- Catalogue administrator
- 752 messages
- February 09, 2015 10:39
Vraagje hoe lang zit een houdbaarheidsdatum op een negatieve feedback ?
Ask how long is an expiration date on a negative feedback?
- 2,571 messages
- February 09, 2015 12:45
dat staat meestal vermeld op de bodum
that is usually stated on the bottom
- Catalogue administrator
- 752 messages
- February 09, 2015 17:13
Dan is het onbeperkt houdbaar dus Levenslang want sommige verkopers hebben meer dan 5 jaar geleden een 1 negatief en daar wordt de verkoper nog steeds op afgestraft door CW, bij een andere veilingsite is het volgens mij 1 jaar.
Then it has an unlimited shelf life, so Lifelong because some sellers have a 1 negative more than 5 years ago and the seller is still being punished by CW, at another auction site it is 1 year in my opinion.
- 124 messages
- February 14, 2015 13:39
Nu de site vernieuwd is, is het feedbackpercentage veel duidelijker in beeld en zou het Catawiki sieren als ze nu de tekortkomingen snel zouden aanpassen.Houdbaarheid is daar 1 van.
Iemand met een klein aantal beoordelingen kan op de veiling nu knap gehandicapt worden door een onterechte negatieve feedback.
Terechte negatieve feedback moet louterend werken, maar als het naar het gevoel van de verkoper onterecht is, dan kan dit knap frustrerend zijn en kan van invloed zijn op de verkoop.
Er staat op de Todolijst van de Verkopers een idee Er moet een meldpunt komen die onafhankelijk alle partijen kan horen. over leveringen en feedback en ook een bindende uitspraak kan doen.
en het aantal stemmen is nu 22, meer stemmen zijn welkom
Now that the site has been revamped, the feedback rate is much clearer in the picture and Catawiki would be honored if they quickly corrected the shortcomings now. Shelf life is one of them.
Someone with a small number of reviews can at the auction now get handicapped by a false negative feedback.
True negative feedback should be cathartic, but if it is false in the seller's opinion, it can be quite frustrating and can have an influence on the sale.
There is an idea on the To-do list of the Sellers There must be a reporting point that can independently hear all parties involved. on deliveries and feedback and can also make a binding statement.
and the number of votes is now 22, more votes are welcome
goed idee MITS....
deze commissie OOK de acties en beslissingen van de diverse (hulp of assistent-) veilingmeesters nauwkeurig in het oog houdt en bij fouten die OPENBAAR bespreekt.
Maar ieder begin van ONAFHANKELIJK (dan ook met inbreng AMATEUR-veiler)
is een zeer welkom initiatief
Waarvoor Hulde
good idea MITS ....
This committee ALSO keeps a close eye on the actions and decisions of the various (auxiliary or assistant) auctioneers and discusses errors PUBLICALLY.
But every beginning of INDEPENDENT (including input from AMATEUR-auctions)
is a very welcome initiative
For which Tribute
- Moderator
- 1,567 messages
- February 16, 2015 20:25
@Plumifrons
Het gebruik van woorden in hoofdletters op het forum wordt gezien als schreeuwen en is daarom ongepast.
We stellen het, als forummoderatoren, zeer op prijs als je hier rekening mee wil houden.
@Plumifrons
Using words in capital letters in the forum is considered shouting and is therefore inappropriate.
As forum moderators, we appreciate it if you take this into account.
fijn met excuses, dat wist ik niet.
Nice with apologies, I didn't know that.
- 1,545 messages
- March 02, 2015 21:57
Terechte negatieve feedback moet louterend werken, maar als het naar het gevoel van de verkoper onterecht is, dan kan dit knap frustrerend zijn en kan van invloed zijn op de verkoop.
Heb al eens een negative feedback gekregen van iemand die iets besteld had, maar die niet betaalde en mij dan een negatieve feedback gaf omdat ik niets geleverd had.
Heb het geval gewoon voorgelegd aan Catawiki en ze hebben die negatieve verwijderd.
Genuinely negative feedback should be cathartic, but if the seller feels it's unfair, it can be quite frustrating and impact sales.
Have you ever received negative feedback from someone who ordered something, but did not pay and then gave me negative feedback because I had not delivered anything.
Just submitted the case to Catawiki and they removed that negative one.
- 1,545 messages
- March 02, 2015 21:59
Maar heb vandaag iets uitzonderlijk opgemerkt :
iemand doet een bestelling op 08/02/2015 en heeft tot op heden nog niet betaald.
Tot mijn verwondering heb ik van hem een postieve feedback gekregen op 15/02/2015
met vermelding : Goede snelle afhandeling
But noticed something exceptional today:
Someone places an order on 08/02/2015 and has not paid yet.
To my surprise, I got his received a positive feedback on 15/02/2015
stating: Good fast handling
- Moderator
- 1,567 messages
- March 02, 2015 22:13
Goede snelle afhandeling
Je hebt hem de spulletjes nu toch wel toegezonden met zo'n mooie feedback Ernie? :)
Good fast handling
Didn't you send him the stuff with such a nice feedback Ernie? :)
- 1,545 messages
- March 02, 2015 23:08
Zal hem een mooie lege omslag sturen voor zijn moeite :-)
PS en wanneer kunnen we hier smiley's gebruiken???
Kan op een GSM, moet dus zeker kunnen op de reuzesuver van
Catawiki (mislukte smiley lol)
Will send him a nice blank cover for his effort :-)
PS and when can we use smileys here ???
Can click a mobile phone, so it should certainly be possible on the giant suver of
Catawiki (failed smiley lol)
kan u een verkoop weigeren,als je naar de feedback gaat kijken van de
aankoper zie je dat hij/zij veel negative feedbacks geeft
You can refuse a sale, if you look at the feedback of the
buyer you will see that he / she gives a lot of negative feedbacks
- 4,319 messages
- April 28, 2015 15:19
Persoonlijk zou ik daarmee erg terughoudend zijn, maar u kunt het weigeren. Bedenk wel dat een "koper" zelfs op een geannuleerde order (negatieve) feedback kan geven.
Personally, I would be very reluctant to do so, but you can refuse it. Keep in mind that a "buyer" can even give (negative) feedback on a canceled order.
Blijkbaar kan iedereen gewoon maar een negatieve feedback geven, of er nu wel geleverd is of juist niet.
dit overkwam mij ook, ik had vermeld in mijn shop dat ik tussen 15 april tot 29 april op vakantie was in alle talen, en dat de shop gewoon open zou zijn.
een duitser bestelde iets op de 19e, en omdat ik op vakantie was kon ik daarom niet reageren, toen ik 1 mei weer aanwezig was had ik van hem een negatieve feedback gehad, onder de noemer dat ik niet gereageerd had.
ik heb hem bedankt voor zijn ongeduldigheid, en het niet lezen van de informatie die ik juist vermeld had, dat ik op vakantie was.
ik vind dit een te onrechte feedback, immers ik lever normaal binnen een dag, en het blijkt dat je zelfs niet eens mag leveren naar 10 dagen, en dat ik ook nog de moeite had genomen om mijn vakantie te vermelden.
@lodernie, waar heb jij je beklag na toegestuurd?
Apparently anyone can just give a negative feedback, whether delivery has been made or not.
This also happened to me, I had mentioned in my shop that between April 15th and April 29th holiday was in all languages, and that the shop would be open as usual.
a german ordered something on the 19th, and because i was on holiday i could therefore not respond, when i was back on the 1st of may I had a negative feedback from him, saying that I had not responded.
I thanked him for his impatience, and not reading the information that I had just stated, that I was on vacation .
I think this is an incorrect feedback, after all I normally deliver within a day, and it turns out that you are not even allowed to deliver to 10 days, and that I also took the trouble to make my holiday to mention.
@lodernie, what did you send your complaint after?
- 4,319 messages
- May 14, 2015 20:59
Het was een Oostenrijker, hoewel dat je ook niet veel verder helpt.
Had je de melding over je vakantie onder "Verzendkosten" gezet? Dat is namelijk de enige informatie die bij alle losse items in je shop wordt getoond.
It was an Austrian, although that doesn't help you much either.
Did you put the notification about your holiday under "Shipping costs"? That is the only information that is shown with all individual items in your shop.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- May 14, 2015 21:00
Catawiki adviseert om je shop te sluiten tijdens vakanties.
Catawiki recommends closing your shop during holidays.
normaal naar info@catawiki.nl
normally to info@catawiki.nl
@Arco, dat was ik eerst van plan, maar toen dacht ik, ik kan het wel vermelden bij verzendkosten en kan ik alle info met inlogcodes van CW wel mee nemen op vakantie, maar toen ik in het vliegtuig zat, bleek ik die info te vergeten hebben, en kon ik niet inloggen en reageren.
anderzijds dacht ik, mensen wachten wel, het zijn maar 14 dagen. eveneens dacht ik dat een levertijd van 14 wel in acht wordt genomen alszijnde normaal.
Deze oostenrijker kon blijkbaar tussen 16 april en 28 april niet wachten, of even kijken bij de info van de shop.
@Arco, I was planning that first, but then I thought, I can mention it with shipping costs and can I take all the info with CW login codes on vacation, but when I was on the plane, I turned out To forget that info, and I couldn't log in and respond.
On the other hand, I thought, people will wait, it's only 14 days. I also thought that a delivery time of 14 will be taken into account as normal.
Apparently this Austrian couldn't wait between April 16 and April 28, or have a look at the info from the shop.
op vakantie of gegevens mee en dingen afhandelen
of shop tijdig sluiten
voor de rest rode feedback een jaar geldig vind ik lang zat
on vacation or with data and handle things
or close shop on time
otherwise red feedback a year valid for a long time
- Catalogue administrator
- 752 messages
- May 15, 2015 13:16
voor de rest rode feedback een jaar geldig vind ik lang zat
Mee eens, CW doe er wat aan!
otherwise red feedback is valid for a year, I think it was a long time
Agree, CW do something about it!
- 1,106 messages
- May 15, 2015 19:05
voor de rest rode feedback een jaar geldig vind ik lang zat
daar is ebay jaren geleden in voor gegaan na een jaar blijft het kommentaar wel staan en ook de rode kleur maar het profiel gaat naar 100%
otherwise red feedback is valid for a year, I think it was a long time
ebay went for that years ago after a year the comment remains and also the red color, but the profile goes to 100%
- Catalogue administrator
- 752 messages
- May 15, 2015 22:09
Als CW een soortgelijk systeem had als ebay dan had je ± 2 jaar geleden al weer een feedbackscore van 100% i.p.v 98%, veel kopers kijken daar toch naar.
If CW had a similar system to ebay then you already had a feedback score of 100% instead of 98% ± 2 years ago, many buyers look at that anyway.
- 124 messages
- May 15, 2015 22:44
Natuurlijk wil iedere verkoper af van zijn negatieve feedback en de houdbaarheidsdatum is best een belangrijk punt, maar het probleem zit er in dat de ten onrechte gegeven negatieve feedback niet aangevochten kan worden.
Dat klagen bij de leiding van Catawiki wel eens geleid heeft (vooral in de opstartfase) dat er feedbacks verwijderd zijn, is niet de goede weg. Toen was Rene nog benaderbaar, sindsdien is er veel veranderd bij het bedrijf Catawiki
Er moet een objectief onafhankelijk meldpunt komen om een probleemgeval te beoordelen met een bindend oordeel.
Feedback moet kwaliteitverbeterend zijn en houdt de verkopers scherp, maar dan moet misbruik ook worden tegengegaan.
Of course every seller wants to get rid of their negative feedback and the expiration date is quite an important point, but the problem is that the wrongly given negative feedback cannot be challenged.
That complain to the Catawiki's leadership has sometimes led (especially in the start-up phase) that feedbacks have been removed is not the right way. At the time, Rene was still approachable, since then a lot has changed at the company Catawiki
An objective independent reporting point must be established to assess a problem case with a binding judgment.
Feedback must improve quality. and keeps the sellers on their toes, but then abuse must also be prevented.
[verwijderd door moderator. Geen info over personeel van Catawiki plaatsen a.u.b.]
[removed by moderator. Please do not post any info about Catawiki staff.]
- Catalogue administrator
- 752 messages
- May 16, 2015 11:27
Als ik ten onrechte een negatieve feedback krijg dan probeer ik het eerst met de koper op te lossen lukt dat niet, dan bij CW aankloppen, werkt dat ook niet dan lijkt mij het feedbacksysteem met een houdbaarheidsdatum van 1 jaar heel redelijk, dan is je feedback na 1 jaar weer 100% en terecht of onterecht doet dan ook niet meer ter zake.
If I wrongly get a negative feedback, I'll try first If that does not work with the buyer, then knock on the door of CW, if that does not work, then the feedback system with a shelf life of 1 year seems very reasonable to me, then your feedback is 100% again after 1 year and is rightly or wrongly done so out of the question.