Feedback geven. Fijn! Waar dan, hoe dan?
To give feedback. Nice! Where then, how?
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- July 13, 2011 14:36
Ik vind ook dat als een item verkocht is, er een vlaggetje zichtbaar moet zijn bij de bestelling dat er feedback gegeven kan worden. Niet een email verzenden
I also think that if an item has been sold, there should be a flag on the order that feedback can be given. Do not send an email
- Moderator
- 1,567 messages
- July 13, 2011 14:49
@Zwabaq
Als je in het scherm bovenin op profiel klikt dan krijg je onder jouw avatar een link naar mijn bestellingen.
Als je die aanklikt zie je bij welke bestelling je nog feedback kan geven.
@Zwabaq
If you click on profile in the screen at the top, you will get a link to my orders under your avatar.
If you click on it, you will see for which order you can still give feedback.
Ik begin even opnieuw, voor de Cat-beheerders.
Net begonnen op Catawiki, net voor de 1e keer iets gekocht.
Goed ontvangen en nu wil ik die persoon een goede feedback geven.
Hoe ik dat moet doen en hoe dat werkt weet ik niet.
Let me start again, for the Cat admins.
Just started on Catawiki, just bought something for the 1st time.
Well received and now I want to give that person a good feedback.
I don't know how to do that or how it works.
- Catalogue manager
- 5,329 messages
- July 13, 2011 19:17
@zwabaq3
Zoals Rik Mooren al aangeeft kun je op de link [Profiel] bovenin het scherm, zien wat de status is van je bestellingen. Via help kun je dit lezen.
Enige dagen na uitlevering staat er bij je bestelling dat je feedback kunt geven. Je krijgt hier ook per mail een verzoek toegezonden.
Om diverse redenen kun je niet direct feedback geven, ergens in het forum is hier al melding van gemaakt.
@ zwabaq3
As Rik Mooren indicates, you can see the status of your orders on the [Profile] link at the top of the screen. You can read this via help .
A few days after delivery, it is stated with your order that you can give feedback. You will also receive a request by e-mail here.
For various reasons you cannot give feedback immediately, somewhere in the forum there is already a mention here made of it.
Ze zeggen wel: de 1e keer is altijd moeilijk.
Met de uitleg van Collectioneur begrijp ik het nu wel.
Bedankt.
They do say: the 1st time is always difficult.
With the explanation of the Collector I understand now.
Thanks.
@ zwabaq3
Op dit moment is het nog zo dat precies 1 week nadat de verkoper de status van de bestelling veranderd heeft in "verzonden" de mogelijkheid tot geven van feedback word vrijgegeven, dan word ook gelijk die email met de uitnodiging tot het geven van feedback verzonden
@ swabaq3
At the moment it is still the case that exactly 1 week after the seller has changed the status of the order to "sent" the possibility to give feedback is released, then the email with the invitation to give feedback is also sent immediately
Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat een koper die zijn verplichtingen niet nakomt na zijn bod op een item... en niet tot afhandeling en betaling overgaat .. dat deze nog het recht heeft om een feedback toe te kennen aan de verkoper.. Dit trekt zeer onernstige kopers aan... Er wordt tegen deze personen toch geen actie ondernomen.. Op ebay kan een verkoper een bieder blokkeren.. Misschien ook iets voor Catawiki in deze richting??
I personally do not think it is possible that a buyer who does not fulfill his obligations after his offer on an item ... and does not proceed to settlement and payment ... that he still has the right to give a feedback to the seller .. This attracts very nasty buyers ... No action is taken against these people anyway .. A seller can block a bidder on ebay .. Maybe something for Catawiki in this direction too ??
- Catalogue administrator
- 2,404 messages
- August 08, 2011 21:15
Ach, ik werd al geblokkeerd door een (pro)verkoper op ebay na het stellen van een vraag over verzendkosten. Meneer heeft een 100% score en houd schijnbaar niet van vragen.
Well, I was already blocked by a (pro) seller on ebay after asking a question about shipping costs. Mister has a 100% score and doesn't seem to like questions.
- LastDodo Team
- 6,271 messages
- August 08, 2011 21:44
@Trixi, We vinden dat kopers altijd het recht moeten hebben om feedback te geven. Bij bijzondere situaties heb je wel de mogelijkheid om aan de bel te trekken. De situatie die jij beschrijft was inderdaad erg onrechtvaardig - de koper wilde meteen al niet meer kopen, jij honoreert dat maar krijgt desondanks een vervelende feedback - en daar heb ik dan ook wat aan gedaan.
@Trixi, We believe buyers should always have the right to provide feedback. In special situations you do have the option to raise the alarm. The situation you describe was indeed very unjust - the buyer immediately did not want to buy anymore, you honor that but nevertheless receive an annoying feedback - and I did something about it.
Een koper die niet koopt is geen koper.
Bestaat er geen mogelijkheid om de vraag tot feedback en eventueel gegeven feedback automatisch te verwijderen als de verkoper aangegeven heeft dat de koper zelf zijn bestelling geannuleerd heeft?
A buyer who does not buy is not a buyer.
Is it not possible to automatically delete the request for feedback and any feedback given if the seller has indicated that the buyer has canceled his order?
- LastDodo Team
- 6,271 messages
- August 10, 2011 13:23
Het automatisch verwijderen van feedback door de verkoper lijkt me een mogelijke bron van misbruik.
Het kan zijn dat een verkoper niet reageert op een bestelling, dat is een reden voor een neutrale feedback. Daarom moet het ook mogelijk zijn om feedback te geven als er niet gekocht kan worden.
The automatic removal of feedback by the seller seems to me to be a potential source of abuse.
A seller may not respond to an order, which is a reason for a neutral feedback. That is why it should also be possible to give feedback if it is not possible to buy.
Bij een betaalde en verzonden bestelling van een koper, is er plots een mogelijkheid binnen de rubriek "binnengekomen orders", om mezelf een feedback te geven op dat order. Dat lijkt me wel heel vreemd.
Ik wacht wel nog op een feedback van de koper.
Is dat zo gewild, of toch een bug?
With a paid and shipped order from a buyer, there is suddenly a possibility within the section "orders received" to give myself a feedback on that order. That seems very strange to me.
I am still waiting for a feedback from the buyer.
Is that so desirable, or is it a bug?
Probleem is verdwenen nadat koper feedback heeft gegeven.
Ik kan dus nu mezelf geen (de mogelijkheid is weg...) feedback meer geven.
Is toch raar, of is er dan toch iets geherprogrammeerd?
Problem disappeared after buyer provided feedback.
So now I can no longer give myself (the possibility is gone ...) feedback.
Isn't it strange, or has something been reprogrammed after all?
- LastDodo Team
- 6,271 messages
- November 01, 2011 13:04
Sorry, voor late reactie. Wat jij beschrijft is niet de bedoeling. We gaan even kijken of we de bug kunnen reproduceren.
Sorry for late response. What you describe is not intended. Let's see if we can reproduce the bug.
Hallo,
Ik wil graag van deze site af en mijn account deleten. Weet iemand hoe dat moet? Over feedback gesproken, ik vind dit heel slecht aangegeven.
M
Hello,
I would like to get off this site and delete my account. Does anyone know how to do that? Speaking of feedback, I think this is very poorly indicated.
M
@ Rene
mijn shop, Stamp-swap heeft tot op heden 60 keer iets verkocht.
Slechts 44 kopers hebben Feedback gegeven. Kun je de resterende 16 nog eens aanschrijven, of ????
Hoor (zie) het graag
Pieter
@ Rene
my shop, Stamp-swap has sold 60 times to date.
Only 44 buyers submitted feedback. Can you write to the remaining 16 again, or ????
Please hear (see) it
Pieter
- 4,319 messages
- November 07, 2011 18:50
32 beoordelingen op 68 verkopen hier. Of ik die rest ooit nog krijg zal me worst wezen.
Kan ik ergens aangeven dat ik die mailtjes "Feedback ontvangen" niet meer wil krijgen?!
32 reviews on 68 sales here. Whether I will ever get that rest again will be the worst.
Can I indicate somewhere that I no longer want to receive those emails "Receive feedback" ?!
Ik zie hetzelfde als postfris, namelijk dat ikzelf de vraag krijg om feedback te geven over een door mij verzonden order.
De vraag voor feedback moet toch alleen aan de koper gesteld worden?
I see the same thing as MNH, namely that I myself am asked to give feedback about an order that I have sent.
The question for feedback should only be asked to the buyer, right?
@ Rene
DRINGENDE OPROEP
Hoeveel VERKOPERS hebben zichzelf al (positieve) feedback gegeven?
Zogauw een bestelling als verzonden wordt gewijzigd, komt die mogelijkheid op. Als je dan als VERKOPER op de "geef feedback" knop klikt kom je terecht bij het bestellingsblad van de koper en kun je dus feedback geven.
Dit moet dringend opgelost worden............!! Iedereen is in weze eerlijk toch......?
@ Rene
URGENT CALL
How many SELLERS have already given themselves (positive) feedback?
As soon as an order is changed as shipped, that possibility arises. If you, as SELLER, click on the "give feedback" button, you will be redirected to the buyer's order sheet and can therefore provide feedback.
This must be resolved urgently ............ !! Everyone is basically fair ......?
- LastDodo Team
- 6,271 messages
- November 23, 2011 15:26
@postfris, we gaan meteen nog een keer kijken of we dat kunnen reproduceren.
@postfris, let's see if we can reproduce that.
- Catalogue manager
- 5,329 messages
- November 23, 2011 16:22
Daar ik net een paar bestellingen op Verzonden had gezet, heb ik gekeken of ik ergens feedback naar mezelf zou kunnen geven.
Maar ik kan nergens die mogelijkheid vinden.
Waar precies zit die knop "Geef feedback"?
Since I had just placed a few orders on Shipped, I looked to see if I could give feedback to myself somewhere.
But I can't find that opportunity anywhere.
Where exactly is that "Give feedback" button?
- LastDodo Team
- 6,271 messages
- November 23, 2011 16:30
We hebben het ook niet kunnen reproduceren en postfris om een voorbeeld gevraagd.
We also failed to reproduce it and asked MNH for an example.
- Catalogue administrator
- 4,226 messages
- November 23, 2011 17:19
kopieren gaat toch niet goed..... Klik op de bestelling Onderaan de bestelling staat de link 'geef feedback' Dat is 'm Die link verdwijnt als de koper feedback heeft gegeven.... En waarom zijn er lijntjes in mijn bericht zichtbaar?????
copying is not going well ..... Click on the order At the bottom of the order is the link 'give feedback' That's it. ?????
Die lijntjes komen omdat je die in je forumpost had meegekopieert. Ik heb ze er voor je uitgehaald.
Those lines are because you copied them in your forum post. I took them out for you.