Ik ben altijd opgevoed met fatsoenregels.
In de geest van spreek met twee woorden, heb respect voor een ander, enz.
Maar ik krijg hier de indruk dat sommige veilingmeesters rechtstreeks uit een hol gekropen zijn.
Let op! Ik zeg sommige.
Gewoon stomweg niet reageren op een mail bijvoorbeeld.
Er wordt blijkbaar vergeten dat zij werk hebben omdat er mensen zijn die hun spullen aanbieden.
Als er dan mensen / aanbieders zijn die een vraag hebben dat die dan ook beantwoord wordt en dan ook op een duidelijke manier.
Blijven ze zo onbeschoft dan kijk ik er niet gek van op dat er steeds meer weglopen.
I have always been raised with rules of propriety.
In the spirit of speaking with two words, have respect for another, etc.
But here I get the impression that some auctioneers crawled straight out of a hole.
Attention! I say some.
Just simply not responding to an email, for example.
Apparently they forget that they have work because there are people who offer their things.
If there are people / providers who have a question that it will be answered and then also in a clear way.
If they remain so rude, I am not surprised that more and more are running away .
- 1,193 messages
- November 16, 2014 14:33
heb er geen last van gelukkig onze strip keur meesters zijn prima
en bij echt serieuze vragen/verschil van mening pak ik de telefoon maar niet iedereen heeft die luxe
is not bothered by it, fortunately our strip judges are fine
and with really serious questions / difference of opinion I pick up the phone but not everyone has that luxury
TheRover
Ik ben altijd opgevoed met fatsoenregels.
In de geest van spreek met twee woorden, heb respect voor een ander, enz.
Maar ik krijg hier de indruk dat sommige veilingmeesters rechtstreeks uit een hol gekropen zijn.
Het taalgebruik in bovenstaande tekst is een contradictie, maar stuur mij s.v.p. een pb met voorbeelden van de onduidelijke antwoorden door veilingmeesters. Dan zal ik er naar kijken.
TheRover
I have always been brought up with rules of decency.
In the spirit of speaking with two words, respect another, etc.
But here I get the impression that some auctioneers have crawled straight out of a hole.
The language in the above text is a contradiction, but please send me a pb with examples of the unclear answers from auctioneers. Then I will look at it.
Hoe stuur ik je een pb met voorbeeld?
How do I send you a pb with sample?
Klik op Veilingmeester en voila...
Click on Auctioneer and voila ...
ja dan kom ik op de contactpagina,maar ik heb een vraag aan Tammo
yes then I will go to the contact page, but I have a question for Tammo
@Maggy
ja dan kom ik op de contactpagina,maar ik heb een vraag aan Tammo
Stuur maar naar Veilingmeester(apestaartje)catawiki.nl
@Maggy
yes then i get to the contact page, but i have a question for Tammo
Send it to Auctioneer (monkey cake) catawiki.nl
Heb al veel contact gehad met diverse veilingmeesters maar heb hier nooit geen last van gehad.
Eerder dat ze erg vriendelijk zijn, en ze staan vrijwel altijd meteen voor je klaar.
mvg wesley
I have had a lot of contact with various auctioneers but have never been bothered by this.
Rather that they are very friendly, and they are almost always ready for you immediately.
mvg wesley
Ik heb ook contact gehad met meerdere veilingmeesters maar er spant er bij mij echt wel eentje de kroon.
termen als "zeur en klaagmails" en al je zinnen beginnen met IK stuiten mij als voormalig dhz-verkoper zeer tegen de borst.
het vermanend toespreken en een houtaine manier van schrijven zijn m.i. niet de manier waarop je met je "klanten" omgaat.
Als ik in het verleden zo met mijn klanten was omgegaan, had ik niet lang de baan gehouden.
ook het aantrekken van regels en limieten zonder voorafgaande waarschuwing is als een klap in de nek, evenals het in concept zetten van kavels die er al maanden staan.
Ik heb nu al 161 kavels via Catawiki verkocht, daarvan ging 980 euro naar Catawiki, dat hoort bij de deal die je gemaakt hebt daar gaat het niet om, ik wil gewoon als zodanig behandelt worden en niet alsof je blij mag zijn dat hij (niet CW) je kavel goedkeurt.
Ik heb in het begin heel veel hulp van de toenmalige veilingbeheerder gehad, maar met de huidige heb ik eenzijdig de afspraak gemaakt geen zeur- en/of klaagmails meer te sturen.
wie heeft er dezelfde ervaring, ben ik het dan alleen, ga tweifelen aan mezelf, moet je niet doen zeggen velen.
I have also been in contact with several auctioneers, but one really takes the cake for me.
Terms such as "nag and complain e-mails" and all your sentences starting with IK are very off putting to me as a former DIY salesman.
addressing admonishingly and a woody way of writing are, in my opinion, not the way you deal with your "customers".
If I had treated my clients like this in the past, I wouldn't have kept the job for long.
also attracting rules and limits without prior warning is like a slap in the neck, as well as drafting plots that have been there for months.
I have already sold 161 lots via Catawiki, of which 980 euros went to Catawiki, that is part of the deal you made, it is not about that, I just want to be treated as such and not as if you can be happy that he (not CW) approves your lot.
In the beginning I had a lot of help from the then auction manager, but with the current one I made a unilateral agreement not to send any more nagging and/or complaining emails.
who has the same experience, is it just me, start doubting myself, you shouldn't say many.
Het ligt misschien welke veiling het betreft. De stripveiling was de eerste veiling en de veilingmeester was bij catawiki betrokken vanaf den beginne als ik het goed heb. Ook bij de catalogus en zelf verzamelaar gok ik zo. Deze betrokkenheid straalt in positieve zin uit naar de later aangenomen strip veilingmeesters. Onlangs was er een probleem met een verzending naar Frankrijk. Door goed te communiceren van Patrick naar mij en de koper is alles prima opgelost. Een enkele keer gaat een kavel op concept en is de reden goed aangegeven. Ik kan daar prima mee leven.
It may depend on which auction it concerns. The Comic Auction was the first auction and the auctioneer was involved with Catawiki from the beginning if I am correct. I also gamble with the catalog and collector myself. This involvement radiates positively to the later hired comic auctioneers. Recently there was a problem with a shipment to France. By communicating well from Patrick to me and the buyer everything is resolved very well. Occasionally, a lot is drafted and the reason is clearly indicated. I can live with that.
Natuurlijk heb ook ik zeer positieve ervaringen met andere veilingmeesters.
het gaat mij niet om het aan de schandpaal nagelen van een specifieke beheerder maar meer om het ventileren van mijn teleurstelling aangaande deze ene persoon.
en te peilen of er meer mensen met een negatieve ervaring met een veilingbeheerder
Juist temeer omdat ik positieve ervaringen had, komt deze persoon op je over als een koude douche.
Ik ben echter ook wel blij met deze twee (to nu toe?) positieve reacties.
Of course I also have very positive experiences with other auctioneers.
I am not concerned with shaming a specific manager, but more with expressing my disappointment with this one person.
and to gauge whether more people have had a negative experience with an auction manager
Especially because I had positive experiences, this person comes across as a cold shower to you.
However, I am also happy with these two (so far?) positive reactions.
Heb het zelfde probleem met momenteel de horloge & klokken veilingmeester.
Het aanbod op deze veiling schijnt zo gigantisch te zijn dat de wachttijden 6 tot 8 weken of langer zijn.
Na het mailen ( 2 weken voor dat gereageerd werd ) over en weer met de veilingmeester die eerst beloofde om in een bepaalde periode de kavels te zullen gaan beoordelen maar dit uiteindelijk niet deed.
Waarna ik weer op mijn beurt mijn ongenoegen hierover aan hem bekend maakte, uiteindelijk moest ik het maar bekijken en wenste mij veel succes met mijn aan te bieden goederen.
Zeer ongepast en niet zoals een veilingmeester behoort te reageren ik kan mijn mijn horloges of klokken nu niet meer aanbieden omdat de verhouding nu is verpest en er geen ander veilingen meer zijn op catawiki waar je dergelijke kan aanbieden.H
Het maakt niet uit of 220 kavel ter waarde € 15.000 van het begin van dit jaar tot nu heb verwerkt, volgens de veilingmeester heeft hij mijn kavels niet nodig, zal de leiding van Catawiki hier ook zo over denken ben ik wel benieuwd naar.
Verder gaf hij aan 16 uur voor Catawiki te werken lijkt mij inderdaad te weinig tijd om dit soort werk te kunnen doen, aan de andere kant ik ben ook op zondag bezig om kavels aan te maken naast mijn 6 dagen per week en (12 uur per dag) werken in de zaak dus je moet er maar wat voor over hebben denk ik dan maar, de andere veilingmeesters heb ik een zeer goede relatie mee en werkt perfect overigens.
Nu wordt de veiling gesplitst maar het kwaad is geschied zeg maar, ik heb er een nare nasmaak ervan overgehouden.
Have the same problem with currently the watch & clocks auctioneer.
The supply at this auction seems to be so enormous that the waiting times are 6 to 8 weeks or longer.
After e-mailing (2 weeks before responding) back and forth with the auctioneer who first promised to assess the lots in a certain period, but ultimately did not do so.
After which I in turn made my displeasure known to him, in the end I had to look at it and wished me good luck with my goods to be offered.
Very inappropriate and not the way an auctioneer should respond I can no longer offer my watches or clocks because the relationship has now been ruined and there are no other auctions on Catawiki where you can offer such.H
It doesn't matter if I have processed 220 lots worth € 15,000 from the beginning of this year to now, according to the auctioneer he does not need my lots, will the management of Catawiki think the same about this, I'm curious.
He also indicated that he works 16 hours for Catawiki indeed seems to me to be too little time to do this kind of work, on the other hand I am also busy on Sundays to create lots in addition to my 6 days a week and (12 hours a day) work in the business so you just have to do something for it I think, I have a very good relationship with the other auctioneers and it works perfectly by the way.
Now the auction is being split, but the damage has been done, so to speak, I have a bad aftertaste.
Ook hier proef ik weer een irritatie van iemand uit de oorsprong van de dienstverlening DE WINKEL.
Sommige veilingmeesters, de goeden daargelaten, hebben het idee dat Catawiki om hen draait, maar eerst komt Ctawiki kort daarop de klant dan een hele tijd niets en dan de veilingmeester.
Misschien moeten ze die naam maar veranderen, het begrip meester roept verkeerde assosiaties op blijkt maar weer.
Beschrijving als veilingassistent of veilingbegeleider dekt de lading beter en geeft ook een bepaalde bescheidenheid aan.
Weigeren van kavels kan m.i. niet ook al ben je groot of klein in het aanbieden en mag de vielingmeester je niet, hij heeft zijn plicht te doen, en zich te onthouden can dergelijke uitspraken.
er is ook nog iemand die boven de veilingmeesters staat, die zou je kunnen aanspreken, succes.
De verhouding van mij met de veilingmeester van mijn doelgebied is stabiel, die heb ik beloofd geen enkele mail meer te versturen, hij stuurt ze mij wel met tips e.d. die ik dan weer commentaarloos en zonder tegenspraak opvolg, hoe discutabel ook (soms).
Again, I can sense an irritation from someone from the origin of the DE STORE service.
Some auctioneers, the good ones aside, have the idea that Catawiki is all about them, but Ctawiki comes first shortly afterwards. the customer then nothing for a long time and then the auctioneer.
Maybe they should change that name, the concept master evokes wrong associations again.
Description as auction assistant or auction supervisor covers the load better and also indicates a certain modesty.
In my opinion, refusing lots is not possible, even if you are large or small in offering and the valet master does not like you, he has his duty, and to refrain from making such statements.
There is also someone who is above the auctioneers who could appeal to you, good luck.
The relationship of me with the auctioneer of my target area is stable, I promised not to send any more e-mails, he sends them to me l with tips etc. that I then follow without comment and without contradiction, however debatable (sometimes).
Beste Classic20040
U geeft precies aan hoe het hoort te gaan.
Ik had een mail bericht verwacht van de veilingmeester zoals: beste aanbieder op het ogenblik is het erg druk ik verwacht binnenkort meer kavels te kunnen beoordelen omdat we de horloge & klokkenveiling gaan splitsen.
Ik moest notabene van curiosa veilingmeester horen dat de veiling wordt gesplitst.
En in zijn bericht aangeven dat hij mij een eerlijke uitleg heeft gegeven, de enige uitleg die hij mij gaf ging alleen maar over de werkdruk en over wat hij allemaal moest doen als ,veilingmeester,.
Catawiki heeft mij vorige jaar een aantal keren benadert om goederen op Catawiki aan te bieden, nu lijkt het of je moet smeken, slijmen en op je woorden passen etc om je kavels beoordeelt te krijgen sorry daar pas ik echt voor ligt niet in mijn aard.
Dear Classic20040
You indicate exactly how it should go.
I expected an email from the auctioneer such as: best seller at the moment it is very busy I expect to be able to review more lots soon as we have the watch & amp; clock auction.
I had to hear from curiosities auctioneer that the auction is being split.
And indicate in his message that he has given me an honest explanation, the only explanation he I was just about the workload and about what he had to do as, auctioneer ,.
Catawiki approached me a number of times last year to offer goods on Catawiki, now it seems you have to begging, slogging and taking care of your words etc to get your lots assessed sorry, I really do not fit for this is not in my nature.
Ja dat is precies hoe ze zouden moeten communiceren, afwijzen is een, maar alternatieven (die er dus zijn!!) aandragen is toch normaal, je houd de klant binnen.
echt grote paralellen in houding en gedrag, het IK staat te hoog in het vaandel.
sorry mijnheer ik heb het erg druk, dat leg je niet bij de klant, maar daar ga je mee naar je baas. begrip daarvoor vragen en vervolgens e.e.a. herstellen op korte termijn mag.
maar ik hoef U niets te vertellen, nogmaals we werken of hebben gewerkt volgens het handboek van een goede winkelier, dat zou iedereen in de dienstverlening moeten lezen.
jammer, ik moet het nog schrijven, zoek nog sponsoren.
Yes that is exactly how they should communicate, rejection is one thing, but offering alternatives (which are there !!) is normal, you keep the customer in.
really big parallels in attitude and behavior, the I is too high on the agenda.
sorry sir I'm very busy, you don't put that to the customer, but you go with it to your boss. ask for understanding and then repair things in the short term.
but I don't have to tell you anything, again we work or have worked according to the manual of a good retailer, everyone in the service sector should read that.
Too bad, I still have to write it, still looking for sponsors.
Inderdaad op het ogenblik in deze moelijke tijden ben ik blij dat ik mijn klanten altijd fantsoenlijk heb benadert en ten aller tijde een goede service heb verleent in de 25 jaar dat ik bezig ben.
Want ik pluk er nu de vruchten van dat uit zich in het net iets beter doen dan de concurrent.
Het fenomeen gunnen kon deze veilingmeester ook al niet, ik gaf hem een voorbeeld vandaag een aanbod van een kavel van een paar tientjes morgen gun ik de zelfde veiling een kavel van een paar duizend., ik kreeg daarop te horen dat hij mijn manier van communiceren niet kon waarderen.
Indeed at the moment in these difficult times I am glad that I have always approached my customers decently and have provided a good service at all times in the 25 years that I have been working.
Because I pick Now the fruits of that show itself in doing slightly better than the competitor.
This auctioneer could not grant the phenomenon either, I gave him an example today, an offer of a lot of a few tens tomorrow I will award a lot of a few thousand to the same auction, I was then told that he did not appreciate my way of communicating.
@sambou en classic20040
Wij vinden het vervelend om te horen dat de communicatie met sommige veilingmeesters niet goed lijkt te verlopen. Uiteraard is het onze intentie om alle aanbieders en kopers professioneel en tijdig te woord te staan. Het kan voorkomen dat er door een groot aanbod vertraging ontstaat bij het screenen van de kavels en u dus een tijdje op een reactie moet wachten. Wij werken er momenteel hard aan om dit probleem op te lossen, hiervoor alstublieft uw geduld. De geopperde suggesties ter verbetering van onze communicatie nemen wij graag ter harte. Als u echt ergens vastloopt, neemt u dan contact met ons op via info at catawiki.nl, dan zal onze klantenservice u verder helpen.
@sambou and classic20040
We are sorry to hear that communication with some auctioneers does not seem to be going well. It is of course our intention to speak to all suppliers and buyers professionally and in a timely manner. It is possible that due to a large supply there is a delay in the screening of the lots and that you have to wait a while for a response. We are currently working hard to fix this issue, please have patience for this. We are happy to take the suggestions put forward to improve our communication to heart. If you really get stuck somewhere, please contact us at info at catawiki.nl and our customer service will help you further.
Beste veilingmeester
Bedankt voor u reactie.
Ik pas even voor de horloge veiling ondanks dat ik nog leuke items in de vooraadkasten heb voor deze veiling, als je krijgt te horen van een veilingmeester dat deze niet afhankelijk is van je aan te bieden kavels houd het op.
Mischien is het zo dat ik zelf te snel heb verteld hoe ik erover dacht, maar dat neemt niet weg dat een veilingmeester zo niet hoort te regageren, ik heb verteld dat ik contact zou nemen met de accountmanager deed hem niet zo veel moest ik maar doen.
Een mailtje met een toenadering wat positief zou klinken, blijft u gewoon u kavels aanbieden we proberen het op te lossen heb ik van hem kant niet gehoort.
Dear auctioneer
Thank you for your response.
I am just waiting for the watch auction even though I still have nice items in my stock cabinets for this one. auction, if you are told by an auctioneer that it is not dependent on the lots to be offered, please stop.
Maybe I told you too soon what I thought about it, but that does not alter the fact that an auctioneer should not manage like this, I told him that I would contact the account manager didn't do that much to him, should I do.
An email with a rapprochement which would sound positive, just keep offering you lots we are trying to solve it I did not hear from him.
sambou wat ik je kan adviseren is je niet weg te laten drukken en je over te geven aan emoties.
kijk eerst wat voor voordelen Catawiki voor je heeft en tel dan je zegeningen.
heb ik ook gedaan en kwam tot de slotsom dat als het niet anders kan dan moet het maar zo.
je hebt alleen jezelf als je je terugtrekt, het is heden ten dage nou eenmaal zo dat mensen schijnbaar zich zo willen gedragen.
Ga door zou ik zeggen, niet in discussie gaan en doorzwemmen.
sterkte.
sambou What I can advise you is not to let yourself be pushed away and surrender to emotions.
First look at the benefits Catawiki has for you and then count your blessings.
I also did and came to the conclusion that if there is no other way, then it should be this way.
You only have yourself when you withdraw, it is just the case nowadays that people seemingly wanting to behave like that.
Continue I would say, don't argue and swim on.
strength.
- Catalogue administrator
- 2,412 messages
- December 04, 2014 17:02
als je krijgt te horen van een veilingmeester dat deze niet afhankelijk is van je aan te bieden kavels houd het op
@Sambou: Sorry hoor, maar hier heeft de veilingmeester gelukkig toch echt gelijk ! Als het alleen aan jouw kavels zou liggen, dan heeft CataWiki geen basis om op te staan en te weinig inkomsten! De veilingen zijn van iedereen en niet van 1 privé persoon.
Omdat het erg druk is, moet men gewoon geduld hebben. Door het grote aanbod is er gewoon een hele lijst af te werken om te reviewen voor de veiling. Het feit dat je beantwoord bent door een veilingmeester is toch prima service ! Maar wederom ligt het probleem hier weer aan communicatie, want in dit geval is er dus 'ruis' ontstaan, zoals dat heet. De mededeling is toch echt niet negatief bedoeld, maar gewoon een uitleg van hoe het ervoor staat. Jammer dat dat zo negatief wordt uitgelegd. Ik vind dat Tammo ook een prima uitleg geeft.
if you are told by an auctioneer that they are not dependent on the lots to be offered keep it up
@ Sambou : Sorry, but luckily the auctioneer is really right here! If it were only your lots, then CataWiki has no basis to stand on and not enough income! The auctions belong to everyone and not 1 private person.
Because it is very busy, you just have to be patient. Due to the large supply, there is simply a whole list to be completed to review before the auction. The fact that you have been answered by an auctioneer is great service! But again the problem here lies with communication, because in this case there is 'noise', as it is called. The announcement is really not intended in a negative way, but simply an explanation of how things are going. Too bad that it is explained so negatively. I think Tammo also gives a great explanation.
Ook ik maak het mee dat kavels heel lang op aangeboden staan voordat er naar wordt gekeken, maar ik leg me er bij neer omdat ik best geloof dat het stervens druk is en ik dus niet de enige ben die kavels aan brengt.
Soms worden de kavels terug gezet naar concept, maar tot nu toe heb ik daar altijd keurige uitleg over gekregen en er zelfs over kunnen praten, en ondanks dat ik het er niet altijd over eens was, respecteer ik de mening van de veilingmeester of probeer ik het later nog eens in de hoop dat een andere veilingmeester mijn kavel beoordeelt en er een andere mening op na houdt.
Wel vind ik het jammer wanneer een kavel heel lang op aangeboden staat, dan eindelijk goedgekeurd wordt voor de veilingvoorraad en dan enkele dagen daarna gelijk weer op concept wordt gezet omdat ze vinden dat ze teveel voorraad hebben, maar als zoiets gebeurt denk ik altijd maar dat ik niet het enige slachtoffer ben ;-)
I too experience that lots are offered for a long time before being looked at, but I accept it because I believe it is very busy and I am therefore not the only one who brings in lots.
Sometimes the lots are put back to concept, but so far I have always received a neat explanation about this and even been able to talk about it, and although I did not always agree, I respect the opinion of the auctioneer or try to again later in the hope that another auctioneer will judge my lot and have a different opinion.
I do think it's a pity when a lot is on offer for a long time, then finally approved for the auction stock and then immediately put back on concept a few days later because they think they have too much stock, but when something like that happens I always think that I am not the only victim ;-)
- 1,890 messages
- December 16, 2014 10:47
mctf,
Een slachtoffer ben je pas als je financiele, geestelijke of lichamelijke schade hebt geleden door toedoen van een ander, daar lijkt me hier geen sprake van (of je moet van de afwijzing/wachtkamer er geestelijk aan onderdoor gaan)
mctf,
You are only a victim if you have suffered financial, mental or physical damage at the hands of someone else, that does not seem to me to be the case (or you have to be rejected / waiting mentally going under)
Ik heb mijn aangeboden object weg gehaald. Had al 4 maanden iets aangeboden. En was goed gekeurd. Maar nog steeds niks gehoord wanneer het geveild word. Helaas. Probeer het wel op een andere manier.
I have removed my offered object. Had already offered something for 4 months. And was approved. But still nothing heard when it goes up for auction. Unfortunately. Please try another way.
De veilingmeester van de modeltreinveiling beweert dat het aanbod zo groot is, dat daarom mijn kavels in concept blijven staan. Van de 125 kavels op deze veiling zijn er 75 van dezelfde aanbieder. En als ik de waarde van de kavels mag prognotiseren, blijft meerendeel onder de e75,- Vraag me af wat hier aan de hand is. Heeft deze aanbieder soms aandelen in Catawiki of omgedraaid?!? Niet zo vreemd dat er voor mijn kavels geen plaats is. En als dan de veilingmeester zelf ook nog kavels gaat aanbieden zoals op deze veiling gebeurt, stop ik maar even met Catawiki. Kan m'n tijd wel beter gebruiken.
The auctioneer of the model train auction claims that the supply is so large that my lots remain in concept. Of the 125 lots in this auction, 75 are from the same provider. And if I can forecast the value of the lots, most of it will stay below e75, - Wonder what's going on here. Does this provider sometimes hold or reverse shares in Catawiki?!? Not surprising that there is no room for my lots. And if the auctioneer also starts offering lots as is happening at this auction, I will stop with Catawiki for a while. Could use my time better.