- Catalogue manager
- 8,580 messages
- November 02, 2017 11:36
Eerder dit jaar is er voor veilingen een berichtensysteem ingevoerd dat sterk afwijkt van het systeem dat wij hier al jaar en dag kennen. Het zijn een soort chatboxes die hangen aan kavels waarover wordt gediscussieerd. Veel gebruikers die ook op veilingen actief zijn, zijn op dat moment omgezet naar dat chatsysteem.
Evaluatie toonde aan dat het chatsysteem niet goed functioneert voor het Verzamelaarsplatform. Niet voor beheerders (voor de meeste van hen werd het al snel teruggedraaid), maar ook niet voor andere gebruikers. Zij ontvingen bij berichten van beheerders veelal minder informatie dan voorheen en dat zorgde voor communicatieproblemen.
Daarom is kortgeleden besloten het berichtensysteem van het Verzamelaarsplatform in oude glorie te herstellen. Gevolg is wel dat gebruikers die óók op veilingen actief zijn dan twee actieve berichtenboxen hebben:
1. Chatbox over kavels, bereikbaar via het dropdownmenu rechtsbovenin. (Tijdelijk blijven daar ook nog de Verzamelaarsplatformberichten tussen staan.)
2. Berichtensysteem voor het Verzamelaarsplatform, bereikbaar via het Catalogusprofiel linksbovenin, schuin onder het Catawiki-logo.
Later deze middag zal deze wijziging worden doorgevoerd.
edit: Inmiddels staat de wijziging live. Advies is om het chatsysteem in de dropdownbox rechtsbovenin alleen nog te gebruiken voor communicatie over kavels.
Earlier this year, a messaging system was introduced for auctions that differs greatly from the system that we have known here for many years. They are a kind of chat boxes that hang from lots that are being discussed. Many users who are also active in auctions have converted to that chat system at that time.
Evaluation showed that the chat system is not functioning properly for the Collectors platform. Not for administrators (it was quickly rolled back for most of them), but not for other users either. When they received messages from administrators, they often received less information than before, which caused communication problems.
That is why it was recently decided to restore the Collector Platform's messaging system to its former glory. As a result, users who are also active at auctions will have two active message boxes:
1. Chat box about lots, accessible via the dropdown menu at the top right. (The Collector Platform messages will also remain temporarily in between.)
2. Message system for the Collectors Platform, accessible via the Catalog profile at the top left, diagonally below the Catawiki logo.
This change will take effect later this afternoon.
edit: The change is now live. Advice is to only use the chat system in the dropdown box at the top right for communication about lots.
- Catalogue administrator
- 479 messages
- November 02, 2017 22:29
Het is wel even wennen om op 2 plaatsen de berichten te ontvangen, maar dat zal wel gaan lukken.
2 opmerkingen over de chatbox kavels:
-de berichten die binnenkomen bevatten ook niet veiling gerelateerde onderwerpen, dus ik weet niet of dat goed is
-door deze aanpassing heb ik 11 "nieuwe" berichten ontvangen
It takes some getting used to receiving the messages in 2 places, but that will work.
2 comments about the chat box lots:
-the messages that come in also contain non-auction related topics, so I don't know if that's okay
- because of this change I received 11 "new" messages
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- November 02, 2017 23:12
Uiteindelijk (als we klaar zijn met het fysiek uiteenrafelen van de databaas) blijven in die chatbox alleen eventuele discussies over kavels over. Die chatbox zal je dus maar beperkt nodig hebben, vermoed ik. Standaardplek is het Catalogusprofiel. Over getalletjes tussen haakjes moet je je tot we klaar zijn ook maar niets aantrekken.
Eventually (when we have finished physically unraveling the database) that chat box will only contain any discussions about lots. You will therefore only need that chat box to a limited extent, I suspect. The default location is the Catalog profile. Don't worry about numbers in brackets until we are done.
- Catalogue administrator
- 479 messages
- November 03, 2017 00:06
dank je voor de uitleg
thank you for the explanation
- Catalogue administrator
- 1,909 messages
- February 20, 2018 19:55
Als ik naar "mijn berichten" ga, is het laatste bericht van eind november 2017. Ondertussen heb ik meerdere berichten gekregen, en ook melding van gehad via mail, maar die vind ik niet terug bij mijn berichten.
Alleen via de link in de mail kom ik eraan.
Is dat enkel bij mij?
If I go to "my messages", the last message is from the end of November 2017. In the meantime I have received several messages, and also received a notification via e-mail, but I cannot find them in my messages.
Only via the link in the email will I get it.
Is that only for me?
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- February 20, 2018 19:59
Mijn berichten = dropdownmenu rechtsbovenin = veilingberichten
Berichten = catalogusprofiel = catalogusmailbox
My messages = dropdown menu at the top right = auction messages
Messages = catalog profile = catalog mailbox
- Catalogue administrator
- 1,909 messages
- February 20, 2018 20:31
Ok, ik ben weer helemaal mee. Bedankt.
Ok, I am completely back. Thanks.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- February 20, 2018 20:34
Alle berichten die niets met kavels te maken hebben worden door de veilingdevs nog een keer verwijderd uit Mijn berichten, maar ik heb geen invloed op hun planning.
All messages that have nothing to do with lots are removed by the auction devs from My messages again, but I have no influence on their schedule.
- Catalogue administrator
- 402 messages
- February 21, 2018 23:03
Het oude berichtensysteem deugd ook niet… ik ben nog nooit een systeem tegengekomen die verwijderde berichten uiteindelijk toch nog bewaard.
Als ik iets weggooi dan is dat een keuze. Het zou niet zo moeten zijn dat een overijverige ontwikkelaar dan van mening is dat het toch maar bewaard moet blijven.
Weg = weg.
The old messaging system is no good either… I have never come across a system that will eventually keep deleted messages.
If I throw something away, that is a choice. It shouldn't be the case that an overzealous developer then believes it should be kept anyway.
Gone = gone.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- February 21, 2018 23:05
Staat op het lijstje. Die functie is vroeger nooit gemaakt. Om te zeggen dat het systeem om die reden niet deugt vind ik... eh...
Is on the list. That function was never created before. To say that the system is not good for that reason, I think ... er ...
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- February 23, 2018 13:45
Nog even als aanvulling: het plan is om verwijderde berichten na 14 of 30 dagen automatich te laten verdwijnen, zodat er een periode is waarin je verwijderde berichten nog kunt terughalen; net zoals bijvoorbeeld de prullenbak in Windows. Je kunt je wellicht voorstellen dat dit op een lijst van honderden wensen niet bij de eerste tien staat, maar eerder rond plaats 150. Aan de andere kant is het ook zo, dat als we iets aanpakken, we altijd lager op de lijst kijken of we meteen iets mee kunnen pikken dat ermee te maken heeft, dus je weet maar nooit...
In addition: the plan is to have deleted messages automatically disappear after 14 or 30 days, so that there is a period in which you can still retrieve deleted messages; just like, for example, the recycle bin in Windows. You can imagine that on a list of hundreds of wishes, this is not in the first ten, but rather around 150. On the other hand, when we tackle something, we always look lower down the list to see if being able to immediately pick up on something related to it, so you never know ...
Ondergetekende kreeg bericht dat er een foute ingeving is bij PUZZLES.
Heb daar per ongeluk een naam van een Cap geplaatst.
Wil dat wel weghalen maar de beschrijving is al weg maar krijg de foto niet weg.
Hoe moet de foto verdwijnen?
Mvg: Henk Frings.
The undersigned was notified that there is an incorrect prompting at PUZZLES.
Accidentally put a Cap name there.
Would like to remove that but the description is already gone but cannot get the photo away.
How should the photo disappear?
Thank you: Henk Frings.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- February 18, 2020 21:00
Welk CW-nummer is het?
Which CW number is it?
- Catalogue manager
- 5,347 messages
- February 18, 2020 22:05
Vermoedelijk 7926221
Presumably 7926221
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- February 18, 2020 22:16
Die is nu weg.
It is now gone.
- 1,907 messages
- August 22, 2020 07:35
Vragen over het LD berichtensysteem:
Zijn er voor LD personen die a) bevoegd zijn om en b) een "sleutel" hebben het berichtensysteem in te zien ? Zo ja c) gebeurt dat wel eens ?? d) zo ja met kennisgeving aan en/of toestemming van leden ??
Ik weet dat marktplaats medewerkers zeker bevoegdheden hebben de berichten te zien , mede om misbruik / Phishing te kunnen onderscheppen.
Questions about the LD messaging system:
Are there persons for LD who a) are authorized to and b) have a "key" to view the messaging system? If so c) does that ever happen? d) if so with notification to and / or consent from members ??
I know that marketplace employees certainly have permission to see the messages, partly to be able to intercept abuse / phishing.
- 1,907 messages
- August 26, 2020 08:58
Moet ik deze vraag aan een ander loket stellen ?
Do I have to put this question to another counter?
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- August 26, 2020 17:22
Nee, hoor, maar ik wist niet dat je er zo'n haast mee had.
No, but I didn't know you were in such a hurry.
- 1,907 messages
- August 26, 2020 17:44
Ik heb geen haast dacht dat mijn vraag niet gezien was. Dus al krijg ik over een paar weken reactie /uitleg no problems.
I'm in no hurry, thought my question wasn't seen. So in a few weeks I will get a response / explanation no problems.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- August 26, 2020 17:49
Ik vraag het na; denk niet dat iemand daarin kijkt, behalve eventueel een programmeur bij een individuele storing, maar dat gaat dan nooit om de inhoud van een bericht.
I will check; do not think that anyone looks into it, except possibly a programmer in the event of an individual failure, but that is never about the content of a message.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- August 27, 2020 09:23
Wat ik hierboven dacht, dat klopt.
What I thought above is correct.