Goedemorgen,
ik zou graag zien dat er eens een keer een opschoning komt van inactieve verkopers. Zo moeilijk kan dat niet zijn lijkt mij. Ik heb nu voor de zoveelste keer iets besteld waar niet op wordt gereageerd. Gelukkig hoef je niks te betalen, maar irritant blijft het zeker.
Good morning,
I'd like to see inactive salespeople get cleaned up. It can't be that difficult, I think. For the umpteenth time I have now ordered something that is not answered. Fortunately you don't have to pay anything, but it certainly remains annoying.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- August 06, 2020 09:46
Die opschoning is al achter de rug. Alle verkopers die er nu zijn, hebben zich sinds 1 juli geregistreerd op LastDodo. Wie dat niet heeft gedaan, is tijdelijk gesloten.
That clean-up is already over. All the sellers out there now have registered on LastDodo since July 1. Those who have not done so will be temporarily closed.
Ik kom nog steeds gebruikers en hun shops tegen die iets hebben ingevoerd in 2013 en daarna niet meer. Als ik iets bestel, hoor ik niks meer. Ergens gaat er dan niet iets goed in de communicatie OF de gebruiker is niet meer actief.
I still run into users and their shops who entered something in 2013 and not since. When I order something, I don't hear anything anymore. Somewhere then something is not going well in the communication OR the user is no longer active.
- Catalogue administrator
- 206 messages
- August 13, 2020 08:35
Beste Erik,
Je zou ze aan Arco via een prive bericht kunnen doorgeven.
Hij kan dan kijken hoe de shop er voor staat, laatste wijzigingen, feedback reacties enz. Als na informeren en geen reactie na bijv een week of 2, dan kunnen ze wellicht “gesloten” worden. Zou overigens beter zijn voor LastDodo als we die shops er ook uit kunnen wieden.
Arco is als catalogus manager de enige (buiten de eigenaar) die een shop kan “sluiten”.
hou er wel rekening mee, dat Arco druk bezig is samen met het team om de hele site weer up-and-running te krijgen. Het kan dus even duren.
Gr. Peter
Dear Erik,
You could pass them on to Arco via a private message.
He can then see how the shop is doing, latest changes, feedback reactions, etc. If after informing and no response after, for example, a week or 2, they may be “closed”. Would be better for LastDodo if we could weed out those shops too.
As a catalog manager, Arco is the only one (other than the owner) who can “close” a shop.
Keep in mind that Arco is working hard with the team to get the entire site up and running again. So it may take a while.
Gr. Peter
- 1,907 messages
- August 13, 2020 09:05
Bijzaak: Er kunnen altijd persoonlijke omstandigheden zijn waarom een verkoper niet reageert hetzij de shop niet tijdelijk heeft gesloten. Ik neem aan dat je bedoelt dat LD de bevoegdheid kan gebruiken een niet actieve shop bij klachten over bestellingen tijdelijk te sluiten. Een termijn definitief er uit zou ik zeker niet slechts op 2 weken zetten. Lijkt me dat LD er ook niet op zit te wachten dat enkele leden rumoer gaan maken als ze op enig moment zien dat alles wat ze in een shop hadden weg is. Zelfs als iemand fout zit wil nog niet zeggen dat die persoon niet een enorme stennis kan gaan maken, dat zijn dan handenbinders van de 1e orde.
Het is maar een idee : Zet bij klachten over bestellingen ( na verificatie) de shop op tijdelijk gesloten met als reden in het betreffende veld " verkoper geeft geen reactie op bestellingen, tijdelijk gesloten door LD " Als de verkoper toch actief wil worden ziet hij/zij vanzelf wel dat hij LD moet vragen de shop te openen met vermelding van de situatie.
Ingeval bestellers na een non reactie op bestelling simpelweg een negatieve of neutrale feedback geven is dat ook voor andere kandidaat kopers een indicatie in die betreffende shop niet te bestellen. Daar is het feedback systeem ook nuttig voor.
Side issue: There can always be personal circumstances why a seller does not respond or has not closed the shop temporarily. I assume you mean that LD can use the authority to temporarily close an inactive shop in case of complaints about orders. I would certainly not set a term to be finalized at 2 weeks. Seems to me that LD is also not waiting for some members to make a noise if at some point they see that everything they had in a shop is gone. Even if someone is wrong does not mean that that person cannot make a huge fuss, those are hand ties of the 1st order.
It's just an idea: In case of complaints about orders (after verification), set the shop to temporarily closed with the reason in the relevant field "seller does not respond to orders, temporarily closed by LD" If the seller nevertheless wants to become active he / she will automatically see that he / she must ask LD to open the shop stating the situation.
In the event that buyers simply give a negative or neutral feedback after a non-response to an order, this is also an indication for other prospective buyers not to order in that particular shop. The feedback system is also useful for that.
- Catalogue administrator
- 206 messages
- August 13, 2020 09:22
@Harry56:
Ik bedoel ook zeker niet definitief verwijderen. Eerst goed lezen voor je aannames doet.
Een shop sluiten, betekent nog steeds het vinkje in het profiel zetten. Dan wordt er niets verwijderd en kan de eigenaar de boel weer aanzetten als het uitkomt.
Dus geen aannames doen, die nergens vermeld staan.
Gr. Peter
@ Harry56:
I certainly don't mean delete permanently. Read carefully before making any assumptions.
Closing a shop still means putting the check mark in the profile. Then nothing will be deleted and the owner can turn things back on when it comes out
So don't make assumptions that are not mentioned anywhere.
Gr. Peter
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- August 13, 2020 09:31
Dat laatste deden en doen we al lang, hoor.
@erik Geef eens een shopnaam door a.u.b., want alle shops die nu open zijn hebben zich bij LD geregistreerd sinds 1 juli. Alle andere shops zijn tijdelijk gesloten. Juist om vervuiling tegen te gaan.
The latter did and we have been doing for a long time now
@erik Please enter a shop name, because all shops that are now open have registered with LD since July 1. All other shops are temporarily closed. Especially to prevent pollution.
- Catalogue administrator
- 206 messages
- August 13, 2020 09:45
Dat laatste deden en doen we al lang, hoor.
@erik Geef eens een shopnaam door a.u.b., want alle shops die nu open zijn hebben zich bij LD geregistreerd sinds 1 juli. Alle andere shops zijn tijdelijk gesloten. Juist om vervuiling tegen te gaan.
Klopt, weet ik. Vandaar mijn suggestie aan Erik om ze even aan jou door te geven. Gezien zijn aantal berichten is hij betrekkelijk nieuw hier en weet hij dat mogelijk nog niet. :)
Haha, aanvulling Erik is al sinds 2011 lid, maar reageert nu als “nieuw” op het forum.
Welkom hier, Erik. :D
The latter did and we have been doing for a long time now
@erik Please enter a shop name, because all shops that are now open have registered with LD since July 1. All other shops are temporarily closed. Especially to prevent pollution.
That's right, I know. Hence my suggestion to Erik to pass them on to you. Given his number of posts, he is relatively new here and may not know it yet. :)
Haha, addition Erik has been a member since 2011, but now reacts as “new” on the forum.
Welcome here, Erik. : D
- 1,907 messages
- August 13, 2020 12:28
Peter, waarom zo knauwerig ? Ik mag toch ook reageren op een Forumonderwerp en vragen wat je precies bedoelt.? Lezen kan ik goed, maar het was me niet geheel duidelijk.
Peter, why so grumpy? I can also respond to a Forum topic and ask what exactly you mean. I can read well, but it was not entirely clear to me.
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- August 13, 2020 12:40
peter
dit zijn jouw eigen woorden, die leiden zeker tot verwarring
Zou overigens beter zijn voor LastDodo als we die shops er ook uit kunnen wieden.
Peter
these are your own words, they will certainly cause confusion
Would be better for LastDodo if we could weed out those shops too.
- Catalogue administrator
- 206 messages
- August 13, 2020 12:57
Prima, Harry56.
Je hebt helemaal gelijk. Jouw stukje tekst staat helemaal vol vraagtekens.
En niet, zoals naar mijn mening, met aanames (llees bijv.: verwijderen) waar ik het niet over gehad heb.
@Morits:
Dat zou kunnen, maar eruit wieden in combinatie met sluiten van een webshop op de manier van LastDodo betekent naar mijn idee toch echt inactief zetten.
Ofwel, uit het lijstje van actieve webshops wieden. ;)
Dat was wat ik bedoelde, niet meer en niet minder.
Als ik verwijderen had bedoeld, dan had ik dat ook gezegd.
Inmiddels hoop ik wel dat Erik een antwoord heeft op zijn vraag.
Dat vond en vind ik nog steeds het belangrijkste.
Fine, Harry56.
You are absolutely right. Your piece of text is completely full of question marks.
And not, as in my opinion, with assumptions (read e.g .: delete) that I haven't talked about.
@Morits:
That could be, but weeding out in combination with closing a webshop in the manner of LastDodo really means putting it inactive in my opinion.
In other words, weeding out the list of active web shops. ;)
That was what I meant, no more, no less.
If I had intended to delete, I would have said so too.
In the meantime I hope that Erik has an answer to his question.
That was and I still think that is the most important.
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- August 13, 2020 13:00
Kijk even in van Dale wat wieden betekent : verwijderen
Take a look in van Dale what weeding means: remove
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- August 13, 2020 13:08
Die warmte, hè...
That warmth, huh ...
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- August 13, 2020 13:10
Ik zit lekker koel in de tuin, voetenbadje, ijsthee bij de hand, parasolletje, nix geen stress
I'm nice and cool in the garden, foot bath, iced tea at hand, parasol, nix no stress
Haha rustig leden, het is niet de bedoeling om hier te gaan stoken o.i.d.
Ik zal Arco even de naam van de shop in een PB sturen.
Haha, quiet members, it is not the intention to make fires here, etc.
I will just send Arco the name of the shop in a OJ.
- Catalogue administrator
- 206 messages
- August 13, 2020 13:35
Haha Erik,
valt wel mee hoor. Het is veel te warm om te stoken. :)
En ik hoop dat Morits niet in zijn tuin aan het wieden is. Ook veel te warm.
@Morits: daar heb je trouwens wel gelijk in. Wieden is verwijderen. Maar dan nog bedoelde ik uit de lijst met actieve shops, niet het account verwijderen.
Een inactief account is voor zover ik weet nog nooit verwijderd, daar lagen altijd andere redenen aan ten grondslag. Tenminste, als ik het me goed herinner.
Gr. Peter
Haha Erik,
is not too bad. It is much too hot to heat. :)
And I hope Morits isn't weeding in his garden. Too warm too.
@Morits: you are right about that by the way. Weeding is removing. But even then I meant from the list of active shops, not delete the account.
As far as I know an inactive account has never been deleted, there were always other reasons behind it. That is, if I remember correctly.
Gr. Peter