Ik heb eerder vandaag enkele strips aangeboden voor de veiling. Deze werden echter niet toegelaten omdat deze waarschijnlijk minder dan 75 euro zouden opbrengen. Hoe komen die andere strips die voor 20 of 50 euro verkocht worden dan terecht in de veiling ?
I put up some comics for auction earlier today. However, these were not allowed because they would probably yield less than 75 euros. How do those other comics that are sold for 20 or 50 euros end up in the auction?
Hoe komen die andere strips die voor 20 of 50 euro verkocht worden dan terecht in de veiling ?
Er zijn zelfs kavels voor minder dan € 20 verkocht via de veiling.
Kavels moeten minimaal € 75 op kunnen brengen, anders worden ze niet geplaatst.
Maar dat wil echter niet zeggen dat elke kavel ook dat bedrag gaat halen. Om een hoge opbrengst te krijgen ben je van meerdere factoren afhankelijk, maar vooral dat er minimaal 2 bieders juist die kavel willen hebben. Met 1 verzamelaar die er wel € 75 voor over heeft blijft de prijs toch steken op het moment dat de andere bieder afhaakt.
How do those other comics that are sold for 20 or 50 euros end up in the auction?
There have even been lots sold for less than € 20 through the auction.
Lots must be able to yield at least € 75, otherwise they will not be placed.
However, that does not mean that every lot will reach that amount. To get a high yield you depend on several factors, but above all that at least 2 bidders want to have that lot. With 1 collector willing to pay € 75, the price will still be stuck when the other bidder drops out.
- Catalogue administrator
- 2,917 messages
- June 12, 2013 20:48
- Catalogue administrator
- 2,917 messages
- June 12, 2013 20:48
Daar Apollo4 terecht opmerkt dat zijn topic gekaapt wordt door een ander onderwerp, reageer ik hier op het bericht van Arco
Ik vind die geheimzinnigheid rond de veilingen en bijbehorende procedures langzaamaan zorgwekkend/lachwekkend worden. (Zo is het de enige functionaliteit van Catawiki waar je op het forum hoegenaamd niets over mag vragen, zo blijkt steeds weer...) Maar ach, wat kan het me bommen? Behalve dat het negatief afstraalt op Catawiki, en ook de perceptie van de betrouwbaarheid van de vrijwilligers die aan de site meewerken beïnvloedt. Ook al hebben zij met die veilingen helemaal niets van doen.
Blijkbaar doen we iets niet goed en hebben we vragen over de veiling over het hoofd gezien. Vragen die gaan over persoonlijke kwesties handelen we altijd persoonlijk af.
De vraag van Boekenmagazijn over de verzendkosten staat nog open.
De verzendkosten is al eerder uitgebreid besproken in een ander topic en geldt niet alleen voor de veiling. Er wordt gewerkt aan een nieuwe set voorwaarden, waaronder ook iets over verzendkosten zal worden opgenomen. Een simpele tabel voor de verzendkosten, waarover eerder is gepraat, is door het grote aantal variabelen (vele verschillende landen en pakketdiensten met andere tariefstructuren) onmogelijk gebleken.
In de voorwaarden wordt de huidige instructie aan veilingverkopers vastgelegd:
De verzendkosten mogen maximaal de werkelijke portokosten (inclusief Aangetekend/Track&Trace) bedragen met een kleine opslag voor werkelijk gemaakte kosten voor verpakkingsmateriaal van maximaal € 1,50.
Since Apollo4 rightly points out that his topic is being hijacked by another topic, I respond here to Arco's message
I find that the secrecy surrounding the auctions and associated procedures is slowly becoming alarming / laughable. (For example, it is the only functionality of Catawiki that you can ask absolutely nothing about on the forum, as it turns out ...) But hey, what can it bomb me? Except that it reflects negatively on Catawiki, and also influences the perception of the reliability of the volunteers who participate in the site. Even if they have nothing to do with those auctions.
Apparently we are doing something wrong and we have overlooked questions about the auction. We always handle questions about personal matters personally.
The question from Boekenmagazijn about the shipping costs is still open.
The shipping costs have already been discussed in detail in another topic and do not only apply to the auction. We are working on a new set of conditions, which will also include something about shipping costs. A simple table for the shipping costs, discussed earlier, has proved impossible due to the large number of variables (many different countries and parcel services with different rate structures).
The current instruction to auction sellers is recorded in the conditions:
The shipping costs may not exceed the actual postage costs (including Registered / Track & amp; Trace) with a small surcharge for actual costs incurred for packaging material of a maximum of € 1.50.
- Catalogue administrator
- 2,917 messages
- June 15, 2013 05:44
Ik heb dit al eerder gevraagd voor feedback op de kavels bij aanbieding. Heb 3 weken geleden 2 kavels aangeboden, maar hoor niets. Ik snap dat het druk is en je een mail kan sturen naar de veilingmeester, maar de afspraak maken dat binnen 14 dagen een respons komt op de kavel moet toch niet zo lastig zijn.
I have asked this before for feedback on the lots on offer. Have offered 2 lots 3 weeks ago, but hear nothing. I understand that it is busy and you can send an email to the auctioneer, but making an appointment for a response to the lot within 14 days shouldn't be that difficult.
Inderdaad, ik sta ook al geruime tijd met enkele kavels op "aangeboden" maar hoor niets meer. Had voordien ook al enkele kavels aangeboden maar kreeg snel bericht dat deze niet aan de 75 euro grens zouden komen en dus niet in aanmerking kwamen. Ik heb aan de veilingmeester laten weten dat er de week voordien op maandag en woensdagveiling meer dan 100 kavels niet aan deze voorwaarde voldeden. Zou het kunnen dat mijn nieuwe kavels niet dezelfde snelle reactie krijgen als mij vorigen omdat men een beetje boos is ?
Indeed, I have been on "offered" with some lots for quite some time now, but I have not heard anything more. Had already offered a few lots before, but was quickly informed that they would not reach the 75 euro limit and were therefore not eligible. I informed the auctioneer that the week before on Monday and Wednesday auction more than 100 lots did not meet this condition. Could it be that my new lots are not getting the same quick response as my previous ones because they are a bit angry?
@filleken
Zou het kunnen dat mijn nieuwe kavels niet dezelfde snelle reactie krijgen als mij vorigen omdat men een beetje boos is ?
Op je vragen/opmerkingen is al gereageerd en ik zie geen nieuwe vraag. Indien we van elke opmerking boos zouden worden, dan hebben we de komende jaren geen leuk leven meer.
@paulcoret
Ik heb dit al eerder gevraagd voor feedback op de kavels bij aanbieding. Heb 3 weken geleden 2 kavels aangeboden, maar hoor niets. Ik snap dat het druk is en je een mail kan sturen naar de veilingmeester, maar de afspraak maken dat binnen 14 dagen een respons komt op de kavel moet toch niet zo lastig zijn
Dit is momenteel een grote irritatie, voor ons, maar zeker voor de aanbieders. We zijn aan het kijken hoe we deze situatie kunnen verbeteren, zodat de aanbieder niet te lang in het ongewisse blijft.
@filleken
Could it be that my new lots are not getting the same quick response as my previous ones because they are a bit angry?
Your questions / comments have already been answered and I don't see a new question. If every comment made us angry, we wouldn't have a good life for years to come.
@paulcoret
I have asked this before for feedback on the lots on offer. Have offered 2 lots 3 weeks ago, but hear nothing. I understand that it is busy and you can send an email to the auctioneer, but making the appointment that a response to the lot will be received within 14 days shouldn't be that difficult.
This is currently a major irritation, for us, but certainly for the providers. We are looking at how we can improve this situation so that the provider is not left in the dark for too long.
- 1,106 messages
- June 19, 2013 14:08
YES want aanbieders zijn ook Klanten en als die weg lopen dan ook geen Kopers meer!
14 dagen vindt ik redelijk
YES because providers are also Customers and if they walk away then no more Buyers!
14 days I think is reasonable
Ik zie dat er bij de stripveiling nu 100 ipv 150 kavels zijn. Is er minder aanbod of heeft het team het te druk met de afhandeling? Overigens heb ik nu na bijna een maand geen respons op mijn aangeboden kavels. Ik heb er nog 10 in concept, maar ik neem de moeite niet meer ze aan te bieden. Ik kijk het nog even aan, en dan haal ik de aangeboden 2 weg. Jammer, ik vond het leuk, maar sinds april vind ik het hollend achteruit gaan.
I see that there are now 100 lots instead of 150 at the comics auction. Is there less supply or is the team too busy with processing? Incidentally, I now have no response to my offered lots after almost a month. I still have 10 in concept, but I am not bothering to offer them anymore. I look at it for a moment, and then I remove the offered 2. Too bad, I liked it, but since April I find it running backwards.
Ik zie dat er bij de stripveiling nu 100 ipv 150 kavels zijn. Is er minder aanbod of heeft het team het te druk met de afhandeling?
Ook veilingmeesters gaan met vakantie, vandaar dat er de komende 2 maanden minder kavels gescreend/geplaatst kunnen worden.
I see that there are now 100 lots instead of 150 at the comic auction. Is there less supply or is the team too busy with processing?
Auctioneers are also going on holiday, which is why fewer lots can be screened / placed in the next 2 months.
Ok, fijne vakantie! Bedankt voor je snelle email
Okay, have a nice holiday! Thank you for your quick email
Ik zit nu 5 weken op Catawiki en heb welgeteld één stripkavel verkocht. Ik had me dit hele verzamel- en veilingsysteem eerlijk gezegd toch anders voorgesteld. Het weerhoudt mij ook van verdere uitbreiding van mijn eigen verzameling (lees: aankopen), omdat er simpelweg ook geld binnen ,moet komen om zodoende weer te kunnen investeren in mijn verzameling....
Vanavond de stripveilingen van deze week doorgelopen en wat schetst mijn verbazing; binnen de stripveiling van woensdag 5 maart met totaal 200 kavels, is één aabieder/ verkoper met maar liefst 14 (!!!) kavels. Verder kan ik me niet aan de indruk onttrekken, dat professionele aanbieders duidelijk voorrang krijgen, omdat ik zie dat het aanbod van kavels voor een zeer groot deel van de verkopers komt met een eigen winkel. De reactie, dat deze kavels attractiever aangeboden worden is subjectief. Vind persoonlijk dat mijn eigen aangeboden kavels niet onderdoen voor de kavels van deze professionele aanbieders. Ik besteed dan ook erg veel aandacht aan het samenstellen (foto's en tekst van mijn kavels). Valt mij eerlijk gezegd deze week ook op dat de kwaliteit van aangeboden kavels hier en daar erg te wensen over laat; slechte, donkere, wazige foto's - veel taalfouten of slechte onlogische taalopbouw. Ik wil verder niet met modder gooien en ga hier op het forum dan ook geen namen en rugnummers vermelden maar vind dit eerlijk gezegd toch wel een kwalijke zaak. Des te frustrerender, wanneer je merkt dat je eigen kavels niet worden gekeurd, laat staan geplaatst.
I have been on Catawiki for 5 weeks now and have sold one comic lot. To be honest, I had imagined this entire collection and auction system differently. It also prevents me from further expanding my own collection (read: purchases), because money simply has to come in in order to be able to invest in my collection again ....
Tonight the comics auctions of walked through this week and what is my surprise; within the comic auction of Wednesday 5 March with a total of 200 lots, there is one bidder / seller with no less than 14 (!!!) lots. Furthermore, I cannot escape the impression that professional providers clearly receive priority, because I see that the supply of lots for a very large part of the sellers comes with their own shop. The reaction that these lots are offered more attractively is subjective. Personally think that my own lots offered are not inferior to the lots of these professional providers. I therefore pay a lot of attention to composing (photos and text of my lots). To be honest, I also noticed this week that the quality of the lots offered here and there leaves a lot to be desired; bad, dark, blurry photos - a lot of language errors or bad illogical language structure. I do not want to throw any more mud and will therefore not mention names and numbers here on the forum, but honestly I think this is a bad thing. All the more frustrating when you notice that your own lots are not being inspected, let alone placed.
En Keisinho, heb je al iets gehoord?
Ik ben benieuwd hoe lang het heeft geduurt, dan weet ook ik hoelang ik nog moet wachten.
Wacht inmiddels ook alweer 6 weken met 2 kavels.
1 daarvan is inmiddels in de Willy Vandersteen veiling gezet door de veilingmeester, maar blijft staan op "Aangeboden" !¿
Vreemd dat ze daar dan geen "Goedgekeurd" van maken.
Ik snap best dat het druk is en daar heb ik ook alle berip voor! Maar ik wacht liever 6 tot 8 weken met achter het kavel "Goedgekeurd" dan "Aangeboden" dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
And Keisinho, have you heard anything yet?
I wonder how long it took, then I also know how long I have to wait.
Wait again 6 weeks with 2 lots.
1 of them has now been put in the Willy Vandersteen auction by the auctioneer, but remains on "Offered"! "make it out of it.
I understand that it is busy and I have all the tools for that! But I prefer to wait 6 to 8 weeks with the lot "Approved" rather than "Offered" then I also know where I stand.
Hallo wie dan wel,
Ik heb inderdaad een flink aantal kavels op de veiling gehad sindsdien, De termijn tussen aanbieden en goedkeuren verschilt per kavel;
Is afhankelijk van wat je aanbiedt, hoe goed zijn je foto's, hoe volledig is de omschrijving? Wordt het item regelmatig aangeboden? - kans op snelle plaatsing wordt dan kleiner. Hoe zeldzaam is jouw item? Het aanbod in suske en wiske is enorm. daarom duurt het plaatsen van deze kavels over het algemeen langer.
Ik heb ook kavels aangeboden die binnen 1 a 2 uur na aanbieden werden goedgekeurd en dezelfde week nog werden geveild. Heb zelf ook nog 2 suske en wiske kavels, welke inmiddels langer dan 10 weken op aangeboden staan.
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat er af en toe geen logica in te ontdekken is.
Mijn advies; geduld en vertrouwen hebben in de veilingmeesters, komt het op termijn allemaal goed. Heb je onvrede en wil je duidelijkheid stuur dan even 'n persoonlijk mailtje aan de desbetreffende veilingmeester.
Succes!
Hello whoever
Indeed, I have had quite a few lots up for auction since then. The period between offering and approval differs per lot;
Depends on what you offer, how good are your photos, how complete is the description? Is the item offered regularly? - chances of quick placement are then reduced. How rare is your item? The supply of Suske en Wiske is enormous. therefore placing these lots generally takes longer.
I have also offered lots that were approved within 1-2 hours of listing and auctioned the same week. Also have 2 Suske en Wiske lots, which have been on offer for more than 10 weeks.
To be fair, I have to admit that sometimes there is no logic to be found in it.
My advice; If you have patience and trust in the auctioneers, it will all work out in the long run. If you are dissatisfied and want clarity, please send a personal email to the relevant auctioneer.
Good luck!
Okay, bedankt.
10 weken? Dan heb ik nog even te gaan.
We wachten het af!
Okay, thank you.
10 weeks? Then I still have a little while to go.
We'll wait and see!
Ik ben op deze pagina over de veiling 'terecht gekomen' omdat ik een (volgens mij) nieuwe vraag heb, maar eerst wel even bovenstaande, interessante Topic gevolgd waarbij e.e.a. wel duidelijk is maar toch nog groot aantal vragen blijft staan, zo te lezen
Mijn vraag is deze:
Zag afgelopen woensdag 7 mei 2014 een kavel nr. 102, Hip Comics aangeboden door Baringo, op zich interessant alleen van de 34 stuks voor mij maar een 3 of 4 echt voor mijn verzameling interessant dus niet geboden maar wel mail naar aanbieder gestuurd alleen geen antwoord en de bieder is hier niet meer dan een 'nummer' ?
Bestaat er een mogelijkheid om in contact te komen met de bieder want zou me kunnen voorstellen dat net die boekjes voor hem niet zo interessant zijn maar kom je alleen maar achter wanneer je contact kunt maken lijkt mij of is er andere mogelijkheid en zijn er meer verzamelaars die hetzelfde zouden willen?
I 'ended up' on this page about the auction because I have a (I think) new question, but I first followed the above, interesting Topic where things are clear but still a large number of questions remain, so to read
My question is this:
Last Wednesday, May 7, 2014 saw a lot no. 102, Hip Comics offered by Baringo, interesting in itself only of the 34 pieces for me but a 3 or 4 really interesting for my collection, so not offered but sent an e-mail to the supplier, only no answer and the bidder here is nothing more than a 'number'?
Is there a possibility to get in touch with the bidder because I might imagine that those books are not that interesting for him, but you only find out when you can make contact, it seems to me that there is another possibility and are there more collectors who would like the same?
Heb je al in de shops gekeken of ze daar te koop zijn?
Have you already looked in the shops to see if they are for sale there?
@DJB
en de bieder is hier niet meer dan een 'nummer' ?
Bijna alle bieders hechten erg aan anonimiteit en vandaar dat elke bieder per kavel een biednummer krijgt. Hierdoor kan wel worden gevolgd dat dezelfde eventueel vaker biedt op hetzelfde kavel.
Om dezelfde reden van anonimiteit geven wij nooit namen en mailadressen van bieders aan derden.
@DJB
and the bidder is just a 'number' here?
Almost all bidders attach great importance to anonymity and that is why each bidder is given a bid number per lot. This means that it can be followed that the same may bid more often on the same lot.
For the same reason of anonymity, we never give names and email addresses of bidders to third parties.
Bedankt voor de snelle reactie en heb al rekening daarmee gehouden door ze op mijn zoeklijst te zetten (in alle kwaliteiten) dus normaal gesproken auto email maar misschien hier (zoals ook boven ter sprake) 'even' wachten tot....
Maar misschien leest de koper dit ook wel en neemt alsnog contact op.
Verder nog de vraag of anderen dit ook wel eens hebben gehad en dan de oplossing?
Thanks for the quick response and I've already taken that into account by putting them on my wish list (in all qualities) so normally auto email but maybe here (as also mentioned above) wait 'a while' until....
But maybe the buyer will also read this and contact you.
Also wondering if others have had this and then the solution?
Beste DJB,
Heb je zelf de gewenste titels al opgezocht in de catalogus. Indien je dit doet, zie je direct of er aanbieders zijn, welke deze door jou gewenste items in hun shop te koop hebben. Wellicht heb je dit al gecheckt, maar toch even voor de zekerheid.
Dear DJB,
Have you already looked up the desired titles in the catalog? If you do this, you will immediately see whether there are suppliers who have the items you want for sale in their shop. You may have already checked this, but just to be sure.
T.a.v De Veilingmeester: Was ook licht ironisch bedoeld en ik begrijp het 'systeem' omdat bieders inderdaad erg aan anonimiteit hechten en waarom ook niet. En je kunt inderdaad zien of (dezelfde bieder) vaker biedt.
Maar dan nog wat vragen:
- Ik begrijp dat bij elke veiling/kavel? dezelfde persoon (bieder) iedere keer opnieuw een ander/ nieuw nummer krijgt of een biednummer hoort bij 1 persoon, zeg maar een persoonlijk biednummer?
- Maar waarom een nummer en geen (nick)name zoals veel vaker voorkomt? Want kan me voorstellen dat je dan via die nickname via het forum en/of cafe en/of? beter/sneller in contact kunt komen met degene. En om nu naar een 'nummer' te vragen vind ik wat onpersoonlijk maar dat is, denk ik, meer persoonlijk
- Maar graag dan suggesties hoe in contact te komen met deze of degene.
- En dan wederom de vraag of er iemand bekend is met hetzelfde en ervaringen
Attn The Auctioneer: Was also meant to be slightly ironic and I understand the 'system' because bidders do indeed value anonymity and why not. And you can indeed see if (the same bidder) bids more often.
But then some questions:
- I understand that with every auction/lot? the same person (bidder) gets a different/new number every time or a bid number belongs to 1 person, say a personal bid number?
- But why a number and not a (nick)name as is often the case? Because can I imagine that you can use that nickname via the forum and/or cafe and/or? better/faster contact with the person. And now to ask for a 'number' I find a bit impersonal but that is, I think, more personal
- But please suggest how to get in touch with this or the one.
- And then again the question if anyone is familiar with the same and experiences
t.a.v. Keisinho
zeker gecheckt en het is zelfs zo dat je auto email krijgt wanneer het op je zoeklijst staat en dat werkt heel goed. Is wel zo dat die Hip Comics waar ik belang bij heb uit een 3 in 1 Classics komen en eigenlijk voor de 'normale' verzamelaar weinig tot geen waarde hebben omdat ze afgesneden en uit gehaald zijn en in feite zeer slechte staat
attn Keisinho
definitely checked and it's even true that you get auto email when it's on your wish list and that works very well. Is it true that those Hip Comics that I have an interest in come from a 3 in 1 Classics and actually have little or no value for the 'normal' collector because they have been cut and removed and are in fact very bad condition
@DJB
Maar graag dan suggesties hoe in contact te komen met deze of degene
Juist dit willen de bieders voorkomen en willen daarom terecht anoniem blijven.
@DJB
But please have suggestions on how to get in touch with this or the one
This is precisely what the bidders want to prevent and therefore want to remain anonymous.