Beste Mensen,
Graag wil ik het volgende met jullie delen en graag jullie mening horen.
Via de veiling heb ik recentelijk een ingelijste foto verkocht aan een Belgische hoogste bieder. Dit item keurig netjes en stevig verpakt als altijd, waarschuwingsstickers erop (Breekbaar, Voorzichtig, Fragile) en het pakketje aangetekend verzekerd via PostNL laten versturen. Zodra ik een pakketje verstuur zet ik de status op "verzonden" en voeg onderstaande tekst toe:
Beste XXXX,
Allereerst proficiat met je hoogste bod op dit kavel !
Ik heb het kavel vandaag aangeboden aan PostNL vanwaar het geregistreerd zal worden verzonden.
Normaal gesproken zul je je item tussen 1-3 werkdagen ontvangen.
Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over item/transport gelieve dan direct contact met mij op te nemen (xxxxxxxxx@chello.nl) zodat ik kan kijken hoe we een en ander kunnen oplossen.
Ik stel het zeer op prijs indien je na afloop van de transactie positieve feedback via Catawiki zou willen afgeven.
Alvast bedankt voor de moeite, en veel plezier met je gewonnen item !
Met vriendelijke groeten,
Nu wil het geval dat ik vandaag een notificatie krijg van Catawiki "Feedback Ontvangen" Ik open de betreffende pagina en wat schets mijn verbazing, ik heb een Negatieve beoordeling in combinatie met de tekst "Het glas van de inkadering van het attest getekend door Borg en Vilas was gebroken. Kan dit worden vervangen. Mvg"
Los van het feit dat ik dat heel vervelend vindt voor deze klant , heeft hij dus niet de moeite genomen om mij even te contacten zodat ik hem direct een nieuwe lijst met glasplaat had kunnen toesturen, maar gaat mij direct eerst negatief beoordelen en vervolgens vragen of ik het kan oplossen....Ik heb aangegeven bij deze man dat ik hem direct een nieuwe lijst ga toesturen en heb hem verzocht de feedback te wijzigen. Mocht hij uiteindelijk toch niet tevreden zijn dan kan hij altijd nog negatief beoordelen, maar wat hij nu doet is het paard achter de wagen spannen. De betreffende klant wil echter geen kant op en ik ziet nu mooi met een in mijn ogen onterechte negatieve beoordeling te kijken. Hoe zien jullie dat en is er een mogelijkheid om deze negatieve beoordeling weg te krijgen ?
Dear People,
I would like to share the following with you and would like to hear your opinion.
Through the auction I recently sold a framed photo to a Belgian highest bidder. This item will be neatly and securely packaged as always, with warning stickers on it (Fragile, Caution, Fragile) and have the package sent by registered and insured mail via PostNL. As soon as I send a package I set the status to "sent" and add the text below:
Dear XXXX,
First of all congratulations with your highest bid on this lot!
Today I offered the lot to PostNL from where it will be shipped registered.
Normally you will receive your item between 1-3 working days.
In the unlikely event that you are not satisfied about item / transport please contact me directly (xxxxxxxxx @ chello.nl ) so that I can see how we can can solve it.
I would very much appreciate it if you would like to provide positive feedback via Catawiki after the transaction has ended.
Thanks in advance for the effort, and have fun winning item!
With kind regards,
Now if I get a notification from Catawiki today "Receive Feedback" I open the relevant page and what outline my surprise, I have a Negative rating in combination with the text "The glass in the frame of the certificate signed by Borg and Vilas was broken. Can this be replaced. Mvg "
Apart from the fact that I find that very annoying for this customer, he has not bothered to contact me so that I could have sent him a new list with glass plate immediately, but will go first judge me negatively and then ask if I can solve it .... I have indicated to this man that I will immediately send him a new list and have requested him to change the feedback. he still judges negatively, but what he does now is put the cart before the horse. However, the customer in question does not want to go anywhere and I now look nice with what I think is unjustified negative assessment. How do you see that and what is there an opportunity to get rid of this negative review?
- LastDodo Team
- 6,172 messages
- September 03, 2014 14:09
Voordat negatieve feedback gegeven kan worden, dient er eerst contact gezocht te zijn met de betreffende verkoper en moet die een redelijke kans hebben gehad om indien nodig een fout te herstellen of te compenseren.
Als je negatieve feebback wilt geven dan dien je aan te vinken dat je contact hebt gehad met de verkoper. Daarbij staat de volgende tekst:
Heb je over deze aankoop contact gehad met de verkoper en deze een redelijke tijd gegeven om het op te lossen? Vink dan het selectievakje aan de linkerkant aan. Zo niet, neem dan eerst contact op met de verkoper.
Als er dus geen contact is geweest dan wordt er onterecht negatieve feedback gegeven. Probeer svp eerst even er met deze koper uit te kopen en hem te vragen om de feedback aan te passen.
Before negative feedback can be given, the relevant seller must first be contacted and they must have had a reasonable opportunity to correct or correct an error if necessary.
If you want to give negative feedback, you must tick that you have been in contact with the seller. It contains the following text:
Have you contacted the seller about this purchase and given them a reasonable time to resolve it? Then tick the checkbox on the left. If not, please contact the seller first.
So if there has been no contact, negative feedback will be given incorrectly. Please try to buy out with this buyer first and ask him to adjust the feedback.
Rene, bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb hem gevraagd om de feedback aan te passen en heb heel duidelijk aangegeven dat ik het probleem graag wil oplossen door deze klant een splinternieuwe lijst toe te sturen. Deze klant is dat niet van plan, hij reageert alsvolgt;
Beste,
Op uw mailbericht "Demande de feedback' heb ik geantwoord met melding van het probleem dat ik heb ondervonden.
De benaming van deze Email gaat er juist over om feedback informatie te bekomen over de bestelling, verzending ed.
Het probleem zit dus niet bij mij de klant van Catawiki.
Mvg,
XXXXXXXXXXXXXXX
Los van de vraag of hij het gaat aanpassen of niet, ik zal sowieso hem een nieuwe lijst toesturen. Ik wil niet dat iets of iemand mij achteraf verwijten kan maken en wil mijn zaken gewoon netjes afhandelen.
Rene, thank you for your quick response.
I asked him to correct the feedback and made it very clear that I would like to resolve the issue by sending this customer a brand new list. This customer does not intend to do that, he responds as follows;
Best,
I replied to your "Demande de feedback" email stating the problem I was experiencing.
The name of this Email is precisely about obtaining feedback information about the order, shipment, etc.
So the problem is not with me, the Catawiki customer.
Best regards,
XXXXXXXXXXXXXXX
Regardless of whether he's going to change it or not, I'll send him a new list anyway. I don't want anything or anyone to blame me afterwards and I just want to do my business properly.
E.e.a. is inmiddels opgelost. Koper heeft feedback gewijzigde en ik heb een nieuwe lijst verzonden. Jammer alleen dat daarvoor een forummelding nodig was, maar goed...
E.e.a. has since been resolved. Buyer has changed feedback and I have sent a new listing. It's just a shame that a forum notification was needed for this, but hey ...
- 1,527 messages
- September 04, 2014 00:18
weet van verschillende verkopers dat ze negetieve feedback kregen van een koper (steeds dezelfde) omdat zij en ik het item niet haden geleverd.
De koper vermeldde daar niet bij dat hij niet had betaald, want de koop was intussen reeds geannulleerd!!!
Catawiki heeft de feedback aangepast, zonder het forum.
Watchunlimited, voordat je hier een forum start, best eerst een berichtje naar veilingmeester.
PS
Kan het programma niet worden aangepast, dat bij een annulatie er geen feedback kan geven worden???
knows from several sellers that they received negative feedback from a buyer (always the same) because they and I did not deliver the item.
The buyer did not mention that he had not paid because the purchase was already canceled in the meantime !!!
Catawiki has adjusted the feedback, without the forum.
Watchunlimited, before you start a forum here, best first a message to the auctioneer.
PS
Can the program not be adjusted, that in case of cancellation no feedback can be given ???
Dit lijkt me een heel goede zaak wat Lordemie voorstelt !
Geen mogelijkheid tot feedback als een koop geannuleerd is. Waarom men dan toch mag feedbacken is mij geheel onduidelijk..
Ik heb zelf onlangs een geval gehad waarbij de koper - voor het eerst in mijn catawiki geschiedenis - een bod deed wat veel lager was dan de ingevulde prijs. Uiteindelijk toch maar accoord gegaan.
Het bleek een bekende koper. Eentje die slecht bekend staat. Desondanks de strips opgestuurd, die allen in goede staat verkeerden.
Na levering wilde meneer wat geld terug zien aangezien er 1 strip bij was die slecht zou zijn (ik weet dat dit niet zo is) Maar aangezien ik geen slechte onterechte feedback wilde hebben en die bui al aan zag komen gezien alle gegevens feedback door die meneer.. heb ik een bedrag teruggestort.
en zowaar, weer een goede feedback erbij. Gekocht zou je kunnen zeggen. of afgeperst?
Mijns inziens moeten dergelijke kopers geweerd kunnen worden van Catawiki. Meestens zijn het serieuze verzamelaars die erg veel plezier hebben in de hobby en het onderling uitwisselen van boeken, strips etc.
Maar sommigen bederven de boel... Eerst een lager bod doen, dan de betaling wekenlang uitstellen en dan geld terug eisen door zogenaamd kwaliteitsprobleem..
Bert
This seems like a very good thing what Lordemie proposes!
No possibility of feedback if a purchase is canceled. Why people are allowed to give feedback is completely unclear to me ..
I recently had a case where the buyer - for the first time in my catawiki history - made an offer that was much lower than the entered price. In the end I agreed.
It turned out to be a well-known buyer. One that is poorly known. Nevertheless, the strips were sent, which were all in good condition.
After delivery, sir wanted to see some money back as there was 1 strip that would be bad (I know this is not the case). I wanted to have bad false feedback and already saw that mood coming given all the data feedback from that gentleman .. I have refunded an amount.
and indeed, good feedback again. You could say bought. or extorted?
In my opinion, such buyers should be banned from Catawiki. Most of them are serious collectors who have a lot of fun in the hobby and the mutual exchange of books, comics etc.
But some spoil everything ... First make a lower offer, then postpone the payment for weeks and then demand money back due to so-called quality problem ..
Bert
- 1,527 messages
- December 01, 2014 16:55
Enkele verkopers hebben een tijdje terug het voorstel gebracht om buiten Catawiki een lijst bij te houden van de "slechte" kopers. Die lijst zou niet openbaar gemaakt worden en slechts enkelen zouden toezicht hebben op die lijst. Maar verkopers zouden kunnen navragen of een koper al dan niet op de "zwarte" lijst staat.
Heb sde laatste maanden echter niets meer over het voorstel gehoord
Some sellers suggested a while back to keep a list of the "bad" buyers outside of Catawiki. That list would not be made public and only a few would oversee that list. But sellers could inquire whether or not a buyer is on the "black" list.
However, haven't heard about the proposal in recent months
Hallo,
hoewel een begrijpelijk voorstel vind ik dat het toch bij Catawiki zelf thuishoort.
ik kan me meer vinden in een constructie waarbij iemand in de gaten wordt gehouden als zijn feedbacklijstje vol staat met negatieve opmerkingen.
Bijvoorbeeld bij 10 negatieve opmerkingen zou Catawiki eens kunnen kijken of het wel helemaal een kosher iemand is..
In mijn geval mebt die koper is het zonneklaar dat het minimaal een uiterst kritisch iemand is en snel zijn stevig negatieve feedback er tegenaan gooit, en op regelmatige basis geld terug eist..
Ik weet ook niet wat eerlijk is, je moet als koper ook gewoon negatieve feedback kunnen geven tenslotte, het kan ook heel terecht zijn.
Maar ook heel onterecht, en zou het beoordelen uitgeschakeld moeten zijn bij een transactie die niet door is gegaan of een geannuleerde bestelling. Dat is m.i. een fout in het systeem.
Hello,
although an understandable proposition, I think it belongs at Catawiki itself.
I can agree more with a construction where someone is watched as his feedback list is full of negative comments.
For example, with 10 negative comments, Catawiki could see if it is a kosher person at all ..
In my case with that buyer it is obvious that it is at least an extremely critical person and quickly throws its strong negative feedback against it, and demands a money back on a regular basis.
I also do not know what is fair, as a buyer you should also just give negative feedback Finally, it can also be very justified.
But also very unjustified, and grading should be disabled for a transaction that did not go through or a canceled order. In my opinion, that is an error in the system.
@ Bertmussel: op deze wijze (je rug niet recht houden) en een positieve feedback kopen steun je wel de door jou ervaren "trend".
Ik zie en begrijp het dilemma wel maar aan het eind van de dag wat is de waarde van een negatieve feedback waarvan je weet dat hij onterecht is en waarop je zelf kan responderen. (Alhoewel ik van de eerste paar negatieven (ca 10 sinds 1999 op een totaal van ruim 6000 feedbackmogelijkheid op E***) ook danig van mijn stuk was. Tijd leert echter relativeer en ik merk er niets van in de verkoop van een gedeelte van mijn verzameling.
Zwarte lijsten ed gaan uiteindelijk niet helpen in mijn optiek. Geen feedbackmogelijkheid of verwijderen bij een cancellatie lijkt me niet meer dan logisch en een goede tip aan Catawiki.
mvg Autominologist
@ Bertmussel: in this way (don't keep your back straight) and buy positive feedback you do support the "trend" you experience.
I do see and understand the dilemma, but at the end of the day what is the value of a negative feedback that you know is unjustified and to which you can respond yourself. (Although the first few negatives (about 10 since 1999 out of a total of more than 6000 feedback options on E***) also left me very upset. my collection.
Blacklists, etc. will ultimately not help in my opinion. No feedback option or removal in the event of a cancellation seems only logical to me and a good tip to Catawiki.
mvg Autominologist
Beste autominologist,
natuurlijk heb je gelijk. Maar ik ben maar een eenvoudige hobby verkoper van meestens dubbele exemplaren en op enige tientallen beoordelingen is dat percentueel belangrijker dan jouw genoemde 6000 ..
en rug recht houden.. dat doe ik wel bij de echt belangrijke dingen in het leven. Tenminste niemand die mij kent heeft me ooit verweten mijn rug niet recht te houden. Je bent de eerste...
bedankt voor je hulp bij dat voorstel om die freedbackmogelijkheid weg te halen bij gecancelde bestellingen..
Hopelijk leest er iemand mee van Catawiki...
Dear autominologist,
of course you are right. But I'm just a simple hobby seller of mostly duplicate copies and on a few dozen reviews that is percentage more important than your mentioned 6000..
and keep your back straight.. I do that with the really important things in life. At least no one who knows me has ever accused me of not keeping my back straight. You are the first...
thanks for your help with that proposal to remove that freedback option from canceled orders..
Hopefully someone from Catawiki will read along...
Ik koop regelmatig wat op internet op catawiki
Maar als ik zie dat ik dat er artwork in dubbelgevouwde doos van een wordt opgestuurd of in vuilniszak dan vraag ik me af wat je voor handelaar bent.
Mischien naming en schaming voor kopers en verkopers intoduceren?
I regularly buy something on the internet at Catawiki
But when I see that I see that artwork is sent in a double-folded box or in a garbage bag, I wonder what kind of dealer you are.
Maybe introduce naming and shaming for buyers and sellers?
Dat lijkt me behoorlijk gek als iemand artwork in een dubbelgevouwen doos doet.. of een vuilniszak... tssk... raar hoor. zou ik ook niet pikken zeg. Heb je dat zelf meegemaakt?
naming en shaming is er nu al in de vorm van de beoordelingen. Zij het dat jij de kopers ook wilt namen en shamen? Dus ook de kopers kunnen beoordelen. Dat lijkt me het systeem van Ebay en wel goed eigenlijk. Het is een tip!
Maar het punt van discussie is nu meer de mogelijkheid om te beoordelen bij gecancelde bestellingen..
That seems pretty crazy when someone puts artwork in a folded box .. or a garbage bag ... tssk ... strange. I wouldn't give up either. Did you experience that yourself?
naming and shaming is already here in the form of the reviews. Is it that you also want to name and shame the buyers? So also the buyers can judge. That seems to me to be the Ebay system and it is actually good. It's a tip!
But the point of discussion is now more the ability to assess canceled orders ..
Ebay is al lang geleden afgestapt van wederzijdse feedback. Verkopers worden beoordeelt, kopers niet (meer) tot grote frustratie van veel verkopers.
autominologist
Ebay has long since moved away from mutual feedback. Sellers are assessed, buyers are not (anymore) much to the frustration of many sellers.
autominologist
- 1,106 messages
- December 02, 2014 09:20
je kunt kopers nog steeds feedback geven maar niet meer rood alleen groen maar groen met de text opassen na verhandelaar(prijs porto enz) heeft weken geduurt voor betaling binnen kwam enz dat kan wel,
en als je als verkoper deze text ziet zet je de koper op je sperlijst is een beetje zoeken maar deze bestaat wel
Verkoop al sinds ricardo op de markt kwam (later Eba<) bezit daar nu een beschermd account regelmatig wordt het gesrceend en als er kopers zijn die feedback geven die duidelijk als onterecht of als deze vaak uit onbenul/wraak negatief geven worden deze verwijdert
you can still give feedback to buyers but no longer red only green but green with the text after trader (price postage etc) has taken weeks for payment to arrive etc you can,
and if as a seller you see this text you put the buyer on your block list it takes a bit of searching but it does exist
Sales since ricardo came on the market (later Eba & lt;) now owns a protected account there now is regularly and if there are buyers who provide feedback that is clearly incorrect or if they often give negative out of ignorance / revenge, it will be removed.
- Catalogue administrator
- 750 messages
- December 02, 2014 12:17
Ik vind dat je als verkoper ook het recht mag hebben om sommige kopers te weigeren dus blokkeren (wat bij ebay ook kan)
I think that as a seller you should also have the right to refuse some buyers, so block them (which is also possible with ebay)
- Catalogue administrator
- 1,909 messages
- December 02, 2014 13:34
Ik heb zelfs gemerkt dat ik bij een verkoper op eba geblokkeerd sta terwijl ik er nog nooit iets heb gekocht. Ik vraag me nog altijd af waarom.
I even noticed that I am blocked with a seller on eba when I have never bought anything there. I still wonder why.
- Catalogue administrator
- 750 messages
- December 02, 2014 17:14
Misschien kan je het hem vragen.
Ik heb wat negatieve ervaringen gehad, bijv. ik heb een keer een pakje naar een klant in Italië gestuurd maar volgens hem is het pakje niet aangekomen terwijl ik het aangetekend verstuurd heb en de post zei dat het pakje afgeleverd was.
Dus ik was mijn product kwijt en omdat het via PayPal betaald was, was ik het geld ook weer kwijt en om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik deze klant toen geblokkeerd.
Maybe you can ask him.
I have had some negative experiences, e.g. I once sent a parcel to a customer in Italy, but he says the parcel did not arrive while I registered it. and the mail said that the package had been delivered.
So I lost my product and because it was paid via PayPal, I lost the money again and to be on the safe side I then blocked this customer.
@baronselderie: geblokkeerd als koper op ebay !?
nieuw account & go !
werkt niet dus.
@baronselderie: blocked as a buyer on ebay!?
new account & amp; go!
doesn't work.
- Catalogue administrator
- 2,397 messages
- December 03, 2014 21:11
Dat ligt eraan. Ze kunnen een via je ip-nummer je nieuwe account ook schorsen. En je dan een totale ip ban geven.
Valt overigens ook onderuit te komen ;)
It depends. They can also suspend your new account via your IP number. And then give you a total ip ban.
Can also be broken down by the way;)
@Fazerco: eens, vooral met je laatste regel !
@Fazerco: Agree, especially with your last line!
- 1,106 messages
- December 04, 2014 07:18
nieuw account & go !
ja maar alleen onder een andere naam en aderes(je krijgt namelijk een brief met een code bij nieuwe aanmelding ) en als ze er achterkomen levenslang gespert!
ik heb ongeveer 80 kopers op mijn sperlijst nooit meer iets van gehoordt.
ik spreek trouwens over ebay. (D) met (NL) doe ik niets.
bovendien wordt mijn auccount elke maand gescreent
Jedes Mal, wenn wir Schritte zum Schutz Ihrer Servicestatus-Einstufung ergreifen, senden wir Ihnen eine E-Mail mit einer Übersicht über die im jeweils vorangegangenen Monat eingeleiteten Schutzmaßnahmen. Diese Schutzmaßnahmen spiegeln sich auch in der oben angezeigten Transaktionsmängelquote wider
new account & amp; go!
yes, but only under a different name and aderes (you will receive a letter with a code when registering again) and if they find out, they will be barred for life!
I've never heard from about 80 buyers on my block list again.
By the way, I'm talking about eBay. (D) with (NL) I do nothing.
moreover my account is screened every month
Jedes Mal, wenn wir Schritte zum Schutz Ihrer Servicestatus-Einstufung ergreifen, senden wir Ihnen eine E-Mail mit einer Übersicht über die im jeweils vorangegangenen Monat eingeleiteten Schutzmaßnahmen. Diese Schutzmaßnahmen Spiegeln sich auch in der oben angezeigten Transaktionsmängelquote wider
- Catalogue administrator
- 750 messages
- December 04, 2014 10:45
Ik zie als ik beheerders aan klik van de boeken dat er ook veilingmeesters tussen zitten, zijn die nu ook beheerders?
When I click administrators of the books I see that there are also auctioneers, are they also administrators?
- Catalogue administrator
- 750 messages
- December 04, 2014 10:53
Ook bij de strips
Also with the comics
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- December 04, 2014 10:55
Een aantal niet meer. Ik ben bezig met een opschoon-actie. Voor een enkeling is het precies omgekeerd. Die waren beheerder en zijn nu óók veilingmeester. Beheerder zijn is hobby, veilingmeester is werk.
Some no more. I am doing a cleanup action. For some it is exactly the opposite. They were administrators and are now also auctioneers. Being a manager is a hobby, an auctioneer is a job.