Forum (104606 berichten)

Forums

Postzegels algemeen > maluku selatan

10 berichten

sleven 207 berichten

Ik spaar postzegels van Indonesie en heb de laatste tijd interesse gekregen in de postzegels van Maluku Selatan (Zuid Molukken) ik heb er al een aantal maar op internet is er niet veel van te vinden (series, jaartallen etc). Heeft er iemand een catalogus of weet iemand een internetsite waar goed te zien is welke zegels er zijn?

bertvaneijk 142 berichten

Hallo Martin,

Als je naar Google gaat en dan naar Republik Maluku Selatan  en dan naar beneden tot Maluku Collection Imex zie je denk ik de volledige collectie. Overigens kan ik de vissen en de vlinders leveren. (Maar dat hoort hier eigenlijk niet.)

sleven 207 berichten

Hoi, bedankt voor de tip, de vissen en vlinders heb ik al, ik zoek de cijferserie (met opdruk),de tempelserie sen en rupiah (met opdruk) en mogelijk is er nog meer, ik ga nu even via google kijken.

sleven 207 berichten

ik heb nog gekeken, wat geknipt en geplakt in een word document en heb nu zelf een paar a4 tjes zodat ik weet wat er is en kan afvinken wat ik heb.

groeten": Martin.

AlardRoose 293 berichten

op de website DAI NIPPON is een catalogus te vinden tegen betaling.

Raoul62 181 berichten

Ter info:

DAI Nippon 'Catalogue Vienna & Philadelphia Printings and Sub Areas of the Republic of Indonesia' - auteurs: Henk Ramkema / Leo B. Vosse
Fourth Edition August 2003 (meest recente neem ik aan)
ISBN 9072270711
kostprijs: EUR 35
Bevat tevens de Weense Drukken, Permesta, ...   Een prachtboek.

Republik Maluku Selatan  op p. 223-266

Jammer dat in de landenlijst op LD geen 'Maluku Selatan' voorkomt die ook naar de catalogus van Zuid-Molukken navigeert.  Je moet alle landen overlopen (lezen) t.e.m. de letter Z om het te vinden als je het nog niet weet.

En dan nog, mijn Indonesisch is niet zo goed ...  Nu vermoed ik dat 'selatan' indonesisch is voor 'zuid', maar weinigen weten dat.

stripspeldjes Catalogus beheerder 1,431 berichten

Of je gebruikt het zoekveld dat bovenaan elke pagina staat.

sleven 207 berichten

Dank voor jullie tips...

Collectioneur Community Manager 1,352 berichten

Aan Zuid-Molukken zijn nu aliassen toegevoegd: Maluku Selatan en Republik Maluku Selatan.
Nu zijn ze ook in de A/Z lijsten beter vindbaar.

sleven 207 berichten

Mooi dat is erg handig ... Bedankt voor de tip.

Reageer op onderwerp