zonder dédicasse is en wat die bijlage juist omvat kunnen ze dan in hun notitie-veld opnemen.
Zodra er één van deze opties aangevinkt is, komt er naast de aanbieding (bijvoorbeeld) een sterretje.
Zo kan misbruik (het aangehaalde “nieuwer dan nieuw” “witer dan wit” “super-exemplaar”) toch voor een stuk beperkt worden.
Het heeft ook een bijkomend voordeel naar berekening van de cataloguswaarden toe: verkopen van gesigneerde exemplaren kunnen er dan van tussen gelaten worden, wat zal resulteren in correctere waarden.
Nu ik er zo over nadenk, zie ik ook een nadeel (?): bij luxes die standaard reeds genummerd en gesigneerd zijn, zal dit altijd aangevinkt worden, wat dan weer voor problemen kan zorgen…
Maybe make 2 (or…) fixed options available for them to check:
- “signed”
- “with attachment”
-…
If that is with or without dedicasse and what that attachment contains, they can then include it in their note field.
As soon as one of these options is checked, an asterisk will appear next to the offer (for example).
In this way, abuse (the cited “newer than new” “whiter than white” “super copy”) can still be partially limited.
It also has an additional advantage to the calculation of the catalog values: sales of signed copies can then be omitted, which will result in more correct values.
Now that I think about it this way, I also see a disadvantage (?): with luxuries that are already numbered and signed by default, this will always be checked, which in turn can cause problems ...
Rene, los van alle andere suggesties, is mijn voorstel al ‘in behandeling’?
Rene, apart from all other suggestions, is my proposal already "pending"?
- LastDodo Team
- 6,271 messages
- April 27, 2010 16:52
Wederom een suggestie. Ditmaal of bij een advertentie op een overzichtspagina van de webshop meteen zichtbaar kan zijn of het om een 1e druk of herdruk gaat?
Zodoende kan iemand meteen zijn ‘categorie’ opzoeken en worden prijsverschillen mogelijk ook meteen verklaard (naast een eventuele staatvermelding).
Sorry voor late reactie op deze. We zijn dus van plan om met een ikoontje de conditie in de fotogalerij van je shop weer te geven.
Bedoel je dat daar dan een tweede ikoontje bij zou moeten dat aangeeft of het wel of niet een eerste druk is?
Wat bedoel je precies met dat iemand dan “zijn categorie” meteen op kan zoeken en prijsverschillen verklaard worden? Dat laatste misschien omdat je meerdere dezelfde titels aanbiedt in je shop?
Another suggestion. This time whether with an advertisement on an overview page of the webshop it is immediately visible whether it is a 1st edition or reprint?
This way, someone can immediately look up his "category" and price differences may also be explained immediately (in addition to a possible state listing).
Sorry for late comment on this one. So we plan to display the condition in your shop's photo gallery with an icon.
Do you mean that there should be a second icon that indicates whether or not it is a first edition?
What exactly do you mean by that someone can look up “his category” immediately and price differences can be explained? Maybe the latter because you offer several of the same titles in your shop?
Ik dacht toch echt even dat ik een winkel van binnen zag..
Er zijn veel verzamelaars die op 1e druk zoeken.
Bij de oude uitgaven is het vaak wel zichtbaar. Bij de nieuwe uitgaven is dat wat lastiger en zul je eerst het item moeten openen en naar beneden moeten scrollen. Het jaartal is niet altijd genoeg.
Er zijn nog meer mensen die juist een album zoeken die geen 1e druk hoeft te zijn. Voor die mensen is het dan weer handiger als ze in een oogopslag het goedkoopste alternatief vinden.
Prijsverschillen worden daarnaast binnen een serie met gelijkuitziende albums zoveel mogelijk meteen verklaard.
Voorbeeld wat me te binnen schiet is Agent 327 nummer 10.
De titels die het meeste informatie in één titelregel bevatten (met name drukvermelding en staat) zijn het overzichtelijkst (afhankelijk van hoe de layout is).
In het huidige klik en koop tijdperk is dat het meest snelle/effectieve, lijkt me.
Dubbele exemplaren binnen een shop die van een zelfde druk
zijn maar een andere prijs hebben zullen bij de beschrijving
door de verkoper van een reden moeten worden voorzien.
De een bijvoorbeeld met naampje, de ander zonder.
I really thought for a moment that I saw a store inside ..
There are many collectors who search on 1st edition.
It is often visible in the old editions. With the new releases this is a bit more difficult and you will first have to open the item and scroll down. The year is not always enough.
There are even more people who are looking for an album that does not have to be 1st edition. For those people it is more convenient if they find the cheapest alternative at a glance.
Price differences are also explained immediately as much as possible within a series with similar looking albums.
Example that comes to mind is Agent 327 number 10.
The titles that contain the most information in one title line (especially print indication and state) are the clearest (depending on the layout).
In the current click-and-buy era, that is the fastest / most effective, I think.
Duplicate copies within a shop of the same print
are but have a different price will be in the description
must be provided with a reason by the seller.
For example, one with a name, the other without.
Nog even korter, de twee vragen die ik bijna altijd krijg van verzamelaars: is het een eerste druk en wat is de staat?
In short, the two questions I almost always get from collectors: is it a first edition and what is the condition?
- LastDodo Team
- 6,271 messages
- April 27, 2010 17:54
Ik zie nu dat in een shop met de filters boven de fotogalerij niet te filteren is op eerste druk. In de catalogus kan dat wel. Als dat in de shop ook zou kunnen, zou dat dan jouw probleem oplossen?
I now see that in a shop with the filters above the photo gallery it is not possible to filter on first press. This is possible in the catalog. If that could be done in the shop, would that solve your problem?
Dag Rene,
wederom dank! Ik denk overigens wel dat de kopers hier het best
hun mening over kunnen geven hoe dit het best verbeeld kan worden. Misschien ooit handig om verbeteringen/suggesties te vragen aan incidentele gebruikers bij een aankoop?
Hello Rene,
thanks again! By the way, I think that the buyers here are the best
be able to give their opinion on how this can best be depicted. Maybe someday it would be useful to ask for improvements / suggestions from casual users when making a purchase?
- 1,354 messages
- April 28, 2010 22:55
@bobbedoes
Ik denk dat het aan de verkopers is om dat in de beschrijving te zetten.
Ik heb het reeds eerder gezegd :
Iets te koop zetten voor 100 Euro, zonder foto met als enige beschrijving : goede staat… dat gaat niet.
Ik zou zeggen (nogmaals) : meer dan 25-50 euro = afbeelding verplicht.
@bobbedoes
I think it's up to the sellers to put that in the description.
I've said it before:
Put something up for sale for 100 Euro, without a photo with the only description: good condition… that's not possible.
I would say (again): more than 25-50 euros = image required.
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- April 29, 2010 11:38
je gaat daarmee wel lekker voorbij aan een feit dat niet iedere gebruiker in het bezit is van een camera of scanner…
Je sluit daarmee dus gewoon mensen uit van deelname aan catawiki, niet leuk van je…
You are ignoring the fact that not every user owns a camera or scanner…
So you just exclude people from participating in Catawiki, not nice of you ...
- 1,354 messages
- April 29, 2010 11:55
Er is onlangs in België een enquete gedaan en het bleek dat 91% van de jongeren tussen 10 en 17 jaar een gsm hebben. De meesten hebben een veel gesofistikeerder toestel dan ik en op mijn (goedkoop) toestel zit een 1,3 megapixel camera. En indien je er écht geen hebt vraag het even aan een vriend of een gebuur.
Ik zou het ook enkel voorstellen voor de ‘duurdere’ albums. Als je die wil verkopen krijg je zowieso de vraag naar een foto of een gedetailleerde beschrijving en dan moet je toch aan de slag.
En het is echt in het voordeel van de koper en verkoper. Als er een duidelijke beschrijving en foto bijstaat verkoopt het zichzelf.
En met een foto erbij vermijd je ook discussies achteraf over de staat/eerste druk of niet.
A survey was recently conducted in Belgium and it turned out that 91% of young people between 10 and 17 years old have a mobile phone. Most of them have a much more sophisticated device than I do and my (cheap) device has a 1.3 megapixel camera. And if you really don't have one, just ask a friend or a neighbor.
I would also only suggest it for the "more expensive" albums. If you want to sell it, you will anyway be asked for a photo or a detailed description and then you have to get started.
And it really benefits the buyer and seller. If there is a clear description and photo, it sells itself.
And with a photo you also avoid discussions afterwards about the state / first edition or not.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- April 29, 2010 11:59
Ik heb geen rijbewijs.
Heel vervelend dat ik daardoor wordt uitgesloten van het rijden in een auto. (;-)
I don't have a driver's license.
Very annoying that it excludes me from driving a car. (;-)
- Catalogue administrator
- 53 messages
- April 29, 2010 15:27
Ik heb zelf ooit iets gekocht zonder foto en met de omschrijving “goede staat”, het boekje overtrof echter mijn verwachting. Met of zonder foto (eigen?) blijft het een kwestie van vertrouwen.
I once bought something myself without a photo and with the description “good condition”, but the booklet exceeded my expectations. With or without a photo (own?) It remains a matter of trust.
De discussie die nu ontstaat heeft, mijn inziens, niet met mijn suggestie te maken. Het is simpelweg meteen in een titel terug zien of het om een eerste druk gaat en wat de staat is.
Let wel: dit betreft dan een titel die (vaak) omringd door vele andere op een overzichtspagina staan van een webshop.
Nu open je dus een een item wat je interesse heeft (aangezien je al weet welke staat en welke druk je hebt aangeklikt). De staat kan dan nog tegenvallen, dat voorkom je nooit 100%.
Tijdsbesparing en gebruiksvriendelijker, lijkt me.
The discussion that is now arising has, in my opinion, nothing to do with my suggestion. It is simply to immediately see in a title whether it is a first edition and what the condition is.
Please note: this concerns a title that is (often) surrounded by many others on an overview page of a webshop.
So now you open an item that interests you (since you already know which state and which pressure you have clicked). The state can still be disappointing, you can never prevent that 100%.
Time saving and more user-friendly, I think.