Mijn ervaring leert dat Kopers op veilingen en shops soms terug schrikken vanwege de te hoge verzendkosten.
Hoe lager en accurater de verzendkosten hoe vlotter verkoop of biedingen zullen verlopen. Dit heeft alles met het winnen van vertrouwen van je koper en medeverzamelaar te maken.
Bedenk daarbij, dat een terugkerende koper (verzamelaar) veel waardevoller is dan een eenmalige koper.
Ik heb als voorbeeld bij veilingen zelfs verzendkosten van een boek naar "rest van de wereld" gezien van meer dan 60 € (kon nd door de brievenbus) terwijl de werkelijke verzendkosten rond de 25 € liggen (met notabene track en Trace) Dat is dan gewoonweg een verkapte manier om een koper nog extra geld uit de zak te kloppen en werkt natuurlijk averechts.
Uiteraard kun je kosten rekenen voor de verpakking, maar het is beter dit in de verkoopprijs in te calculeren.
Dus:
1. bepaal vooraf gewicht van pakket en vermeld de marktconforme verzendkosten in je shop en op je veiling.
2. Geef eventueel aan of het met of zonder Track en Trace nr is. (Is bij duurdere items aan te raden).
3. Stuur na verzending track en trace nummer naar de ontvanger.
Voor kleinere verzendingen binnen Nederland is DHLfor you goedkoper dan TNT post. Bovendien kun je gemakkelijk online een shippinglabel printen. Voor zwaardere zendingen is TNT post meer geschikt.
tenslotte nog even wat informatie over labels.
Jaren heb ik zaken verzonden door steeds met stift de adresgegevens op een pakket te schrijven. Zeker als je veel spullen verzendt is dat een tijdrovende bezigheid.
Het is dan zondermeer te overwegen om een DYMO labelwriter aan te schaffen.
Dit bespaart enorm veel tijd en gezoek naar een stift.
Succes
My experience shows that Buyers at auctions and shops sometimes shy away from the excessively high shipping costs.
The lower and more accurate the shipping costs, the faster sales or bids will go. This has everything to do with gaining the trust of your buyer and fellow collector.
Remember that a returning buyer (collector) is much more valuable than a one-time buyer.
I have as an example for auctions even shipping costs of a book to "rest of the world" seen of more than 60 € (could be done through the letterbox) while the actual shipping costs are around 25 € (with track and trace) That is simply a disguised way to knock extra money out of a buyer and of course backfire.
Of course you can charge costs for the packaging, but it is better to include this in the selling price.
So:
1. determine the weight of the package in advance and state the market-based shipping costs in your shop and on your auction.
2. If necessary, indicate whether it is with or without Track and Trace no. (Recommended for more expensive items).
3. Send track and trace number to the recipient after shipment.
For smaller shipments within the Netherlands, DHLfor you is cheaper than TNT post. Moreover, you can easily print a shipping label online. TNT post is more suitable for heavier shipments.
Finally some information about labels.
For years I have sent items by always writing the address details on a package with a marker. Especially if you ship a lot of stuff, this is a time-consuming activity.
It is therefore definitely worth considering purchasing a DYMO labelwriter.
This saves a lot of time and searching for a marker. .
Success
- Catalogue administrator
- 2,421 messages
- June 08, 2013 11:04
Ik heb als voorbeeld bij veilingen zelfs verzendkosten van een boek naar "rest van de wereld" gezien van meer dan 60 € (kon nd door de brievenbus) terwijl de werkelijke verzendkosten rond de 25 € liggen (met notabene track en Trace) Dat is dan gewoonweg een verkapte manier om een koper nog extra geld uit de zak te kloppen en werkt natuurlijk averechts.
Klopt, maar omdat er "regelmatig" verzonden items niet aankwamen is er binnen Catawiki besloten dat alles aangetekend verzonden moet worden. Dan is het verschil tussen brievenbuspost en aangetekend wel groot
As an example at auctions I have even seen shipping costs of a book to "rest of the world" of more than 60 € (could go through the letterbox) while the actual shipping costs are around 25 € (with note track en Trace) That is simply a disguised way to knock a buyer out of the bag extra money and of course works counterproductive.
True, but because "regularly" shipped items did not arrive. it has been decided within Catawiki that everything must be sent by registered mail. Then the difference between letterbox post and registered mail is big
Ik ben niet op de hoogte van die afspraak. Waar staat dat?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat zaken met track en trace niet aankwamen. En dan praat je over een periode van 20 jaar.
Maar als je bedoelt dat het aangeraden wordt om grotere pakketten te verzenden met track & trace kan ik daar in meegaan
I am not aware of that appointment. Where does that say?
I have never experienced items not arriving with track and trace. And then you are talking about a period of 20 years.
But if you mean that it is recommended to send larger parcels with track & amp; trace I can go along with that
Ik heb nog nooit meegemaakt dat zaken met track en trace niet aankwamen. En dan praat je over een periode van 20 jaar.
Dan heb je geluk, zeker als je veel verzend.
De post (postnl) is van mij laatst zelfs een aangetekend pakket kwijtgeraakt!
Volgens de tracktrace is die een maand of 2 geleden bij een sorteercentrum aangekomen, en daar blijft het bij. Ze hebben geen idee waar het pakket gebleven is.
I have never experienced that items with track and trace did not arrive. And then you talk about a period of 20 years.
Then you're in luck, especially if you send a lot.
The post (postnl) was even one of mine recently. lost registered parcel!
According to the track trace, it arrived at a sorting center about 2 months ago, and that's it. They have no idea where the package went.
Dat is pech Johan, zeker als het om een dure zending gaat.
Overigens kan ik je voor zendingen binnenNederland DHL for you aanbevelen. Je kunt online een label betalen en afdrukken. Het is bovendien goedkoper tot een bepaald gewicht en het wordt door een koerier opgehaald en afgeleverd.
That's bad luck Johan, especially when it comes to an expensive shipment.
Incidentally, I can recommend DHL for you for shipments within the Netherlands. You can pay and print a label online. It is also cheaper up to a certain weight and it is picked up and delivered by a courier.
dhl /select vracht duurt lang 3 tot 5 dagen voor het bezorgd word
kopers willen het gisteren in huis
DHL / Select freight takes a long time 3 to 5 days for delivery
buyers want it yesterday at home
Misschien een rare vraag, ik heb bij de afrekening van een kavel "oud Duitsland" verzendkosten betaald.
Nu mailt de verkopende partij dat ik nogmaals verzendkosten moet betalen.
Klopt dit?
Maybe a strange question, I paid shipping costs when paying for a lot "old Germany".
Now the selling party emails me that I have to pay shipping costs again.
Is this correct?
Lijkt me niet te kloppen. Mail gewoon even de verkopende partij dat er sprake is van een misverstand of vraag even na wat waarom hij de mail heeft gestuurd.
Doesn't seem right to me. Just email the selling party that there is a misunderstanding or ask why he sent the mail.